Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sprekk allerede

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-06, 19:31   #1
t4x4o
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 13
t4x4o er på en erverdig vei

Sprekk allerede

Heisann
etter en uke i Ketolyse så sprakk jeg i dag, dårlig planlegging og lang kjøretur , en hel dag i møter gjorde sitt... og det er vel sånn at når man først sprekker så unner seg man litt ekstra..

Så litt frusterasjon..
på en uke i Ketolyse har jeg ikke gått noe ned?? hva kan det være??
Finnes det noen tyggis eller pastill man kan spise er plaget med dårlig ånde under denne kuren.. (noen sier det er normalt)
KAn jeg forresten drikke den blå nestea Isteen med peach... null på alt står det i innholdsdeklarasjon...

Trenger litt hjelp her nå som dere sikkert skjønner

t4x4o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 19:50   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Sprekk allerede

Noen reagerer med å ikke gå ned i vekt når de drikker mye med aspartame. Kansje brusen og saften må vekk? Kansje kroppen din trenger litt tid på å omstille seg før den gir slipp på kiloene? Kansje du spiser for lite? Kansje du stresser mye? Kansje du har en kropp som krever litt mer karber før den gir slipp på kiloene, kansje en blanding mellom flere?
Det er litt vanskelig å Si så mye om hva det kan være uten å få se hva du spiser om dagene, også har du bare gått en uke på diett nå da.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 20:13   #3
t4x4o
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 13
t4x4o er på en erverdig vei

Sv: Sprekk allerede

Hmmm...
noe å tenke på... trodde ikke det var nødvendig å spise så veldig mye..

jeg spiser kanskje uregemessig og litt opp og ned i mengden....
frokosten er gjerne en Omelett av 2 egg med ost... og en 4-5 skiver bacon..

Kvelds er enten en kylling filet eller en halv kilo kjøttdeig..

Lunch er litt lavkarbo pølse, agurk, noe kjøttpålegg...
eller litt stekt laks.. eller noe annet..

i tillegg så spiser jeg egentlig litt hele tiden, pålegg, litt makrell i tomat, knasker litt baconsvor...
og drikker Sprite Zero...

Hatt veldig fine utslag på sticken hele uka..

Jeg har også vært plaget av voldsomme kramper i begge ben....

t4x4o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 20:43   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Sprekk allerede

ta litt magnesium mot kramper! Og skriv gjerne opp alt du spiser i jounal en uke stid. Så får du nok tilbakemld!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 20:50   #5
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Sprekk allerede

Det er nok forskjell fra person til person hvor fort man går ned i vekt, selv så var det forskjell nesten fra dag til dag når jeg startet.
Husk på at det er viktig at du veier deg til samme tid hver gang, helst om morgenen etter at du har vært på toalettet.
Noe annet som er viktig å huske på er at når du sprekker og i tillegg unner seg litt ekstra så kan det ta flere dager før man er tilbake der man skal være, og da vil det gå saaaaakte med vektnedgangen.....
Både dårlig ånde og leggkramper er jo et godt tegn, men sprekk så tidlig er ikke bra.

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 20:53   #6
t4x4o
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 13
t4x4o er på en erverdig vei

Sv: Sprekk allerede

tips mot dårlig ånde??

t4x4o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 22:12   #7
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Sprekk allerede

Tyggis?

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 22:13   #8
t4x4o
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 13
t4x4o er på en erverdig vei

Sv: Sprekk allerede

trodde jeg ikke kunne bruke tyggis...

t4x4o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 23:03   #9
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Sprekk allerede

zink sugetabletter på apoteket. tannkrem med zink...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 01:59   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sprekk allerede

Opprinnelig lagt inn av t4x4o

på en uke i Ketolyse har jeg ikke gått noe ned?? hva kan det være??

Har du lest boka ?

Ser ut som om du kjører en lavfett, ekstrem lavkarbo versjon av ketolysekuren ?

Du spiser lite fett og grønnsaker om du bare spiser det du har skrevet her. Da er det nok selvskreven grunn til manglende vekttap. Bruk smør og oljer i maten/matlaging og ikke spar på fettet. Bacon og fet fisk er bra men det er ikke nok fett.

Og litt agurk er ikke nok grønnsaker. Du bør ha både proteiner, fett og anitoksidanter (grønnsaker/urter/bær) i alle måltider.

Det er ikke 15 karber i maten du får i deg heller vil jeg tro. Det er viktig at du får i deg nok karbohydrater. Å kutte ned på karbene gjør IKKE at du tar av fortere, snarere tvert i mot !

