Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ekstremt tynn sønn

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-09, 19:57   #1
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Ekstremt tynn sønn

I dag fikk jeg litt sjokk da jeg så min sønn på 17 år i trusa. Han har blitt ekstremt tynn, bein stikker ut over alt, og lårene er kjempetynne. Han har alltid vært tynn, men nå er han mager. Han er 180+cm og veier 60 kg. For ett år siden veide han ca 70 kg.
Han spiser endel junk, nudler, grandiosa, chips etc. Jeg mistenker ikke at han har en spiseforstyrrelse egentlig, for han spiser jo.
Er dette vanlig med gutter i denne alderen?
Jeg snakket med han nå, og vi skal gå igang med mer regelmessige måltider og mer næringsrik mat.
Glad for å få andres erfaringer og tips til hvordan "fete" han opp

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 20:11   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Ekstremt tynn sønn

Det står litt om undervekt i boken Bedre uten brød av Lutz.

Hvis du ikke har boken kan du gå på amazon og søke etter life without bread. Bruk look inside og søk etter underweight, så får du frem litt.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 20:33   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ekstremt tynn sønn

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Er dette vanlig med gutter i denne alderen?

Broren min var sånn i den alderen nåe han dro inn magen så det ut som han skulle ryke på mitden. Tror det er ganske vanlig om man er spedbygd. Men sikkert bra med litt mer næringsrik kost!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 00:29   #4
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Ekstremt tynn sønn

"Ungen" var og veldig tynn i den aldern...nå er han 20... over 190 og har fått brede skuldre
kjøtt på beina og mer voksen kropp
uten at noen har gjort noen spesielt.

Kroppen har nok bare vokst fra han litt

Og så blir du jo tynn av å være forelska da

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 10:00   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ekstremt tynn sønn

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Og så blir du jo tynn av å være forelska da

Det har aldri jeg merket noe til...

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Photobscura : 15-06-09 kl 11:21. Årsak: Rettet opp sitatklammer
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 10:39   #6
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Ekstremt tynn sønn

Ja, regner med at det går seg til. Er bare ikke vant til dette. Men vi skal prøve å få til mer regelmessige måltider uansett, og følge litt med.
Takk for respons

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 10:41   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ekstremt tynn sønn

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Ja, regner med at det går seg til. Er bare ikke vant til dette. Men vi skal prøve å få til mer regelmessige måltider uansett, og følge litt med.
Takk for respons

Det er uansett veldig bra å ha et godt grunnlag for å spise riktig og regelmessig når han flytter hjemmefra om noen år

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 11:25   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Ekstremt tynn sønn

Har tvillinger på straks 18 år. De er begge tynne..den ene er 180 og 50 kg! 10 kg mindre enn din...han lever han og..

Men herregud ja jeg har vært bekymra. Men de har vokst 40 cm på 3 1/2 år så de henger jo ikke med stakkar. Jeg har alltid god og mye mat i huset, lager mye god mat og spør ofte om de vil ha smoothie, ostesmørbrød, nøtter, frukt osv. De eter jo som hester da.. Ellers regner jeg med det går seg til..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 13:00   #9
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Ekstremt tynn sønn

Sitat:

Har tvillinger på straks 18 år. De er begge tynne..den ene er 180 og 50 kg! 10 kg mindre enn din...han lever han og..

Men herregud ja jeg har vært bekymra. Men de har vokst 40 cm på 3 1/2 år så de henger jo ikke med stakkar. Jeg har alltid god og mye mat i huset, lager mye god mat og spør ofte om de vil ha smoothie, ostesmørbrød, nøtter, frukt osv. De eter jo som hester da.. Ellers regner jeg med det går seg til..

Hm - kan virkelig si at du har erfaring på feltet da!
Poenget er at han hadde sin vokseperiode for noen år siden. Har ikke vokst i høyde de siste årene, ikke mye i alle fall. Synes heller ikke han spiser som en hest. Han gjorde det i den værste vokseperioden, vokste jo 10 cm på under en måned stakkar. Orket ingenting. Lå i senga og hørte på lydbøker, spiste hele tiden og var bare slapp.
Men jeg ser jo at han spiser veldig høykarbo: nudler, pizza, osteskiver, baguette etc. Så vi får prøve å snu denne trenden tenker jeg.

