Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Planlagt sprekk

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-10, 14:40   #1
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Planlagt sprekk

I helgen skal vi på hyttetur og jeg har blitt enig med meg selv at det skal sprekkes til gangs.
Det høres kanskje litt dumt ut at jeg skal "sprekke" så my, men når en først har bestemt seg for det så blir det sånn.

Det jeg lurer på er hvor "dårlig" man egentlig blir.

Vet det ikke er så lurt men må si jeg gleder meg

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 14:46   #2
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Planlagt sprekk

Jeg tror det med hvor dårlig man blir er veldig individuelt (og sikkert avhengig av hvor lenge du har vært i ketose). Veit ikke om jeg ville planlagt å "sprekke til gangs" som du sier. Hva skal du sprekke på? Alkohol, sjokolade, brødmat, en stor pose sukker som du heller i deg?

Det må helt klart være lov å bryte litt med dietten av ulike årsaker. Selv har jeg en planlagt sprekk på gang neste helg. Da skal jeg ned og besøke venner i Tyskland og Nederland. Blir nok en del alkohol, men skal prøve å holde meg til tørr hvitvin.... og hvis vi spiser på skikkelige steder, så får jeg bare be om å ikke få poteter til (uten at jeg skal være nazi på hva jeg har i meg). Skal spise og drikke godt, så får jeg heller komme meg i ketose igjen etterpå.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 14:49   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Planlagt sprekk

Du kan få vondt i magen, bli dårlig i hele kroppen fordi kroppen kan reagere med stress og smerter. Diare, svimmelhet osv osv...

Jeg skriver kan fordi det er forskjellig fra person til person og så er det også avgjørende hva du spiser og drikker.

Og til slutt, så kan du legge på deg igjen flere kilo, og fordi kroppen må igjen snu til glukoseforbrenning disse dagene, og igjen tilbake til fettforbrenning etter der igjen, så kan det gå både 1 og 2 uker før kropepn er i "gjenge" igjen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 15:03   #4
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk

Dette blir to dager med sprekking.
Det jeg mener med til gangs er at jeg har tenkt å spise det jeg har lyst på.
Fnyser eller sjokolad. Og må ikke glemme cookies`ene på Shell.

Men hvem vet, kanskje ingenting av dette smaker like godt som jeg husker (har bare vært i ketose i 4 uker, men smaken glemmer man egentlig ganske fort)

Kjenner jeg begynner å få litt dårlig samvittighet her jeg nå

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 15:07   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Planlagt sprekk

Det er ditt valg

Det kan jo heller gå an å smake litt på hver ting du har lyst på
For det er smaksløkene som ønsker å bli tilfredstilt, ikke kroppen

Jo mindre "sprekk" jo mindre å "ta igjen" etterpå

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 15:10   #6
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk

Det høres litt mere aktuelt ut akkurat nå. Blir med en gang på oppspilt når man skal skjeie ut, men etterhvert så begynner det å synke inn at det går jo an å sprekke med ikke til gangs.
Godt jeg kom inn her en tur før vi dro.

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 15:11   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Planlagt sprekk

He he

kjenner den

Og dessuten når vi mentalt bestemmer oss for å få lov til å "gå bananas" (i vertfall jeg) så er det ikke så fristende lell, når det kommer til stykket

Uansett kose deg i godt selskap i helga

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 15:25   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Planlagt sprekk

Det er individuelt hvordan man reagerer på plutselig høykarbo-sprekk, ja. Personlig ville jeg ikke lagt en sprekk til en langvarig sosial utflukt, siden jeg foruten å bli temmelig grinete, får diaré og blir full av gass.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 16:23   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Planlagt sprekk

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Det er individuelt hvordan man reagerer på plutselig høykarbo-sprekk, ja. Personlig ville jeg ikke lagt en sprekk til en langvarig sosial utflukt, siden jeg foruten å bli temmelig grinete, får diaré og blir full av gass.

