Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Et litt annerledes syn på veganere :)

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-11, 09:47   #1
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Et litt annerledes syn på veganere :)

Nå synes jeg at det å kritisere andres liv eller kosthold uten selv å ha gått "i deres sko" er en uting. Men det var nettopp en tråd her, som fikk mange til å gå av skaftet. Trådstarter selv var litt kritisk til lavkarbo, men ukritisk til sin egen diett som han gikk på nå. Her er en blogg fra en som har gått på en sånn i diett (veganer, uten noe animalia eller behandlet mat) i 3 år. Les og gråt
http://voraciouseats.com/2010/11/19/a-vegan-no-more/

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 11:45   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Et litt annerledes syn på veganere :)

Veldig bra artikkel! Takk

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 12:19   #3
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Et litt annerledes syn på veganere :)

Utrolig bra lesning

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 12:42   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Et litt annerledes syn på veganere :)

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Nå synes jeg at det å kritisere andres liv eller kosthold uten selv å ha gått "i deres sko" er en uting. Men det var nettopp en tråd her, som fikk mange til å gå av skaftet. Trådstarter selv var litt kritisk til lavkarbo, men ukritisk til sin egen diett som han gikk på nå. Her er en blogg fra en som har gått på en sånn i diett (veganer, uten noe animalia eller behandlet mat) i 3 år. Les og gråt
http://voraciouseats.com/2010/11/19/a-vegan-no-more/

Vi skulle bare ha postet denne FØRST tror jeg Jeg legger merke til at vegan/vegetarianer miljøet ser ut til å være ganske så mye mer aggressivt enn feks lavkarbomiljøet... eller tar jeg feil? De skal jo redde jorda - men fy f... om du ikke spiser slik de gjør så får slike som artikkelforfatteren DRAPStrusler?? Grøss....

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 13:09   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Et litt annerledes syn på veganere :)

En sterk og velskrevet historie!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 11:05   #6
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Et litt annerledes syn på veganere :)

Fantastisk bra innlegg! Velskrevet, intelligent og imponerende ærlig!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vi skulle bare ha postet denne FØRST tror jeg Jeg legger merke til at vegan/vegetarianer miljøet ser ut til å være ganske så mye mer aggressivt enn feks lavkarbomiljøet... eller tar jeg feil? De skal jo redde jorda - men fy f... om du ikke spiser slik de gjør så får slike som artikkelforfatteren DRAPStrusler?? Grøss....

Jeg har vært veggis i ca 10 år, og til dels vært i "veggismiljøet". Har aldri støtt på noen som ville sendt drapstrusler til en eksveggis/veganer

Forskjellen mellom lavkarbo og veganer er jo, som du er inne på, det ideologiske. Lavkarbo er først og fremst for god egenhelse, mens veganisme skal redde verden og ser på det å spise dyr som ondt... Det er alltid noen gærninger i svært ideologisk kretser, men jeg tror ikke jeg ville ha dømt hele miljøet på bakgrunn av noen få.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Annerledes metthetsfølelse? TrillTrall Lavkarbo generelt 2 13-07-10 18:13
En annerledes gryterett Fishi2009 Middag 1 27-01-09 13:28
Annerledes Kyllingsalat ... Grethe B Lunsj 1 16-06-07 17:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no