Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Phosphoral i ketose? Tarmtømming før colonoskopi

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-10, 01:02   #1
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Phosphoral i ketose? Tarmtømming før colonoskopi

Skal tømme tarmen med et middel som heter Phosphoral, før tarmen skal undersøkes.
Ble litt urolig da jeg sjekket i Felleskatalogen:

Sammensetningen av Phosphoral:
Virkestoffer er 10,8 g/dose dinatriumfosfatdodekahydrat og 24,4 g/dose natriumdihydrogenfosfatdihydrat.
Hjelpestoffer er glyserol, sakkarinnatrium, natriumbenzoat (E 211), ingefær-sitronaroma (inneholdende ingefæroleoresin, alkohol, sitronolje, delvis deterpenert sitronolje, sitronsyre, vann) og renset vann.


Kan glyserolen og sakkarinnatrium forårsake problemer med ketosen? Prosessen med tarmtømming er ille nok, om ikke jeg skal bli rusa og kvalm på disse andre stoffene i tillegg … Noe som har erfaring med dette?

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 01:16   #2
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Phosphoral i ketose? Tarmtømming før colonoskopi :-(

jeg hadde en coloskopi undersøkelse sist sommer, og måtte bruke phosphoral.
Ikke for å skremme deg men jeg hadde problemer med å få ned phosphoralen. Jeg måtte tilslutt inbilde meg at det var noe sært godteri jeg skulle ha i meg... det smaker søtt-salt-surt-bittert ja alt på engang

Jeg ble kvalm av det men det gikk fort over, siden du skal bare ha i deg næring i form av veske, lot jeg ketose være ketose for ikke å bli for slapp. Så jeg drakk fruktsuppe ol. Etter undersøkelsen spiste jeg nystekte fiskekaker for å venne magen på mat igjen.

Jeg dagen etter var jeg igang med lavkarbo igjen, vekta sto stille en uke etterpå. Sikkert pågrunn av det store vesketapet som måtte kompanseres igjen..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 13:01   #3
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Phosphoral i ketose? Tarmtømming før colonoskopi

He-he, nei det gikk greit å få ned Phospohoralen. Satte tre glass foran meg på bordet: et med kuldslått vann, et snaut halvt glass med kaldt vann som jeg blandet Phosphoralen i og et tredje med kuldslått vann igjen.

Drakk det vanlige, holdt så pusten mens jeg drakk det midterste og skyndet meg å drikke det siste. Det eneste jeg kjente av Phosphoralen var en litt stikkende fornemmelse i munnen. Og littegrann kvalmende ettersmak.

Så var det buljong og kaffe til frokost.

Ellers er jeg kommet til at det er bare å blåse i om glyserol og sakkarin påvirker ketosen, undersøkelsen må jeg jo ha likevel. Av og til mister man litt perspektivet når man går på kur, og det gjorde vel jeg i natt …

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Er jeg i ketose? Irenesol Ketolysekuren 3 07-03-09 11:51
Ketose gitte Spørsmål og svar 6 17-02-09 00:06
I ketose?!? Teletubbien Ketolysekuren 1 15-04-07 22:40
Er jeg i ketose da? Bamseline Lavkarbo generelt 17 22-02-05 23:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no