Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Du og dere!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-11, 20:45   #1
lisamo
Juniormedlem
 
lisamo sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 31
lisamo er på en erverdig vei

Du og dere!

Dere som har gått ned fra 20kg-35kg, har dere trent i den perioden dere har gått på lavkarbo? jeg trener hele tiden og jeg har gått ned ca 20, men jeg bare lurer.
Mange sier at de ikke skal trene så mye eller for hardt, mens jeg går på fjellturer og trener styrke. Det går fint for meg, men jeg bare lurer om dere trener mens dere holder på med lavkarbo!

__________________


lisamo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 20:47   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Du og dere!

Nei, har ikke trent....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 20:50   #3
lisamo
Juniormedlem
 
lisamo sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 31
lisamo er på en erverdig vei

Sv: Du og dere!

Jeg vet ingenting om deg og din historie, men tok det lang tid for deg og gå ned 30kg da?
ser du har gått ned mere enn som så, men tok de 30kg lang tid?

__________________


lisamo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 20:58   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Du og dere!

Mine -2o something forsvant helt greit uten annen trening enn turer med bikkjene

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 21:03   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Du og dere!

Og jeg har gått ned 27 kilo med ME-diagnose og dermed svært lavt aktivitetsnivå (og treningsforbud).

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 21:11   #6
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du og dere!

Jeg trener Zumba to ganger i uka og slyngetrening to ganger i uka. Har holdt på med lavkarbo - mest ketolyse siden september 2010.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 21:17   #7
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Du og dere!

gått ned 30 kg uten å trene.. ;p

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 22:04   #8
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Du og dere!

Gått ned mine første 30 kg. på 4 måneder uten å trene

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 22:34   #9
lisamo
Juniormedlem
 
lisamo sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 31
lisamo er på en erverdig vei

Sv: Du og dere!

Hvor masse karbo spiser du da?
sjokkert jeg ;o

__________________


lisamo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 00:13   #10
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du og dere!

-22 kg på ca 5-6 mnd uten trening, kun lavkarbo

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 00:33   #11
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Du og dere!

Opprinnelig lagt inn av lisamo, her.

Hvor masse karbo spiser du da?
sjokkert jeg ;o

Spiste rundt 25 karber per dag i den perioden....nå er det vel rundt 40, tenker jeg....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 01:09   #12
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Du og dere!

-30 kg. siden september, med svært varierende treningsmengder. I perioder treningssenter noen ganger i uken + gåtur hver dag. Andre perioder ikke så flink...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 01:10   #13
Petra71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 35
Petra71 er på en erverdig vei

Sv: Du og dere!

Jøss!! jeg er imponert over hvor mye dere har klart å gå ned uten trening

__________________


Petra71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 01:23   #14
lisamo
Juniormedlem
 
lisamo sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 31
lisamo er på en erverdig vei

Sv: Du og dere!

ja jøss, jeg også!
men om de hadde trenet så hadde det nok godt fortere, men det er mange grunner til og ikke trene på lavkarbo

__________________



Sist redigert av lisamo : 09-07-11 kl 01:28.
lisamo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 01:29   #15
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Du og dere!

Jeg har gått ned 32kg uten å trene aktivt. Men skal sies at jeg går til og fra jobb, 20-30 min rask gange hver vei, i tillegg til at jeg svømmer litt i ny og ne. Så ikke noe fast trening, men jeg beveger meg jo. (Har hverken bil eller busskort for tiden, så løper jo rundt litt XD)

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 14:24   #16
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Du og dere!

Opprinnelig lagt inn av lisamo, her.

ja jøss, jeg også!
men om de hadde trenet så hadde det nok godt fortere, men det er mange grunner til og ikke trene på lavkarbo

Tror ikke jeg hadde gått ned noe fortere enn 30 kg på 4 måneder selv om jeg hadde trent....tror ikke det hadde vært noe lurt heller...det var raskt nok som det var...kroppen min fikk sjokk, og det gjorde alle rundt meg òg....
Etter at jeg begynte å trene har vektreduksjonen blitt sterkt redusert, og det er fordi jeg bygger enda mer muskler og ikke lenger har noe særlig fett å ta av...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 14:56   #17
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Du og dere!

