Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spontan LCHF

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-16, 20:15   #1
8abrina
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2016
Innlegg: 3
8abrina er på en erverdig vei
Smile

Spontan LCHF

Hei,
Jeg begynte på denne kuren helt spontant på Søndag. Og jeg gikk rett på 15g karbohydrater om dagen, 75g proteiner og 123g fett. Altså, jeg bruker vekt og veier litt her og der, skriver ikke ned alt, og at jeg får i meg akkurat det er ikke veldig sannsynlig per nå. Det viktigste nå er å prøve å få i meg riktig mengde i forhold til hverandre.

Uansett, jeg leste litt om det å begynne rett på og at det kunne være litt vanskelig for kroppen og regulere seg når den så plutselig mister det som har gitt den energi så lenge. Når jeg leste det så er jo det ganske innlysende at det er noen problemer i startfasen. Når er det egentlig startfasen begynner? Jeg er på dag 4 i dag, og så langt har jeg ikke merket noe særlig til det, kun en veldig sult om morgenen, at jeg er litt mer sliten og at avføringen min er veldig lys (som da antakeligvis kommer av at kroppen ikke klarer å ta opp fettet enda.)
Som bringer meg til spørsmålet som jeg egentlig begynte dette innlegget for, er det noen av dere som startet veldig spontant med denne kuren? Jeg syntes det går veldig greit, og jeg liker å finne oppskrifter og planlegge hva jeg skal ha med meg. Når jeg skrev det så husket jeg at jeg må finne ut hva jeg skal ha med i praksis imorgen, men først må jeg vaske ferdig rommet og klærne, så må jeg på butikken dersom jeg trenger noen ingredienser.

Forresten, denne siden her er bra! Prøvde oppskriften på 'rundstykker' Engelen la ut, og de bollene ble helt rå! Kjempegode ferske, helt ok kalde, kjempegode etter ett par sekunder i mikroen! Bytt ut vanlig revet ost med cheddar så får du av det gode fettet også! (Litt mer karbohydrater i cheddaren da)

Takk for meg

8abrina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker. Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 20:22   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spontan LCHF

Det spørs nok helt hvilken livsstil man har fra før. Er man mye aktiv med trening og sånt, så kan man merke at det blir mye tyngre, sånn i starten. Ellers så kan det forekomme hodepine og litt trøtthet og slapphet, muskelkramper o.l. Men hvis du ikke opplever det, så er jo det bare fint.

Lys avføring er ikke det vanligste symptomet, egentlig, men det kan jo forekomme det også. Er vel ofte et tegn på en lever som sliter litt med å prosessere fettet, som du sier. Husk at man ikke skal "pøse" på med fett, man skal spise fettrik mat. Det er en stor forskjell der.

Lykke til!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lchf Connie_88_ Spørsmål og svar 9 28-04-11 09:10
En uke med lchf sk1974 Livets lyse side 4 24-10-10 23:29
Spontan-pannekaker. Blir dette vellykket, mon tro? Iselilja Oppskrifter 7 07-02-10 20:40
Ny på LCHF Virgo2 Generell diskusjon 6 26-01-10 22:32
Pcos og fare for spontan abort firren Stoffskifte / hormonproblemer 1 13-03-09 16:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no