Sitat:

tips mot dårlig ånde??

Det er også en god ide å prøve å kutte ut kunstig søtstoff i begynnelsen, til du vet om du tåler det. Men trenger du tyggis kan du prøve de sukkerfrie. Eller Läkerol mot ånden.

Mot kremper har du fått god anbefaling allerede. Anbefaler deg også å kjøpe ketolysepillene. Du finner dem i nettbutikken på www.ketolyse.no

I tillegg er det viktig å drikke mye vann, minst 2.5 liter pr dag.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 12:36   #11
t4x4o
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 13
t4x4o er på en erverdig vei

Sv: Sprekk allerede

hmmmm prøver å finne motivasjon til å fortsette..

Jeg har boken, og tittet litt i den men ikke lest perm til perm liksom...

Når jeg startet veide jeg 108,5 målet er 90 jeg er 190cm høy..

Kom i Ketloyse i følge stick på Søndagen, fine utslag på stick hele uka.

Spiser nok ikke mye fett heller som du skriver, og veldig lite grønnsaker...
Jeg sliter med å bare drikke vann...

I går sprakk jeg spiste en pølse i brød, et lite wienerbrød, en liten baguett og en liten sjokolade..
i går kveld var krampene i bena borte og jeg sov godt for første gang siden jeg kom i ketolyse, utpå kvleden ble jeg skikkelig svimmel, følte nesten at jeg hodt på å svime av... tok da 2 stk gelegodterier og ble nesten umidelbart bedre..
Jeg begynte på 108,5 kila har variert mellom 107,5 og 109 kg hele uka.. på Lørdags morgen veide jeg 108, det merkelige var at i dag etter gårsdagens sprekk veide jeg 106...

Jeg tror jeg vil slite med å holde meg til en streng diett, det er derfor jeg etter råd fra andre prøvde dette... men har hatt skikkelig vondt samt at ikke vekt har gått ned får meg til å lure på om dette er det rette for meg...

Tror jeg trenger litt motiverende råd her..

På forhånd takk..

t4x4o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 13:22   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sprekk allerede

Opprinnelig lagt inn av t4x4o

I går sprakk jeg spiste en pølse i brød, et lite wienerbrød, en liten baguett og en liten sjokolade..
i går kveld var krampene i bena borte og jeg sov godt for første gang siden jeg kom i ketolyse, utpå kvleden ble jeg skikkelig svimmel, følte nesten at jeg hodt på å svime av... tok da 2 stk gelegodterier og ble nesten umidelbart bedre....

Vekta har som sagt ikke gått ned fordi du ikke har spist riktig eller NOK. Du har hatt vondt fordi du ikke har drukket nok vann og tatt kosttilskudd/magnesium. Det står masse om dette i boka. De problemene du har hatt er altså fordi du ikke har visst nok om Ketolysekuren før du begynte. Men det kan du raskt rette opp ved å lese boka fra perm til perm før du begynner. Det er lettere enn du tror ser du !!

Ketolyse tillater ikke og funker ikke med snope-sprekk. Når du spiser godterier/karber slik du gjorde vil kroppe din få et karbesjokk. Blodsukkeret (som du har stabilisert ved å spise lavkarbo) fyker i været og blir ustabilt. Så synker det og kvalme, svimmelhet etc er normal reaksjon. Men å ta to gelegodterier får blodsukkeret opp igen. Du kan sammenligne det med å være fyllesjuk etter en kveld på byen og "reparere" med alkohol neste morgen. Du føler deg umiddelbart bedre, men særlig lurt er det ikke.

Om du seriøst ønsker å ta av dine overflødige kilo med lavkarbo kost, må du nok regne med noen dager med ubehag mens kroppen din kvitter seg med karbene. Hvis du ikke leser boka skikkelig og ikke følger rådene vil det bli mye vanskeligere for deg å gjennomføre fordi du ikke har fått forståelsen av hva som skjer med kroppen din og hvofor.

Ketolyse er lett å leve etter, men du må være villig til å ofre litt for å nå målet ditt. Det finnes ingen snarveier. Først og fremst må du få matstellet ditt på plass. Les boka og les oppskriftene. Les postene her inne under Ketolysekuren.