Jeg gikk ned 20 kilo, og eneste trimmen var fra soffan til kjøleskapet.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 15:45   #18
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du og dere!

Jeg trente i 1,5 år, styrke, i gjennomsnitt 3 dager pr uke.
Jeg gikk ikke ned i vekt overhodet på denne periode til tross for lavkarbo, men ble betraktelig slankere siden jeg bygget om kroppen til å bli muskuløs.
For min del har jeg inget ønske om å være en muskelbygget 99 kg tung dame, så jeg har sluttet med styrketrening for en periode til jeg er kommet lengre ned i vekt.. og skal da ta opp igjen akkurat denne treningformen.

jeg prøver jogge tilsvarende, men det har ikke så lett latt seg gjøre, og jeg merker GODT at energinivået til trening er mindre nå på ketolysekur enn ellers...

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 17:25   #19
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Du og dere!

Opprinnelig lagt inn av lisamo, her.

ja jøss, jeg også!
men om de hadde trenet så hadde det nok godt fortere, men det er mange grunner til og ikke trene på lavkarbo

Tro det eller ei, men det er mange som opplever at vekta står stille når de trener. Trening, for de som kan, er naturligvis av det gode, men sjeldent nødvendig for vekttap på lavkarbo

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 20:08   #20
chbbe
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 64
chbbe er på en erverdig vei

Sv: Du og dere!

Jeg har gått ned 30,7 kg på 5 mnd uten å trene. Jeg begynte å trene på mandag for å stramme opp kroppen litt. Jeg skal ned 15 kg til. Har 8 kg igjen til jeg har nådd målet mitt. Hvis vekten stopper opp mens jeg trener kommer jeg til å slutte med det ettersom jeg fremdeles går ned ganske greit uten å trene.

__________________


chbbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 20:16   #21
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Du og dere!

Forrige slankerunde gikk jeg ned 30 uten noen form for trening. Nå har jeg i underkant 10 kg jeg skal ned, men denne gangen skal det trenes.
Ikke noe hardtrening på meg, men gåturer, sykkelturer og svingom med rockeringen holder i massevis.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 01:00   #22
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Du og dere!

Håper ikke du føler jeg kupper tråden din TS, men jeg vil bare legge til et spørsmål til de som har svart: Hvor høy BMI/hvor mye overvekt hadde dere før dere gikk ned så mye? Var det "bare" disse 20-30kg eller var dette begynnelsen på nedgangen (at dere fremdeles har en del å ta av)?

__________________


Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 01:04   #23
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Du og dere!

Opprinnelig lagt inn av Hircine, her.

Håper ikke du føler jeg kupper tråden din TS, men jeg vil bare legge til et spørsmål til de som har svart: Hvor høy BMI/hvor mye overvekt hadde dere før dere gikk ned så mye? Var det "bare" disse 20-30kg eller var dette begynnelsen på nedgangen (at dere fremdeles har en del å ta av)?

Min BMI var på drøyt 40 og er nå på 31 Usikker på om jeg vil særlig mer ned, rett og slett ...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 01:37   #24
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Du og dere!

Opprinnelig lagt inn av Hircine, her.

Håper ikke du føler jeg kupper tråden din TS, men jeg vil bare legge til et spørsmål til de som har svart: Hvor høy BMI/hvor mye overvekt hadde dere før dere gikk ned så mye? Var det "bare" disse 20-30kg eller var dette begynnelsen på nedgangen (at dere fremdeles har en del å ta av)?

BMI på 42 på starten, nå omtrent 32. Omtrent 20 kg igjen til normalvekt.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 01:43   #25
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Du og dere!

BMI på 32,4 når jeg startet, 22,5 nå.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater? Anna Ananas Ketolysekuren 26 03-01-12 15:21
Dere som hadde 74-76 kg i vekt da dere begynte, hvordan gjør dere det? beate Ketolysekuren 10 28-11-11 22:51
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no