Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Bloggvett?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-06-11, 19:02   #1
mayor
Seniormedlem
 
mayor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: sauherad
Alder: 53
Innlegg: 748
mayor er ny på veien

Bloggvett?

Dette er en 17 år gammel jente som fortiden går på gele diett (laget av fun-light) 10-40 kalorier til dagen...Denne bloggeren er visst med i barneombudets ekspertpanel for bloggere????? sykt!!
http://heidialexandraolsen.blogg.no/...n_er_tykk.html

Er det bare meg som synes det er ille at unge jenter sitter og leser å blir påvirka av dette???

__________________




Min Journal
mayor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:23   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bloggvett?

Opprinnelig lagt inn av mayor, her.

Dette er en 17 år gammel jente som fortiden går på gele diett (laget av fun-light) 10-40 kalorier til dagen...Denne bloggeren er visst med i barneombudets ekspertpanel for bloggere????? sykt!!
http://heidialexandraolsen.blogg.no/...n_er_tykk.html

Er det bare meg som synes det er ille at unge jenter sitter og leser å blir påvirka av dette???

Dette var triste greier.....
Mer av jenta her... Er det seriøst?? Eller noen som virkelig tuller med folk?

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 23-06-11 kl 19:28.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:27   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bloggvett?

Opprinnelig lagt inn av mayor, her.

Dette er en 17 år gammel jente som fortiden går på gele diett (laget av fun-light) 10-40 kalorier til dagen...Denne bloggeren er visst med i barneombudets ekspertpanel for bloggere????? sykt!!
http://heidialexandraolsen.blogg.no/...n_er_tykk.html

Er det bare meg som synes det er ille at unge jenter sitter og leser å blir påvirka av dette???

Om du leser litt i kommentarfeltet så ser du at hun ikke akkurat får overveldende støtte. Leste kanskje tjue kommentarer i det innlegget du linker til, og (heldigvis) ikke ett positivt ord før jeg ga opp. Men jeg skjønner hva du mener, altså. Signaleffektene kan jo være ganske store, og det er innmari synd om noen virkelig tar henne på alvor.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:29   #4
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bloggvett?

er det mulig

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:59   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Bloggvett?

Finner ikke noe om fun-light-dietten i bloggen hennes jeg, men utover det virker hun ikke som den aller mest oppegående akkurat...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:59   #6
Lagom
Juniormedlem
 
Lagom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Stavern
Alder: 45
Innlegg: 36
Lagom er på en erverdig vei

Sv: Bloggvett?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Finner ikke noe om fun-light-dietten i bloggen hennes jeg, men utover det virker hun ikke som den aller mest oppegående akkurat...

Trykk på kosthold-linken hennes på høyre side så kommer det masse.

__________________

Bloggen min.
Min journal
Lagom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karbo, mest mulig fett. Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:04   #7
mayor
Seniormedlem
 
mayor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: sauherad
Alder: 53
Innlegg: 748
mayor er ny på veien

Sv: Bloggvett?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om du leser litt i kommentarfeltet så ser du at hun ikke akkurat får overveldende støtte. Leste kanskje tjue kommentarer i det innlegget du linker til, og (heldigvis) ikke ett positivt ord før jeg ga opp. Men jeg skjønner hva du mener, altså. Signaleffektene kan jo være ganske store, og det er innmari synd om noen virkelig tar henne på alvor.

Ja jeg så at kommentarene ikke var veldig positive,men antar hun har veldig mange lesere siden hun ligger på topplisten over bloggere i oslo... visst ikke det er vi som har dratt henne opp på 5 plass i dag da
Men er vel sånn verden har blitt med internett.....
Men fortvilende at mange unge tenker som de gjør når det gjelder kropp og utseende......

__________________




Min Journal
mayor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:12   #8
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Bloggvett?

Hun er populær ja, er flere år siden jeg hørt om henne første gang.

Jeg lurer på hvor foreldrene er jeg, leser de ikke bloggen hennes? Det går da ikke an å skulle leve på en diett med 40 kcal om dagen i en hel mnd slik hun blogger om! Det er er helt sykt at hun får lov å skrive om det her synes jeg.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 22:44   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bloggvett?

Samma jenta som mente at ikke rødhårede har livets rett og som håpte på at hennes ufødte søsken skulle dø, så Ikke særlig mange som tar henne alvorlig, heldigvis... den lille greia her er bare småplukk i forhold til andre ting som har kommet fra henne.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 23:06   #10
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Bloggvett?

Jeg tok meg selv i å sende henne en kommentar full av meninger en dag da hun gikk over streken min. Hun mente nemlig at å være en ung mor var det samme som å ødelegge livet sitt, fordi er man ung så SKAL drikking og festing prioriteres, barn ødelegger alt. Hun er helt blåst. SYND at hun får så mye oppmerksomhet som det hun gjør - jeg blir kvalm av hele jentungen..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 07:08   #11
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Bloggvett?