De har nå virkelig sine ting å gå igjennom disse guttene også ja, ikke bare jentene. Godt vi følger med

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 22:17   #10
mala
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1
mala er på en erverdig vei
Exclamation

Sv: Ekstremt tynn sønn

Heisann
Det er stor sannsynlighet for at han bör kutte ut gluten.Var selv altfor tynn og fikk dette som råd (spiste mye) og etter bare en uke gikk vekten opp igjen.Mentalt merket man tilogmed en forskjell.Gluten finnes i mye,og du kan finne informasjon om det på internet.Vär obs på at det ikke er vits i å ta tester ofte, ettersom han ikke nödvendigvis har antistoffer i blodet mot det.Spörs om han har interesse eller motivasjon til det ettersom allt han spiser er mye gluten i (også ganske typisk, at man har en slags avhengighet og må ha pizza etc.)Kan handle om basallergi også, jeg har funnet ut at det var supert å kutte ut gluten, men det for min del også er nödvendig å ta bort annet korn.(Annika Lagerholms internet-bok er tilgjengelig om dette.Google om intressert.)Lykke til med hans helse! Om det er gluten er det viktig å fikse,for han blir underernärt på sikt-med vitaminbrist etc.

mala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 23:11   #11
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Ekstremt tynn sønn

Det er noen som ikke blir overvektige av høykarbomat, men undervektige istedet. Det kan jo være litt slik hvis han spiser dårlig...det er vel ikke helt uvanlig.

Man så det samme hos Pima-indianerne i USA etter innføring av vestlig kosthold.

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 23:22   #12
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ekstremt tynn sønn

Opprinnelig lagt inn av Fetpåmidten, her.

Det er noen som ikke blir overvektige av høykarbomat, men undervektige istedet. Det kan jo være litt slik hvis han spiser dårlig...det er vel ikke helt uvanlig.

Man så det samme hos Pima-indianerne i USA etter innføring av vestlig kosthold.

Jeg har en kompis som er sånn. Lucky bastard

Han har gått opp nesten 15 kg etter at jeg lurte ham til å begynne på AD

Åh, og på tema: Jeg tror store mengder kjøtt vil løse vektproblemet til guttungen

  Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 14:10   #13
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Ekstremt tynn sønn

Sitat:

Det er noen som ikke blir overvektige av høykarbomat, men undervektige istedet. Det kan jo være litt slik hvis han spiser dårlig...det er vel ikke helt uvanlig.

Kjæresten min er sånn - 188 høy og 70 kg.... i god form og aldri syk

Takk for gode tilbakemeldinger - han er i alle fall åpen for å forsøke å legge om kostholdet litt. I første omgang handler det om å spise regelmessig, hver 3. og 4. time.
Og å prøve å få i han litt variert kosthold. Det er absolutt ikke det at han ikke liker annen mat, det er nok en uvane han har. Ute med venner, da er det lett for å kjøpe med seg en pizza eller en bolle. Eller rett og slett glemme å få i seg mat.

Jeg skal sjekke ut dette med gluten, hvilke symptomer det viser.
Det som er rart er at han var 5 uker i Ungarn på skoletur, og han forteller at han spiste mye der, for maten var så god. På disse 5 ukene hadde han gått ned 5 kg, og disse 2 mnd etter at han kom hjem har han gått ned 5 kg til. I denne perioden har han ikke vokst, men livet hans har endret seg veldig. Fått nye, "kule" venner, fått kjæreste og er oppover ørene forelsket, begynt med kaffe og røyk. Men 10 kg ned på 3 mnd er jo mye....
Tenker vi ser det an til over sommeren. Regner med at han skal være her mye, så vi får litt kontroll på kostholdet, og veie han av og til innimellom. Fortsetter nedgangen går vi jo til legen for en sjekk.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 16:09   #14
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sv: Ekstremt tynn sønn

Han skaffet seg ikke en tarminfeksjon i Ungarn? Har du spurt ham om han har "endret dovaner"? Tror jeg ville ha sjekket med lege før sommeren jeg. En ting er å VÆRE tynn, noe annet er en VEKTNEDGANG.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 11:25   #15
Irena
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
Irena er på en erverdig vei