Enig - har opplevd å bli så dårlig og uvel av bare et lite pastamåltid der alternativer var fraværende at det å være sosial var uaktuelt... smak litt som Gerd sier - tenk om du blir kjempedårlig? Diare, smerter i magen, hodepine og vondtoveralt? Det er IKKE verdt det når du er på tur med andre ihvertfall Uansett hva du velger - GOD TUR - og oppdater oss når du kommer tilbake

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 17:04   #10
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk

Off, dette høres jo lovende ut

Blir mere og mere skeptis til dette her ja.
Begynner å skifte mening ang denne sprekke jeg nå, å hvem er dette sin skyld
Kjempe glad for alle råd og "advarsler"
Det som blir planen nå er at i morgen kveld skal jeg ta meg en liten sjokolade bare for å sjekke ut hvordan kroppen reagerer.
Så får jeg bare sjekke hvordan det går med kroppen etter det.
Blir litt nervøs her jeg nå

Men skal nå uansett ha en flott tur, sol, båttur og nykokt torsk og krabbe

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 17:12   #11
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Planlagt sprekk

Jeg lærte MYE av min planlagte sprekk på Dansketur, for å si det slik.
Og jeg kommer absolutt ikke til å gå på en sånn smell igjen..
Konstant magevondt, måtte på do hele tiden, men ingenting kom. Og det gjorde det ikke på hele TRE dager etterpå heller!

Mye luft i magen, og trass i drømmer om hvor godt ting skulle være, så var ikke det jeg hadde tenkt så godt likevel. Ikke på langt nær.

Hele turen ble en skuffelse i matveien, og jeg følte at alt som inneholdt sukker brant i halsen på vei ned. Det hadde ikke noe med dårlig samvittighet å gjøre, det var bare rett og slett for mye sukker.
Det smakte klissete og føltes ekkelt, alle disse godistingene som jeg trodde jeg var så glad i.

Maten var grei nok, men ting som gratinerte poteter og ferskt brød var en gedigen skuffelse. Det eneste jeg spiste på den turen som faktisk var veldig godt, var "forretten" min som besto av spekemat og litt rømme, og en pizza som tok evigheter å få ned.

Når man har vært et slikt godismonster som jeg har, som sikkert kunne spist fire store plater sjokolade og ennå ha lyst på mer, så er det merkelig å plutselig befinne seg i en situasjon der man ikke engang klarer å få i seg en "normal" porsjon, altså. Og det uten å tenke på å vise måtehold.

Siden du likevel skal skeie ut: skipp store mengder i allefall. Kjøp heller litt mindre enn en "normal" porsjon, og gi bort evt rester og overskudd til de som ikke går på lavkarbo

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 17:24   #12
Maramara
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sverige
Innlegg: 262
Maramara er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk

Jeg har hatt en helg med sprekk. Ikke mega, men....fikk ont i magen og masse vann i kroppen. Men det verste er sötsugen jeg har hatt i dagevis nu etterpå.

__________________
Min journal Delmål 5 kg til 14. Oktober. 2kg av 5kg



Start 5 mai. 2010
Maramara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Egen Lavkarbo verson ;) Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 19:50   #13
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Planlagt sprekk

Jeg har opplevd at det ofte ikke smaker så godt som mantror.. Og så har søtsaker en tendens til å blifryktelig søtt! De gangene jeg har havnet på galeien så er det liksom den vanlige brødskiva med syltetøy og brunost og ubegrensa med melk som har smakt helt himmelsk.
Min første sprekk hadde jeg før jul i Liseberg, hvor jeg smakte varme belgiske vafler med sjokoladesaus for første gang i mitt liv.. Det smakte helt enormt godt, men jeg måtte avslutte festen ganske tidlig etter en durabelig magasjau.. :/ Sørgelig når man skal kose seg med venninner på bytur.. Hadde doen vært tre meter lengre unna så hadde det gått galt...

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 22:50   #14
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Planlagt sprekk

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Da skal jeg ned og besøke venner i Tyskland...og hvis vi spiser på skikkelige steder, så får jeg bare be om å ikke få poteter til (uten at jeg skal være nazi på hva jeg har i meg).

