Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lar dette seg gjøre?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-10, 20:48   #1
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Lar dette seg gjøre?

Når man velger lavkarbokuren,for å gå ned de kiloene en vil,-kan en da,gå over på vanlig "slankekur" og holde seg stabil i vekt? Tenker da på kosthold som; yoghurt,brød,melk i moderate mengder(spiser egentlig lite)
Eller bør man hele tia ha lavkarbo i måltidene?

Jeg har sikkert ikke skjønt tegningen helt,men føler jo for å gå over på normal og moderat kost etter endt mål,men påpasselig overfor hva jeg spiser...

Vil dette funke,eller vil jeg gå opp i kilo?

Nevner at jeg trener fast 3-4ganger pr.uke

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 20:50   #2
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Sv: Lar dette seg gjøre??

oi,litt uklart der..jeg mente når jeg har nådd mitt mål,om jeg da må forst.på lavkarbo,eller om jeg kan gå forsiktig over på "normal kost" uten å legge på seg...

sånn!

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 21:25   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lar dette seg gjøre??

Opprinnelig lagt inn av hoppetussa, her.

oi,litt uklart der..jeg mente når jeg har nådd mitt mål,om jeg da må forst.på lavkarbo,eller om jeg kan gå forsiktig over på "normal kost" uten å legge på seg...

sånn!

Hvis det var noe i den "normale" kosten din som fikk deg til å gå opp i vekt, så sier det seg selv at du vil gå opp i vekt når du begynner å spise "normalt" igjen...

Kanskje du kan gå over på Lindberg når du er ferdig? Han tillater jo yoghurt og litt frukt og brød og slikt.

Jeg er ferdigslanket og lever enda ketogent, kan ikke tenke meg noe annet.
All den gode maten og alle helsefordelene i tillegg... ville ikke byttet ut noe av dette for å spise mat som det ikke smaker noe av mer (les halvfabrikata, lightprodukter og sukkerbomber)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 21:35   #4
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Lar dette seg gjøre??

På South Beach dietten kan man også innføre yoghurt og mer av de rette karbohydratene i fase 2 og tre.. Her må man passe på fett og sukkerinnhold. Funker glimrende for meg.
Jeg svever nok mellom faser på en slags måte, men trives veldig med hva jeg spiser kjenner jeg!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 17:38   #5
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Sv: Lar dette seg gjøre??

[quote=Gracella;844659]Hvis det var noe i den "normale" kosten din som fikk deg til å gå opp i vekt, så sier det seg selv at du vil gå opp i vekt når du begynner å spise "normalt" igjen...


jeg har aldri hatt noe normal kost,hehe...spist for mye,DET har jeg!
har vært periodeslanker hele tia..on&off.
Men tenkte i de baner at dersom jeg når målet mitt(-10kg.) så ønsker jeg å ha vanlig kost med både ditt og datt,men moderat.
Jeg liker egentlig ikke hverken kjøtt eller kylling,så jeg strever litt..vet det er mye annet å spise,-men savner så j****ig skiva mi og yohurt
får bare se da...
Men har alle her inne den formening om at de skal leve på lavkarbo(eller andre kurer) hele tia,også etter nådd mål???

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 17:44   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lar dette seg gjøre?

Klart jeg skal leve lavkarbo etter slankinga også, er jo "vanlig" mat som har gitt meg ekstrakiloer. Med "vanlig" mat blir det svingninger i blodsukkeret feks og da er det på`n igjen med sug og mindre metthetsfølelse Og da er kommer kiloene fort på igjen....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 18:10   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lar dette seg gjøre??

Opprinnelig lagt inn av hoppetussa, her.

[
Men har alle her inne den formening om at de skal leve på lavkarbo(eller andre kurer) hele tia,også etter nådd mål???

Jeg kan ikke svare for alle her inne, men ja,
Jeg tror nok at alle som har skjønt prinsippet med lavkarbo og levd lavkarbo mer enn noen måneder, ikke ser på utsikten til å fortsette med lavkarbo som noe tap. Tvert i mot.

Jeg kommer nok til å spise noe med karber i fra tid til annen, men det kommer aldri til å bli hverdagskost igjen. Både av helsemessige grunner og av ren matglede i dette kostholdet.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 18:12   #8
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lar dette seg gjøre??

Opprinnelig lagt inn av hoppetussa, her.

Men har alle her inne den formening om at de skal leve på lavkarbo(eller andre kurer) hele tia,også etter nådd mål???

