Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

November-13-starterne

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-13, 22:30   #76
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Jeg testet meg på slutten av dag 2 og fikk utslag, ikke veldig sterkt, men likevel. Dagen etter var utslaget middels, og der har jeg holdt meg siden

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 23:22   #77
sivmaria
Medlem
 
sivmaria sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Telemark
Alder: 44
Innlegg: 80
sivmaria er ny på veien

Sv: November-13-starterne

Jeg ligger også på middels.

__________________
*** Min Dagbok ***


sivmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 01:52   #78
wirow_84
Medlem
 
wirow_84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kyststripa i Agder
Alder: 39
Innlegg: 135
wirow_84 har en fantastisk aura rundt segwirow_84 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Tenker på dere som synes det er "vanskelig å holde seg unna" "nei-mat", og tenker på alt dere IKKE kan, må velge bort, osv, osv... Jeg kjenner meg ikke igjen i det denne gangen. Har hatt det sånn hele livet, så vet absolutt hva det handler om, - det å holde seg unna usunn mat, stadig lyst på no godt, "ikke falle for fristelsen" og alt det der... Jeg er kanskje heldig. Men jeg har kanskje funnet de rette tingene å fokusere på for å komme utav en slik tankegang,- for min del. Det er sikkert litt ulikt fra person til person. Flere ganger har jeg holdt på med å skulle gå ned i vekt. "Man ofrer seg" litt hver dag, får vann i munnen når de andre hiver nedpå med "forbudt" mat, og man sitter der med agurkstavene sine og tenker: Jeg skal holde ut. Må stå imot.
DET ER UTROLIG VANSKELIG i lengden. Nesten umenneskelig. Hodet vårt og kroppen fungerer på en annen måte en vi skulle ønske. Den passer på å overleve. VI vil gjerne komme inni buksa som satt så fint på for noen år siden. Når kroppen har et sug etter mat, og man har vent kroppen til et sukker-kosthold, er det skikkelig hardt å skulle gå rett over på et lavkarbokosthold. Skikkelig beintøft. Man står ovenfor flere valg enn man skulle tro når det kommer til mat i løpet av en dag. Og har man ikke fått sukkersuget(ikke bare søt mat, men alle mat som stilner belønningssystemet vårt) under kontroll før man legger ut på denne kostholdsreisen, blir det en viljekamp uten like. En viljekamp er veldig slitsomt. Noe av tanken ved lavkarbokosten er å holde blodsukkeret jevnt, unngå svingninger, og få kontroll på inntaket. Ved å kunne spise seg god og mett, har man med ett et mye sterkere vinnerkort når man kan basere måltidene på mettende mat.

Jeg satt i kveld,- etter en konsert med flere gode venner. Jeg innså at det var det helt uproblematisk å velge bort en kule is eller to i kiosken, en hamburger med brød, et glass brus, og en sportssjokolade uten problem. kl. 23:00. Men det å se alt hva mine venner faktisk puttet i seg, -det var ikke særlig greit. Når jeg etterhvert nå har skjønt hvor skadelig slik type mat er, (fast food, soft drinks, "sportbars", ice cream...) er det vanskelig å sitte å se på hva de faktisk gjør mot seg selv. Nok om det. (Jeg endte forresten opp med et glass farris og en slurk av en caffe latte. KLokka var jo utenfor spisetid for lengst!)

HVORFOR jeg ikke lenger har noe sug etter noe som helst, har jeg ikke noe spesifikt svar på , det er nok sammensatt av flere ting. Jeg spiser når jeg kjenner jeg er sulten. Når magen rumler og det er tid for mat. Vanligvis to ganger om dagen nå. Kanskje tre. Ingen småspising. Ingen snacks. OG DET ER uproblematisk.

Omstillingen skjer i hodet. Det er en prosess. Å stå i mot presset (MÅ HA MAT: NÅ!!!) er nesten en umulig oppgave. I lengda. Det går for en stund. Man klarer å "være flink" en stund. Men i lengda blir det tøft, man skeier ut, faller tilbake, prøver igjen, kjemper... Å finne sin vei i å "skru av" dette hylekoret og få et forhold til mat der man har kontrollen helt selv, det er så avgjørende for å lykkes. Å skru av. Få kontroll. Fra å si: jeg vil, men jeg kan ikke, til: jeg kan , men jeg vil ikke, har man gjennvunnet mye av kontrollen. Å tenke muligheter, hva KAN jeg spise, JA-mat, og minne seg selv seg selv på HVORFOR man gjør dette. Jeg KAN spise en sjokolade, men jeg VIL ikke. Bra. Det er godt med kake. Men istedet for å nekte meg selv kake når min beste veninne har disket opp med gulrotkake,(- jeg kan fint la vær å spise, ok,- ikke no problem, men jeg Kan, og jeg velger å ta en smak). Da spiser jeg en gaffel eller tre,- mmm, kjempegod! - ikke halve kaken. Man må også kunne holde på verdiene sine gjennom en slik prosess. (Delta sosialt). Forskjellen er at jeg kan styre inntaket helt og fullt, beholde kontrollen.

