Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Du har slanket deg..."

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-11, 23:01   #1
Kassiana
Juniormedlem
 
Kassiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Kassiana er ny på veien

"Du har slanket deg..."

Hvorfor er det slik at når man har tatt av en del kilo så må alle kommentere det? "Har ikke du tatt grådig av?" (litt bergensdialekt)

Ikke alltid like kjekt å føle at man svare på det spørsmålet. Jeg liker ikke å snakke om det, spesielt ikke når kommentare ofte etterfølges av; "hvor mange kilo har du egentlig tatt av?"

Jeg føler meg utilpass av slike spørsmål, føler det liksom blir litt for privat... Blir flau, jeg har lenge skammet meg over hvor stor jeg ble. Jeg er på god vei til å endre dette, men jeg har likevel en god vei igjen å gå.

Jeg er ikke selvsikker nok til å stå med rak rygg og si "joda, det stemmer det, jeg har tatt av 16 kg!" enda. Håper jeg kan det en dag...

Jada, jeg vet at jeg ser bedre ut enn på lenge, men jeg hadde likt det bedre om noen bare sa eks. "Du har tatt godt av, så flott du ser ut".

Jeg er sikkert bare hårsår, men er det noen andre som føler det slik også?

__________________





Kassiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:04   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Du har slanket deg..."

Hm - jeg synes det er verre om de sier det og jeg IKKE har tatt av

Ikke la andre bestemme hvordan du skal føle deg, er det ikke hyggelig at det faktisk blir lagt merke til? Verre om du hadde gått ned "grådig" mye og ingen hadde sagt et pipp

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:14   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Du har slanket deg..."

det virker frekt å spørre hvor mye du har gått ned, synes jeg - men det kan jo hende at den personen bare har en "spørrende" stil, noen er jo sånn, veldig engasjerte og litt for langt innenfor intimsonen. Jeg ville nok også blitt litt flau ...

Men jeg håper også at du klarer å ta det med rak rygg en dag! For det er absolutt noe å være stolt av

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:31   #4
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: "Du har slanket deg..."

Skjønner godt du blir forlegen, Kassiana. Jeg har selv gått ned mange kilo opp og ned opp gjennom årene, og synes det er en plage når folk kommenterer nedgang. De gjør det selvfølgelig for å være snille og vise engasjement, men mange forstår ikke hvor plagsomt det kan være for oss å få slik oppmerksomhet. På min tidligere arbeidsplass fikk jeg spørsmål og kommentarer hver eneste dag, og jeg hang meg totalt opp i at "alle" la merke til hvor mye jeg veide. Jeg veide 88 kg. da jeg begynte der, og "slanket meg" ned til 54 kilo.. Gikk jeg opp en kilo eller to, tenkte jeg at alle ville se at jeg hadde lagt på meg igjen, og hadde mest lyst til å bli hjemme. Dette ble etterhvert så vanskelig for meg at jeg utviklet bulimi. Det var spesiellt ei dame som var etter meg hele tiden. Hun var overvektig selv, og spurte og grov til stadighet om hva jeg gjorde og hva jeg spiste. Til slutt fikk jeg nok, og svarte at jeg spiste alt jeg hadde lyst på, bare det var lettspydd.

Da ble det slutt på kommentarene fra hennes side..

Prøv å ta det positivt, men føler du det blir for mye synes jeg du skal si hva du føler. Ja, jeg har gått ned i vekt, men jeg synes det er litt for privat å snakke om. Husk også på at det kan være litt av en overraskelse for andre å se deg i en mye lettere utgave, og at det de sier kanskje ikke er innom hjernen før det kommer ut. De mener det jo bare godt.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 08:18   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Du har slanket deg..."

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Det var spesiellt ei dame som var etter meg hele tiden. Hun var overvektig selv, og spurte og grov til stadighet om hva jeg gjorde og hva jeg spiste. Til slutt fikk jeg nok, og svarte at jeg spiste alt jeg hadde lyst på, bare det var lettspydd.

