Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Så hvordan trener man, egentlig?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-11, 20:46   #1
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Så hvordan trener man, egentlig?

Tittelen sier vel det meste

Jeg har trent lite i mitt liv. Trente karate som fjortis, kickboksing noen år senere. Og så har jeg trent sammen med wii fit og yogadvd.

Nå tenkte jeg å våge meg til å begynne å trene på høyskolen, det er billig og veldig enkelt å ta seg tid før en sen time. Men jeg aner ikke hvordan man bruker apparater, og tror ikke de har noen instruktører der. Har ikke lyst til å drite meg heelt ut den første gangen, så ber pent om noen tips?

Målet mitt er å bli sterkere og å få bedre utholdenhet. Jeg tror jeg er sterkere i bena enn i armene, og er (kanskje ikke overraskende) ikke særlig utholden.

Så vær så snill og hjelp meg med dette, og helst med t-skje, takk!

1. Jeg går inn i rommet med alle apparatene i, ikledd treningsklær.
2. ...

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 21:11   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Eh... Så hvordan trener man, egentlig?

Du finner et apparat du vil prøve. Vanligvis finnes det en plate/klistremerke med instruksjoner.
Det som du kanskje må ha hjelp til den første gangen er å stille inn apparatet slik at du ikke skjevbelaster. På de fleste steder jeg har vært er dette beskrevet på apparatet.
Og så prøver du deg fram Den første gangen vil du jo ikke ane hva du klarer, men du bør justere vekten slik at du klarer 6-12 repetisjoner før du ikke klarer mer uten en pause.

Jeg pleide å kjøre 3 repitisjoner sånn og så vekslet jeg mellom to apparater (A og B) som sto i nærheten slik:
A: 8 repetisjoner (klarer ikke mer)
B: 6 repetisjoner (klarer ikke mer)
A: 7 repetisjoner
B: 6 repetisjoner ....
A:
B:
Og så gikk jeg videre til apparat C og D. Jeg syntes det var best å veksle mellom armer og bein slik at ikke både A og B tok samme ekstremitet.

Når du har kommet dit at du klarer 3 sett a 12 på et apparat kan du forsøke å øke vekten litt igjen.

Husk lett uttøyning etterpå og lett oppvarming før. Jeg synes vel også du bør forsøke å prioritere apparater som trener store muskelgrupper + kjerne i stedet for små og isolerte. (Dette ser du gjerne igjen på plansjene.) Små isolerte muskler trener man gjerne for kroppsforming - mer perfeksjonistisk.

For forbrenning så er styrketrening uovertruffen, utholdenhet puster den ikke i nakken engang med mindre du er villig til å bo i joggeskoene. Det er ikke dermed sagt at utholdenhet er bortkastet. Jeg synes PB-filosofien der høres vettug ut: man skal bevege seg MYE på lav hastighet (gange-hurtig gange eller rolig jogg om man er godt trent) og så skal man sprinte litt innimellom for å dra igang pumpa. Der er det lite som skal til i minutter og frekvens for å gi merkbar formøkning. Og husk å leke ... enten det er å spurte ned skogsstien eller å jage ungene i sisten. Endorfiner er fint og hjelper både på stress og humør.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 21:28   #3
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Eh... Så hvordan trener man, egentlig?

Tusen takk fyldig og lett forståelig svar, smgj!
Nå kan jeg trygt gå og trene!

Enig i det med å trene store muskelgrupper, med mindre de har et dedikert grevinnehengapparat Den joggemetoden likte jeg!

Nå kan jeg kanskje nå mitt hemmelige mål: nemlig å løpe fra samboer i skiløypa til vinteren!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 21:28   #4
helsefreak
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 85
helsefreak er på en erverdig vei

Sv: Eh... Så hvordan trener man, egentlig?

Hei :-)

Jeg vil anbefale deg å se på Tech Nutrition sitt treningsprogram RYP! https://www.tn.no/assets/content/ryp...-potential.pdf

Det er det perfekte nybegynnerprogram, og du finner alle øvelsene beskrevet med bilder på slutten av programmet!

helsefreak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Fedon :-) Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 21:33   #5
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

Jeg vil gi deg et eneste veldig godt råd:
Velg deg ut et treningsstudio som har tilbud om gratis prøvetime. Bestill en time med instruktør som viser deg et treningsprogram og hvordan øvelsene skal gjøres.
Det er vanlig at slikt tilbud er gratis og uforpliktende, så du får en gyllen sjangse til å få nybegynneropplæring helt gratis som du kan ta med deg til ethvert treningsstudio senere (lagt på minnet da )

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 21:46   #6
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

Tusen takk, helsefreak!
Det var en god oversikt! Kjekt med bilder

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 21:48   #7
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

Det var lurt, FrkMarge!
Skal jeg gjøre!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 22:26   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

Du må ikke finne på å slenge i gang med vekter og opplegg, uten å få hjelp av en veileder, når du er såpass blank

