Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-14, 22:14   #23026
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Signerer.
Jeg blir veldig dårlig når jeg venter litt for lenge med B-12 sprøyte.

Håper at det er b12 mangel, da finnes det en løsning! Er så sliten, bare lyst til å gråte! Men er egentlig for sliten til å gråte! (Stakkarslig, sorry...)

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 28-04-14, 09:01   #23027
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Har du sjekket stoffskiftet?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ps, i tillegg til. Være svimmel og sliten, har jeg angst-følelse... Den trur jeg kommer av sukkeret. Får dere kortpust, nerver og skvettenhet av sukker?

Er man vedvarende sliten/energiløs og b12 ikke hjelper og man ikke har lavt jern (eller uansett, egentlig) bør man sjekke stoffkiftet, ja.
Lavt eller høyt stoffskifte kan også gi psykiske symptomer. Jeg får det. Jeg blir hissig, irritabel, deprimert og labil av å være "lav" og får det psykisk før det vises på blodprøvene. Skvettenhet kan komme av høy kortisol. Høy kortisol vil ofte (men ikke utelukkende) oppstå ved forverret allmentilstand (inklusive et utviklende lavt stoffskifte) fordi kroppen kompenserer for andre problemer med å pumpe ut stresshormoner. Et høykarbokosthold kan fyre opp under kortisolproduksjon (men langtfra hos alle).

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

eh, jeg har høyt t4 og lavt t3, men det er visst bare t4 som er viktig.. innafor referansene, så selv om jeg har halve sulamitten av symptomer så har jeg ikke lavt stoffskifte. og her går jeg da og har verken ork eller gidd til det meste med mindre jeg absolutt må...

Finn en lege som faktisk HUSKER fra medisinstudiet at fT4 er et LAGERHORMON og fT3 er det aktive hormonet - og det ENESTE som har biologisk virkning av de to. Hjelper ikke å ha masse på lager om man ikke får tatt det i bruk. For å aktivere (nok) fT3 utifra et godt lager trengs
- nok d-vitamin
- nok selen/magneium/sink
- nok ferritin
- bra tarmflora (mye av fT4 omdannes til fT3 ved hjelp av tarmbakterier(!))
- bra leverhelse (av den grunn blir mange med vaklende stoffskifte bedre på lavkarbo siden høykarbo belaster leveren i seg selv og dermed indirekte kan svekke stoffskiftet)

Dessverre lærer visst legene i dag at
- stoffskiftet lett kan behandles (med syntetisk t4-medisin)
- at blodprøvene er fasit for hvordan en pasient har det ...

Ta deg heller en tur innom Sonjas Stoffskifteforum og få hjelp til hvilke prøver du bør kreve å få tatt før legen din avskriver stoffskiftet ditt som "fint"...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 28-04-14, 10:01   #23028
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan panikkanfall gi fysiske utslag som f.eks hoven hals og rødflammet hud, eller er det kun psykisk (at man tror man hovner opp)?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-04-14, 10:05   #23029
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Panikkanfall får jo gjerne hjerterytmen til å øke kraftig, så følelsen av å bli varm i ansiktet/rødme/pulsere i huden er ganske vanlig. Følelsen av å ikke få pustet skikkelig, liksom ble tykk i halsen eller til og med kvelningsfornemmelser er også typisk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 28-04-14, 10:08   #23030
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg har lagt på meg ca. 20 kg etter jeg fikk satt inn min for ca et år siden. Og de klorer seg fast, som bare det. Legen påstår det ikke er den sin skyld. Men jeg tror jeg skal ta den ut når jeg skal til gynekolog i juni. Har myyye mindre blødning, men har mange bivirkninger. Men den fungerer jo bra for mange. Jeg har endometriose, så hormonene mine er nok på tur uansett..

Ja, da er det sikkert godt å få den ut.....!!

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Jeg merket ingenting, det var deilig ikke å ha mensen

Herlig

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :)
Gammel 28-04-14, 10:15   #23031
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Følelsen av å ikke få pustet skikkelig

Det er snakk om mer enn en følelse, halsen min hovner fysisk opp og blir nesten helt tett. Blir også dobbelt størelse på utsiden, alltid venstre side (Det går rett ned fra øret til skuldra uten innsving). Vare fra 5-45 min litt ettersom, og jeg er nummen og det prikker i noen timer etterpå.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-04-14, 10:19   #23032
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå opplever jeg panikkanfall som såpass overveldende, at jeg ikke egentlig er i stand til å sette en klar distinksjon mellom hva som faktisk skjer fysisk eller psykisk når det står på. Men det er klart kroppen reagerer sterkt på en så alvorlig stressituasjon. Og du lurte jo på om det faktisk var psykisk - følelsen av at halsen hovner opp. Med mindre du faktisk har kjent etter, eller sett i speilet at så er tilfelle, blir det vanskelig å svare. Men pusteproblemer er jo uansett et klassisk symptom.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 28-04-14, 10:21   #23033
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er snakk om mer enn en følelse, halsen min hovner fysisk opp og blir nesten helt tett. Blir også dobbelt størelse på utsiden, alltid venstre side (Det går rett ned fra øret til skuldra uten innsving). Vare fra 5-45 min litt ettersom, og jeg er nummen og det prikker i noen timer etterpå.