Og undeveis må du bare stille spørsmål. Vi skal prøve å svare og hjelpe så godt vi kan ! Det er mange her inne som følger ketolysekuren og det er masse råd & tips å få

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 14:11   #13
t4x4o
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 13
t4x4o er på en erverdig vei

Sv: Sprekk allerede

takker så mye for tipset... burde vel egentlig ha lest boka først siden jeg har den.. he he

t4x4o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 20:11   #14
t4x4o
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 13
t4x4o er på en erverdig vei

Sv: Sprekk allerede

veldig merkelig, testet med stick i kveld... kjempeutslag...

t4x4o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 21:38   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sprekk allerede

Ikke merkelig i det hele tatt. Fargen på stix betyr ikke så mye. Har du mørkt utslag kan det være alt fra forbrenning av fett til mye fett i kosten eller at du har drukke for lite vann.

Les dette: Alt du har ønsket å vite om ketose post nr. 1. Den samme infoen har Torkil Andersen lagt inn på ketolyse siden sin.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 22:03   #16
t4x4o
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 13
t4x4o er på en erverdig vei

Sv: Sprekk allerede

flott stykke, takker for linken..

Men det er vel merkelig siden jeg sprakk i går....

t4x4o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 08:46   #17
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

Sv: Sprekk allerede

hei på deg:0))

ja det var jo egentlig merkelig at det var bra utslag på stixen etter en utskeielse...

mot dårlig ånde så bruker jeg vademecum spray jeg,,den er kjempe bra og holder leeeenge.

prøv å følge kuren slavisk i en uke eller to,,,og jeg kan nesten garantere at søtsuget og lysten på godis ol er borte..jeg har bestandig vært veeeldig glad i alt som er søtt og godt.men har jo stort sett måtte holde meg unna det pga av slanking i mange år,og har jo ahtt skikkelig lyst på alt mulig godt jeg også når samboeren min eller unga eter noe godt...men på ketolysekuren så er det helt greit,,frister meg ikke...

så prøv å være så flink du kan ,så skal du se at det går kjempe bra etterhvert..

ønsker deg lykke lykke til.og som Nille sier,,bare spør...her får du alltid svar på det du lurer på..

ønsker deg en kjempe fin dag :0)))))))

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 11:25   #18
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Sprekk allerede

Det høres ut som om du spiser for lite fett. Supplér med sæterrømme, hvis du liker slike meieriprodukter. Det er veldig godt for langvarig metthetsfølelse (bra på reiser, møter osv hvor det går lang tid mellom kvalitetsmåltidene).

Ellers vet jeg ikke helt om kroppen tolker lett-brus som karber, men at kroppen skal jo behandle/reagere på tilsettingsstoffene i light-brus - og det er vel ikke utenkelig at de øker utskillelsen av insulin.

Er det ikke bedre med Farris?

Uansett: En uke er jo veldig liten tid, ha litt mer tålmodighet og suppler litt mer fett i kosten så holder du deg mett mye lenger.

Lykke til!

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 16:18   #19
t4x4o
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 13
t4x4o er på en erverdig vei

Sv: Sprekk allerede

jeg er kanskje utålmodig... men jeg er motivert.. om noen skulle tvile.

Her er ståa pr dags dato. jeg har i følge sticken vært 10 dager i ketolyse, jeg hadde en sprekk på lørdag, men i følge sticken var jeg i ketolyse allerede dagen etter...

Jeg har vært plaget av kramper og dårlig ånde.

i går begynte jeg med magnesium tilskudd, og disse ketolyse pillene med blant annet crom..

Krampeen har vært ille, vansklig å sove, opplevda at jeg har måttet opp å gå midt på natta...
krampene sitter nederst i leggen og i føttene, jeg har også hatt endel kramper i hendene..
i går var den værste dagen, i dag kjennes det enda værre, kramper i hele dag.
Jeg har i tillegg ikke beveget meg 1 gram på vekten...
jeg har ikke drukket annet enn vann siden lørdag, spist mere og mere fett som dere har foreslått...

Begynner å lure på om dette er noe for meg..

Hjelp....

t4x4o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 17:56   #20
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Sprekk allerede

Hei
Den dårlige ånde skyldes at du er i ketose, altså at du nedbryter kroppens fett til ketoner. Disse ketoner puster du ut, det gir den dårlige ånde , nærmest litt acetonlukt. Det gir seg etterhvert ganske mye, kroppen liker ikke å miste "fett i pusten" Ketonene slipper også ut i urinen og er årsak til at du kan benytte ketolysestixen.

Ketolysetablettene er utvidet med en ren magnesiumtablett. Magneseium forebygger leggkramper og hjertebank samt hjerterytmeforstyrrelser. Det er viktig for optimal funksjon av over 300 enzymer i kroppen og har derigjennom betydning for hele energiomsetningen. Ta evt dobbelt dose 2-3 dager.

