Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

5. uke i ketose, men blodsukkeret har ikke sunket

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-08, 09:45   #1
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt
Question

5. uke i ketose, men blodsukkeret har ikke sunket

Jeg begynte på ketolysekuren 16. juni, og er kjempefornøyd så langt. Har gått ned 4-5 kg uten egentlig å "lide". Føler meg mer opplagt enn på mange år. Veier meg om morgenen, tisser på stix om kvelden, noterer mat og mosjon og tanker om "kurlivet" på bloggen min http://fruloevetannsdiett.blogspot.com.

Så til spørsmålet:
Fastlegen ville gjerne at jeg skulle ta blodprøver hver måned. Og da jeg tok prøver i går, etter en måned, hadde jeg trodd at blodsukkerverdiene ville ha sunket. Men jeg fikk beskjed om at mitt fastende blodsukker var 6 og langtidsblodsukkeret var 5,8. Dette er vel i overkant? Mener at det er omtrent de samme verdiene som jeg hadde da jeg var hos Lindberg i 2005 og nå i juni før jeg startet ketolysekuren? Skulle ikke blodsukkeret, i alle fall "dagens", ha sunket etter over fire ukers sammenhengende ketose?

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 10:33   #2
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: 5. uke i ketose, men blodsukkeret har ikke sunket

Synes blodsukkerverdiene dine er fine, jeg da. Merker du noe til det selv, på noen måte?

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 11:25   #3
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: 5. uke i ketose, men blodsukkeret har ikke sunket

Flott blogg a'gitt!

Masse nyttinge observasjoner du har gjort underveis, og lystig lesning om økende trivsel og energinivå. Keep it up

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 11:53   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: 5. uke i ketose, men blodsukkeret har ikke sunket

Jeg har gått på ketolyse/lavkarbo siden januar og etter å først ha sunket litt, har ikke blodsukkeret mitt gått noe mer ned. Ligger mellom 6.2 og 7.7, langtid på 5.6/5.8
Har Dia 2 og ble forespeilet å kunne slutte med tablettene, men det går nok ikke ennå. Er jo fortsatt mange kilo overvektig!
Legen min mente først at jeg ikke hadde insulinresistens, men han har ombestemt seg, gitt, og skal finne en ny dose metformin til meg etter sommerferien.
Kanskje en høyere, riktig dose også kan ha positiv effekt på vekttap?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 12:07   #5
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: 5. uke i ketose, men blodsukkeret har ikke sunket

Opprinnelig lagt inn av raptor, her.

Synes blodsukkerverdiene dine er fine, jeg da. Merker du noe til det selv, på noen måte?

Nei, egentlig ikke. Det føles greit. Men slik jeg husker det, mente legen hos Lindberg (i 2005) at dette viste var rett før jeg fikk diabetes 2. Mulig at det var en totalvurdering fra hennes side - altså overvekten kombinert med å ligge i øvre sjikt av normalverdiene?

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 12:09   #6
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: 5. uke i ketose, men blodsukkeret har ikke sunket

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Flott blogg a'gitt!

Masse nyttinge observasjoner du har gjort underveis, og lystig lesning om økende trivsel og energinivå. Keep it up


Tusen takk for god-ord!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 12:13   #7
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: 5. uke i ketose, men blodsukkeret har ikke sunket

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg har gått på ketolyse/lavkarbo siden januar og etter å først ha sunket litt, har ikke blodsukkeret mitt gått noe mer ned. Ligger mellom 6.2 og 7.7, langtid på 5.6/5.8
Har Dia 2 og ble forespeilet å kunne slutte med tablettene, men det går nok ikke ennå. Er jo fortsatt mange kilo overvektig!
Legen min mente først at jeg ikke hadde insulinresistens, men han har ombestemt seg, gitt, og skal finne en ny dose metformin til meg etter sommerferien.
Kanskje en høyere, riktig dose også kan ha positiv effekt på vekttap?

Det var interessant å se noen andre sine tall, takk for at du svarte. Jeg tror jeg fikk en resept på metformin hos Lindberg, men jeg brukte den ikke. *dask på lanken* Jeg er vel fortsatt i grenseland til dia 2, men det kan jo ikke bli verre når jeg følger ketolysekuren. Kanskje jeg ikke skal tenke mer på dette, bare vente til jeg skal til legen neste måned?

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 12:32   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: 5. uke i ketose, men blodsukkeret har ikke sunket

Verdiene dine er jo ikke avskrekkende, bare litt i grenseland.

Ikke mist søvnen over dette, men ta det opp med legen ved neste kontroll.

Ofte kan det være lurt å ha en liten notisbok/lapp liggende hvor man kan skrive opp ting man skal huske å ta opp med legen når den dagen kommer.
Jeg gjør ofte det, og bestiller dobbelttime om det er mange punkter på lista mi!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 14:54   #9
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: 5. uke i ketose, men blodsukkeret har ikke sunket

Kan vel være at du trenger mer tid på å få ned og stabilisere blodukkerverdiene dine.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 16:53   #10
Fredrikke
Medlem
 
Fredrikke sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 47
Innlegg: 110
Fredrikke er på en erverdig vei

Sv: 5. uke i ketose, men blodsukkeret har ikke sunket

du har jo kjempefine verdier , langtidsblodsukker på 5,8 er jo i normalområdet !, etterhvert som kiloene forsvinner får du nok enda bedre verdier

__________________
Fra liten og tett til liten og nett....

Fredrikkes journal

Fredrikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat nå:ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 17:13   #11
Paxen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 46
Paxen er på en erverdig vei

Sv: 5. uke i ketose, men blodsukkeret har ikke sunket

Jeg lurte på akkurat det samme. Kanskje du ser noe du kan ha interesse av i denne tråden fra mars?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18258

__________________




Paxen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse ==> Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 02:20   #12
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: 5. uke i ketose, men blodsukkeret har ikke sunket

Ville bare si tusen takk til dere over for nyttige betraktninger og trådhenvisningen.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 14:01   #13
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 5. uke i ketose, men blodsukkeret har ikke sunket

Fin og detaljert blogg . Stå på!!!

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 19:50   #14
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: 5. uke i ketose, men blodsukkeret har ikke sunket

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Fin og detaljert blogg . Stå på!!!

Takk skal du ha!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 23:27   #15
gika
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: vestfold
Innlegg: 2
gika er på en erverdig vei

Sv: 5. uke i ketose, men blodsukkeret har ikke sunket

Hei Løvetann,
jeg føler meg litt i samme båt som deg. Jeg har gått på full ketose siden 26 juni og kun gått ned 3 kg. I følge Skaldeman kan det ta opp til 3 mnd før kroppen er helt justert til 0 karbo.
Men jeg har gått inn i kroppen og føler meg fortreffelig, ikke trett, fysen, det virker som jeg ikke trenger å sove så mye nå når jeg ikke spiser karbo. Har noen av dere andre merket noe liknende?
og best av alt - jeg har fått renere og penere hud !!!

gika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 21:12
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no