Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvordan få bort "hengemagen"?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-11, 20:43   #1
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Hvordan få bort "hengemagen"?

Jeg har gått ned snart 16 kg med generell lavkarbo, jeg er ikke særlig strikt eller hard og er heller liberal til å spise feks ferdige sauser osv når man er ute og ikke kan ha full kontroll på karbene. Jeg teller dem ikke men ville tro at jeg på en dag uten utskleielser kanskje spiser 20-30 karber. Synes dette funker som bare det og skjønner jo at vekten ikke kan fortsette fyke nedover slik den har gjort og det er helt greit MEN jeg vil så innmarig gjerne bli kvitt fettet på magen!

Jeg ser nesten gravid ut. Jeg har blivit slankere rundt ribbeinen og ryggvalken har minsket MYE men nedrste parti på magen er helt umulig å få vekk. Hvis jeg står foran speilet og holder inn magen, eventuellt "tenker" bort fettklumpen der så ser jeg kropp jeg kunde være stolt over. Det gjør meg ingenting at rumpan og lårene er litt runde og gode, det er denne hersens MAGEN som plager meg!

Jeg trener ca annenhver dag, sykling, vannaerobics, gange og zumba i tillegg til at jeg gjør situps og andre styrkeøvelser på min ball...

Noen som har noen gode tips?

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:04   #2
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

ah det var som å lese min egen historie! Rygg, hofter og alt annet enn magen er blitt mindre... jeg har til og med begynt å se ribbeina stikke litt fram, men magen den er like irriterende og stor enda. Som deg, så ser jeg meg fornøyd bare jeg trekker inn klumpmagen eller bare dytter den vekk litt - perfekt!

Tar imot alt av tips og råd jeg også! De kaller det ikke vanskelig magefett uten grunn altså...

__________________

Regrets nye dagbok!

Sist redigert av Regret : 16-06-11 kl 23:09.
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:27   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Samme leksa her.....er svært ivrig etter få bort valken nederst på magen ja!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:28   #4
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Den valken tror jeg mange deler bekymringer for...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:36   #5
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Opprinnelig lagt inn av Edla, her.

Jeg har gått ned snart 16 kg med generell lavkarbo, jeg er ikke særlig strikt eller hard og er heller liberal til å spise feks ferdige sauser osv når man er ute og ikke kan ha full kontroll på karbene. Jeg teller dem ikke men ville tro at jeg på en dag uten utskleielser kanskje spiser 20-30 karber. Synes dette funker som bare det og skjønner jo at vekten ikke kan fortsette fyke nedover slik den har gjort og det er helt greit MEN jeg vil så innmarig gjerne bli kvitt fettet på magen!

Jeg ser nesten gravid ut. Jeg har blivit slankere rundt ribbeinen og ryggvalken har minsket MYE men nedrste parti på magen er helt umulig å få vekk. Hvis jeg står foran speilet og holder inn magen, eventuellt "tenker" bort fettklumpen der så ser jeg kropp jeg kunde være stolt over. Det gjør meg ingenting at rumpan og lårene er litt runde og gode, det er denne hersens MAGEN som plager meg!

Jeg trener ca annenhver dag, sykling, vannaerobics, gange og zumba i tillegg til at jeg gjør situps og andre styrkeøvelser på min ball...

Noen som har noen gode tips?

Dette var som å lese om meg selv, så jeg har ingen gode tips. Men følger med for å se om noen har noen smarte løsninger

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:42   #6
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

hehehe, kanskje vi skal begynne forske på dette problemt? Tenk så mange penger vi kan tjene hvis vi finner løsningen?

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:44   #7
fremtid
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: akershus
Innlegg: 92
fremtid er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Jeg har det samme selv, henger liksom ned. Frykter at det bare blir verre når jeg går ned i vekt...Klart den blir mindre, men også slappere...Jeg har tenkt at operasjon kanskje blir min løsning når jeg har nådd den vekta ønsker. Har hørt fra så mange at det er veldig vanskelig å bli kvitt den der...min kom etter graviditeter og overvekt.

__________________

fremtid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karber, mer mosjon. Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:15   #8
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Vi kunne jo ha blitt steinrike om vi fant ut hva trikset er!
Men en ting er sikkert, å trene med sit ups hjelper ikke.. man blir jo sterkere, og det er bare bra å ha en sterk midje, men slankende er det ikke! Man kan jo ikke slanke en bestemt kroppsdel, det tror jeg er viktig å huske og ikke slå seg ihjel for.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:24   #9
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Ja, det er dant det Regret. jeg vil så gjerne få den bort men jeg har ikke lyst å operere meg... *pyse*

jeg har født tre barn uten smeretlindring men en operasjon klarer jeg ikke tanken på... :P

Ja, min fine mage kommer også av graviditeter og overvekt!

