Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Når det gjelder å måle seg ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-11, 21:08   #1
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Når det gjelder å måle seg ...

Tenker på dette med å måle seg. Er det noen spesielle steder man bør måle, og finnes det noen fasit HVOR på disse stedene man måler?

f.eks kneet - over, under eller midt på? Armen, hvor langt oppe?

Og hvordan får man det nøyaktig slik at det er på samme sted hver gang?

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 21:13   #2
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Når det gjelder å måle seg ...

Jeg vil mene man måler seg der man er tykkest omkring overarm og lår. Så midje, hofter og bryst/rygg (minus pupp, eller ?). Skal starte måling i morgen

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 21:19   #3
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Når det gjelder å måle seg ...

Jeg får ikke til å måle meg skkkelig, vanskelig å treffe samme plass hver gang syns jeg.. har hørt midjen skal være 1 cm over navlen men..foretrekker å måle på navlen jeg, da treffer jeg samme plass i alle fall, hehe ;D og prøver å måle breieste over rumpa, lår og overarmer.. men vanskelig ja :S

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 21:21   #4
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Når det gjelder å måle seg ...

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg får ikke til å måle meg skkkelig, vanskelig å treffe samme plass hver gang syns jeg.. har hørt midjen skal være 1 cm over navlen men..foretrekker å måle på navlen jeg, da treffer jeg samme plass i alle fall, hehe ;D og prøver å måle breieste over rumpa, lår og overarmer.. men vanskelig ja :S

Midjen min er definitivt lengre enn 1cm over navlen. Akkurat der måler der jeg er smalest, da treffer jeg i alle fall noenlunde samme sted hver gang. Legger, lår etc prøver jeg å treffe der de er breiest.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 21:31   #5
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Når det gjelder å måle seg ...

ja jeg er mye smalere over 1 cm over magen.. hmm så jeg vet ikke hvor jeg har det fra men.. jeg vet ikke hva de mener når de snakker om midjemål, og hvor man skal måle..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 21:37   #6
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Når det gjelder å måle seg ...

Når jeg har bestilt klær på nettet, så operer de ofte med to midjemål - høy og lav. Høy er der du er smalest, lav er et stykke under navlen. Hvor som bør måles kommer an på klærne. Men for oss som vil bli smalere er det vel greiest å måle der man alt er smalest, lettest å treffe samme sted hver gang da, det tror i alle fall jeg.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 22:16   #7
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Når det gjelder å måle seg ...

Ja jeg måler på navlen jeg, den klarer jeg å treffe, hehe :P og på armer og lår blir det ca der jeg er tykkest... ser ikke forskjell fra uke til uke, men fra 0 til -22 kg har jeg nok merket forskjell hehe

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 15:34   #8
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Når det gjelder å måle seg ...

Jeg trooor jeg måler midjen på det 'smaleste' - om man kan kalle det særlig smalt når jeg vel er ganske epleformet...
Måler på det drøyeste/tykkeste over rompe, lår, legg og overarm.

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 17:47   #9
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Når det gjelder å måle seg ...

Opprinnelig lagt inn av blucher, her.

Jeg trooor jeg måler midjen på det 'smaleste' - om man kan kalle det særlig smalt når jeg vel er ganske epleformet...
Måler på det drøyeste/tykkeste over rompe, lår, legg og overarm.

Har en fordel der jeg, pæreformet som bare det.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 19:59   #10
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Når det gjelder å måle seg ...

Jeg har ikke blitt helt klok på den målinga jeg heller. Fem cm slingring fra uke til uke blir liksom litt feil :P

Men da jeg fortsatt målte målte jeg iallefall over navnen og i det smaleste rundt livet. Men akkurat der er det liksom minst vits å måle, siden jeg er ganske smal i midjen, og ikke vil gå ned så mye akkurat der..

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 20:32   #11
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når det gjelder å måle seg ...

Magen min buler virkelig utover og det ser ut som om jeg er 8 måneder gravid. den er faktisk lenger fremme enn puppene , så jeg måler der jeg er størst rundt. midje har jeg ikke lenger tror jeg, eller, den er flyttet et godt stykke opp pga valker på sidene.

har også opplevd at magen var 6 cm STØRRE enn gangen før da jeg målte .... .. men så har den minket inn igjen .

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 20:38   #12
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Når det gjelder å måle seg ...

Jeg måler 1 gang i mnd,skriver ned målene, og sammenligner ned i cm ja

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:34   #13
prøvermegfram
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 42
Innlegg: 121
prøvermegfram er på en erverdig vei

Sv: Når det gjelder å måle seg ...

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Midjen min er definitivt lengre enn 1cm over navlen. Akkurat der måler der jeg er smalest, da treffer jeg i alle fall noenlunde samme sted hver gang. Legger, lår etc prøver jeg å treffe der de er breiest.

Slik måler jeg også... på ene armen har jeg ett arr som jeg måler på, og på låret en føflekk som jeg måler på....

__________________
Journalen min Legg gjerne igjen en liten hilsen
prøvermegfram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:48   #14
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Når det gjelder å måle seg ...

Opprinnelig lagt inn av prøvermegfram, her.

Slik måler jeg også... på ene armen har jeg ett arr som jeg måler på, og på låret en føflekk som jeg måler på....

Vi er nå en artig gjeng da

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 09:07   #15
Coockie
Medlem
 
Coockie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 146
Coockie har en fantastisk aura rundt segCoockie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når det gjelder å måle seg ...

Tips: Finn et plagg med mønster som du tar på deg hver gang du måler deg. Da kan du lage deg et «kart» over hvor målebåndet skal gå hver gang

__________________
Livet er en dans på roser, men hvem sa at dansing på roser var lett?
Leter du etter noe? Det er ikke noe her. Hvorfor titter du her egentlig?.
Startvekt: 103,6 kg – Mål: -32 kg – Fremgang: -16 kg
Coockie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det meste med måte Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Måle- og veiedag i dag! only39 Ketolysekuren 2 13-10-10 03:20
Felles måle/veietråd for oss som starta ca. 20 april? Sassy88 Ketolysekuren 48 09-09-09 13:26
Utenlandske produkter, og måle enheter? beate Lavkarbo generelt 4 24-06-08 08:28
Måle gram uten kjøkken vekt? frk.slankelyst Ketolysekuren 3 03-10-07 12:21
Måle karbohydratinnhold Atalanta Lavkarbo generelt 1 07-01-07 00:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no