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 22:35   #9
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

Etter at du kommer inn med treningstøy finner du deg en sykkel eller en treddemølle og varmer skikkelig opp. 10 - 15 minutter med lett belastning f.eks. 5,5 til 6 km/h på mølla bare gåing eller lett sykling på sykkel. Kroppen må vare varm før du begynner. Dessuten står møllene og syklene ofte sånn at du kan følge litt med hva andre driver med. Du bør ikke prøve deg på styrketrening uten en instruktør eller veileder. Kanskje har du en venninne som har trent en stund som kan bli med deg. Begynn veldig lett på alt du driver med. Hvis det er et rom med matter og ribbevegg bør du begynne med litt basistrening som situps (gjerne sittende på en stor gymnastikk- ball). Alle øvelsene hvor du bruker din egen kroppsvekt er bedre enn å drive med tunge vekter!

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 22:51   #10
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Du må ikke finne på å slenge i gang med vekter og opplegg, uten å få hjelp av en veileder, når du er såpass blank

Så det er ikke bare å... løfte litt til det ikke går mer? Ja, jeg er skikkelig blank!

Opprinnelig lagt inn av danielve, her.

Etter at du kommer inn med treningstøy finner du deg en sykkel eller en treddemølle og varmer skikkelig opp. 10 - 15 minutter med lett belastning f.eks. 5,5 til 6 km/h på mølla bare gåing eller lett sykling på sykkel. Kroppen må vare varm før du begynner. Dessuten står møllene og syklene ofte sånn at du kan følge litt med hva andre driver med. Du bør ikke prøve deg på styrketrening uten en instruktør eller veileder. Kanskje har du en venninne som har trent en stund som kan bli med deg. Begynn veldig lett på alt du driver med. Hvis det er et rom med matter og ribbevegg bør du begynne med litt basistrening som situps (gjerne sittende på en stor gymnastikk- ball). Alle øvelsene hvor du bruker din egen kroppsvekt er bedre enn å drive med tunge vekter!

Takk for innspill! Skal se om ikke jeg finner en treningsvenninne!

*

Foresten noen som vet hvorfor tittelen på innlegget mitt ble forandret? *nysgjerrig* "Ehh..." har blitt borte.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 23:03   #11
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

Er det noen aktive idrettsutøvere som trener der? Evt noen som ser ut som de vet hva de driver med? Spør dem Å begynne å prøve seg frem på maskiner er ikke så lurt, da på tvers av hva de fleste synes å tro så er det fullt mulig å skade seg på dem. Det er også en del maskiner som er så dustete laget at de er direkte skadelige i seg selv, så det er greit å vite hva man skal styre unna

Edit: og en ting til. Vær ekstremt kritisk til råd og info du finner på diskusjonsfora. Dette inkludert

  Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 23:14   #12
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

Takk for det, Bulldog!
Vet ikke hvor drevne brukerne av gymmen er, har ikke vært der ennå.

Og takk for advarsel

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 00:02   #13
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Så det er ikke bare å... løfte litt til det ikke går mer? Ja, jeg er skikkelig blank!

Nei det er ikke lurt... Du kan pådra deg ganske alvorlige belastningsskader
Få deg en instruksjonstime først

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 00:37   #14
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

[quote=Klara;1192942]
Men jeg aner ikke hvordan man bruker apparater, og tror ikke de har noen instruktører der. [quote]

Er det Atletica det heter der også? På Atletica på BI hadde de ihvertfall treningsveilerede, som setter opp et program til deg Da viser de også hvordan apparatene fungerer!

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 00:44   #15
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

Finnes det folk der så bruk dem, det er udiskutabelt best. Ellers er ikke jeg så redd for å bruke apparater som har forståelig veiledning da (det er med det forbehold at man stopper øyeblikkelig om noe begynner å gjøre vondt - fordi man antakelig da allikevel gjør noe galt). Det blir ofte litt sånn at man gjør trening vanskeligere enn det trenger å være også og på den måten lar være å trene ... det gjør minst like stor skade på lengre sikt.

Frivekter er jeg mye mer skeptisk til - der er det fort gjort å skade seg uten at man har veiledning i starten.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 15:02   #16
Sprettball
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 55
Sprettball har en fantastisk aura rundt segSprettball har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Målet mitt er å bli sterkere og å få bedre utholdenhet.

Hei, så fint at du vil begynne å trene!

