Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-15, 16:27   #24976
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg syns bare foam roller er dritvondt (har nettopp begynt), så jeg venter litt før jeg avanserer til rumble roller.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 25-02-15, 16:35   #24977
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, rumbleroller er hard core. Skriker av smerte. Men så godt etterpå.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 25-02-15, 17:41   #24978
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Fra min egen barndom kan jeg huske to venner av meg alltid spiste middag til et fast tidspunkt. Hvis vi andre vennene ønsket å gjøre noe sammen i det tidspunktet de to andre spiste middag visste vi at det nyttet ikke be dem med. De måtte spise sammen med familien. Det endte opp med at vi sluttet spørre hvis det gjaldt ting som skulle skje i et visst tidsrom.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 25-02-15, 17:56   #24979
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tidene er vel litt annerledes nå enn for mange år siden. Var veldig ofte vi ikke spiste middag sammen da jeg var barn, siden vi var 5 søsken, og alle sluttet til forskjellig tid på skolen, og mamma og pappa (og evt. de eldste søskenene mine) var kanskje på jobb. Søndag dermot spiste vi stort sett alltid sammen. (Foreldrene mine har hatt barn i minste trinn og største trinn på barneskolen, ungdomsskolen, videregående og på høyskole på samme tid.)

Var aldri noen grunn til å bli utestengt da, og skjønner ikke at det skal være en grunn til å bli utestengt nå. Jeg kommer fra grisgrente strøk, så mer på bygda enn der jeg kommer fra, er det nesten ikke mulig å komme fra. (Vi var 3 stk i klassen min, og stort sett rundt 20 elever på hele skolen min.)

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 25-02-15, 18:55   #24980
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som har oppskrift på sylta makrell?

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 25-02-15, 19:00   #24981
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Er det noen som har oppskrift på sylta makrell?

Har ikke prøvd, men denne såg god ut

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 25-02-15, 19:28   #24982
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Tidene er vel litt annerledes nå enn for mange år siden. Var veldig ofte vi ikke spiste middag sammen da jeg var barn, siden vi var 5 søsken, og alle sluttet til forskjellig tid på skolen, og mamma og pappa (og evt. de eldste søskenene mine) var kanskje på jobb. Søndag dermot spiste vi stort sett alltid sammen. (Foreldrene mine har hatt barn i minste trinn og største trinn på barneskolen, ungdomsskolen, videregående og på høyskole på samme tid.)

Var aldri noen grunn til å bli utestengt da, og skjønner ikke at det skal være en grunn til å bli utestengt nå. Jeg kommer fra grisgrente strøk, så mer på bygda enn der jeg kommer fra, er det nesten ikke mulig å komme fra. (Vi var 3 stk i klassen min, og stort sett rundt 20 elever på hele skolen min.)

Enda større aldersforskjell i min søskenflokk. 5 stk med 17 år mellom yngste og eldste. Men vi hadde alltid middag kl 16:00, fordi da var de seneste kommet hjem (jobb og videregående). Moren min var husmor til minstemann begynte på skolen og faren min hadde dagjobb (+ hjemmevakter av og til. Sånn var det å være politi på landet). Så da var det jo lettere å ha rutinene på det. Var man sulten før det, så måtte man ordne noe kaldmat selv.

Men det var bare fordi rutiner gikk an å holde i vårt gammeldagse hushold. Jeg er også fra landet og kan aldri huske at det var snakk om slike ekstreme tilstander som Carisma snakker om... Jeg aner ikke når andre familier spiste middag. Det var aldri et tema.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 25-02-15, 19:46   #24983
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er også på landet. Fra ei skikkelig bygd. Ikke var det mye sladring og ikke snakket vi noe om når hverandre spiste middag. Vi var en "gjeng" på 10-15, som hang sammen fra etter skole til sent på kveld. Ingen pekte seg ut, på tross av at sikkert flere spiste middag sammen med familien. Kunne man ikke komme og se på film klokka fem, så kom man klokka seks. Noe drama var det så klart, men absolutt ingen dramatikk knyttet til spisetider eller rutiner.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 25-02-15, 20:14   #24984
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det var nok mest at alle i nærområdet var veldig like, og fra lik bakgrunn. Mer eller mindre hjemmeværende mødre, fedre som jobbet nær nok til å være hjemme fire-halv fem, og ingen skilte eller andre sammensatte familier. Og nesten alle med en unge på min alder og en på broren min sin. (Når jeg tenker på det nå er det helt sært, litt stepford wife-ish å være så konforme! ) jeg husker det var en med skilte foreldre i klassen min, og han var den eneste på 3 klassetrinn! 16-20 i hver klasse også kom det noen tilflyttere litt uti barneskolen som hadde eldre halvsøsken, det var verkelig rart husker jeg. og de var sånne som spiste brødskiver til middag og sånn, sånt hadde vi aldri opplevd før. Så dem ble vi ikke med til etter skolen... Så jo, barn kan halt klart være dømmende, når noe er helt nytt og utenfor det man er vant til.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-02-15, 22:39   #24985
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei.