Da ble det slutt på kommentarene fra hennes side..

Uffda! Jeg tenker hun bare prøvde og plukke opp noen tips til selvhjelp jeg siden hun så at du lyktes så godt. Hun visste vel ikke at du hadde utviklet bulimi? Synd det ble slik da, håper du er friskere nå

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 10:57   #6
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: "Du har slanket deg..."

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Uffda! Jeg tenker hun bare prøvde og plukke opp noen tips til selvhjelp jeg siden hun så at du lyktes så godt. Hun visste vel ikke at du hadde utviklet bulimi? Synd det ble slik da, håper du er friskere nå


Jada, jeg klarte å komme meg ut av det på egen hånd til slutt, men fikser fortsatt dårlig å være stappmett. Det er 10 år siden jeg "ble frisk".

Når det gjelder dama, det var ikke bare en slik intresse fra hennes side. Hun var virkelig etter meg hele tiden, og jeg ga de samme svarene hver gang. Jeg slanket meg 25 kg. på vanlig måte først, og sa det som det var, at jeg spiste mindre, kuttet ut godteri, gikk lange turer og drakk masse vann. Etter å ha svart det samme i 5 måneder, gikk jeg bare lei. Det virket som om hun ikke trodde meg, og at jeg hadde funnet en mystisk mirakelkur. Legger også til at hun ikke var spesiellt hyggelig, ellers hadde jeg aldri svart på den måten.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 11:08   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Du har slanket deg..."

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Jada, jeg klarte å komme meg ut av det på egen hånd til slutt, men fikser fortsatt dårlig å være stappmett. Det er 10 år siden jeg "ble frisk".

Når det gjelder dama, det var ikke bare en slik intresse fra hennes side. Hun var virkelig etter meg hele tiden, og jeg ga de samme svarene hver gang. Jeg slanket meg 25 kg. på vanlig måte først, og sa det som det var, at jeg spiste mindre, kuttet ut godteri, gikk lange turer og drakk masse vann. Etter å ha svart det samme i 5 måneder, gikk jeg bare lei. Det virket som om hun ikke trodde meg, og at jeg hadde funnet en mystisk mirakelkur. Legger også til at hun ikke var spesiellt hyggelig, ellers hadde jeg aldri svart på den måten.

Ææææsj sånne folk er slitsomme! Du fant metoden for å få fred da Bra du er bedre - livet er så mye mer enn mat... (sier hun som bruker mye tid SELV på å tenke mat, hvorfor går jeg ikke ned, hva kan jeg spise, hva BØR jeg spise osv... )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 11:31   #8
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: "Du har slanket deg..."

Jeg skjønner deg godt! Det varierer fra person til person hva som er over privat-grensen og ikke. Det er mange som syns det er superkjekt å få kommentarer på vektnedgang, men vi er også noen som syns at alt som har med vekt/kropp og gjøre er noe som hører privatlivet til og som ikke kollegaer og andre bekjente har noenting med å snakke om.

Jeg syns ikke det er noe kjekt å få kommentarer om vekt/kropp i det hele tatt, selv om det i utgangspunktet er positive kommentarer. For meg er kropp/vekt noe veldig privat (og et ganske følsomt tema, noe jeg nok ikke er alene om), og jeg kommenterer derfor heller aldri andres kropp eller vekt, verken den ene eller andre veien. Hvis det da ikke er noen som står meg veldig nær. Om jeg ønsker å kommentere at noen ser bra ut så sier jeg heller noe generelt om at "du ser så flott ut i dag" el noe sånt.

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 11:33   #9
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: "Du har slanket deg..."

