Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Haileverolje?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-08, 01:48   #1
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Haileverolje?

Det nyeste nye av tilbud som dumper ned i postkassa når det gjelder kosttilskudd er altså Haileverolje. I informasjonen jeg fikk står det bl.a. at haien er det eneste dyret hvor man ennå ikke har funnet spor av kreft, og oljen skal virke styrkende på immunforsvar, beskytte mot virus og infeksjoner og annet positivt.

Er det noen som har prøvd denne oljen, eller er det "bare" enda et produkt som skal friste oss til å bruke pengene våre?

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 11:21   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Haileverolje?

Første jeg tenker er;
Hvor stor er haiens lever? Hvor mange hai fanges? Er det nok til å utvikle olje for masseproduksjon?

Utover det...aldri hørt om det før jeg...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 11:47   #3
Tone
Medlem
 
Tone sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Evenes
Alder: 57
Innlegg: 205
Tone er en juvelTone er en juvelTone er en juvel

Sv: Haileverolje?

Om man ser på informasjonen om den, så holder det liksom ikke mål. Haien er det eneste dyret som ikke har kreft - og hvordan sjekkes dette? Hvor mange haier har blitt sjekket? Og hvordan får de sjekket selvdøde dyr? Og om det skulle være sånn, så kan man ikke spise seg til immunforsvaret deres. Som dere skjønner, jeg er skeptisk!

__________________
Skriveboka



Tone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ei stund Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 11:53   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Haileverolje?

De første to som svarte var skeptikere...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 12:35   #5
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Haileverolje?

Googla haiolje, og fant denne informasjonen:
Haien er en av de eldste arter som finnes. At haien har overlevd det meste skyldes muligens haiens unike immunforsvar. Haileverolje inneholder virkestoffer du ikke finner i andre maritime oljer som tran og omega 3. Forskning viser nå at disse stoffene er noe av det mest effektive du kan bruke til å bygge opp et sterkt forsvarsverk i kroppen din. Haien er også det eneste dyret hvor man ennå ikke har funnet spor av kreft.
Moderne forskning på haileverolje begynte i 1906 da den japanske Dr. Tsujimoto forsket på oljens egenskaper. Han fant at den inneholdt store mengder umettede fettsyrer med spesielle egenskaper. Dette ble siden bekreftet av den sveitsiske nobelprisvinneren Calour.
Siden da har det blitt publisert en rekke Vitenskapelige studier som underbygger haileveroljens unike egenskaper.

Hva kan haileverolje gjøre for deg?
Haileverolje inneholder Alkylglyceroler. Det unike med dette stoffet er at det kan virke styrkende på ditt immunforsvar ved å hjelpe kroppen din med dannelsen av hvite blodlegemer.
200 ganger mer enn morsmelk.
Alkylglyceroler finnes naturlig i morsmelk, benmarg, milt og lever. På samme måten som morsmelk, kan Alkylglyceroler styrke immunforsvaret til den som drikker det. I haileverolje er konsentrasjonen av Alkylglyceroler hele 200 ganger så høy som i morsmelk.
Gode tegn i kreftforskning
Det er gjort en del studier, blant annet ved Karolinska Institutet i Stockholm, som tyder på at haileverolje kan være nyttig ved behandling av kreft. En svulst må ha næring via blodårer for å overleve. Studiene viser at haileverolje kan hemme dannelse av blodårer rundt en begynnende svulst, slik at næringen til svulsten begrenses.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 12:37   #6
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Haileverolje?

Hre er linken:http://www.nuform.no/no/produkter/he...gle&kw=haiolje

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 13:19   #7
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Haileverolje?

For min egen del hever jeg alltid flagget når det er snakk om kreftforebygging og -helbredelse i slike sammenhenger, slik Nuform skriver på sine sider (med hendige "kan" plassert tidlig i setningen, slik at ingen kan si at de har sagt at det definitivt virker...).

Uansett, litt videre googling får frem etter relativt balansert sammendrag fra American Cancer Society. (Ekstremt kort oppsummert på norsk: haileverolje har mange gode egenskaper, men det er ikke tilstrekkelig vitenskapelig bevist at det hjelper mot kreft, sjekk nederst i artikkelen for forskningsreferanser.)

I Norge selges haileverolje som kosttilskudd. Markedsføringen av slike er regulert av Mattilsynet, og jeg merker meg følgende fra regelhjelp.no:

Sitat:

"Det er ikke tillatt å påstå eller gi inntrykk av at et kosttilskudd forebygger, leger eller lindrer sykdom, sykdomssymptomer eller smerter, verken i merkingen eller markedsføringen av kosttilskudd"

Alle godkjente naturlegemidler i Norge finner du for øvrig her.

For all del: Det kan godt være at haileverolje er et fint kosttilskudd, men personlig ville jeg tatt informasjonen om det med en klype salt eller sju.

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 05:47   #8
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Haileverolje?

Takk for gode svar alle sammen. Det var det jeg visste at det lønte seg å forhøre seg litt her. Mye kunnskap hos lavkarbo-folket! Takk igjen!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
haileverolje, kosttilskudd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no