Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-10, 00:00   #26
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS

Jeg ser jeg har kommentert at innlegget til chunky var "spennende lesning" i januar-men HVEM greier å GLEMME hele saltet da jeg begynte på Eurodiett?? Jo..MEG-åfyåfyåfyåfy så dårlig jeg ble. Hodepine av en annen verden, svimmelhet, slapphet, flimringer for øynene og vanvittig søvnbehov. Nå heller jeg salt rett i munnen og har vært frisk siden.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 08:12   #27
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS

Ser noen nevner vanndrivende medisiner...Siden jeg også har lagt merke til at mange her prøver å kjøre en naturlig linje, så vil jeg bare minne om at det finnes gode alternativ å velge innen homeopatien og helsekost også

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 19:56   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS

Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.

Ser noen nevner vanndrivende medisiner...Siden jeg også har lagt merke til at mange her prøver å kjøre en naturlig linje, så vil jeg bare minne om at det finnes gode alternativ å velge innen homeopatien og helsekost også

Har du noen tips? Jeg begynner å bli desperat... Akupunktur hjelper i ca 2 dager etter jeg har vært der, men jeg kan jo ikke gå annehver dag!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:09   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Alternativ medisin er medisin som enten ikke er bevist å virke, eller bevist at det ikke virker.

Mulig det, men kroppen min er uenig. Det har gjort at jeg har blitt kvitt allergi, og hjulpet til å rette opp i en masse annet kluss. Jeg trenger en kombinasjon av alternativ medisin, lavkarbo og trening for å fungere, så snart jeg kutter en av delene går det i stå. Det som derimot ikke har særlig effekt er faktisk tradisjonell medisin

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:11   #30
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det at lavkarbo fjerner vannet i kroppen min er en av gunnene til jeg går på lavkarbo. Jeg merker det TVERT hvis jeg spiser karbo, da får jeg ødemer i kroppen. MEN når jeg går på tanitavekta mi så sier den at vannbestanden min er like stor uansett lavkarbo eller høykarbo. Det har jeg fått forklart med at når jeg spiser karbo så fører det til at hjertet på en måte jobber hardere. Og når hjertet jobbere hardere så er kroppen skapt slik at den på en finurlig måte legger vann rundt alle vitale og perifere deler. Derfor får jeg ødemer i overkroppen og i beina; kjenner sprenget i brystet og oppover halsregionen og dunkinga nederst rundt anklene. Resultatet blir at hjertet jobber enda hardere...

FØR når jeg hadde det på denne måten måtte jeg ta diuretica. Nå er det nok at jeg drikker mye samt spiser lavkarbo. DA blir kroppen bedre proposjonert vannmessig sett.

Den Tanita vekta kan du best bruke som opptenningsved på en kald vinterdag. Jeg lo så jeg skreik når jeg prøvde en slik en. Måtte vistnok ned 35kg. Mens de jeg møter ikke kan forstå at jeg veier over 100kg når jeg vistnok ikke ser feit ut...

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:19   #31
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Den Tanita vekta kan du best bruke som opptenningsved på en kald vinterdag. Jeg lo så jeg skreik når jeg prøvde en slik en. Måtte vistnok ned 35kg. Mens de jeg møter ikke kan forstå at jeg veier over 100kg når jeg vistnok ikke ser feit ut...


På sykehuset fikk jeg bekreftet det som min tanitavekt viste.. Der målte de vannstanden på andre måter. Så nå går jeg uten vanndrivende for de vil se hvor mye vann jeg KAN samle i kroppen... For å si det sånn så har jeg gått opp 6 kilo siden de tok den vanndrivende medisinen min for to tre uker siden. Blodtrykket fyker til himmels i allefall en gang om dag. Jeg er 100% sykemeldt. Jeg spiser minimalt med salt på lavkarbomeny og drikker minimalt med vann. ALT for å holde vannet unna kroppen og slik må jeg holde på til midten av januar. Da skal jeg på nye prøver for å sjekke HVORFOR kroppen samler vann.

De første årene jeg gikk på lavkarbo klarte lavkarbo alene å holde vannet i sjakk, men det går ikke nå lengere.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:02   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har du noen tips? Jeg begynner å bli desperat... Akupunktur hjelper i ca 2 dager etter jeg har vært der, men jeg kan jo ikke gå annehver dag!