Nå ble dette langt... men hadde bare så lyst å komme med noen tanker om det å slite med et litt "uforskylt" sug etter mat. Det styres av hormoner og diverse diverse, det er ikke noe vi kan regulere selv sånn rett over natten. Å få dette hormonsystemet i balanse krever TID! Man kommer langt med viljestyrke, men man kommer enda lengre om man ikke ternger å argumentere med sin egen kropp hele tiden!

Det jeg har funnet ut for min egen del som har vært til stor hjelp har handlet om hormonet LEPTIN, hvordan det fungerer/ikke fungerer og hvordan man kan få dette hormonet til å fungere optimalt. At valget falt på lavkarbo igjen nå i høst er mye grunnet det jeg har forstått om leptinets viktige rolle nettop på å regulere sultfølelse, matinntak, m.m.

Så, vil ihvertfall si at jeg er sååå glad for å oppleve - for første gang ihvertfall i mitt voksne liv - å ikke gå rundt med et evig sug etter noe å spise, mangel på selvkontroll rundt mat, kjedsomhetsspising, YOU name it! Sånn utifra det jeg har skjønt, begynner da leptin-hormonet å fungere mer slik det skal. (Tok sånn ca. tre uker tid for min del). Leptin og insulin har visst et tett samarbeid, og utifra det vi kjenner til om insulin, skjønner man da at leptinet også kan være verdt å vite noe om.

Tenkte kanskje dette kunne være til hjelp for noen på veien, er ihvertfall såå glad for å oppdaget disse tingene selv. Det gjør ting såå mye lettere, og resultatene kommer, som jo er både oppmuntrende og motiverer videre

__________________
wirow_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 14:02   #79
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Du er klok, wirow

Jeg har vel egentlig opplevd at jeg ikke har så stort søtsug til daglig. Noe av søtsuget jeg tror jeg kjenner er nok faktisk bare tørste for min del. Jeg har alltid hatt vanskelig med å få i meg nok drikke. Det er nok fordi jeg vokste opp med foreldre som ikke forsto (og fortsatt ikke forstår) at jeg syntes at vann faktisk har en SMAK, og den smaken er sjelden god. Drikker jeg mye vann føler jeg ingen tilfredsstillelse av tørsten, bare at jeg blir full i magen på grensen til kvalme. Nå har jeg innsett at sånn er min verden (på tide når jeg snart er 40), og har tatt konsekvensen av det. I dag skal jeg ut og hente Steviasøtet saft hos venninna mi som har handlet for meg i Sverige. Nå drikker jeg aspartamsøtet saft, og kroppen min er IKKE enig med meg. Jeg kjenner at behovet for søtsaker nærmest forsvinner når jeg drikker nok. Det fyller opp magen, og det smaker søtt selv om det ikke inneholder sukker og ikke har noen karber. Andre ganger kan søstuget stagges ved å spise noe som er ketolysevennlig og godt og ikke involverer søtsaker.

Helt enig med det, wirow. Hvis man holder seg jevnt mett, synker også søtsuget. Problemet for meg er at når jeg når menstid, er ikke den filosofien nok. da krever kroppen mn søtsaker, saltsaker og generelt fy-mat. Løsningen er å knaske baconsvor og drikke saft. Funker som rakkern og vekta går i riktig retning

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 06:51   #80
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Veiedag i dag. Ned 1.6 kilo denne uka. Ikke dårlig altså! Det er første uka, og jeg er ganske sikker på at mye av det jeg har mistet er vann. Vekttapet vil nok jevne seg ut etterhvert. Jeg må huske å måle også.... Det er minst like viktig!

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 13:37   #81
sivmaria
Medlem
 
sivmaria sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Telemark
Alder: 44
Innlegg: 80
sivmaria er ny på veien

Sv: November-13-starterne

Veiedag idag, 25.11.13; 98,8 kg
Veiedag 18.11.13: 100,2 kg.
Start: 105 kg.
Totalt 6.2 kg.



Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.

