Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Å sprekke

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-12, 19:34   #26
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Å sprekke

Tilby deg å bake ei kake, så baker du ei lavkarbokake som du kan spise med god samvittighet. Ingen trenger en gang å vite at den er lavkarbo
Finnes utrolig gode oppskrifter her inne både på ostekake, peanøtt(snickers)kake og bløtkaker m.m.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 19:38   #27
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Sv: Å sprekke

Takk:-) Jeg skal velge meg ut 2 kakeoppskrifter, og se hva jeg får til uten sukker og mel - så skal vi se om de passerer radaren til resten av familien.
Heldigvis er det her i huset det skal feires, så da er det tross alt ikke noe problem, hverken å lage lavkarbokaker, eller å stå over kaloribombene....

Har du noen kakefavoritter du vil anbefale meg å prøve ?

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 19:56   #28
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Å sprekke

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

dømmende og dømmende, om man har det sånn at man ikke klarer seg uten mat, burde man jo ihvertfall passe på å ha med seg niste, tenker jeg. Er det så vanskelig da? Det er jo heller ikke umulig å kjøpe noe lavkarbo når man må kjøpe seg noe heller.Hvorfor må det være høykarbo? Er det blodsukkerproblemer?


Nå blir jeg forbannet på deg...da jeg var på mitt mest anorektiske hadde jeg også enn "holier than you attitude", men jeg var tenåring, ikke en godt voksen kvinne.

Du kan glede deg hvis spiseforstyrrelsen din "snur"- er du klar over hvor mange tidligere anorektikere som ender opp med bulimi/tvangsspising? Godt over 30%, så vidt jeg husker.

Akkurat nå har du stålkontroll, men det kommer ikke nødvendgvis til å vare...

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 19:57   #29
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Å sprekke

Opprinnelig lagt inn av bouboulette, her.

Har du noen kakefavoritter du vil anbefale meg å prøve ?

Eg vil anbefale deg denne ostekaka og denne suksessterta

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 20:01   #30
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Sv: Å sprekke

Begge kaker ser nydelige ut, skal definitivt prøve ostekaken, iallefall. Eeeelsker ostekake.......

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:28   #31
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Å sprekke

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Nå blir jeg forbannet på deg...da jeg var på mitt mest anorektiske hadde jeg også enn "holier than you attitude", men jeg var tenåring, ikke en godt voksen kvinne.

Du kan glede deg hvis spiseforstyrrelsen din "snur"- er du klar over hvor mange tidligere anorektikere som ender opp med bulimi/tvangsspising? Godt over 30%, så vidt jeg husker.

Akkurat nå har du stålkontroll, men det kommer ikke nødvendgvis til å vare...

jeg har hatt stålkontroll i 14 år, jeg har hatt bulimi så jeg går ikke inn i det igjen fordi jeg spiser nok og ofte. jeg regner ikke meg selv som anorektiker, men en som vil holde vekta lav

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 23:44   #32
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Å sprekke

Opprinnelig lagt inn av bouboulette, her.

Noen som har erfaring med å sprekke ? Altså dager med store doser sukker og karbohydrater generelt ?
Hvordan følte du deg etter sprekken ? Tenker da både fysisk og psykisk.

Vi har en stor bursdag som kommer opp om få dager, og har en sprekk oppe til vurdering... Men fanatisk som jeg er når jeg går inn for noe, ser jeg for meg at Oreokake, kolibriegg, ostekake, verdens beste boller og diverse andre deilige ting må stå urørt for min del...

Uansett, vil gjerne høre sprekkehistorier

Det jeg merker best er oppblåst mage og mye vann i kroppen. Får hjertebank og hodepine, føler også litt rastløshet og generell litt uvell. Så opp ett par kilo i vann. Ingen go følelse nei, så prøver å unngå utskeielser.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 08:26   #33
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Sv: Å sprekke

Høres ikke godt ut!
Jeg skal nok få tryllet frem noe fristende uten sukker, men hvem vet, aldri sikkert jeg får lyst på, engang. Søtsuget er jo så og si borte, heldigvis.
(Neeesten, ja.....fikk vann i munnen da pappa satte tennene i et kolobiriegg i går....)

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har lyst til å sprekke ... kulan Ketolysekuren 7 18-06-11 15:32
Sprekke for andres glede? Sol-Angelica Ketolysekuren 58 25-04-11 17:52
Var SÅ nær ved å sprekke i dag! Gressenka Ketolysekuren 13 04-08-10 08:50
Redd jeg kommer til å sprekke ... Babalotta Ketolysekuren 5 19-08-07 21:52
Det eneste som gjør at jeg vil sprekke Seigdama Ketolysekuren 5 21-07-06 11:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no