Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon

Vektoppgang etter ketolysekuren?

Informasjon Informasjon fra administrasjonen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-08, 16:04   #1
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei
Red face

Vektoppgang etter ketolysekuren?

Hei!

Jeg er helt ny her.
Jeg har bestilt startpakken med ketolysekuren og venter den i posten en av de nærmeste dagene. Jeg er veldig interessert i å høre hvilken erfaringer dere har som har gått på eller går på lavkarbo-diett. Jeg har jo ikke tenkt å gå på lavkarbo resten av livet, men hadde tenkt å tilnærme meg en vanlig sunn kost etter endt kur. Det jeg er nervøs for er at jeg skal rase opp i vekt igjen etter endt kur. Hvordan gjør dere det for å holde vekten?

Jeg er 165 cm høy og veier i dag 76 kg og vil ned 11-12 kg. Jeg har en tid gått på Grete Roede dietten, men synes det går veldig sakte. Har bare gått ned 5 kg siden begynnelsen av januar, og tenkte at Ketolysekuren kanskje vil gjøre "underverker" i vektnedgangen frem til sommeren. Hvor lang tid er det vanlig at man bruker for å gå ned ca 12 kg? Jeg må også nevne at jeg trener flere ganger i uken - både styrke og kondisjon.

Håper noen vil svare meg i.o.m. at jeg er så usikker.

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:19   #2
Janne nr1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 7
Janne nr1 er på en erverdig vei

Sv: Vektoppgang etter ketolysekuren???

Opprinnelig lagt inn av emma1, her.

Hei!

Jeg er helt ny her.
Jeg har bestilt startpakken med ketolysekuren og venter den i posten en av de nærmeste dagene. Jeg er veldig interessert i å høre hvilken erfaringer dere har som har gått på eller går på lavkarbo-diett. Jeg har jo ikke tenkt å gå på lavkarbo resten av livet, men hadde tenkt å tilnærme meg en vanlig sunn kost etter endt kur. Det jeg er nervøs for er at jeg skal rase opp i vekt igjen etter endt kur. Hvordan gjør dere det for å holde vekten?

Jeg er 165 cm høy og veier i dag 76 kg og vil ned 11-12 kg. Jeg har en tid gått på Grete Roede dietten, men synes det går veldig sakte. Har bare gått ned 5 kg siden begynnelsen av januar, og tenkte at Ketolysekuren kanskje vil gjøre "underverker" i vektnedgangen frem til sommeren. Hvor lang tid er det vanlig at man bruker for å gå ned ca 12 kg? Jeg må også nevne at jeg trener flere ganger i uken - både styrke og kondisjon.

Håper noen vil svare meg i.o.m. at jeg er så usikker.

Heia.
Har stor tro på ketolysedietten. Den vet jeg har hjulpet mange overvektige.
Selv har jeg gått på den i to mnd,..og ned 8 kilo.
Det som Torkil sier er at denne dietten er for dem som er sterkt overvektige...ikke bare for bikini sesongen.,..for dem er muligens ett lavkaro/lett ett alternativ...bare noen tanker,ettersom du ikke har til hensikt å leve etter ketolyse prinsippet resten av livet.Vi som går på denne dietten må være innstillt resten av livet på å være forsiktig med karbrohydrater.Ei livsomlegging rett og slett. Ellers kan det jo fort bli jo jo slanking.
Lykke til

Janne nr1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse, Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:22   #3
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Vektoppgang etter ketolysekuren???

Hei
Velkommen og gratulerer med ett fantastisk smart valg for å gå ned i vekt!
Jeg startet på ketolysekuren 29. mai 07. Hadde 23 kg som mål, men hadde aldri todd jeg skulle klare å få av alle dem. Men den 13 november hadde jeg nådd målet. Nå snart ett halvt år etter har jeg holdt vekten hele veien, og i tillegg gått ned ytterligere 3 kilo, så tilsammen har jeg nå mistet 26 kg.
Kluet er at når man bestemmer seg for å legge om til lavkarbokost, så er det en evig kostholdsendring, kan jeg spørre hvorfor du ikke har tenkt til å leve slik resten av livet? Hvorfor vil du gå tilbake til den kosten og livsstilen som har gitt deg din overvekt? Ikke ment å være spydig eller frekk, jeg spør fordi jeg er oppriktig intressert. For meg er det uaktuelt å gå tilbake til å såise brød, mel, pasta, potet, ris sukker osv, som ga meg min overvekt. Vel kan jeg unne meg det en gang i blandt, men i dagligkosten er det utelukket!
Etter endt ketolysekur har jeg trappet opp med "Atkins-stigen", og nålever jeg på generell lavkarbo, 50-60 karber om dagen, men ofte blir det endel mindre enn det også...