Du er klok, wirow

Jeg har vel egentlig opplevd at jeg ikke har så stort søtsug til daglig. Noe av søtsuget jeg tror jeg kjenner er nok faktisk bare tørste for min del. Jeg har alltid hatt vanskelig med å få i meg nok drikke. Det er nok fordi jeg vokste opp med foreldre som ikke forsto (og fortsatt ikke forstår) at jeg syntes at vann faktisk har en SMAK, og den smaken er sjelden god. Drikker jeg mye vann føler jeg ingen tilfredsstillelse av tørsten, bare at jeg blir full i magen på grensen til kvalme.

Høhø, det er sånn jeg har det når jeg er fyllesyk. Da er det helt magisk med en halvliters flaske med den hvite gatorade, eller powerade, eller hva den nå enn heter nå om dagen. Men det utgår jo nå, er jo en sukkerbombe sikkert, som alt annet i flaske.

__________________
*** Min Dagbok ***



Sist redigert av sivmaria : 25-11-13 kl 18:17.
sivmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 16:05   #82
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av sivmaria, her.

Veiedag idag, 25.11.13; 98,8 kg
Veiedag 18.11.13: 100,2 kg.

Ned 1,4 kg.





Høhø, det er sånn jeg har det når jeg er fyllesyk. Da er det helt magisk med en halvliters flaske med den hvite gatorade, eller powerade, eller hva den nå enn heter nå om dagen. Men det utgår jo nå, er jo en sukkerbombe sikkert, som alt annet i flaske.

Kjempeflott!!!

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 16:06   #83
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.

Veiedag i dag. Ned 1.6 kilo denne uka. Ikke dårlig altså! Det er første uka, og jeg er ganske sikker på at mye av det jeg har mistet er vann. Vekttapet vil nok jevne seg ut etterhvert. Jeg må huske å måle også.... Det er minst like viktig!


Kjempebra!! Vann eller ikke, kjekt når pilen går nedover..

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 16:09   #84
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: November-13-starterne

Jeg har veiedag på mandager

Startvekt: 81,0 kg
1 uke : 77,8 kg
2 uke : 76,9 kg
3 uke : 75,8 kg

Totalt - 5,1

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 16:49   #85
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av sivmaria, her.

Veiedag idag, 25.11.13; 98,8 kg
Veiedag 18.11.13: 100,2 kg.

Ned 1,4 kg.





Høhø, det er sånn jeg har det når jeg er fyllesyk. Da er det helt magisk med en halvliters flaske med den hvite gatorade, eller powerade, eller hva den nå enn heter nå om dagen. Men det utgår jo nå, er jo en sukkerbombe sikkert, som alt annet i flaske.

Supergrattis, sivmaria! Da er du jo under de magiske 3 sifrene da!

Opprinnelig lagt inn av *pippi m gutt og jente*, her.

Kjempebra!! Vann eller ikke, kjekt når pilen går nedover..

Takk og takk! Og ja helt klart. Nå er jeg bare kjempespent på hvordan det ser ut neste mandag hehe.

Opprinnelig lagt inn av *pippi m gutt og jente*, her.

Jeg har veiedag på mandager

Startvekt: 81,0 kg
1 uke : 77,8 kg
2 uke : 76,9 kg
3 uke : 75,8 kg

Totalt - 5,1

Grattis og grattis!! Flott negang!

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 18:03   #86
Julie-
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Alder: 33
Innlegg: 12
Julie- er på en erverdig vei

Sv: November-13-starterne

Gratulerer til alle med så gode tall!

Startvekt: 104 kg
18.11.: 101,9 kg
25.11.: 100,9 kg
Håååper å være tosifra neste mandag

Julie- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 20:43   #87
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Gratulerer så mye, Julie! Det klarer du vettu

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 09:08   #88
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Jøss og jøss! Jeg glemte jo å måle rundt magen i går jeg da. Gjorde det i dag morges, og fikk en positiv overraskelse: Ned 1 cm! Hurraaaaa!!

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 12:29   #89
wirow_84
Medlem
 
wirow_84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kyststripa i Agder
Alder: 39
Innlegg: 135
wirow_84 har en fantastisk aura rundt segwirow_84 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av Julie-, her.

Håååper å være tosifra neste mandag

Det klarer du Julie-! gled deg

__________________
wirow_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 13:47   #90
Julie-
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Alder: 33
Innlegg: 12
Julie- er på en erverdig vei

Sv: November-13-starterne

Jeg gleder meg

image.jpg

Tenkte å dele denne med dere! Er på dag sju og syns jeg merker forskjell allerede, tross mine 40 kilo for mye. Strammere lår og rompe Hiv dere med på utfordringa!

