Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Telletråd, ned x antall kilo på 25 uker!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-17, 11:54   #51
Maja Èlen
Seniormedlem
 
Maja Èlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Innlegg: 903
Maja Èlen har en fantastisk aura rundt segMaja Èlen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Telletråd, ned x antall kilo på 25 uker!

Opprinnelig lagt inn av Maja Èlen, her.

04/04 (12): ( - 0,4 kg)
11/04 (13): ( + 0,1 kg)
18/04 (14): (+ 0,9 kg)
25/04 (15): (+ 1,1 kg)

02/05 (16): (-kg)
09/05 (17): (- 2,4 kg)

Etter en kjip og tung april går det heldigvis bedre nå. Håper det fortsetter riktig vei...

__________________
Resultat 2018: -3,2 kg
Maja Èlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: http://litekarbo.blogg.no/ Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 14:21   #52
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Telletråd, ned x antall kilo på 25 uker!

Opprinnelig lagt inn av SunLight, her.

...
Da får jeg faktisk se om lavkarbo kun funker fordi man er mindre sulten og dermed spiser mindre kcal, eller om det er en mer effektiv forbrenning av kcal.
...

Det er en kombinasjon. Spiser du for mye på lavkarbo klarer ikke kroppen å bruke energien like effektivt. Du vil kanskje gå opp en kilo når du skulle ha gått opp 7. Det betyr at hvis du syns middagen er så sabla god at du spiser 1000kcal på det ene måltidet så vil kun noe av det bli energioverskudd og du vil mest sannsynlig spise med et energiunderskudd i neste måltid slik at dagsinntaket/ukesinntaket vil være underskudd.

Med vanlig mat så vil 1000kcal i ett måltid bli konsumert og mye av karbohydratene vil lagre til klykogen. Når du spiser neste måltid vil du være mer sulten og en tendens til å spise mer kcal oppstår. Tvinger man seg til å holde samme andel kcal vil kroppen ved flere anledninger være mer sulten og tendensen til å høre på kroppen istedenfor kalkulatoren oppstår.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 23:27   #53
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Telletråd, ned x antall kilo på 25 uker!

Jeg tror ikke man kan spise høykarbo når man har nådd målet. Jeg har større tro på Lindberg eller veldig loose LCHF.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 19-05-17, 13:29   #54
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Telletråd, ned x antall kilo på 25 uker!

Opprinnelig lagt inn av SunLight, her.

Jo, det kan man, så lenge man har kontroll og ikke går tilbake til akkurat det samme mønsteret som tidligere. Til syvende og sist så handler det om energiinntak En i familien har holdt vekta i 7 år etter å ha gått ned 10 kg på ketolyse, vedkomne spiser absolutt ikke lavkarbo.

Hvis man går tilbake til samme kosthold som før man gikk over til lavkarbo så kommer nok kiloene på igjen, det gjelder alle slags slankekurer og kostomlegginger - det var jo gjerne en sterkt medvirkende årsak til at man ble såpass stor. Om man klarer å legge om kosten på en eller annen måte og ikke ramler helt tilbake så går det nok bra.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
X antall kilo til påske Photobscura Lavkarbo generelt 474 08-02-17 13:33
Vekta viser feil antall kilo! stein,saks,papir Generell diskusjon 7 20-07-11 09:47
6 uker og 6 kilo Florence123 Ketolysekuren 4 07-03-10 19:37
Antall kilo og ketose? Aryn Spørsmål og svar 7 19-05-09 19:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no