Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Går vel fint det?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-10, 16:33   #1
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Går vel fint det?

I går ble det ost og vin. MEN, jeg spiste også noen kjeks. Det var sånne sæter kjeks, kjempetynne, men 1,2 karbs per kjeks. Spiste vel en sju stk, de er bittesmå. Vi skal vel ha i oss rundt 19 karbo om dagen, så da er vel egentlig ikke det noe problem? Gikk sikkert litt over med vinen, men hvis jeg kan spise noen sånne små innimellom, så hjelper det lit på knekkebrød/brød suget.
Eller er det sånn at "brødmat" er fy fy uansett? Greia var at jeg hadde gått opp 0.4 kg når jeg veide meg i dag tidlig. Irriterende!!!

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 16:39   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går vel fint det?

Brødmat er vel fy på ketolyse. Karbene skal komme fra grønnsaker og kjeksene til sætre er IKKE grønnsaker..

Vektoppgangen kan være tilfeldig også, se det an noen dager. Min vekt kan fint gå opp og ned 1/2kg selv om jeg spiser helt strikt

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 17:27   #3
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Går vel fint det?

Men skjønner ikke helt forskjellen. For så lenge man holder seg under grensa på tillatte karbo, så burde det vel være det samme hva man får det fra? Eller ikke?

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 17:29   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Går vel fint det?

noen synes det, andre følger reglene i boka og sørger for at de i hovedsak kommer fra grønnsaker. Det handler om vitaminer som du ikke får i deg i kjeks I starten kan det hvertfall lønne seg å følge det kuren sier=)

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 17:38   #5
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går vel fint det?

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Men skjønner ikke helt forskjellen. For så lenge man holder seg under grensa på tillatte karbo, så burde det vel være det samme hva man får det fra? Eller ikke?

1. Kjeks inneholder ikke verdifull næring for kroppen din.

2. Kjeks har høyere GI og øker derfor blodsukkeret.

3. Det handler om en kostholdsomlegging som skal vare livet ut. Kjeks laget av fint hvetemel er ikke noe kroppen trenger.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 17:43   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Går vel fint det?

hvis det er èn "matvare" her i verden man bør holde seg unna så er det kjeks. Stappfulle med sukker (som oftest) transfett og absolutt ingen næring.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 00:54   #7
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Går vel fint det?

Det var ikke kjeks i den forstand. Det er et tynt, grovt "knekkebrød". Noe lignende de tapas "kjeksene", hvis dere vet hvilke de av. Så på innhold og % av en voksens GI var minimal. Og denne er en millimeter tynn. Forklarte kanskje litt feil. Vet at jeg ikke får i meg alle mineraler og sånn, men ser man bortifra det, så gikk det vel fint med et par sånne så lenge jeg ikke gikk over så så mange karb. Det var det jeg lurte på. Skjønner jo selvøflgelig at det er bedre å spise grønnsaker og få karboene derfra

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 10:32   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går vel fint det?

Jeg vet hvilke kjeks du mener og de er veldig gode, men uansett hvor tynne de er gir de i allefall meg vann i kroppen og blodsukkerstigning. Så derfor lager jeg knekkebrød selv at linfrø og kli og vann.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 13:02   #9
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Går vel fint det?

Ok. Ja, takk for svar. Jeg klarer meg fint uten (foreløig :P), men var bare redd det ville ødelgge veldig den ene gangen, selv om jeg ikke gikk over i karbo. Jeg får lett vann i kroppen, og tror jaggu det stemmer med det du sier, for veier 1 kg mer enn jeg gjorde fredag morgen. Helvete. Jaja, back to vegetables

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finello Light; ost som smelter fint Victory South Beach 12 27-01-10 15:44
Slik fint vektdiagram under signaturen cillaberg Generell diskusjon 1 20-08-09 19:28
Her skjer det fint lite! finka Mer enn 30 kg overvekt 18 04-07-06 14:02
Var ikke dette fint? silje Generell diskusjon 4 20-08-05 12:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no