Julie- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 13:58   #91
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: November-13-starterne

Jeg er ikke i november-starterne, men denne planen skal jeg jaggu prøve meg på. Starter i dag

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 01:41   #92
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Hjelp, lurer på om jeg skal hive meg med her, men vet ikke helt nøyaktig hva det går i Har skjønt at jeg må skaffe meg en bok, så da går turen til biblioteket i morgen.

Kan dere gi noen tips om gode frokoster og evt kvelds?

Skal ned 20kg og må finne en måte å gjøre det på

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 13:46   #93
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Hei, Mimou

Først og fremst er ketolyse en ganske streng diett. Du må være flink til å holde deg til den for å ikke risikere motsatt effekt. Ta en kikk på boka som heter "Slank med ketolysekuren". Den får du på biblioteket.

Når det er sagt, er det mye godt man kan spise altså!

Omelett med ost og skinke eller røkelaks og eggerøre eller egg og bacon med en stekt tomat til er noen av mine favoritter til frokost

Jeg spiser sjelden kveldsmat siden jeg blir mett nok fra en litt sen middag (vi er sjelden ferdige med middag før kl 18), men kesamlapper eller cottage cheeselapper er godt til litt småkos/kveldsmat.

Kesamlapper: 1.5 dl original kesam, 2 egg, 1 ts bakepulver, 2 ts fiberhusk, 1 ss rapsolje. Alt piskes sammen og settes kjølig til svelling i 20 min før du steker lapper eller pannekaker av det.

CC-lapper: 125 gr CC, 1 egg, ca 2 ts fiberhusk. Må stekes med en gang ettersom røra har en tendens til å bli veldig tykk.

Begge disse oppskriftene er kjempegode, men jeg holder en litt ekstra knapp på kesamlappene altså.

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 18:23   #94
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.

Hei, Mimou

Først og fremst er ketolyse en ganske streng diett. Du må være flink til å holde deg til den for å ikke risikere motsatt effekt. Ta en kikk på boka som heter "Slank med ketolysekuren". Den får du på biblioteket.

Når det er sagt, er det mye godt man kan spise altså!

Omelett med ost og skinke eller røkelaks og eggerøre eller egg og bacon med en stekt tomat til er noen av mine favoritter til frokost

Jeg spiser sjelden kveldsmat siden jeg blir mett nok fra en litt sen middag (vi er sjelden ferdige med middag før kl 18), men kesamlapper eller cottage cheeselapper er godt til litt småkos/kveldsmat.

Kesamlapper: 1.5 dl original kesam, 2 egg, 1 ts bakepulver, 2 ts fiberhusk, 1 ss rapsolje. Alt piskes sammen og settes kjølig til svelling i 20 min før du steker lapper eller pannekaker av det.

CC-lapper: 125 gr CC, 1 egg, ca 2 ts fiberhusk. Må stekes med en gang ettersom røra har en tendens til å bli veldig tykk.

Begge disse oppskriftene er kjempegode, men jeg holder en litt ekstra knapp på kesamlappene altså.

Tusen takk for tips! Jeg har handlet inn en del av det jeg ser man spiser her inne, og kuttet alle åpenbare karbs :-) Nå skal jeg lese boka mens jeg prøver å finne gode retter å spise til frokost og kvelds! Jeg våger å holde meg her og vet jeg må ta ordentlig grep. Here we go!

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 20:09   #95
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Coolio Jeg er helt ny på dette jeg også Vi får følge hverandre da vettu

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 23:09   #96
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Juhu! Da har jeg handlet inn en del elementære saker og ting, mangler boka, håper å tak i den i morgen! Nå har jeg jo egentlig ikke peiling på alt jeg bør gjøre, men har kuttet alle kjente (for meg som er nokså uvitende) karbohydrater og spist rent kjøtt, grønnsaker, salat og drukket myyyye vann

Gleder meg til å komme skikkelig i gang, med boka i hånden, og merker allerede at jeg har mer overskudd. Er det mulig på 3 dager eller er det placebo? I kveld er det måling av alle vitale deler. Klar til dyst!

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 07:19   #97
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Formen kommer forskjellig til alle. For meg tok det litt tid, men så slapp jeg unna de verste "abstinensene" som mange sliter med i opptil 2 uker etter oppstart. Det er mange som sliter med hodepine og svimmelhet den første tiden. Jeg ble litt sånn "lett i huet" av og til, men ellers ingen forskjell.

Men jeg koser meg masse med turer med bikkja og går jo en del i forbindelse med skolen også; til og fra buss og trikk og sånt. Så alt i alt tror jeg at jeg er sånn nesten aktiv ihvertfall

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 16:36   #98
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.