Tusen takK sier jeg til de som er oppriktig hyggelige . Men jeg har ei som i alle år har kommentert kroppen min uansett størrelse, og aldri på en hyggelig måte.
Men hva jeg veier og har veid, se det er mitt bord, kun fåtall som får vite det, samt nettforumet her

Men de som ikke sier noen ting, og i stedet begynner med at jeg sannsynlig spiser feil, de ber jeg lese seg opp litt, før de uttaler seg. De ser jo bare i selskap at jeg utelater sukker og poteter, kan det virkelig provosere så mye?

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 12:19   #10
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Du har slanket deg..."

Jeg tar det som ett kompliment jeg nå.. før unngikk jeg det, mens nå blir jeg bare glad og takker stolt for at de sier noe om vektnedgangen min.
Det henger vel sammen med at jeg er stolt av det selv, og det gir meg mot til å fortsette.
Jeg har i de periodene folk har kommentert at NÅ har du jammen blitt slankere, og jeg ikke har gått ned noe i kg, at jo takk, men jeg har ikke gått ned noe mer i vekt nå, men trener jo litt da.. det kan jo hende det er det som vises...

Jeg syntes det er lettere å takke, og være stolt av meg selv nå enn før, det henger mye sammen med at jeg faktisk har klart for min egen del å bevise for meg selv at jeg holder meg nede den gangen her, i motsetning til alle andre ganger.. jeg HAR vært under 100 kg i over 1 år, og da er det mye enklere for selvtilliten min å huske på det, fremfor faren for å gå opp.

Spør folk hva som er oppskriften, så svarer jeg som sant er; Opp av sofaen, ut å tren! Og spis lav karbo!

Jeg vet ikke jeg, er nok litt rar...

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 12:39   #11
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: "Du har slanket deg..."

hmm.. Jeg er vel typen som har lett for å si sånne ting uten å mene noe vondt med det. Tror egentlig jeg gjør det for at jeg bryr meg om de, og blir bare overrsket der og da hvis folk har forandret seg veldig siden jeg så de sist, og da renner det ofte ut noen kommentarer. Som regel positive, men det har også vært noen negative som f.eks dæven så tynn du har blitt i håret, wow, som du har lagt på deg, nå ser du sliten ut osv.. Bør nok skjerpe meg og tenke litt mer på hvordan folk kan reagere ja.. Men synes også at det fort kan bli litt kunstig hvis noen har forandret seg veldig og begge later som det ikke synes..?

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 13:32   #12
Bombus
Medlem
 
Bombus sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 74
Innlegg: 179
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Du har slanket deg..."

For meg er det litt omvendt. Jeg synes det er hyggelig med alle kommentarer, enten det er "du er blitt så slank, hvor mye har du tatt av" eller "du er blitt så fjong i det siste" eller "du ser ut som en fjortis". Alt dette hører jeg nesten daglig nå, og takker og bukker. Derimot så tror jeg ikke jeg noen gang har klart å kommentere andres vektnedgang, nettopp fordi jeg er redd for å bryte deres intimsfære.

Dertil kommer at jeg ikke ser det så lett når andre har tatt av. Jeg skjønner ikke hvorfor, da mange synes å ha et skarpt blikk for andres vektnedgang. Hvor opptatt er egentlig folk av andres vekt og kropp, tenker jeg da.

Når jeg sjøl synes det er hyggelig med alle positive kommentarer burde jeg kunne kommentere overfor andre, men det får jeg altså ikke til. Jeg er nok redd for at mine antenner ikke er helt velutviklet, og tier heller stille enn å risikere å såre eller å trø for nære. Men der er folk tydeligvis veldig forskjellige.

__________________


Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 13:44   #13
Tula
Medlem
 
Tula sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Telemark
Innlegg: 62
Tula er på en erverdig vei

Sv: "Du har slanket deg..."

Jeg blir kjempeglad for slike kommentarer!
Jeg føler meg bedre, og merker det godt på klærne at jeg har gått ned,
og da gir det meg ekstra boost til å fortsette når noen kommenterer at de ser jeg har gått ned. Jeg har heller ingen problemer med å fortelle hvor mye.

