Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spagetti squash

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-09, 00:41   #1
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Spagetti squash

I Karen Barnabys bok "The low-carb gourmet" skriver hun om spagetti squash. En squash som deles i to kokes i ovn og så kan du skrape ut spagetti lignende bånd. De beskrives som møre men "crisp".

Noen som vet om en kan få tak i dette i Norge - evt. om den har et norsk navn?

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 01:16   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Spagetti squash

må være vanlig grønn squash det da? Bare å prøve det...ellers kan du bare dele den i tynne striper og koke i 1 min og bruke til spageitti og

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 13:04   #3
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Spagetti squash

Jeg forstår det slik at det er bare vanlig squash?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 13:22   #4
Mjauritz
Medlem
 
Mjauritz sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 51
Innlegg: 209
Mjauritz er ny på veien

Sv: Spagetti squash

Her står det om spaghetti Squash http://www.fabulousfoods.com/index.p...&article=19943

__________________



Mjauritz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 17:42   #5
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spagetti squash

Tusen Takk.

Jeg mente det ikke var vanlig squash men en større variant.
Linken var flott, nå vet jeg hva jeg skal se etter.

Skal se om jeg får tak i - hvis ikke så kan jeg så noen i sommer og se om det blir noen squash spaghetti retter til høsten.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 17:58   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spagetti squash

Det funker med vanlig squash også
I dag har jeg dette til middag: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24799 Det er knallgodt og smaker carbonara, og det er mest av det jeg liker best, nemlig saus og bacon!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 18:02   #7
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spagetti squash

Takk, skal prøve meg på den oppskriften.

Ikke så mye jeg savner i lav karbo kostholdet, men pasta savner jeg veldig...

Når vekten er nådd blir det kanskje en eller annen måltid med lav karbo pasta/fullkorn pasta, men foreløpig holder jeg meg unna. Så jeg tar imot forslag med takk.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 18:04   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spagetti squash

Det er pga jeg elsker fullkornspasta at jeg har blitt så stor som jeg har blitt. Så denne oppskriften kommer til å redde meg når jeg blir alt for sugen på pasta.
Og det er knallgodt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 18:58   #9
Mjauritz
Medlem
 
Mjauritz sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 51
Innlegg: 209
Mjauritz er ny på veien

Sv: Spagetti squash

Her kan du kjøpe og dyrke den selv

http://www.hageglede.no/NETTBUTIKK/F...pagetti-Squash

__________________



Mjauritz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 19:20   #10
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spagetti squash

TUSEN TAKK!

Nå blir det spagetti squash til høsten!!

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 08:15   #11
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Spagetti squash

Er det noen som vet hva man kan bruke Spaghettisquash til? Jeg hat prøvd å steke den i stekeovnen med olje og krydder, men ble ikke heelt overbevist. Så da lurer jeg på om den kan brukes til noe annet? Har en plante som fyller halve drivhuset, så det hadde vært greit å kunne bruke disse til noe fornuftig...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 00:53   #12
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Spagetti squash

Hovedåresaken til å bruke den er jo at den blir tynne strimler ala nudler/spaghetti. Har alltid hatt lyst til å prøve, men har aldri funnet den i butikkene i Norge. Jeg har en mandolin som lager tynne avlange bånd av vanlig squash, ala båndspaghetti men noe kortere. I en bolognesesaus er det helt kurant. Jeg har også brukt kremost-spaghetti, men den øker antall karber uten å tilføre grønsaker.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 08:28   #13
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Spagetti squash

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Hovedåresaken til å bruke den er jo at den blir tynne strimler ala nudler/spaghetti. Har alltid hatt lyst til å prøve, men har aldri funnet den i butikkene i Norge.

Den har en artig konsistens ja. Men etter hva jeg forstår er det ikke en squash, men et gresskar. Smaken er også mye mer gresskar enn squash. Jeg har prøvd den ovnsstekt med salt pepper og olje som tilbehør til kjøtt, men det smaker litt rart. Tror ikke jeg skal plante denne flere ganger....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-09-21, 01:41   #14
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Spagetti squash

Matvarer som agurk, squash, gresskar og melon kommer fra arter i gresskarfamilien. Dvs. det er gresskar alt sammen :-)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gul squash Heydi Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 15-04-08 11:31
Squash klementin Ketolysekuren 9 21-02-08 22:30
spagetti squash Ariel Oppskrifter 0 18-08-06 20:58
Squash Tidligere bruker Trening 5 03-04-06 23:54
SB Fase 1 - Squash Marianne Middag 7 26-01-05 19:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no