Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Brelett

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-12, 23:00   #26
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Brelett

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Da jeg slutta med margarin brukte jeg faktisk olivenolje rett på rundstykkene. Smakte godt med salt på

Ja, det er jo også et alternativ, men ikke like godt som Brelett syns jeg...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 23:06   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Brelett

Brelett er plastikk! Og det legger seg som et ekkelt plastikkbelegg oppunder gommen.... Har aldri forstått at noen klarer å tvinge i seg det.

Men, prøv å bland bittelitt naturellyoughurt i smøret, og litt mer salt, da ligner det mer på margarin.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 23:08   #28
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Brelett

Tvinge det i seg? Visse ikke at man tvang i seg noe man liker.
Folk har vel forskjellig smak da? Merkelige greier.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 23:18   #29
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Brelett

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ja, det er jo også et alternativ, men ikke like godt som Brelett syns jeg...

Enig, eller det er veldig forskjellig. Husker dog at jg ble fysen ved inntak av brelett, enten fordi jeg trengte protein eller foridi jeg ville ha mer fett. At smaken lurte meg men ikke kroppen, eller noe sånt. Tør ikke spise brelett pga det heller,jeg. Olivenolje rett på skiva er til motsetning tilfredstillende. Har du opplevd dette du? Jeg liker smør,jeg så jeg bruker det.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 21:22   #30
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Brelett

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Enig, eller det er veldig forskjellig. Husker dog at jg ble fysen ved inntak av brelett, enten fordi jeg trengte protein eller foridi jeg ville ha mer fett. At smaken lurte meg men ikke kroppen, eller noe sånt. Tør ikke spise brelett pga det heller,jeg. Olivenolje rett på skiva er til motsetning tilfredstillende. Har du opplevd dette du? Jeg liker smør,jeg så jeg bruker det.

Nei, kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i dette nei... Bare at om jeg tidligere spiste osteloff med brelett på, så fikk jeg lyst på mere... hehe... men det var kun fordi det var så godt

Er ikke fan av olivenolje på skiva...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 21:36   #31
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Brelett

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Nei, kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i dette nei... Bare at om jeg tidligere spiste osteloff med brelett på, så fikk jeg lyst på mere... hehe... men det var kun fordi det var så godt

Er ikke fan av olivenolje på skiva...

He he, ok. Jeg får mer lyst på olivenolje enn brelett, skjønner jeg. Bare jeg leser olivenolje tenker jeg at jeg vil kjøpe det. Lenge siden jeg spiste det. Har kjøpt hvetekimolje, linfrøolje og valnøttolje de siiste årene. På tide med forandring Nyt din brelett. Nesten alt er greit å innta ved riktig bruk og moderasjon, tenker jeg, med visse unntak selvfølgelig. Og når du ikke får for lyst til å spise masse av det man bør begrense er det jo ikke noe problem. Selv tør jeg hverken spise sukker , fruktose (høy GI) eller brelett i redsel for at de trigger frem en uvanlig og urovekkende høy apetitt. Klem.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 22:12   #32
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Brelett

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

He he, ok. Jeg får mer lyst på olivenolje enn brelett, skjønner jeg. Bare jeg leser olivenolje tenker jeg at jeg vil kjøpe det. Lenge siden jeg spiste det. Har kjøpt hvetekimolje, linfrøolje og valnøttolje de siiste årene. På tide med forandring Nyt din brelett. Nesten alt er greit å innta ved riktig bruk og moderasjon, tenker jeg, med visse unntak selvfølgelig. Og når du ikke får for lyst til å spise masse av det man bør begrense er det jo ikke noe problem. Selv tør jeg hverken spise sukker , fruktose (høy GI) eller brelett i redsel for at de trigger frem en uvanlig og urovekkende høy apetitt. Klem.

skjønner... man må kjenner sine egne begrensninger... hehe. God helg til deg

__________________

Sist redigert av Marella77 : 29-01-12 kl 19:58.
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 11:15   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Brelett

Hva med å kjøpe setersmør nå smørkrisa er over? Et par hakk saltere enn meierismør.

Og liker du brød med olivenolje, Yrla, så må du jo elske foccacia! Mener Nannah har en god oppskrift på det her inne.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 12:23   #34
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Brelett

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva med å kjøpe setersmør nå smørkrisa er over? Et par hakk saltere enn meierismør.

Og liker du brød med olivenolje, Yrla, så må du jo elske foccacia! Mener Nannah har en god oppskrift på det her inne.

Takk for tips. Vet ikke hva det er engang Skal se om jeg finner det.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 12:27   #35
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Brelett

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Takk for tips. Vet ikke hva det er engang Skal se om jeg finner det.

Italiensk langpannebrød med masse urter og olivenolje.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 13:24   #36
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Brelett

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Italiensk langpannebrød med masse urter og olivenolje.

Jeg gir opp. Har lett og lett. Fant foccaciaoppskrift av andre, da. Kanskje opprinnelig Nannahs?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 13:29   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Brelett

Mulig jeg husker litt feil i forhold til at det var Nannahs. Så at Kitt hadde testet å lage foccacia av Nannahs lyse søndagsbrød. Men fant denne som ser ut til å ha vært vellykket!
Fikk nesten lyst til å prøve selv.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 13:47   #38
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Brelett

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Mulig jeg husker litt feil i forhold til at det var Nannahs. Så at Kitt hadde testet å lage foccacia av Nannahs lyse søndagsbrød. Men fant denne som ser ut til å ha vært vellykket!
Fikk nesten lyst til å prøve selv.

Takk. Inspirerende. Jeg vil lage noe sånt jeg også, med egen vri siden jeg ikke kan male frø. Oliven og tomat er godt. Morsomt å eksperimentere

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:06   #39
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Brelett

Her er en oppskrift jeg fant før en gang... Husker ikke fra hvem...



FOCCACIA- LAVKARBO CA 12 Kh i hele røra.

Til en røre som er passe stor til en ildfast form:
3 egg
75g kremost
1/2 dl fløte
2 dl sesamfrø
1 ss fiberhusk
1ts bakepulver
litt salt & sukrin
olivenolje
litt havsalt
rosmarin (kan byttes ut med andre krydderurter)
oliven (kan sløyfes)
litt revet parmesan (kan sløyfes eller byttes ut med for eksempel feta)
noen skiver ekte spansk chorizo (kan byttes ut med for eksempel soltørkede tomater)
__________________________________________________ ______

Sett ovnen på 175 grader.

Mal sesamfrøene i blenderen, eller med en stavmikser.

Tilsett egg, ost, fløte, bakepulver, litt salt og sukrin til de malte sesamfrøene og bland godt. Tilsett deretter fiberhusken og bland videre.

Dekk en ildfast form eller en liten langpanne med bakepapir. Hell røren over i formen.

Strø rosmarin, havsalt, parmesan, oliven og chorizobiter (eller det du velger å smaksette brødet med) over brødrøra. Avslutt med å dryppe god olivenolje utover røra.

Sett brødet i ovnen og la det steke i ca. 30 minutter.

La det avkjøles litt før du skjærer det i passe store porsjonsstykker.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Foccacia- ala lavkarbo.jpg (60,4 KB, 5 visninger)
Filtype: jpg Foccacia - lavkarbo med salat, tomat og rømme..jpg (50,0 KB, 1 visninger)
__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar

Emneord
brelett


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Meirerismør vs Vita-Soft-brelett ¤Tiili¤ Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 29-08-11 14:43
Bremykt vs brelett lillemeg88 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 18-03-11 09:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no