Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mettet/umettet fett ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-10, 22:16   #1
Sitarg
Nytt Medlem
 
Sitarg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2
Sitarg er på en erverdig vei

Mettet/umettet fett ...

Hei.

Er helt fersk både her inne og i ketolysegamet Jeg og mannen min fant ut at dette var kuren for oss etter å ha lest litt om den og snakket med venner som har gått ned masse kg på denne måten, uten å direkte tenke slanking. Det er jo genialt!

Men jeg lurer på en ting..vi spiser jo naturlig nok mye mettet fett nå. Har det virkelig ikke noe å si for helsa mens man er på denne kuren? Forbrenner man alt dette fettet man inntar? Ser for meg at det legger seg i blodårer Men det er sikkert ikke sånn?

Fikk boka i posten i går, har lest en del i den, men husker ikke å ha lest om dette med mettet vs umettet fett.

Og er det noe galt i å kose seg litt med Cola Zero og baconsvor innimellom? Syns det er helt merkelig å tenke på at man kan gå NED i vekt når man spiser sånn..hehe.

Håper ikke dette virker som dumme spm

Har prøvd å søke litt her inne, men syns ikke det var så lett.

Sitarg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 22:19   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Mettet/umettet fett..

http://forum.lavkarbo.no/showthread....le+nybegynnere Her finner du en masse informasjon! Og skulle det fortsatt være noe du lurer på så er det bare å spørre, masse hjelpsomme folk her!
Ohh...glemte å si: Hjertelig velkommen og lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 22:59   #3
Sitarg
Nytt Medlem
 
Sitarg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2
Sitarg er på en erverdig vei

Sv: Mettet/umettet fett..

Tusen takk for mange nyttige linker

Har så lyst til å veie meg hver dag..men skal holde meg i skinnet og bare veie meg en gang i uken. hehe.

Sitarg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 23:49   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Mettet/umettet fett..

Hei,
De aller fleste av oss må nok deprogrammere formelen: KOS=MAT
Altså, man må ikke putte noe i munnen for å kose seg, dette kan være en mental utfordring for mange som har brukt mat som bl.a. straff/belønning.

I tillegg så vil kunstig søtning kunne trigge søthungeren og da er man jo like lagt og husk at bruk av søtningsmidler kan hindre vektnedgang.
Når det gjelder fett så finner du en del linker i tråden Charlott henviser til.
Baconsvor, sjekk emballasjen for næringsinnhold at du kjøper den uten/med lite kh, det finnes noen ”fake” varianter stinne av kh. Husk at baconsvor er veldig salt og salt mat binder vann i kroppen, altså ikke lurt dagen før veiing dersom du vil unngå overraskende resultater.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 15:48
Mettet vs umettet fett. Løvetass Spørsmål og svar 9 28-09-09 11:08
Kan noen forklare meg hva som skjer med umettet fett som varmes opp? Iset Generell ernæringsdebatt 11 30-11-06 11:57
Oppvarming av umettet fett gir IKKE herding Iset Generell diskusjon 5 14-11-05 20:52
bør man ta umettet fettsyrer i tilegg hvis maten inneholder mettet fett? Chumpsy Ketolysekuren 5 10-08-05 15:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no