Sv: Ekstremt tynn sønn

Sønnen min gikk også ned 6-7 kilo da han, etter tips fra handball-kompiser, gikk over til mer proteinrik mat "for å bygge muskler". Han hadde absolutt ikke behov for å gå ned i vekt og var nesten litt fortvilet for dette selv etterhvert, -for han ville jo bli KRAFTIGERE, ikke tynnere! Så for ham ble det riktig å legge inn mange små ekstramåltider mellom de mer proteinrike hovedmåltidene, og da gjerne store krus kakao, bananer, en neve nøtter eller grove skiver med kjøttpålegg. Nå har han klart å gå opp i vekt igjen, er 19 år og 183cm/ 73 kg, og er bra fornøyd med det. Men han må altså spise, spise, spise, hver 2. - 3. time...!

Irena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 12:56   #16
gilbertine
Medlem
 
gilbertine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 86
gilbertine er på en erverdig vei

Sv: Ekstremt tynn sønn

Jeg synes du skal sjekke opp dette nærmere umiddelbart. Noen gutter er veldig magre i denne alderen, når de vokser som værst. MEN, det er fordi de vokser og strekker seg, ikke fordi de går ned i vekt. Det er IKKE normalt! Jeg ville tatt en prat med sønnen først og hørt hva han tror er årsaken, om han har det bra osv. Hvis ikke dette bringer deg nærmere en årsak, ville jeg tatt han med til legen for en sjekk.

__________________


gilbertine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mye fisk og skalldyr, ellers mat fra planteriket Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 13:07   #17
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Ekstremt tynn sønn

Ser at denne tråden er noen år gammel - hvordan går det med sønnen din, Vibeke-67?

*

Min samboer er litt det samme, høy og tynn. Etter at han forsto at han var laktoseintolerant, og sluttet å drikke flere glass melk til lunch, i tillegg til å faktisk spise middag hver dag (da vi flyttet sammen) har han gått opp en størrelse i klær!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 13:17   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ekstremt tynn sønn

Hva sier han selv om vekta si da? Vil han være tynn kan det hende han er bulimisk.Mange gutter har det i skjul. Men han høres ut som et eksempel i boka bedre uten brød der noen som lever nesten bare på karbohydrater blir tynne. Han trenger sikkert kjøtt om han har lite muskler. Om det er noe stoffskiftesykdom i familien kan han ha sykdom i skjoldbrukskjertelen og altså ha for høy forbrenning.Å ta noen prøver hos legen er greit ved bekymring.Er faren svært tynn?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 14:03   #19
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Ekstremt tynn sønn

Ja dette er jo noen år siden, og gutten er nå 19 år og er i militæret. Han er fortsatt tynn, men ikke så radmager som han var, og sist jeg så han hadde han begynt å få litt muskler. Han er jo inne i en rutine når han er i militæret, passer på å trene litt og sånt, så akkurat det er bra tenker jeg. Sist jeg spurte han veide han 65 kg.
Jeg prøvde jo å forklare han litt om lavkarbo, og vi prøvde sammen å legge opp et kosthold, men han forsto ikke helt prinsippet....litt sånn miks av raske karbohydrater og fett
Livet hans tok en roligere vending da han fikk seg en kjæreste for litt over ett år siden, ikke like hektisk. Men de er nå litt av et par, har ikke greie på kosthold noen av dem, så det gikk i mye brød og nudler i vår (vi hadde en regel på at om de ikke gav beskjed om at de kom til middag fikk de klare seg selv eller lage av det vi hadde her). Og gutten forble like tynn og mager mens hun ikke forble tynn for å si det sånn...

Faren hans er forøvrig IKKE tynn, men han var veldig tynn da han var på samme alder. Nå har han den klassiske mannekroppen til en på 45 år som liker øl. Kjempetynne bein, nesten ikke rompe, og en diger mage og en god dobbelthake

Litt rart at en av dere nevner høyt stoffskifte her. Vi har ikke noe stoffskifteproblematikk i vår familie, bortsett fra i høst, hvor jeg plutselig fikk høyt stoffskifte!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 14:21   #20
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ekstremt tynn sønn

Om pappaen var likedan er det sikkert ingen fare. Gi han nøtter og fett kjøtt. Mange måltider/mellommåltider, grovt brød med smør og ost er fetende. Exen min fetet seg opp med proteinbarer mellom måltidene. En om dagen. Det funka.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 14:24   #21
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ekstremt tynn sønn

Min 18- åring var hos legen i dag og med sin 192cm lange kropp ble han veid inn til 83.6 kg med klær!
Legen syns det var i minste laget tatt i betraktning at han er ganske så bredskuldret og langt fra den spinkle typen!