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:30   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Jeg måtte krype til korset og få tatt full bukplastikk for 5 år siden! Hadde mer enn 12cm heng fra trusekanten og klarte ikke leve med det! 2 ganger gravid med stoooor mage + en kjapp 20kgs vektnedgang hadde ødelagt all elastisitet i huden og den måtte fjernes kirurgisk!
Og det var bare så deilig!
Selv om jeg har lagt på meg mye igjen i etterkant, er det ikke noe heng mer. Magen er fortsatt ikke akkurat flat, men det var henget som plaget meg, og det vil aldri komme igjen! Huden jeg har nå er ikke ødelagt og full av strekkmerker. Den vil trekke seg pent sammen om/når jeg går ned i vekt igjen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 01:32   #11
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Hvor lang tid tror dere det går, etter at man er ferdigslanket, før mageskinnet (skinnet ellers og) har trukket seg max sammen?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 01:40   #12
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Hvor lang tid tror dere det går, etter at man er ferdigslanket, før mageskinnet (skinnet ellers og) har trukket seg max sammen?

Vil tro det kommer helt an på hvor lang tid du har brukt og hvor elastisk huden er.. Noen opplever at det skjer raskt, mens andre skjer det ikke hos og krever operasjon for å få vekk det overflødige. Det skjer nok heller under nedgangen enn etterpå i tilfellet..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 01:43   #13
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Vil tro det kommer helt an på hvor lang tid du har brukt og hvor elastisk huden er.. Noen opplever at det skjer raskt, mens andre skjer det ikke hos og krever operasjon for å få vekk det overflødige. Det skjer nok heller under nedgangen enn etterpå i tilfellet..


Æsj, håper ikke du har rett....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 02:14   #14
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Trener du? Jeg vet man kan stramme opp både hud og muskler ved å trene, så kanskje det gjør susen?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 02:18   #15
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Trener du? Jeg vet man kan stramme opp både hud og muskler ved å trene, så kanskje det gjør susen?

Er ikke mulig å stramme opp huden med trening.

Man kan stramme opp musklene under slik at huden ser strammere ut, men huden i seg selv har ingen muskler.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 02:20   #16
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Er ikke mulig å stramme opp huden med trening.

Man kan stramme opp musklene under slik at huden ser strammere ut, men huden i seg selv har ingen muskler.

Nei, var det jeg mente

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:11   #17
mimmi29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 41
mimmi29 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Jeg har nå krypet til korset å tatt full bukplastikk, men jeg fikk faktisk ganske mye mindre heng da jeg brukte muskelstimulator på magen.. Så de som føler for å prøve burde satse på muskelstimulator

mimmi29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo skal jeg prøve meg på Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:34   #18
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Er det ingen som vet det magiske svaret? Lurer nemlig på det samme
Å for dere som har tatt bukplastikk, er det dyrt?

Har forsåvidt en venninne som har gått ned myyyye å trener som en helt
å prøver alle "tren bort magen" tipsene som har stått i ulike blad/forum
siste året, men hun har fremdeles mage men er pipstilk e ben å armer :S

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:43   #19
roo0sa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 36
roo0sa er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Opprinnelig lagt inn av mimmi29, her.

Jeg har nå krypet til korset å tatt full bukplastikk, men jeg fikk faktisk ganske mye mindre heng da jeg brukte muskelstimulator på magen.. Så de som føler for å prøve burde satse på muskelstimulator

Muskelstimulator? Er det det de prøver å selge oss på TVshop?

__________________

roo0sa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:52   #20
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Opprinnelig lagt inn av roo0sa, her.

Muskelstimulator? Er det det de prøver å selge oss på TVshop?


Har jo Bailine da som er figurforming på problemområdet

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 14:08   #21
mimmi29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 41
mimmi29 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Bailine tok inn 120cm på min kropp så takket være den slapp jeg mye henge hud under min vektnedgang, fikk jo noe men ikke så mye som jeg kunne ha fått.

Min bukplastikk kostet meg 42.000 jeg tok den for snart 1 år siden. SÅ det er dyrt men fy så verdt det

mimmi29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo skal jeg prøve meg på Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 14:58   #22
roo0sa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 36
roo0sa er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Hvordan fungerer Bailine da, og hvor mye koster det?

__________________

roo0sa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 14:58   #23
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Jeg har ikke forsøkt det selv, men en kjapp søk på Google ga meg denne linken: http://www.bailine.no/web/no/index/

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 16:17   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

Følger dere linkene i denne tråden, finner dere masse om Bailine!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 19:53   #25
Friida
Juniormedlem
 
Friida sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 24
Friida er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få bort "hengemagen"?

hmm...

__________________




Friida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan få av "siste" rest etter endt slanking inger2804 Spørsmål og svar 2 03-05-11 09:28
Hvordan skal man unngå å gå opp i vekt etterman har gått på "heksepulver" Tidligere bruker Lavkarbo generelt 5 30-11-04 10:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no