Angående kosten så anbefaler jeg deg
Frokost: egg og bacon / omelett / 1/2 avokado med rekesalat.

Lunsj : Salat med stilkselleri,paprika, litt tomat, agurk, sopp og fetaost eller skinke eller fisk. Dressing ; Olje og sitronsaft eller seterrømmedressing. Krydder ; rikelig oregano.

Middag; kjøtt eller fisk med enten brokoli eller blomkål og en av sausene fra boken.

Kvelds ; ost eller ostechips ( oppskrift er vel her et sted) 50%-50% valnøtter,hasselnøtter som snacks.

Drikk mineralvann. Salt maten litt med LO-salt/seltin

Ta ketolysetablettene som angitt og husk 30 min mosjon hver dag.

Vennlig Hilsen
Torkil Andersen

Ps : ehhh , les boken i hvert tilfelle første halvpart. Gjerne den nye utgave som er på gata nå om dagen.


Sist redigert av Torkil : 21-02-06 kl 20:39.
Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-02-06, 07:51   #21
t4x4o
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 13
t4x4o er på en erverdig vei

Sv: Sprekk allerede

Heisann... siste nytt

Etter 2 uker i ketolyse (Utslag på stick hver kveld) så er status 1 kg ned....

Jeg har den siste uka levd som foreslått over, jeg har utrolig mye ubehag i form av kramper og annet. Magnesium har hatt liten effekt desverre.

Jeg startet denne kuren fordi jeg mente at en raks vektreduksjon ville gi meg riktig motivasjon til å fortsette, og til å bli flinkere.

Jeg er ganske rådvill for tiden, det var som min 8 år gamle sønn hadde sagt til min søster...

- Pappa slanker deg...
- Er han blitt noe slankere da?
- Nei, bare sur....

t4x4o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-06, 18:44   #22
t4x4o
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 13
t4x4o er på en erverdig vei

Sv: Sprekk allerede

Noen som har noen råd.. eller meninger om hva som skejr siden jeg ikke går noe ned...

t4x4o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-06, 19:08   #23
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sprekk allerede

Opprinnelig lagt inn av t4x4o

Noen som har noen råd.. eller meninger om hva som skejr siden jeg ikke går noe ned...

Ja, du har forklart det veldig godt selv. Jeg mener og tror at årsaken til at du ikke har gått ned denne uka er klinkende klar:

Opprinnelig lagt inn av t4x4o 19/2-06

I går sprakk jeg spiste en pølse i brød, et lite wienerbrød, en liten baguett og en liten sjokolade..



Det er veldig få (om noen) som kan tillate seg slike sprekker og gå ned i vekt. Det du har spist er fullt av karber, og karber samler vann i en kropp som er nesten renset for karbohydrater (etter over en uke på Ketolysekuren)

Dette er ikke så mange dagene siden. En slik sprekk vil uten tvil ødelegge hele ukes resultatet, - selv om stix gir utslag. Som tidligere nevnt er det mange årsaker til utslag på stix, - forbrenning av kroppsfett er bare EN av mange.

Presiserer hva jeg skrev for noen dager siden:

Opprinnelig lagt inn av Nille

Ketolyse tillater ikke og funker ikke med snope-sprekk.



I tillegg til ubehaget du fikk er effekten altså at du ikke kan regne med å ta av den uka du skeier ut.

Du har hatt mer plager enn de fleste jeg har hørt om. Og at det ikke har hjulpet med magnesium og alt det andre Torkil foreslo tyder kanskje på at krampene har andre årsaker. Overlater til Torkil å svare på den medisinske delen.


I tillegg til det jeg har nevnt kommer stress. Stresshormoner hindrer vekttap. Og du blir jo stressa (og sur som ungene sier) når vekta står stille.......
Det jeg vil si er at OM du orker, om du klarer det, - så prøv å holde ut. Noen har plager i et par dager, andre et par uker, - selv om det hører til skjeldenhetene. Hold deg på matta og innenffor de grensene kuren gir, så VIL du lykkes. Du har allerede tatt av 1 kg. Det er ikke alle som tar av like fort heller, - selv om dere mannfolk rent fysiologisk sett alltid har hatt en fordel der fremfor oss kvinner.

Så stå på og ikke gi opp !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
sprekk..... snippi Ketolysekuren 4 29-01-06 10:52
Sprekk NettaMamma Induksjonen 4 16-12-04 19:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no