Formen kommer forskjellig til alle. For meg tok det litt tid, men så slapp jeg unna de verste "abstinensene" som mange sliter med i opptil 2 uker etter oppstart. Det er mange som sliter med hodepine og svimmelhet den første tiden. Jeg ble litt sånn "lett i huet" av og til, men ellers ingen forskjell.

Men jeg koser meg masse med turer med bikkja og går jo en del i forbindelse med skolen også; til og fra buss og trikk og sånt. Så alt i alt tror jeg at jeg er sånn nesten aktiv ihvertfall

Høres bra ut! Jeg går hele dagen på jobb også og nå er det liksom med litt lettere steg. Men, jeg merket at ettermiddagen har en tendens til å være tung ennå..... Likevel lettere enn for en uke siden

Har fått tak i en bok om LCHF, men ikke ketolyseboka..... Må kjøpe selen og stix også. Når kom du i ketose Fullfres?

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:46   #99
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av Mimou, her.

Høres bra ut! Jeg går hele dagen på jobb også og nå er det liksom med litt lettere steg. Men, jeg merket at ettermiddagen har en tendens til å være tung ennå..... Likevel lettere enn for en uke siden

Har fått tak i en bok om LCHF, men ikke ketolyseboka..... Må kjøpe selen og stix også. Når kom du i ketose Fullfres?

Ketolyseboka koster 260,- på Bokkilden. Jeg kjøpte den der istedet for å handle alt gjennom ketolyse.no. Den godeste Herr Ketolyse vet å ta seg betalt Jeg liker opplegget, bare ikke å måtte betale mer enn jeg må. Så boka kjøpt på bokkilden, og ketostix på apoteket. På ketolyse.no koster stixene kr 79,- + frakt som er 96,-! Hallo!! Snakker om å bli tvunget til å handle i det vide og det brede for å få det til å lønne seg med frakten! På apoteket koster stixene kr 56,- så det lønner sg å kikke litt rundt før man handler

Jeg sjekket med stix allerede dagen etter at jeg begynte på dietten, og da begynte den å bli litt rosa. Dagen etter det var den mørkere, og nå holder den seg nesten konstant på nest mørkeste graden. Jeg er fornøyd så lenge jeg får skikkelig utslag. Stixen MÅ ikke være dyp lilla for at man skal være i ketose altså

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 20:11   #100
Mimou
Medlem
 
Mimou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2013
Hvor: Vest i havgapet
Innlegg: 339
Mimou har en fantastisk aura rundt segMimou har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-13-starterne

Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.

Ketolyseboka koster 260,- på Bokkilden. Jeg kjøpte den der istedet for å handle alt gjennom ketolyse.no. Den godeste Herr Ketolyse vet å ta seg betalt Jeg liker opplegget, bare ikke å måtte betale mer enn jeg må. Så boka kjøpt på bokkilden, og ketostix på apoteket. På ketolyse.no koster stixene kr 79,- + frakt som er 96,-! Hallo!! Snakker om å bli tvunget til å handle i det vide og det brede for å få det til å lønne seg med frakten! På apoteket koster stixene kr 56,- så det lønner sg å kikke litt rundt før man handler

Jeg sjekket med stix allerede dagen etter at jeg begynte på dietten, og da begynte den å bli litt rosa. Dagen etter det var den mørkere, og nå holder den seg nesten konstant på nest mørkeste graden. Jeg er fornøyd så lenge jeg får skikkelig utslag. Stixen MÅ ikke være dyp lilla for at man skal være i ketose altså

Jeg som trodde jeg hadde funnet den gode prisen på boke, men nei..... Skal sjekke om de har den på Meny, der har de i hvert fall noen ketolyseprodukter.

Skal altså sporenstreks kjøpe stix, i morgen
Nå har jeg to bøker også ( av Dahlqvist og Höglund....hyyyysj!!) bedre enn ingenting?

Men, spørsmål, igjen, jeg er så varm i kinna Det begynte i går og er enda varmere i dag, ikke feber altså, men sånn "opprørt"-varm..... Har kanskje ikke noe med maten å gjøre

__________________

Mimou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner- november m.f Ketolysekuren 8 27-11-13 21:46
Treningstråden for november Lich Trening 89 29-11-12 20:09
Vekttråd for april 2011-starterne! Drømmepie Ketolysekuren 167 26-01-12 20:27
Mai-starterne 2011- den store veietråden Euphita Ketolysekuren 250 06-12-11 18:23
Vekt og mål for juni-starterne søtsaka Ketolysekuren 83 04-10-09 13:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no