Nemlig. Best å styre unna nazi-faktene i Tyskland, har jeg hørt

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:40   #15
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Planlagt sprekk

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Nemlig. Best å styre unna nazi-faktene i Tyskland, har jeg hørt

Well played, sir or madam. Well played indeed

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:47   #16
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk

Jeg har ikke fått de store reaksjonene når jeg har spist mye karbo. Jeg har blitt oppblåst i magen, men ikke hatt vondt eller mer luft i magen enn jeg fikk før av samme maten. Dagen etter har jeg vært løs i magen når jeg har spist mye, men igjen, det var ikke vondt eller ille. Det bare måtte noen ekstra dobesøk til. Søtsug og mye vil ha mer har vært verre, men er du jo innstilt på det så går det jo over. Jeg føler meg bedre på lavkarbo, men ingen av de tingene jeg har opplevd etter å ha spist karbo har vært avskrekkende. Men jeg tenker mer på mat/godteri etterpå. Det er ikke til å komme bort ifra.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 11:32   #17
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk

Ok, det blir ny plan for helgen.
Har tenkt lenge og vel over denne sprekken min som fristet så mye i går.
Har kommet fram til at planen blir at jeg ikke skal prekke i det hele tatt.
Det er jo litt kjedelig at vektnedgangen skal stoppe opp en del når jeg har så lite igjen å gå ned.
Skal heller være sterk fram til 27. oktober da jeg skal til Oslo på Mamma Mia, jeho som gleder meg

Føler meg sterk og klar for oppgaven, ønsk meg lykke til alle dere lavkarbo elskere
Ha en fortreffelig helg alle sammen

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 11:33   #18
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Planlagt sprekk

Kjempemasse lykke til

og kose deg i hyggelig selskap

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 11:40   #19
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Planlagt sprekk

Du kan jo kanskje ta med deg litt lavkarbosnacks da, sånn at du ikke sitter og ser på at alle andre koser seg med ting du ikke kan spise og tilbyr deg det. Det kan være mørk sjokolade, baconcrisp, grønnsaker og dip, etc?

Jeg tok en liten sprekk på ferie. En kveld med spinat og ostepasta. Men jeg er ikke i ketose, levde på 40-50 karbs hele ferien ca, og det gikk helt fint for meg. Men, hadde sikkert vært annerledes om jeg hadde kjørt på med dessert også, eller spist pasta/pizza hele uken.

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 17:18   #20
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk

Ja nå er helgen over.
Gikk heldivis ikke som tidligere planlagt, så det ble ingen sprekk
Enn at jeg kunne klare noe sånt? Første gangen ever
Må bare si at jeg er meget stolt her jeg sitter nå.
Hadde forresten en knall bra helg med barn, mann og gode venner.

Ha en trivelig søndagskveld alle samen

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 17:21   #21
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Planlagt sprekk

Flinka

Ikke sant det føles godt nå etterpå ?

Vær stolt over deg selv

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 17:46   #22
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Planlagt sprekk

For en fin tråd! Flott at den kom opp.

Og for en fin utgang på saken, 1979!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 18:08   #23
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Planlagt sprekk

Tusen takk, godt å få litt ros fra de som "forstår" seg på det.
Er så stolt ja, får nesten litt frysninger når jeg tenker på det.
Sitter her og bare smiler

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 18:38   #24
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Planlagt sprekk

Opprinnelig lagt inn av 1979, her.

Ja nå er helgen over.
Gikk heldivis ikke som tidligere planlagt, så det ble ingen sprekk
Enn at jeg kunne klare noe sånt? Første gangen ever
Må bare si at jeg er meget stolt her jeg sitter nå.
Hadde forresten en knall bra helg med barn, mann og gode venner.

Ha en trivelig søndagskveld alle samen

Så bra!! Den stolte følelsen der slår det meste - FLINK JENTE!!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 18:44   #25
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Planlagt sprekk

Fliiink, det! *klappepå*

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ang planlagt sprekk... Superteddy Ketolysekuren 14 23-02-10 17:41
Planlagt sprekk mizzzzy Ketolysekuren 9 23-02-09 08:32
(Planlagt) sprekk i går. Hva er deres erfaringer da? wollafruen Ketolysekuren 58 15-02-09 21:10
Planlagt sprekk fordi det er jul! smilefjes Ketolysekuren 17 01-01-09 09:45
Planlagt sprekk? ecli Spørsmål og svar 2 16-07-08 14:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no