Selv vil han gjerne veie ca 86kg uten klær, men har vært syk(derav legebesøk) i noen uker og kvalme har ikke akkurat gjort matinntaket optimalt!

Ikke særlig bekymret, da, han legger nok på seg igjen bare han blir frisk.

Faren hans er 193cm høy og var radmager til han nærmet seg 30 og i en alder av 45 er han som Vibeke- 67 beskriver. Greia er at han ikke liker øl, han drikker faktisk ikke alkohol i det hele tatt, men ølvommen strutter like herlig den!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 17:35   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ekstremt tynn sønn

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Min 18- åring var hos legen i dag og med sin 192cm lange kropp ble han veid inn til 83.6 kg med klær!
Legen syns det var i minste laget tatt i betraktning at han er ganske så bredskuldret og langt fra den spinkle typen!

Selv vil han gjerne veie ca 86kg uten klær, men har vært syk(derav legebesøk) i noen uker og kvalme har ikke akkurat gjort matinntaket optimalt!

Ikke særlig bekymret, da, han legger nok på seg igjen bare han blir frisk.

Faren hans er 193cm høy og var radmager til han nærmet seg 30 og i en alder av 45 er han som Vibeke- 67 beskriver. Greia er at han ikke liker øl, han drikker faktisk ikke alkohol i det hele tatt, men ølvommen strutter like herlig den!

Jeg har funnet ut at ølvom er meget nedseget diafragma. I allefall ser det slik ut hos meg. Jeg går alltid med magen holdt inn (derav endel pustetrøbbel), men da jeg slapp magen (lot diafragma fungere) dukket det plutselig opp en vom jeg aldri har sett tidligere!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 20:55   #23
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Ekstremt tynn sønn

Samboeren min er 185 og veier 63 kg.. spiser mat og mye snop og brus, men han legger ikke på seg uansett.. Ikke sunt men han nekter å spise "sunt".. Hadde jeg spist som han, hadde jeg veid 200 kg..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 21:14   #24
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Ekstremt tynn sønn

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har funnet ut at ølvom er meget nedseget diafragma. I allefall ser det slik ut hos meg. Jeg går alltid med magen holdt inn (derav endel pustetrøbbel), men da jeg slapp magen (lot diafragma fungere) dukket det plutselig opp en vom jeg aldri har sett tidligere!

Jeg har magen inne når jeg er ute og ute når jeg er inne

Men jeg blir litt "iiik" når jeg leser at man kan få pusteproblemer av å holde inne magen.. jeg ble fortalt at det "trente" magemusklene?
Men så puster jeg med magen hele tiden, og ikke øvre del.
Får skryt av fysio og diverse.

Har mage ja, og tror mye skyldes utrente magemuskler, noe jeg har problemer med å trene pga prolaps i korsryggen.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 23:03   #25
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ekstremt tynn sønn

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg har magen inne når jeg er ute og ute når jeg er inne

Men jeg blir litt "iiik" når jeg leser at man kan få pusteproblemer av å holde inne magen.. jeg ble fortalt at det "trente" magemusklene?
Men så puster jeg med magen hele tiden, og ikke øvre del.
Får skryt av fysio og diverse.

Har mage ja, og tror mye skyldes utrente magemuskler, noe jeg har problemer med å trene pga prolaps i korsryggen.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir man tynn av å trene? Chunky Trening 40 08-03-09 21:08
Ekstremt tykk espresso-kakao danish Smoothies / drikke 0 31-12-08 12:58
ekstremt godtesyk - hjelp silje Generell ernæringsdebatt 4 21-02-06 20:40
Tynn smoohtie Mum 4 2 Smoothies / drikke 1 29-06-05 14:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no