Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Magepine

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-12, 22:57   #1
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Magepine

Hei, jeg håper noen av dere garvede lavkarbere har opplevd det samme eller kanskje har noen tips Vurderer å gå til legen, men det kan jo hende at det ikke er så farlig. Ok, jeg teller ikke karber, jeg bare spiser og koser meg med god mat, er normalvektig og ligger kanskje på mellom 20-30 karber om dagen -men det er bare gjetning siden jeg ikke teller...

På nyttårsaften var jeg så heldig å bli invitert til et middagsselskap hvor det ble servert asparges, parmaskinke og kalkun. I sausen hadde verten blandet inn maizena og mel, men tenkte at det ikke var så farlig. Drakk også 1 flaske tørr hvitvin (chablis) + litt prosecco og en halv ananas til dessert (fersk). Men utpå ettermiddagen første nyttårsdag begynte jeg å få veldig vondt i magen, men tenkte det skyldtes all vinen og bakrus. Men jeg har fortsatt veldig vondt i magen og må stort sett ligge i fosterstilling på sofaen hele dagen. Det verker, men kniper ikke som ved luftsmerter, er veldig kvalm og magen har blitt litt "stor". Det verker enda mer etter et måltid, og jeg går på do som normalt og kan ikke tenke at det er forstoppelse. Når jeg legger meg ned og tar på magen er den litt øm enkelte steder, men det er ganske vondt og jeg kan ikke gjøre annet enn å være hjemme på sofaen og får nesten ikke spist siden det gjør vondere etterpå.
Jeg har sett her at flere får vondt i magen etter utskeielser, men jeg skeiet jo ikke ut så mye....? Og skal det gjøre såååå vondt sååå lenge etterpå? Kan ikke huske å ha opplevd noe lignende før, kan kroppen virkelig ha reagert så kraftig på litt maizena og mel i en saus?

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 00:17   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Magepine

Ingen andre i selskapet som ble syke?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 00:19   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Magepine

Hvor i magen har du vondt?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 00:24   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Magepine

Fersk ananas virket sånn på meg på en ferie i Thailand da jeg overspiste. Etter det så var det lenge jeg kun tålte en skive ... Hermetisk gikk bra, men altså ikke fersk.
Så det kan være den eller melet?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 03:21   #5
prøverigjen123
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Hordaland
Alder: 35
Innlegg: 7
prøverigjen123 er på en erverdig vei

Sv: Magepine

Syns du bør dra til legen å få deg en sjekk! D kan komme av andre ting også.. God bedring! )

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wb6APLg/]


"You never know how strong you are, until being strong is the only choice you have" <3
prøverigjen123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 06:16   #6
pappaegøyen
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 184
pappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snill

Sv: Magepine

Hadde sånn mage ondt jeg å en dag . først trodde jeg at det var spy syken som kom , svetta å frøys .lå på siden det var best . da fant jeg ut at nei no var det nok med vanlig mat å gikk dagen etter tilbake på lavkarbo . ble bra i magen . jeg tor kroppen min sa i fra at no er den forgiftet av alt sukker å shipsen jeg levde på i julen .

pappaegøyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 10:53   #7
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Magepine

Tror jeg faktisk er bedre i dag...men stoler ikke helt på det. Ingen andre i selskapet ble syke, og det verker liksom i hele magen men den er stor rundt og under navlen. Tenkte det kanskje var syre og at magen er "sur" etter lørdagen (har ingen sure oppstøt eller halsbrann) og kjøpte "Link" på apoteket, det hjalp ikke. Er nok luft der ja, men har ikke knip og "lufter" ikke mer enn normalt
Heh, ananas... ja den er jo litt undervurdert, men det er faktisk "sterke" saker -veldig surt for både mage og tenner.
Har heller aldri hatt noen magesykehistorie før, bortsett fra treg mage men det er jo mye bedre ettersom jeg la om kosten. Dumme mage

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 11:01   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Magepine

Dersom du fortsatt er plaget, syns jeg du skal dra til lege/legevakt å få sjekket CRP etc. Smerter rundt navlen kan skli ned mot høyre og bli til en full blindtarmbetennelse ganske fort!
Har du sånn litt feber og er litt kvalm i tillegg?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 11:07   #9
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Magepine

Huff da, ingen feber men kvalm ja. Må innrømme at jeg er litt septisk til leger når det gjelder mager... Hmm, ser litt an dagen i dag

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 13:24   #10
pappaegøyen
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 184
pappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snill

Sv: Magepine

sikkert lurt å gå til legen som di sier .

pappaegøyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 16:49   #11
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Magepine

Villa tatt meg en tur til legen hadde jeg vært deg!
God bedring

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 20:59   #12
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Magepine

Goinger Er faktisk på bedringens vei, har bare vondt i magen nå på kvelden og kremt....har litt "lufting", omtrent ingen kvalme. Ser an til i morgen, vil liksom ikke klage til lege hvis det ikke er ille nok

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 21:42   #13
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Magepine

Jeg kan reagere sånn på enkelte matsorter, og har vært plaget av dette i mange år. Magen blåses opp, men ikke noe luft kommer ut. Veldig ubehagelig! jeg fikk det faktisk etter giardiainfeksjon i 2004. jeg har enda ikke helt funnet ut av hva som forårsaker dette, men fett kan være en synder, annet er friske grønsaker. men det endrer seg også på en måte.
Jeg gikk til legen, fikk dette undersøkt, og ble fortalt at det er irritabel tarm. Jeg er nå nøye med å drikke Biola, og synes i alle fall at det hjelper.
Håper du ikke blir mye plaget av dette! Min søster har det samme, men hos henne er det pga paprika. Merkelige greier!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no