Etter å ha sjekket NHI.no tror jeg ikke det er det. Det er ikke noe frykt forbundet med det, som de sier man skal ha. Tidligere har jeg betegnet det som allergisjokk, men de siste gangene har det kommet fra noen timer til noen dager etter episoder med INTENST stress. Kan man være allergisk mot adrenalin?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-04-14, 10:22   #23034
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og du lurte jo på om det faktisk var psykisk - følelsen av at halsen hovner opp. Med mindre du faktisk har kjent etter, eller sett i speilet at så er tilfelle, blir det vanskelig å svare. Men pusteproblemer er jo uansett et klassisk symptom.

Nei, motsatt. Halsen hovner definitivt opp! Det jeg lurer på er om slike anfall kan manifestere seg fysisk, eller om det kun er den psykisk følelsen av det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-04-14, 10:23   #23035
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ikke bare adrenalin, men også kortisolnivået øker under stress, som i seg selv forsterker inflammasjonsnivået i kroppen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 28-04-14, 10:27   #23036
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, motsatt. Halsen hovner definitivt opp! Det jeg lurer på er om slike anfall kan manifestere seg fysisk, eller om det kun er den psykisk følelsen av det.

Begrepet psykosomatisk betyr jo at det som plager det psykisk, kan gi kroppslige utslag. Kortisol er feks kroppens svar på opplevd stress.
Har du noen gang vært hos legen med en sånn reaksjon? Fått testet kortisolnivået ditt? Er du allergisk mot noen ting?
Få tatt et bilde evnt når det er som verst og ta det op med legen din. Tror ikke det er noen normal stressreaksjon, akkurat, men mulig det har en fysisk forklaring i bunnen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 28-04-14, 10:27   #23037
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vel, jeg vet ikke. Men når jeg tenker etter, hender det at jeg får en sviende følelsen i kinnene en gang i blant, og det synes i speilet. Jeg blir veldig rød og nuppete, liksom. Mulig det er forårsaket av stress.
Panikkanfall er jo i høyeste grad fysisk. At det utløses av noe både psykisk og utenomliggende faktorer er sånn sett sekundært i dét kroppen avreagerer på det. Et panikkanfall er en kroppslig reaksjon på et eller annet som for den enkelte oppleves fryktelig stressende/traumatisk/overveldende. Men man har jo gjerne i tillegg de psykiske virkningene mens det står på - som at man skal dø, paranoide tanker etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 28-04-14, 10:29   #23038
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nja, kortisolnivået mitt er forsåvidt alltid ganske høyt. Dette er svært avgrensede ting relatert til episoder hvor jeg vet adrenalinet har vært skyhøyt (eks møtt en rotte, eller vært i en kjempekrangel etc)

Jeg hadde en episode i helga hvor jeg faktisk var helt sikker på det var hjerteinfarkt, for da hovnet det opp så mye at det kjentes ut som skuldra var i klem (som når man blåser opp en sånn blodtrykksmåler rundt armen, bare i hele skulderområdet) og hele brystområdet stivnet. Men det gikk relativt raskt over (kanskje 30 min). Jeg vet veldig godt hva som utløste det, men jeg lurer på hvorfor ekstremt stress kan manifestere seg i slike fysiske ting.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-04-14, 10:39   #23039
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du aner ikke hvor mange som kommer på legevakta overbevist om at de har hjerteinfarkt, og så viser det seg at det er panikkanfall/panikkangst ... Men klart, dersom man overser signaler, eller rett og slett ikke merker dem godt nok, er jo sånne anfall rett og slett kroppens måte å "si fra" på. Det psykiske og fysiske er jo uløselig knytte sammen. Hormonelt, kjemisk, og via nervesystemet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 28-04-14, 10:44   #23040
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har du noen gang vært hos legen med en sånn reaksjon? Fått testet kortisolnivået ditt? Er du allergisk mot noen ting?
Få tatt et bilde evnt når det er som verst og ta det op med legen din. Tror ikke det er noen normal stressreaksjon, akkurat, men mulig det har en fysisk forklaring i bunnen!

Jeg har ikek testet kortisolnivået spesifikt, men tror de er med på det jeg tester på fedonklinikken nå (som hun bare mumler over reultatet på ) Nei, det er definitivt ikek en normal reaksjon! Har vært hos lege med det et par ganger, den ene gangen hadde jeg skutt hull i øret og fikk skikkelig allergisjokk på kvelden, den andre gangen var det tabletter med efedrin som utløste det. Etter de gangene har jeg bare godtatt at dette kommer innimellom. Ja, forresten fikk jeg det da jeg ble bitt av nabokatten for et par år siden og da fikk jeg allergimedisin av legen i tilfelle det skulle dukke opp igjen.
Jeg er allergisk mot pollen, plastsmykker (fant jeg ut på den hull i øret runden) og litt sånt, men dette kommer helt random. Det har aldri vært to episoder som har blitt utløst av samme tingen. (Er det rart legene er litt oppgitt over meg? ) Det var først nå jeg linket det til stress-reaskjonen.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men man har jo gjerne i tillegg de psykiske virkningene mens det står på - som at man skal dø, paranoide tanker etc.

