Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Den beste boken jeg har lest

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-08, 16:40   #51
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Den beste boken jeg har lest

Dr Atkins' Diet Revolution og Ketolyseboka. Livreddere!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 22:59   #52
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Den beste boken jeg har lest

Opprinnelig lagt inn av Karin, her.

Dr Atkins' Diet Revolution og Ketolyseboka. Livreddere!

haha helt enig!!!

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 00:41   #53
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Den beste boken jeg har lest

Synes det er veldig vanskelig å si hvilken bok er den beste, det er jo så uendelig mange gode bøker. Just nå holder jeg på med Jack Javanaugh`s bok "Alene mot ondskapen". Har bare lest halve boka, men den er ihvertfall utrolig god!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 01:35   #54
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Den beste boken jeg har lest

Vanskelig å velge, for jeg liker mange typer sjangre på bøker egentlig...
men sånn "tenkebøker" liker jeg "Profeten" av Kahlil Gibran veldig godt, i tilegg til Paulo Choelo.
Jeg liker fantasi som Harry Potter, Narnia og Ringenes herre, Peter Pan, Alice in wonderland, the wizard of Oz.
Og så er jeg glad i god "gammeldags" krim, Agatha Christie og sir Arthur Conan Doyles bøker om Sherlock Holmes. Både Snorres kongesagaer og 1001 natt er også bra, og "he curous incident of the dog in the night-time som nå har kommet på norsk (uten at jeg vet tittelen)

Den beste men samtidig værste boka jeg noen gang har lest er en som heter "vannliljen" og er skrevet under pseudonymet "Hanne Dahl". Det er noe av det beste jeg har lest samtidig somjeg grein og hadde det så utrolig vondt mens jeg leste at jeg aldri kommer til å åpne den boka igjen selv om jeg har den i bokhylla...

ble vist litt mye dette...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:50   #55
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Den beste boken jeg har lest

Apropos Snorre, så må jeg anbefale Soga om Tristram og Isond! Kjempefin lesning! Det er en norsk oversettelse av den norrøne adapsjonen av det franske diktet ...

(Er ikke Snorre som har skrevet den da, men den er fra omtrendt samme tidsepoke.)

__________________



Sist redigert av blåbær : 04-03-08 kl 12:56. Årsak: Presisering
blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 23:57   #56
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Den beste boken jeg har lest

Noe lettlest og litt moro:
Zona frigida
av Anne B. Ragde

førnøyelig bok, som jeg desverre solgte videre, men kommer til å kjøpe inn igjen

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 07:56   #57
Equilibrium
Juniormedlem
 
Equilibrium sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: 3rd rock from the sun
Alder: 52
Innlegg: 38
Equilibrium er ny på veien
Angry

Sv: Den beste boken jeg har lest

Liker egentlig science fiction og fantasy, men er "altspisende".
En av de bøkene som har satt avtrykk i nyere tid; er den gode gamle "down and out in Paris and London" av George Orwell.
Men ble litt forbanna under lesingen av denne boken. Dette fordi den norske forfatteren Simen Sætre har skrevet en bok om en heroinist kalt Hugo. Konklusjonene og betraktningene i denne norske boken er jo nærmest et totalt plagiat fra den tidligere nevnte boka til Orwell (Orwell skrev boka si en god del tiår før Sætre).
Det er stor forskjell mellom å bli inspirert av andre forfattere og å ta en "cut`n paste" i word!

Equilibrium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 06:19   #58
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Den beste boken jeg har lest

Hermann Hesse er jo en vinner. Glassperlespillet, Siddharta, alt han har skrevet egentlig.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 11:03   #59
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Den beste boken jeg har lest

"En bønn for Owen Meany" - John Irving.

MÅ leses...!
Jeg klarte ikke å legge boken fra meg - leste døgnet rundt! Man blir så glad i denne Owen at man blir aldeles tussete....
Heeelt herlig bok!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 12:55   #60
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Den beste boken jeg har lest

Owen er helt nyyydelig! Elsker elsker den boken! Min absolutte favoritt av John Irving er "Sirkusbarn", men de fleste andre bøkene av ham er flotte! Den siste, "Until I find you" leste jeg i høst, virkelig vakker.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 16:25   #61
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Den beste boken jeg har lest

Drageløperen er den beste boka jeg har lest.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no