Du har fått en del gode råd angående styrketrening over her. Det blir du sterk av
For å få bedre utholdenhet må du trene utholdenhet, dvs trening som får pulsen til å stige. For å få økt utholdenhet må du øke kapasiteten til hjertet og lungene dine. Dvs både pust og puls må gå litt hurtig for å få effekt.
Styrketrening av store muskler gir en viss kondisjonseffekt. For å frese fra samboeren i skiløypa tenker jeg at du trenger en kondisøkt i ny og ne også.
Jeg vet ikke noe om din vekt osv, men hvis du er tung er det belastende å løpe f.eks. Spinning er skånsomt for leddene, der har man ikke den støtbelastningen som løping gir, pluss at det veldig enkelt tilpasses individuelt.
Hvis du har lyst til å prøve spinning, så tar du på treningstøy og joggesko. Det er greit med ei bukse som er litt smal, ellers blir du bare sittende på en masse krøll som gjør vondt i et område det ikke er godt å ha vondt... Still setet på sykkelen inn i hoftehøyde, dra styret opp litt høyere enn setet og avstanden mellom setespiss og styre skal være ca avstanden fra albuen din til fingerspissene. Fest skoene i stroppene på pedalene (eller drit i det de første gangene hvis du ikke finner ut av det...). Finn skruen som regulerer motstanden, og vri på den til det er passe lett å trø, men du har kontroll over hjulet. Sykle i vei. Øk litt på motstanden når du begynner å bli varm. Sett deg bakerst i salen, så er det bare instruktøren som ser hva du gjør. Han/hun blander seg ikke oppi hva du driver med hvis du ikke gjør noe som er farlig for deg selv. Du kan bli sittende hele timen, eller du kan prøve å reise deg. Ikke jobb i veldig hurtig tempo de første timene. Du trenger ikke å gjøre det instruktøren gjør!
Spinning er kjempetungt til å begynne med, men det fine med det er at det er så lett å justere motstand og tempo etter individuell form, samt at det er skånsomt for leddene.
Vondt i rompa er ikke en skade Det blir bedre etterhvert, man herdes litt...

Lykke til med trening!

Klem, Sprettball.

Sprettball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 20:57   #17
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

Tusen tusen takk for gode svar, alle sammen! :blomst:

Jeg skjønner at det er litt mer å sette seg inn i enn jeg først trodde

Etter å ha vært å sett på treningsrommet, et lite og svett rom i en trist kjeller, fant jeg ut at det kanskje var lurere å prøve meg på Atletica først, i hvert fall en prøvetime.
Har avtalt å prøve sammen med en klassevenninne i morgen, kjenner jeg gruer meg litt nå...

Men så lenge jeg holder mitt mentale bilde av at jeg raser forbi samboer i vinter, så skal jeg sikkert klare det

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 22:24   #18
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

Høres rart ut at det ikke er instruktører der!

På NTNU har de gratis treningsveiledertimer. Skulle tro det finnes slikt på treningssenter på andre studiesteder også! =)

  Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 22:30   #19
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

De har instruktører på Atletica, som er drevet av studentorganisasjonen, men ikke på det lille gymrommet på HIO.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 10:41   #20
Oktober
Medlem
 
Oktober sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 89
Oktober er på en erverdig vei

Sv: Eh... Så hvordan trener man, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Enig i det med å trene store muskelgrupper, med mindre de har et dedikert grevinnehengapparat

Smale push-ups tar den (altså push ups med samlede hender)

__________________



Oktober er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 11:47   #21
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Eh... Så hvordan trener man, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Oktober, her.

Smale push-ups tar den (altså push ups med samlede hender)

Eller ligge på ett eller annet og ha noe passe tungt i hendene. Senk hendene ned mot gulvet over hodet (samme bevegelse som et tohånds-over-hodet-kast=innkast i fotball) bare liggende med hodet på kanten av en benk. Løft loddrett opp og senk tilbake ned. Gjenta. Jeg kan GARANTERE at grevinnene får fart på seg (og at du blir støl) med sånn passe vekt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 16:10   #22
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Så hvordan trener man, egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Oktober, her.

Smale push-ups tar den (altså push ups med samlede hender)

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Eller ligge på ett eller annet og ha noe passe tungt i hendene. Senk hendene ned mot gulvet over hodet (samme bevegelse som et tohånds-over-hodet-kast=innkast i fotball) bare liggende med hodet på kanten av en benk. Løft loddrett opp og senk tilbake ned. Gjenta. Jeg kan GARANTERE at grevinnene får fart på seg (og at du blir støl) med sånn passe vekt.

Topp, da har jeg to taktikker for å jage grevinnene på dør

*

Var på Centrum Athletica i dag, og det var en ganske annen opplevelse, må jeg si! Rent, luftig, ordentlig... Tok den ikke akkurat helt ut, men prøvde litt forskjellige apparater (med hjelp av venninne), og løp litt. Det var fantastisk deilig og frister til gjentagelse!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sentrumsløpet 2011 - 10 km., hvordan trener dere? mofe Trening 70 09-05-11 21:18
Hvordan trener dere i løpet av en uke? heidiloco Trening 20 29-08-10 00:27
Hvordan trener dere? Dennegangen Trening 8 03-03-10 11:05
Hvordan trener dere? Kanutta Trening 11 23-07-09 15:38
Hvordan trener dere? Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 17 03-11-08 19:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no