Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

ME og lavkarbo

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-10, 20:47   #1
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

ME og lavkarbo

Jeg har en søster som har fått konstantert ME. Hun var på me-klinikken, hadde to timer lang samtale med "sjefen sjøl", en mannlig lege som visst nok er ekspert på ME. Og han konkluderte med at hun mest sannsynlig har ME.
Tidligere vært diagnosert med depresjon i flere år, til dels meget tungt medisinert. (vært fare for eget liv, men ikke innlagt noen ganger)
Min søster er nok og har alltid vært litt problemsøkende, og venter at andre skal fikse hennes liv. (går ikke inn på dette her, men har alltid ville ha hjelp for alt, ikke ordne opp selv, selv for småting.) Så forventer ikke at hun skal helomvende kostholdet sitt, det har hun nok ikke helse til fysisk eller psykis til. Men LITT forbedringer tenker jeg hadde vært av det gode.

Noen som har ME og prøvd lavkarbo? Eventuelt linker til informasjon eller blogger om dette?

Er jo mulig jeg bare er frelst lavkarbo som innbilder meg at dette er løsningen for "alle", men ser jo at chunky's kone ble mye bedre (frisk) av fibromyalgi med lavkarbo kosthold. Så ble litt inspirert rett og slett!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 21:12   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: ME og lavkarbo

Jeg er ikke blitt frisk av ME og eloverfølsomhet, men jeg slipper disse blodsukkerfallene som gjorde meg kjempetrøtt mye kjappere enn nå. Jeg føler meg generelt bedre over jevna

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 21:38   #3
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: ME og lavkarbo

Jeg har erfart å bli bedre av å kutte ut sukker, gjær, mel og melk. Om dette har en sammen heng med ME'n vet jeg ikke siden jeg også er insulinresistent og har PCOS.

Men jeg vet at mange ME pasienter får diverse "allergier" og blir bedre etter å legge om kosten spesielt å kutte ut sukker.

Les mer om det her:

http://meforum.diskusjonsforum.no/

http://www.menin.no/phpbb/viewforum.php?f=21

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 22:10   #4
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: ME og lavkarbo

Jeg har ME og har hatt en viss effekt av lavkarbokost. Magen ble mindre oppblåst og jeg hadde generelt mindre vann i kroppen av å kutte ut gluten. Blodsukkeret ble stabilt og jeg kjente at det var godt for helsen å slippe svingningene. Jeg har ikke prøvd å kutte ut melkeprodukter.

Det foreligger tilbakemeldinger på at ME-syke har blitt bedre av å kutte ut gluten, melkeproduker og sukker. Det er sikkert verd et forsøk.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 22:12   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: ME og lavkarbo

Å, ja, det glemte jeg, mindre vann i kroppen. Det gjør ikke vondt å bøye fingrene til vanlig. Men sliter jeg meg ut, så kommer vannet igjen, men det forsvinner fortere enn før Og det er jo ikke mye vann i kroppen til vanlig, det er det beste.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 22:20   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: ME og lavkarbo

Jeg har ME. Lavkarbokost gjør ingen forskjell i forhold til mitt sykdomsbilde, det eneste er at det fjerner et par unødvendige stressfaktorer (sukkerbehov), og det er jo høyst ønskelig. Men søvnproblemene, energimangelen, muskelsvakheten og "tåka" er der altså i akkurat like høy grad som før.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 23:13   #7
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: ME og lavkarbo

Eg har fått ei langt jamnare sømnrytme med lavkarbo enn før, har hatt ME i ca ti år. Stort sett søv eg no heile natta og klarar la vere å sove om dagen, og har mindre svingingar i løpet av dagen. Har framleis dei fleste ME symptoma elles.
Men magen er bedre, deilig

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 12:11   #8
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: ME og lavkarbo

Takk for tilbakemeldingene!

Var slik jeg tenkte, at man blir ikke 100% frisk sånn plutselig, men små endringer som gjør enkelte ting lettere. (stabilt blodsukker, søvn, mage, vann i kroppen, etc)

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:01   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: ME og lavkarbo

Mamma har spist lavkarbo i ca 8 år og hun har fortsatt ME, så helt frisk har hun ikke blitt. Men vi begge blir kjempedårlig når vi spiser sukker og mjøl, alle kreftene bare siger ut mye verre enn ellers.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no