Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

De sunneste julepølsene

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-12-10, 00:23   #26
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ister? Deter jo julepølser, så ...

For eksempel, men hvor kommer karbene fra?
Forespørsel er sendt og vi venter spent på svar!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 00:36   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

For eksempel, men hvor kommer karbene fra?
Forespørsel er sendt og vi venter spent på svar!

2% ... Det kan jo være løk og krydder? Ikke godt å si. Det som ble listet opp er jo ikke en innholdsfortegnelse heller, det er næringsinnhold.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 08:55   #28
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

2% ... Det kan jo være løk og krydder? Ikke godt å si. Det som ble listet opp er jo ikke en innholdsfortegnelse heller, det er næringsinnhold.

I utgangspunktet lurte noen på om de var melkefri, vi får vel bare vente og se om det kommer et svar!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 11:02   #29
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ellers har du Hellepølser fra Valdres. De skal også ha en julevariant. Jeg har smakt Helle Grill, og den er laget av helt rent kjøtt, og det var en smaksfest fra en annen verden, I tell you!


Takk for tips :-) Hellepølser fra Valdres har jeg aldri hørt om eller smakt - de skal jeg prøve!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 11:10   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Takk for tips :-) Hellepølser fra Valdres har jeg aldri hørt om eller smakt - de skal jeg prøve!


-

Jeg synes i alle fall de er helt fantastiske. Helle grill er, om jeg ikke husker helt feil, laget av fire slag kjøtt; svin, lam, okse og vilt!
Som sagt er jeg sånn halvveis sikker på at det bare er Prix i Oslo som fører dem, og jeg mener vi hadde en roadtrip opp til Kjellsås i sommer for kjøpe pølser. De koster flesk, men det er de beste pølsene jeg har smakt .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 11:19   #31
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg synes i alle fall de er helt fantastiske. Helle grill er, om jeg ikke husker helt feil, laget av fire slag kjøtt; svin, lam, okse og vilt!
Som sagt er jeg sånn halvveis sikker på at det bare er Prix i Oslo som fører dem, og jeg mener vi hadde en roadtrip opp til Kjellsås i sommer for kjøpe pølser. De koster flesk, men det er de beste pølsene jeg har smakt .


Når de kommer fra Valdres, må de være bra ;-)

Da jeg googlet Helle grill fant jeg hjemmesiden til Helle Slakteri AS, og det viser seg at de gikk konkurs for noen uker siden. Håper de får etablert nytt selskap med de samme produktene raskt!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 11:23   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Når de kommer fra Valdres, må de være bra ;-)

Da jeg googlet Helle grill fant jeg hjemmesiden til Helle Slakteri AS, og det viser seg at de gikk konkurs for noen uker siden. Håper de får etablert nytt selskap med de samme produktene raskt!


-

Nei, så dumt! Jaja. First price muk-pølser til folket .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 11:48   #33
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De sunneste julepølsene

Vi her inne skulle slått oss sammen og hatt kjøttproduksjon, cafe og restaurant. (Noen som kjenner et alternativ til tarmer rundt pølsekjøttet?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 18:51   #34
drodla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Vi her inne skulle slått oss sammen og hatt kjøttproduksjon, cafe og restaurant. (Noen som kjenner et alternativ til tarmer rundt pølsekjøttet?

Kjempeidè. Restaurant Ketose - så mye fett du orker!

  Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 20:25   #35
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Som sagt er jeg sånn halvveis sikker på at det bare er Prix i Oslo som fører dem, og jeg mener vi hadde en roadtrip opp til Kjellsås i sommer for kjøpe pølser.

Sikker påd et er Prix og ikke Spar? Prix ligger jo mange plasser nærmere sentrum....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 20:43   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sikker påd et er Prix og ikke Spar? Prix ligger jo mange plasser nærmere sentrum....

Ja, mulig det var Spar?! Jeg husker ikke ... Det lå rett over veien fra noe som lignet en fotballbane, det er i grunn det eneste jeg husker, for jeg sto utenfor og passet på bikkja .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 21:01   #37
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Har lyst til å lage egne pølser jeg! Jeg mangler bare et pølsehorn.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 21:48   #38
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av drodla, her.

Kjempeidè. Restaurant Ketose - så mye fett du orker!

Jeg tenkte lavkarbo A/S

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 21:54   #39
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Har lyst til å lage egne pølser jeg! Jeg mangler bare et pølsehorn.

På finn.no er det mange kjøttkverner og en annonse tilbyr pølsehorn å sette på kverner.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 21:58   #40
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

På finn.no er det mange kjøttkverner og en annonse tilbyr pølsehorn å sette på kverner.

Mamma har pølsehorn hjemme beregnet på en Kenwood, jeg har bare ikke "arvet" den ennå

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 23:42   #41
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: De sunneste julepølsene

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Mamma har pølsehorn hjemme beregnet på en Kenwood, jeg har bare ikke "arvet" den ennå

Nok en grunn til at vi burde vært naboer!

Da kunne vi lekt med Kenwooden min og laget masse gode pølser!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er det sunneste stekefettet? volcanus Lavkarbo generelt 19 10-04-11 15:27
Test i Dagbladet: Her er det sunneste stekefettet knh Generell ernæringsdebatt 3 23-11-10 17:01
Hvem er de 10 sunneste her? Viktig! Aadna Lavkarbo generelt 14 15-09-06 18:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no