MEN, da må det også sies at jeg heller ikke hadde store problemer med at jeg hadde lagt på meg. Jeg har ikke vært veldig overvektig lenge, men kan skylde det på en sykdomsperiode på 1,5 år. Mulig det er verre å få kommentarer for folk som har slitt med vekta store deler av livet...

__________________


Tula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - under 30 pr dag. Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 14:03   #14
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: "Du har slanket deg..."

Både og. Familien min vet at jeg prøver å slanke meg, og de har kommentert at jeg er blitt mindre, men jeg føler egentlig at de sier det bare for å motivere meg, fordi jeg tror ikke jeg har tatt av så mye at det synes så veldig, men jeg er egentlig glad for at de kommenterer det.

Det jeg IKKE liker er når de spør om jeg "ikke savner ditt og datt". For eksempel i helgen da vi feiret bursdagen til min kusine, alle spiste kake og drakk brus, da ble jeg spurt opp til flere ganger om jeg savner den type mat. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg hater det.. virkelig.

__________________
Dogs like bones, men like meat.
Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 14:27   #15
wafle4
Juniormedlem
 
wafle4 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 33
wafle4 er på en erverdig vei

Sv: "Du har slanket deg..."

Jeg vil også si at det bare gjør meg glad og motiverer meg til å fortsette. Det er jo for å gå ned i vekt bl.a. jeg holder på med dette, så jeg bare takker og tar det som ett kompliment. Hadde jo vært trist om ingen la merke til det engang spør du meg. Vær heller stolt over å ha viljestyrke til å gjør noe positivt for helsa di og krppen din.

wafle4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: minst mulig karbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 16:24   #16
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: "Du har slanket deg..."

Hyggelig å høre at man har gått ned syns jeg. Jeg er dårlig på å se og kommentere det hos andre, men jeg hadde gått ned 25 kg og ingen sa noe omtrent så da passet jeg på å si det selv jeg ;P

Nå har jeg gått ned 30 kg og jeg passer på å si det jeg om folk ikke tør å kommentere det.. Skjemmes ikke jeg, er mer stolt over at jeg har klart å gå ned 30 kg... Det bør du også være

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 17:28   #17
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: "Du har slanket deg..."

Jeg synes det er kjempestas når det blir kommentert, for jeg føler meg så mye bedre.
Beste var når en venninne med norlandsdialekt utbrøt "herregud så tynn du har blitt". Jeg er jo ikke tynn, men det vises at nesten 10kg er borte og jeg digger det

Det kommer nok litt an på historien du har fra før, hvor hårsår man er på dette.

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 17:30   #18
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: "Du har slanket deg..."

Hehe.. må bare komme med en kommentar her.. Jeg synes det er kjekt å få en og annen kommentar, men hater det når de sir: herregud, har du ikke slanka deg nok?? Og det når jeg er 162 og veier 70 kg.. det er jo altfor mye.. grrr...

Men de beste kommentarene jeg får(eller de verste) er når jeg ikke gidder å sminke meg og jeg får kommentarer på om jeg er syk.. Ja, jeg er veldig lys, har helt hvite øyenvipper og blå ringer under øynene(arvelig ) Er det noe å kommentere da?? Har heldigvis blitt vant til det nå og ler det bort, men for 10 år siden såra det og det gikk ikke en dag uten at jeg sminka meg på grunn av de kommentarene....

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 17:40   #19
Kassiana
Juniormedlem
 
Kassiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Kassiana er ny på veien

Sv: "Du har slanket deg..."

Jo, dere har veldig gode poeng! Jeg burde vel bli flinkere å ta det som komplimenter, men.... Kommentarer går greit, spørsmål omkring er jeg ikke så glad i. Fra folk som er overvektig og jeg føler de virkelig ønsker tips, er jeg bekvem med!