Sånn vanlig gjærbakst er det ikke ofte jeg lager, men lagde boller her en søndag. De hevet seg flott, men når jeg penslet dem med egg, falt de sammen en del. Og ville ikke heve seg i ovnen.
De stod halvtimen over komfyren i varmen der etter pensling.

Når pensler man? Burde de stått lengre og ville de hevet mer da?

Har brukt denne oppskriften i mange år før, og de ble alltid store og fine da...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 25-02-15, 23:08   #24986
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Hei.

Sånn vanlig gjærbakst er det ikke ofte jeg lager, men lagde boller her en søndag. De hevet seg flott, men når jeg penslet dem med egg, falt de sammen en del. Og ville ikke heve seg i ovnen.
De stod halvtimen over komfyren i varmen der etter pensling.

Når pensler man? Burde de stått lengre og ville de hevet mer da?

Har brukt denne oppskriften i mange år før, og de ble alltid store og fine da...

Når jeg baker vanlige hveteboller hever jeg deigen en time, baker ut bollene og setter på stekeovnen når den siste bollen er trillet ut. Etter 15 min går første brettet i ovnen og da pensler jeg alle brettene samtidig. Om det blir mer enn 3 brett, altså lenger enn ca. 45 min etterhev på de siste, så har de siste en tendens til å falle litt sammen - det betyr at de har hevet for lenge. Det er jo ikke sånn at jo lengre de står jo bedre hever de. Ved et visst punkt har hevet nok og etter det vil de lett falle sammen igjen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 26-02-15, 00:31   #24987
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Når jeg baker vanlige hveteboller hever jeg deigen en time, baker ut bollene og setter på stekeovnen når den siste bollen er trillet ut. Etter 15 min går første brettet i ovnen og da pensler jeg alle brettene samtidig. Om det blir mer enn 3 brett, altså lenger enn ca. 45 min etterhev på de siste, så har de siste en tendens til å falle litt sammen - det betyr at de har hevet for lenge. Det er jo ikke sånn at jo lengre de står jo bedre hever de. Ved et visst punkt har hevet nok og etter det vil de lett falle sammen igjen.

aha! Så da sto de nok litt for lenge, for første heving tok lang tid siden jeg var litt opptatt. Takk for svar!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 26-02-15, 00:33   #24988
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Så lurer jeg på om noen har god erfaring med slik voks man kan ta barten med.. Jeg prøvde med noe for mange år siden, men når datter var frisør fikk jeg det tatt der. Nå er hun ikke i slik jobb lenger og jeg syns det er dyrt og vil gjerne gjøre det selv.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 26-02-15, 08:01   #24989
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

aha! Så da sto de nok litt for lenge, for første heving tok lang tid siden jeg var litt opptatt. Takk for svar!

Dersom du vet at en batch blir for sein inni ovnen i forhold til "bra" hevetid så er det greit å sette dem kjølig etter uttrilling. Da vil de heve saktere.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 26-02-15, 15:16   #24990
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen andre her som opplever at kroppen er i full fart (innvendig) hele tiden? Følelsen kan ligne noe ala fryktelig spent på noe, skynde seg med sminken i full fart før taxien kommer, småtripper utålmodig og ser på klokka hele tiden...?

Sånn har jeg det konstant; hele tiden. Til og med når jeg legger meg ligger jeg "langt over" madrassen. Det er så slitsomt! Hver gang jeg dusjer, selv om jeg bare skal på butikken, agerer kroppen som om den skal på et heftig viktig møte. Kan stå lenge i dusjen, men alt blir liksom så kjapt og intenst likevel. Det samme bare jeg skal pusse tenna! Holder pusten og pusser som en gal bare for å bli fort ferdig. Til og med når jeg kjører bil er det på det viset. Jeg ser for meg (jeg kjører forsiktig og rolig, men..) at jeg har så mye energi i kroppen at jeg kan løpe rundt bilen hele tiden mens jeg kjører!

Det er dette psykologen mener med at jeg er i fight og flight. Jeg er rolig utenpå, men inni meg raser det hele tiden.

Adrenalinet er konstant på topp og jeg evner ikke slappe av... Skal ny runde til psyk for å lære stressmestring, men jeg bare lurer på om noen andre her opplever det samme? Eller har opplevd noe lignende og kan fortelle hvordan man kommer ut av det?

Det er utrolig slitsomt. Alt overskudd går med til dette innvendige jaget.. Jeg er på tå hev konstant! Klar til å forsvare meg og mine.. Adrenalinjunkie kaller eldstepoden meg...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 26-02-15, 15:29   #24991
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Noen andre her som opplever at kroppen er i full fart (innvendig) hele tiden? Følelsen kan ligne noe ala fryktelig spent på noe, skynde seg med sminken i full fart før taxien kommer, småtripper utålmodig og ser på klokka hele tiden...?