De fleste her inne ser ikke på lavkarbo som en kur. Jeg føler jeg har lært så mye om kosthold og kroppen min at det vil aldri falle meg inn å påstå at høykarbokosthold er normalt eller sunt for mennesker.

Men det er min mening

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 18:31   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lar dette seg gjøre??

Opprinnelig lagt inn av hoppetussa, her.

Men har alle her inne den formening om at de skal leve på lavkarbo(eller andre kurer) hele tia,også etter nådd mål???

Skal såklart fortsette med lavkarbo, sukker og hvetemjøl er ikke mat for meg, heller ikke frukt. Dessuten er det jo kjekt å kunne holde seg unna hjertetrøbbel og diabetes som kornprduktene gir oss

Jeg har levd lavkarbo, henholdsvis ketogent nå i snart et år og det er det beste året jeg har hatt matmessig!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 18:35   #10
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Lar dette seg gjøre?

Det jeg savner er i grunnen ett glass juice og en frukt i ny og ne. Det må da vel være mulig å innta etter endt kur? Eller?

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 14:03   #11
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Lar dette seg gjøre?

Jeg er ingen verdensmester men tror det kan være lurt å unne seg en "pause" innimellom og kose seg med akkurat det man har lysst på uavhengig av hvilken kur man går på. Viktig å ikke bli helt manisk for da bygger det seg opp vannvittige sug som det kan være verre å styre unna de store sprekkene.Klart du kan ta deg en frukt eller et glass juice etter endt kur. Det er ikke det glasset som gjør deg feit igjen. Det er ditt sammenlagte daglige inntak av kalorier i forhold til mosjon som avgjør om du legger på deg igjen. Kos deg og lykke til;-)

Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 18:46   #12
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lar dette seg gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Hildemor på slanking, her.

Jeg er ingen verdensmester men tror det kan være lurt å unne seg en "pause" innimellom og kose seg med akkurat det man har lysst på uavhengig av hvilken kur man går på. Viktig å ikke bli helt manisk for da bygger det seg opp vannvittige sug som det kan være verre å styre unna de store sprekkene.Klart du kan ta deg en frukt eller et glass juice etter endt kur. Det er ikke det glasset som gjør deg feit igjen. Det er ditt sammenlagte daglige inntak av kalorier i forhold til mosjon som avgjør om du legger på deg igjen. Kos deg og lykke til;-)

Hmmm, nei det bygger seg ikke opp et vannvittig sug. Etter en stund forsvinner sukkerabstinensen og smaken på saker og ting forandres. I allefall om du spiser ketolyse/Atkins/LCHF... og ikke vedlikeholder sukkersuget med for mye kunstig søtning.

Jeg liker ikke sjokolade mer, det elsket jeg før og kunne nesten ikke vente til påsken hvor jeg skulle koooose meg med masse sjokolade... "Dessverre" smakte det ikke godt i det hele tatt og sjokoladeplatene ligger enda i fryseren. Det samme var det med marsipankaken jeg hadde gledet meg til -for å ikke snakke om et kvalmende møte med et stykke suksessterte

Man kan spise litt frukt på Lindberg vet jeg, men da skal man også vite hva man ellers kan spise.

"Det er ditt sammenlagte daglige inntak av kalorier i forhold til mosjon som avgjør om du legger på deg igjen. "
Tja, denne påstanden er vel motbevist flere ganger.
Norske forskere fant jo ut at forsøksmusene måtte spise 7 ganger så mange kalorier hvis de spiste fett og proteiner i forhold til de musene som ble foret med høykarbomat (for å legge på seg det samme).

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 20:13   #13
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lar dette seg gjøre?

Jeg tenker som så at ved pauser hvor man spiser det man vil får man nye runder med sukkerabstinenser, uvelhet og sug etter alskens unyttig. Ser derfor lite poeng i slike pauser

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette med søtningsmiddel, sukkerarter ol, forstår ikke dette helt jeg! bella donna Spørsmål og svar 3 12-06-09 22:30
Gjøre dette brødet Lindberg'ish Elanessë Dr Lindbergs 7 25-02-09 21:59
Hjelpes så kvalm jeg er, hodevondt også, har dette noe med kosten å gjøre? stinemarie Ketolysekuren 13 17-05-07 14:36
Dette har vel kanskje ikke noe med lavkarbo å gjøre, men.. Atlje Spørsmål og svar 12 26-02-06 22:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no