Det er fint at man blir lagt merke til, å gå ned 16 kg er mye, men jeg har fremdeles MANGE kilo igjen! Kan gjøre det som gjør situasjonen ubehagelig. Det at jeg fremdeles er veldig overvektig og kommentarer om mitt "nye og forbedrete" utseende minner meg for mye på hvor stor jeg egentlig har vært Mitt "nye" , fremdeles store, utseende er en klar forbedring i forhold til hva det var. Da tenker jeg "fy flate hvor fæl meg må ha sett ut".

Jeg har ingen problemer med å dele tanker og kilonedgang med dere her. Det føles fantastisk å kunne "si det høyt" hvor mye jeg veier nå og hvor mye max vekten min har vært (den var forøvrig 126). Men det skyldes nok at mange av dere har vært der eller er der selv. Mye enklere å dele det med "likesinnede". Og dere er fantastisk flinke til å oppmuntre og inspirere!!!

__________________





Kassiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 18:23   #20
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: "Du har slanket deg..."

Synes du er råflink, jeg. 16 kg er masse
Ikke tenk på hvor "fæl" du har sett ut, bare tenk hvor mye bedre du har det og vil få det. Tenk frem, ikke tilbake

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 18:37   #21
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Du har slanket deg..."

Jeg synes det er kjekt å få kommentarer som er positive, der folk konstaterer at jeg har gått ned og ser bra ut, og gratulerer og sier at jeg er flink, uten at de skal grave og spørre og legge seg opp i hvordan jeg har gjort det.

Jeg synes derimot at det ikke er noe kjekt når det første de sier er: Jøss, som du har slanka deg da, har du operert eller? Eller at de spør om hvor mange kilo jeg har gått ned (for privat, ønsker ikke å dele dette med noen). Eller folk som sier, hvor er den andre halvparten av deg da? Evt. Jøss, du må da ha halvert deg! Så stor var jeg faktisk ikke at halvparten av meg er borte.

Ellers liker jeg heller ikke når folk ikke tør å gi kommentarer til meg, og heller spør kollegaer eller venninner om jeg har operert, eller om jeg går på noen spesielle kurer.

Andre kommentarer jeg synes lite om er av typen; Jøss, du må jo ha det sååå mye bedre, livet ditt må ha blitt sååå bra! Jeg har det faktisk akkurat like bra nå som jeg er tynnere, som da jeg var feit. Virker som om mange tror man har et grusomt liv fordi man er tykk, sånn er det nødvendigvis ikke.

Nå har jeg forsåvidt vektoperert meg, men jeg er på ingen måte intr. i å dele det med omverdenen, det er for privat for min del, og kun mine aller nærmeste venner (og noen få i familien) vet det. Folk får bare lure så mye de vil, jeg kommer ikke til å være åpen om det. Jeg spiser fortsatt lavkarbo, men teller ingen karber lenger.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 18:38   #22
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Du har slanket deg..."

Opprinnelig lagt inn av Kassiana, her.

Jo, dere har veldig gode poeng! Jeg burde vel bli flinkere å ta det som komplimenter, men.... Kommentarer går greit, spørsmål omkring er jeg ikke så glad i. Fra folk som er overvektig og jeg føler de virkelig ønsker tips, er jeg bekvem med!

Det er fint at man blir lagt merke til, å gå ned 16 kg er mye, men jeg har fremdeles MANGE kilo igjen! Kan gjøre det som gjør situasjonen ubehagelig. Det at jeg fremdeles er veldig overvektig og kommentarer om mitt "nye og forbedrete" utseende minner meg for mye på hvor stor jeg egentlig har vært Mitt "nye" , fremdeles store, utseende er en klar forbedring i forhold til hva det var. Da tenker jeg "fy flate hvor fæl meg må ha sett ut".