Opprinnelig lagt inn av mayor, her.

Ja jeg så at kommentarene ikke var veldig positive,men antar hun har veldig mange lesere siden hun ligger på topplisten over bloggere i oslo... visst ikke det er vi som har dratt henne opp på 5 plass i dag da
Men er vel sånn verden har blitt med internett.....
Men fortvilende at mange unge tenker som de gjør når det gjelder kropp og utseende......

Ikke Oslo...NORGE!! *Grøss*

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 08:15   #12
tarante
Medlem
 
tarante sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 68
tarante er på en erverdig vei

Sv: Bloggvett?

Huff.... ung, dum og en smule blond!
Jeg har ikke leste noe om kosthold på hennes sider, men så et par videoblogger av henne.... huff, håper mine søte små prinsesser vokser opp til to fine jenter med litt mer samfunnsnyttige meninger enn hun altså

__________________


tarante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 08:30   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Bloggvett?

Opprinnelig lagt inn av Lagom, her.

Trykk på kosthold-linken hennes på høyre side så kommer det masse.

Litt tidligere i bloggen har hun skrevet at:

Jeg har forandret dietten min for en stund siden. Jeg kan spise hva jeg vil, og når jeg vil - så lenge jeg ikke kommer over 400 kcal om dagen.

Jadda - man spiser jo ikke hva man vil og når man vil (jeg snakker om et friskt menneske her altså!) og holder seg under 400 kcal om dagen! Da sulter man. Enkelt og greit. Herregud - om dama faktisk mener det hun sier burde hun vært beskyttet mot seg selv.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 08:33   #14
Bonus
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 70
Bonus er på en erverdig vei

Sv: Bloggvett?

Jeg tror ikke et fnugg på at den bloggen er seriøs.. Jeg tror hun provoserer for å få lesere, og det klarer hun jo elegant

Bonus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon :) Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 08:42   #15
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Bloggvett?

Opprinnelig lagt inn av Bonus, her.

Jeg tror ikke et fnugg på at den bloggen er seriøs.. Jeg tror hun provoserer for å få lesere, og det klarer hun jo elegant

Da må jeg si at hun legger ned vanvittig mye tid i å skrive bare tull? Uansett er det sikkert mange småjenter som tar det hun skriver seriøst og mye av det hun foreslår er jo farlig!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 09:18   #16
Bonus
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 70
Bonus er på en erverdig vei

Sv: Bloggvett?

Jeg kan tenke meg å sammenlikne den med tommylife eller hva den bloggen nå heter..

Bonus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon :) Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 09:21   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bloggvett?

Nå har hun jo holdt på i flere år, så har vanskelig for å tro det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 09:39   #18
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Bloggvett?

Opprinnelig lagt inn av Bonus, her.

Jeg tror ikke et fnugg på at den bloggen er seriøs.. Jeg tror hun provoserer for å få lesere, og det klarer hun jo elegant


Jeg tror du har helt rett i det! Det hadde vært trist om det var ment seriøst...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 09:39   #19
Vidundra
Medlem
 
Vidundra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Vidundra er ny på veien

Sv: Bloggvett?

Dette er nok et sørgelig eksempel på fjortisjenters vrangforestillinger om både seg selv, andre og hva som betyr noe i livet. Intet mindre enn en tragedie, og det verste er den potensielle innflytelsen hun kanskje har over lettpåvirkelige yngre jenter.

Hennes mening om at barn ødelegger livet har hun selvfølgelig rett til å ha; jeg er mer bekymret for at normalvektige unge jenter med rødt hår skal tro at de er stygge og verdiløse.

__________________


Vidundra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose? Kanskje? Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 09:56   #20
bittersweet
Medlem
 
bittersweet sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 105
bittersweet er ny på veien

Sv: Bloggvett?

Hehehe... Jeg har brukt denne bloggen som underholdning i et par år...
Det er ikke så lenge siden hun mente at folk som manglet et kromoson, en fot eller lignende, burde sendes til en egen øy, slik at de kunne holde hverandre med selskap. For da trengte de ikke å bli ledd av på gata... Jeg er litt usikker på om hun er ekte eller falsk, men patetisk, det klarer hun helt fint å være.

__________________


bittersweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: selvkomponert, nesten induksjon Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 10:28   #21
Bonus
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 70
Bonus er på en erverdig vei

Sv: Bloggvett?

For en tid siden ville hun at den nye babyen faren eller noe, dvs lillebroren, skulle dø.. Fordi hu ville ha all oppmerksomheten selv og fordi hun mente at faren var for gammel for en ny baby..

Jeg har også vansker for å tro at foreldrene lar henne holde på sånn om hun virkelig mener det.. Om de har kontroll i det hele tatt, er vel et annet spørsmål..

Bonus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no