Sånn har jeg det konstant; hele tiden. Til og med når jeg legger meg ligger jeg "langt over" madrassen. Det er så slitsomt! Hver gang jeg dusjer, selv om jeg bare skal på butikken, agerer kroppen som om den skal på et heftig viktig møte. Kan stå lenge i dusjen, men alt blir liksom så kjapt og intenst likevel. Det samme bare jeg skal pusse tenna! Holder pusten og pusser som en gal bare for å bli fort ferdig. Til og med når jeg kjører bil er det på det viset. Jeg ser for meg (jeg kjører forsiktig og rolig, men..) at jeg har så mye energi i kroppen at jeg kan løpe rundt bilen hele tiden mens jeg kjører!

Det er dette psykologen mener med at jeg er i fight og flight. Jeg er rolig utenpå, men inni meg raser det hele tiden.

Adrenalinet er konstant på topp og jeg evner ikke slappe av... Skal ny runde til psyk for å lære stressmestring, men jeg bare lurer på om noen andre her opplever det samme? Eller har opplevd noe lignende og kan fortelle hvordan man kommer ut av det?

Det er utrolig slitsomt. Alt overskudd går med til dette innvendige jaget.. Jeg er på tå hev konstant! Klar til å forsvare meg og mine.. Adrenalinjunkie kaller eldstepoden meg...

Sånn var jeg også før da jeg var syk, konstant indre uro og mye angst. For meg har en blanding av medisiner og miljøterapi virket bra.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo
Gammel 26-02-15, 15:35   #24992
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Sånn var jeg også før da jeg var syk, konstant indre uro og mye angst. For meg har en blanding av medisiner og miljøterapi virket bra.

Det er ikke uro.... Det er mer sånn veldig konsentrert og klar for "action" om det skulle trenges. Jeg våkner om natta av den laveste ukjente lyd og er på alerten med en gang. Det er ikke angst heller.. Jeg føler meg liksom bare "ready for combat" til enhver tid... Men det er vel det som er typisk med post traum.. Synes bare at det har blitt værre det siste året.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 26-02-15, 15:45   #24993
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Noen andre her som opplever at kroppen er i full fart (innvendig) hele tiden?

Jepp. Men jeg aner ikke hvordan man kommer ut av det...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-02-15, 16:33   #24994
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jepp. Men jeg aner ikke hvordan man kommer ut av det...

Skal si ifra hvis jeg finner ut av det! Fikk innkalling til første stressmestrimgstime rett etter innlegget mitt.
Den medisinen jeg fikk for noen år siden mot adrenalin hjalp veldig godt et par år. Nå er kroppen blitt vant til den og den begynner som før. Det holder ikke å døyve symptomene, man må finne og kurere årsaken..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 26-02-15, 19:46   #24995
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Skal si ifra hvis jeg finner ut av det! Fikk innkalling til første stressmestrimgstime rett etter innlegget mitt.
Den medisinen jeg fikk for noen år siden mot adrenalin hjalp veldig godt et par år. Nå er kroppen blitt vant til den og den begynner som før. Det holder ikke å døyve symptomene, man må finne og kurere årsaken..

Du er skikkelig utredet for feokromocytom?
Det er rett og slett, oftest små, adrenalinproduserende svulster på/i binyrene og vil gi slike problemer som du nevner, siden de "spytter ut" adrenalin i hytt og gevær.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.

Sist redigert av BenteR : 26-02-15 kl 22:07.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 26-02-15, 20:54   #24996
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Du er skikkelig utredet for fekromocytom?
Det er rett og slett, oftest små, adrenalinproduserende svulster på/i binyrene og vil gi slike problemer som du nevner, siden de "spytter ut" adrenalin i hytt og gevær.

Har aldri hørt om det! Det eneste jeg vet er at hypofysen er på bærtur og at noe annet som jeg ikke husker navnet på ikke var helt på stell. Håper at vi endelig har fått en endokrinolog her nordpå. Skulle gjerne vært hos en grunnet denne forsvunne hypofysen....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 26-02-15, 21:43   #24997
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdom...37.html?page=4
http://nevro.legehandboka.no/alle-sy...lla-39276.html

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.

Sist redigert av BenteR : 26-02-15 kl 22:08.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 28-02-15, 11:48   #24998
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skal lage muffins av en kakemiks. Kan jeg da bare halvere steketida? Det er litt store muffinsformer, typ "amerikanske".

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 28-02-15, 18:28   #24999
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hvordan det går an å være så teit som NorwegianKjos.. Når det er billigere å reise fra Gardermoen-Paris enn hva det koster med toget fra Oslo eller en brus og baguett på flyplassen. Skal de overleve må de ta mer betalt enn hva en lunsj koster... Men det værste er at folk som flyr forventer at flybillettten skal være omtrent gratis! En flytur Gardermoen London skal liksom ikke koste mer enn en dunk rødvin?? Helteit! Glad de streiker.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 01-03-15, 00:33   #25000
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg skal lage muffins av en kakemiks. Kan jeg da bare halvere steketida? Det er litt store muffinsformer, typ "amerikanske".

Prøvde du? Muffins i den str sketer jeg vel ca 10-12 minutt, pleier følge med på fargen på dem

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no