Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spørsmål om kroppens behov for karbohydrater?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-09, 11:42   #1
Xandra
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 56
Xandra er på en erverdig vei

Spørsmål om kroppens behov for karbohydrater?

Nå er jeg godt igang med ketolysekuren og har det godt med den. Har lest endel og forstår hvordan ketosen fungerer og at kroppen kan benytte ketoner som forbrenningstoff, uten problemer.

Det jeg lurer på er:

Etter endt ketolysekur ønsker jeg fortsatt å leve lavkarbo, men øke karbohydratmengden noe. Men når man ikke er i ketose, hvor mange karbohydrater trenger man? I boka står det at hjernen bruker karbohydrter som forbrenning, men kan benytte ketoner alteativt, dog ikke fett. I tillegg har jeg lest at hjertet trenger en viss mengde karbohydrater daglig.
Ut i fra det antar jeg at jeg bør få i meg en viss mengde karbohydrater daglig om en ikke er i ketose, for å dekke hjernen og hjertets behov (?). Hvor stor mengde? Og er det noen som kan hjelpe meg å forstå bedre kroppens næringsbehov på lavkarbo når en ikke er i ketose, evt. linke til noen gode artikler, inlegg etc.

På forhånd takk

__________________
Xandra - 11 kg lettere

Startdato: 25.05.09 – Uke 1:-2kg, Uke 2:-2kg, Uke 3:-1kg Uke 4:-0kg, Uke 5:-1kg, Uke 6:-0kg 7-8: sommerferie fra vekta. Uke 9:-2kg Uke 10:-1kg 11:-0kg Uke 12:-0,5kg Uke 13:-0,5kg –Mål: 10kg ned nådd 24.08.09 Har gått ned enda 1kg. siden den gang.
Xandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ca 30g karber daglig. Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 12:15   #2
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Spørsmål om kroppens behov for karbohydrater?

Anbefaler deg å lese Bedre uten brød, kjempegrei bok Den forklarer det aller meste man måtte lure på om lavkarbokosthold og hvordan kroppen fungerer

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 20:11   #3
Xandra
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 56
Xandra er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål om kroppens behov for karbohydrater?

Takk for svar JenJen

Har bestilt boka nå. Fant den for 69kr på capris

__________________
Xandra - 11 kg lettere

Startdato: 25.05.09 – Uke 1:-2kg, Uke 2:-2kg, Uke 3:-1kg Uke 4:-0kg, Uke 5:-1kg, Uke 6:-0kg 7-8: sommerferie fra vekta. Uke 9:-2kg Uke 10:-1kg 11:-0kg Uke 12:-0,5kg Uke 13:-0,5kg –Mål: 10kg ned nådd 24.08.09 Har gått ned enda 1kg. siden den gang.
Xandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ca 30g karber daglig. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enda et spørsmål (om utregning av karbohydrater) sara Lavkarbo generelt 2 08-05-09 09:58
Hjernens behov for glukose Smiline Spørsmål og svar 12 09-01-09 19:40
Kan man ødelegge kroppens toleranse for carb. Ullabulla Generell ernæringsdebatt 4 18-05-07 11:37
Liste med karbohydrater/100g og GI + spørsmål rsy Induksjonen 0 09-02-04 21:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no