Lykke til!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:22   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang etter Ketolysekuren???

Viss du går tilbake til det kostholdet du hadde før du starta ketolysekuren (f.eks,) så bør du regne med å legge på deg igjen. For det er det gamle kostholdet som ofte har fått oss overvektige...


Jeg har gått ned det jeg skal, og fortsetter med "lavkarbo for livet" Altså, hverdagskosten min inneholder ikke raske karber og sukker. Men jeg spiser det som er på bordet når jeg er borte til andre på middag

Mye av grunnen til dette er jo rett og slett at kroppen fungerer mye bedre med lavkarbo, masse rein mat og grønnsaker.... Formen er bedre, humøret og energien likeså.

Hvor lang tid det tar å gå ned 11-12 kilo er vanskelig å si, kanske 2-3 mnd, kanskje 6 mnd... Alt etter hvor samarbeidsvillig kroppen er og hvor mye man skal ned. De siste kiloene er ofte de som sitter hardest

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:34   #5
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: Vektoppgang etter ketolysekuren???

Tusen takk for svar. Grunnen til at jeg hadde tenkt meg et nogenlunde "vanlig" kosthold er fordi jeg er veldig glad i grovt brød (bruker lettbrødet som har kommet nå), poteter, ris osv., og kan liksom ikke tenke meg resten av livet uten. Jeg har lagt om kostholdet til sunne altrnativer allerede, men synes altså at jeg går så utrolig sakte ned i vekt. Jeg fikk høre om Ketolysekuren gjennom ei på jobben som går på den.

Ettersom jeg forstår på deg så kan du spise litt karbohydrater etter endt kur. Hva spiser du da som innehloder karbohydrater?

Regner med at man lærer seg hvor mye karbohydrat de vanligste matvarene inneholder etterhvert, og lærer å styre unna karbohydrat"bombene"...

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:40   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Vektoppgang etter ketolysekuren???

Ja, man lærer fort.
Jeg spiser FiberPlus knekkebrød dersom jeg ikke har laget annet, lapper feks. De inneholder 5 krb pr skive. I tillegg spiser jeg mer grønt, og av og til en frukt.

Trodde brød, ris og pasta ville bli ett veldig savn, men har ikke savnet det en dag etter jeg ser resultatet av denne kosten Er strålende fornøyd!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:49   #7
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: Vektoppgang etter ketolysekuren?

Ingen av dere blir slappe av kuren?
Nå gleder jeg meg til å begynne i.o.m. at dere er så positive !

Jeg skal holde dere oppdatert.

Vi er en familie på 5, så regner med å lage vanlige middager, men at jeg ikke forsyner meg av potetene osv. Vet dere forresten hvor man kan finne oppskrifter på sauser uten mel osv?

Nå må jeg fly - skal hente min minste - ei jente på 2 i barnehagen!

Kommer innom igjen i morgen! Gleder meg til pakken kommer!

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 16:52   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang etter ketolysekuren?

Energinivået har vært topp her under kuren
Det er viktig å ta vitaminene
Det tror jeg MorStine kan skrive under på

Står masse oppskrifter i oppskriftsdelen her og dessuten er det en del sauser i boka som er skikkelig digg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 17:44   #9
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Vektoppgang etter ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Det er viktig å ta vitaminene
Det tror jeg MorStine kan skrive under på

Eeeehhh... ja... Det kan jeg. Skal faktsik begynne å ta dem igjen i morgen, er veldig trøtt for tida...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 00:07   #10
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 55
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Vektoppgang etter ketolysekuren?