Løvetannte og jordbær er det som funker mest vanndrivende på meg i alle fall.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:45   #33
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har du noen tips? Jeg begynner å bli desperat... Akupunktur hjelper i ca 2 dager etter jeg har vært der, men jeg kan jo ikke gå annehver dag!

Kjerringrokk te, som du får på helsekost. Finnes flere typer som er vanndrivende, så det er bare å spørre der også.

Berberis d12/d30, homeopatmedisin, kan bestilles på apoteket, 5 tabletter 3 g daglig.

Er du veldig fornøyd med akupunktøren din? Ville anbefalt å bruke en som kan både akupunktør og homeopati, slik at man har et større spekter å støtte seg på i behandlingen.

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:55   #34
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Siden jeg startet denne tråden, klarer jeg ikke å la være å kommentere det alternative feilsporet. Alternativ medisin er medisin som enten ikke er bevist å virke, eller bevist at det ikke virker. Alternativ medisin som er bevist å virke kalles noe helt annet - nemlig MEDISIN..

Du har enten ikke prøvd det, eller prøvd noe du ikke syntes fungerer. Er ikke så viktig for mange av oss at legestanden skal godkjenne det som virkningsfullt, når vi VET at det fungerer for oss. På samme måte som de fleste av oss her inne VET at lavkarbo er sunnere enn det forståsegpåerne mener...På sett og vis vil jeg jo da også påstå at fleste av oss her inne lever på et ALTERNATIVT kosthold, som ikke fungerer eller som er potensielt farlig for oss...sett i forhold til hva myndighetene har vedtatt er bra for oss

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 13:44   #35
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk
Exclamation

Sv: Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS

Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.

Du har enten ikke prøvd det, eller prøvd noe du ikke syntes fungerer. Er ikke så viktig for mange av oss at legestanden skal godkjenne det som virkningsfullt, når vi VET at det fungerer for oss. På samme måte som de fleste av oss her inne VET at lavkarbo er sunnere enn det forståsegpåerne mener...På sett og vis vil jeg jo da også påstå at fleste av oss her inne lever på et ALTERNATIVT kosthold, som ikke fungerer eller som er potensielt farlig for oss...sett i forhold til hva myndighetene har vedtatt er bra for oss

Jeg er enig i at mye naturmedisin har noe for seg. MEN når man mikser sammen natumedisin og legemedisin så kan det oppstå bivirkninger som kan gjøre vondt værre siden det IKKE er gjort så mye forskning på det området. Jeg kommer i farta bare på et naturmiddel som var direktr farlig sammen med vanlige legemidler: johannesurt, men det er sikkert mange fler. Husk at mye av det som HAR vært naturmedisin har etterhvert blitt til legemedisin nettopp grunnet faren for feilmedisinering feks digitalis.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 14:06   #36
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg er enig i at mye naturmedisin har noe for seg. MEN når man mikser sammen natumedisin og legemedisin så kan det oppstå bivirkninger som kan gjøre vondt værre siden det IKKE er gjort så mye forskning på det området. Jeg kommer i farta bare på et naturmiddel som var direktr farlig sammen med vanlige legemidler: johannesurt, men det er sikkert mange fler. Husk at mye av det som HAR vært naturmedisin har etterhvert blitt til legemedisin nettopp grunnet faren for feilmedisinering feks digitalis.

Skal ikke si i mot deg på det området. Naturmiddel er ikke bare ufarlig om man bruker det feil. At ting kommer fra naturen gjør det ikke nødvendigvis harmløst. Så for den som bruker medisinsk behandling av noe slag så kan det nok være lurt å undersøke med lege/alternativmedisiner om hva som egner seg sammen.

Jeg vet at min mor som går på tyroxin for lavt stoffskifte, måtte justere ned doseringen når hun gikk til akupunktør, siden behandlingen der stimulerte stoffskiftet (sikkert ikke alt som er medisinsk korrekt her, men tror meningen kommer fram).

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor så mye vann i kroppen? marquise Ketolysekuren 7 02-11-08 21:38
Hva er det i salt som får en til å binde vann? Sugarpill Spørsmål og svar 1 16-06-07 16:01
Mindre salt gir lavere blodtrykk og bedre hjerte... tbear Nyheter / media 0 20-04-07 11:42
Vann i kroppen polvott Spørsmål og svar 7 28-03-06 22:13
Vann i kroppen? smosje Fysisk og mental helse 16 20-01-05 23:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no