Ja, som sagt er det totalt fraværende, selv da jeg var sikker på infarkt (Mer lettelse enn frykt for å være ærlig )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-04-14, 11:14   #23041
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg sier ikke at man må ha disse tankene, men at det ikke er uvanlig. Men nå er det sikkert en forskjell på å ha panikkangst som diagnose (som jeg har), og å få et panikkanfall som er situasjonsbetinget.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 28-04-14, 17:57   #23042
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Begrepet psykosomatisk betyr jo at det som plager det psykisk, kan gi kroppslige utslag. Kortisol er feks kroppens svar på opplevd stress.
Har du noen gang vært hos legen med en sånn reaksjon? Fått testet kortisolnivået ditt? Er du allergisk mot noen ting?
Få tatt et bilde evnt når det er som verst og ta det op med legen din. Tror ikke det er noen normal stressreaksjon, akkurat, men mulig det har en fysisk forklaring i bunnen!

Jeg fikk til slutt diagnosen posttraumatisk stressyndrom og det utarter seg i aller høyeste grad somatisk. Tror jeg har vært innom alle avdelingene på sykehuset. Kortisolnivået mitt er normalt, men adrenalinet, som er for flyktig til at det kan måles, har jeg visstnok mer enn nok av. Det var da jeg fikk medisin som demper adrenalinet at jeg begynte bli bedre. Men kroppen min er så vant med å være i fight or flight så musklene krøller seg sammen og det gjør vondt i hele kroppen fra panna og helt ned til under føttene. Jeg jar begynt hos en muskelterapaut og skal si han fikk vist meg at jeg har stramme muskler; kroppen er full av blåmerker etter at han har behandlet meg. Men han er nødt å gjøre det helt til kroppen og musklene finner ut at det er best de slapper av...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 28-04-14, 23:17   #23043
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Eventuelt det som innimellom heter ginger ale? Får jo kjøpt noe ingefærøl-greier på polet..

Takk for svar jenter, takk for tips

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 29-04-14, 14:13   #23044
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skal på et feltkurs i alpene ved Provence, og er litt usikker på klimaet i fjellene der nede. Har sjekket yr forsåvidt (digne les bains), men usikker på om det er fjelltemperaturer eller lavlandet som oppgis der. Vi skal reise litt rundt da (etang de berre, isle sur la sorgue, fontaine de vaucluse, digne les bains, esclangon). Jeg har aldri vært i sør Frankrike, og aldri i Alpene, og er jo usikker på om jeg bør gå til innkjøp av shorts eller om det blir kaldt nok med ordinært vårtøy (for turer ute i felten). Noen som er kjent i området og vet hva jeg burde ha med?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 29-04-14, 18:32   #23045
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når jeg beveger bekkenet litt fram og tilbake får jeg kneppelyder nede i korsryggen ala endel får i kjeven når de spiser. Dette har ganske nettopp oppstått. Det er IKKE ala "knekke fingre". Kneppelyden kommer altså hver gang ved bekkenbevegelse. Når jeg legger hånden på det området jeg tror lyden kommer fra kjenner jeg bevegelse. Hva kan det være? Jeg skal til muskelputten igjen på fredag og vil gjerne at han fikser det så fremst det er innenfor hans felt. Noen tips?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 30-04-14, 08:47   #23046
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som kan anbefale en musserende (cava, prosecco e.l.) som både er brut/tørr, og som har minst mulig garvestoff? Og som gjerne ikke er alt for dyr, da.
Vil gjerne ha boblevann til 1. maifrokost, men sliter med reflux når jeg drikker den jeg pleier å kjøpe ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 30-04-14, 11:12   #23047
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

http://www.vinmonopolet.no/vareutval...08/sku-4929901 Denne er helt ok.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad!
Gammel 30-04-14, 11:33   #23048
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Noen som er kjent i området og vet hva jeg burde ha med?

Litt varmere enn her bør du nok regne med, men neppe veldig varmt såpass tidlig som dette...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
Gammel 30-04-14, 11:42   #23049
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

http://www.vinmonopolet.no/vareutval...08/sku-4929901 Denne er helt ok.

Hjertelig! Skikkelig flaks at det eneste polet i Oslo som har den er det i Rosenkrantz gate, for da kan jeg bare hoppe av trikken på vei hjem fra Blindern!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 30-04-14, 11:46   #23050
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hjertelig! Skikkelig flaks at det eneste polet i Oslo som har den er det i Rosenkrantz gate, for da kan jeg bare hoppe av trikken på vei hjem fra Blindern!

Roséen (musserende) fra samme produsent er faktisk veldig god!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad!
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no