Hallo
Har fått forslag om kost etter ketolyse,lavkarbo.Men så lurer eg på om det er andre og som kan sette opp ein dagsmeny til meg?Kunne og tenke meg eit par kilo til av på lavkarbo.Eg har ete på knekkebrød no,fiber plus, og litt av det rug knekkebrødet.Og kanskje ei frukt i løpet av dagen.Middag så et eg ikkje potet ,ris eller pasta.Men knekkebrød to tre ganger om dagen,middag, og evt ein atkins bar, eller salat om føremiddagen,om eg ikkje et knekkebrød då.Ser det greitt ut??

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:06   #11
Pokahontas
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 1
Pokahontas er på en erverdig vei
Cool

Sv: Vektoppgang etter ketolysekuren???

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Hei
Velkommen og gratulerer med ett fantastisk smart valg for å gå ned i vekt!
Jeg startet på ketolysekuren 29. mai 07. Hadde 23 kg som mål, men hadde aldri todd jeg skulle klare å få av alle dem. Men den 13 november hadde jeg nådd målet. Nå snart ett halvt år etter har jeg holdt vekten hele veien, og i tillegg gått ned ytterligere 3 kilo, så tilsammen har jeg nå mistet 26 kg.
Kluet er at når man bestemmer seg for å legge om til lavkarbokost, så er det en evig kostholdsendring, kan jeg spørre hvorfor du ikke har tenkt til å leve slik resten av livet? Hvorfor vil du gå tilbake til den kosten og livsstilen som har gitt deg din overvekt? Ikke ment å være spydig eller frekk, jeg spør fordi jeg er oppriktig intressert. For meg er det uaktuelt å gå tilbake til å såise brød, mel, pasta, potet, ris sukker osv, som ga meg min overvekt. Vel kan jeg unne meg det en gang i blandt, men i dagligkosten er det utelukket!
Etter endt ketolysekur har jeg trappet opp med "Atkins-stigen", og nålever jeg på generell lavkarbo, 50-60 karber om dagen, men ofte blir det endel mindre enn det også...

Lykke til!

Hei, jeg er ny her og går for øyeblikket på extra vagansa shake, etter 14 dager med det skal jeg begynne å spise litt igjen og da lurer jeg på en del ting... F.eks hva spiser du til frokost og hva erstatter du brødet med?
Blir veldig gla hvis du kan ramse opp en del ting jeg trygt kan spise. F.eks. hva med oliven og hvitløk?
- Pokahontas

Pokahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 13:31   #12
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang etter ketolysekuren?


Jeg spiser GG-klibrød og wasa fiber plus.. med maaaasse pålegg. Så mumser jeg bacon og eggerøre.. hamburger med ost, stekte koteletter med rekesalat... omeletter... er jeg på farten kjøper jeg en ostepølse med bacon i papir og rekesalat. Føler ikke at jeg forsaker noe som helst.

Savner man brød er det masse oppskrifter på brøderstatninger.

Og hvis man skal ligge innenfor 40 karber per dag, tåler man en halv liten potet...og masse grønnsaker, blomkålgrateng osv..

Hvor variert kostholdet blir kommer an på hvor mange karber man skal tillate seg per dag.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 16:51   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang etter ketolysekuren?

For å være ærlig så synes jeg "Ketolysekuren" er et litt misvisende navn, vel er det for mange sånn at man går over til noe mer Lindbergaktig etter endt vektnedgang, men mange trives på dette nivået og blir der, og er friske og holder vekten.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 17:39   #14
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Vektoppgang etter ketolysekuren?

Enig med Photo.

Og så må jeg bare si at jeg synes det virker dødfødt og alnke seg med lavkarbo for så og fortsette på et høykarbokosthold etterpå. Da kommer kiloene tilbake uansett.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal jeg begynne på Ketolysekuren? Kristin1964 Ketolysekuren 11 07-08-07 09:42
Vektstabilisering etter ketolysekuren Torkil Ketolysekuren 2 27-06-06 23:29
Ketolysekuren noe for meg? GINOK Ketolysekuren 6 25-02-06 15:05
Gikk ned i vekt etter STOR utskeielse melene Lavkarbo generelt 14 03-09-04 12:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no