Jeg har ingen problemer med å dele tanker og kilonedgang med dere her. Det føles fantastisk å kunne "si det høyt" hvor mye jeg veier nå og hvor mye max vekten min har vært (den var forøvrig 126). Men det skyldes nok at mange av dere har vært der eller er der selv. Mye enklere å dele det med "likesinnede". Og dere er fantastisk flinke til å oppmuntre og inspirere!!!

Jeg veide omlag som deg, og i starten (første året...) sa jeg aldri hva maxvekten min var, men nå som jeg er nede i 95 kg så kan jeg si at jeg på det meste var borti 126 kg (tror jeg var 125,6-7 gram på det høyeste jeg har registrert selv, men HAR vært større) og at jeg har slanket meg 30 kg.. Jeg skriker det ikke ut, men jeg kan GLATT skryte uhemmet av at jeg har krympet 6 klesstørrelser..
Bare de nære og kjære venninner vet at jeg har veid så mye som jeg har veid, jeg har båret kiloene mine godt og ingen tror på meg når jeg sier maxvekten min.
Jeg klarer egentlig ikke tro det selv..

GLEDER meg til jeg er under 90 kg og er nede på ett mer "normalt" tall... bare å skimte starttall på 8- er motiverende i seg selv.

STÅ PÅ! Dette går så fint, vær stolt og bær deg selv med stolhet!

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 20:11   #23
wafle4
Juniormedlem
 
wafle4 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 33
wafle4 er på en erverdig vei

Sv: "Du har slanket deg..."

YES!!!! Skimtet 8 - tallet idag. Dette med komplimentet eller ikke, det blir nesten preget av positiv eller negativ tenkning. Hva sier man om et glass...? Ser man det som halvfullt eller halvtomt??

wafle4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: minst mulig karbo Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 21:44   #24
Kassiana
Juniormedlem
 
Kassiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Kassiana er ny på veien

Sv: "Du har slanket deg..."

Til alle sammen:

Tusen takk for oppmuntring!

I tillegg til å gå ned flere kilo er neste målet mitt å gjøre akkurat det med hodet høyt hevet! Kommer sikkert til å bli tøft, men kan jeg gå ned 16 kg, så må jeg kunne gå med haken opp også

Pøsh: Tusen takk!

Lemen: Du har vært bort i samme typer som meg ser jeg... Ingen som sier "jøss så feit du er blitt, hvor mange kilo har du lagt på deg?" (Jada, satt det helt på spissen) Men dette med kropp og vekt er et privat anliggende, det er lov å rose, men ikke spør!

Lil@: Gratulerer!! Gleder meg til jeg er der du er (ligger 8,5 kg bak deg)

Wafle4: Gratulerer med 8-tallet!!!

__________________





Kassiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 22:42   #25
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Du har slanket deg..."

Opprinnelig lagt inn av Kassiana, her.

Til alle sammen:

Tusen takk for oppmuntring!

I tillegg til å gå ned flere kilo er neste målet mitt å gjøre akkurat det med hodet høyt hevet! Kommer sikkert til å bli tøft, men kan jeg gå ned 16 kg, så må jeg kunne gå med haken opp også

Pøsh: Tusen takk!

Lemen: Du har vært bort i samme typer som meg ser jeg... Ingen som sier "jøss så feit du er blitt, hvor mange kilo har du lagt på deg?" (Jada, satt det helt på spissen) Men dette med kropp og vekt er et privat anliggende, det er lov å rose, men ikke spør!

Lil@: Gratulerer!! Gleder meg til jeg er der du er (ligger 8,5 kg bak deg)

Wafle4: Gratulerer med 8-tallet!!!

AKKURAT!!

I LIKE THE WAY YOU THINK!

Fortsett sånn! :klemme:

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
"Slik slanket Harald seg 80 kilo" Biggie Small Nyheter / media 4 12-08-10 17:11
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
"Norske talenter"-deltager slanket seg ved å kutte karbohydrater Fnutte Lavkarbo generelt 2 28-03-09 00:42
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no