Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

8 kg til jul!

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-12-15, 11:46   #226
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Yodette, her.

Vært i ketose i sju uker nå, men med et opphold på ca 3 dager. Hvis vi bare tror det er vannmangel, skal jeg skjerpe meg og drikke mer. Føles småubehagelig.

Skjønner det! Krysser fingra for at det går over. Jeg har hatt perioder med tørre øyne, men det er nok mer generelt diabetes-relatert, samt kanskje også noe stivhet i linsen pga stær, for alt jeg vet. Har brukt øyedråper jeg fikk av optikeren min, og byttet også linsevæske til Alcon Optifree Express, som er det beste mht. fukt jeg har brukt hittil. Klart, om du har dags/døgnlinser, kan du sikkert se bort fra det siste rådet.

Ellers er jo Lemen her inne optiker, så kanskje hun har noen ytterligere råd?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-12-15, 11:48   #227
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Glemte det nesten, men ytterligere 100 gram ned. Da teller vi 69,2, og 1,5 kilo ned siden jeg begynte å delta i denne tråden på alvor!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-12-15, 20:13   #228
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Ah.. jeg har nådd ett platå av noe slag. Eller, vekta sjonglerer mellom 78 og 79 kg og det har den gjort snart i 2 uker. Spiser riktig så er litt frustrerende. Men håper det snart slipper igjen, jeg har mål om 77 kg til jul !!

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-15, 23:58   #229
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Glemte det nesten, men ytterligere 100 gram ned. Da teller vi 69,2, og 1,5 kilo ned siden jeg begynte å delta i denne tråden på alvor!

Grattis! 69,2 høres helt fantastisk ut

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 07:54   #230
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Enig. 69,2 hadde vært så gull! Jeg skal dit jeg også. Men først får jeg prøve å glede meg over at jeg snart ser 7-tallet. Hadde det ikke vært for dette platået jeg har satt meg fast på, ville jeg kanskje ha sklidd pent over i 7-gangen før jul.

Men 8 kilo på 9 uker skal jeg klare. Det er julemålet og jeg er egentlig ganske nære nå.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 09:51   #231
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Takk. Jeg har jo liksom vaka på 67 komma noe og til rundt 70 kilo i halvannet år nå, men det er alltid bra når det går nedover! Hadde i vært fall vært ålreit å være på 68-tallet før jul! Ned til 65 igjen er jo litt vel ambisiøst.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 09:59   #232
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

And wish granted! 68,7 i dag, og 2 kilo ned siden jeg ble med på utfordringa!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 12:00   #233
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: 8 kg til jul!

Får meg går det feil vei. Hadde håpet å komme ned ca fem kg men har istede lagt på meg fire,. Skjønner ikke helt hva jegngjør galt heller

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 12:14   #234
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

And wish granted! 68,7 i dag, og 2 kilo ned siden jeg ble med på utfordringa!



Ned 100g på meg! Hadde ikke regna med noe som helst, mtp alt som slapp forrige uke, så godt fornøyd.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 07-12-15, 13:56   #235
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Takk for heiing! Ganske stabil denne uka her, var 89,1 i dag tidlig, skulle ønske det var litt ned, men jeg lever godt med mye god middag for tiden, så det er ikke så rart. (Søster bygger om kjøkken, så jeg lager middag til henne og familien stort hver dag for tiden.)

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Skjønner det! Krysser fingra for at det går over. Jeg har hatt perioder med tørre øyne, men det er nok mer generelt diabetes-relatert, samt kanskje også noe stivhet i linsen pga stær, for alt jeg vet. Har brukt øyedråper jeg fikk av optikeren min, og byttet også linsevæske til Alcon Optifree Express, som er det beste mht. fukt jeg har brukt hittil. Klart, om du har dags/døgnlinser, kan du sikkert se bort fra det siste rådet.

Ellers er jo Lemen her inne optiker, så kanskje hun har noen ytterligere råd?

Tror ikke jeg har så mye å komme med når det gjelder tørre øyne her. Det har vel litt med væskebalansen, og at man får i seg nok fettstoff man kan påvirke selv, er stort sett problem med produksjonen og sammensetningen av tårefilmen som er årsak til at det blir tørt. Ellers så er det de ytre påvirkningene med tørr luft, vedfyring, varmepupme, ventilasjonsanlegg osv. som kan forverre tørre øyne. Ikke hørt om noen som får tørre øyne av å legge om kostholdet til lavkarbo før.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 00:24   #236
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Jeg har faktisk lest om flere på ketogen diett som blir tørre på øynene. Har jo Googlet litt (f.eks. "dry eyes ketosis") for å finne ut om jeg er alene om dette. Det kom så veldig samtidig med at jeg begynte med ketose.

Det jeg vet jeg har lest noe om, er han Stephan Guyenet, som fant at når karbohydratinntaket blir for lavt, (sånn nesten i null), så blir det slimhinneproblemer overalt. Da stopper tåreproduksjonen og opp og mageslimhinnen funker ikke som den skal lenger. Årsaken er rett og slett glukosemangel. (På de små proteinene i tårene bindes det jo lange kjeder av oligosakkarider).

Jeg spiser definitivt ikke null karber per dag, men rett under 20 på det laveste. Om jeg trekker fra fiberet, så er det enda lavere. Kanskje er det lavt nok til å gi nedsatt tåreproduksjon hos meg? Kanskje merker jeg det ekstra lett fordi jeg bruker linser? (dagslinser).

Søsteren min er også optiker og underviser nå studentene i Danmark. Jeg kan jo høre med henne om hun har vært borti dette.

Har drukket mer i dag altså, men øynene er merkbart tørre likevel. Grmf.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-15, 07:57   #237
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

OMG. Tatt en runde med vekt opp og så nedover igjen. I dag er veiedag og jeg er på nøyaktig samme sted som forrige uke, men det har i det minste gått nedover flere dager i strekk. Neste uke skal de siste 0,3 siste kiloene før julemålet tvinges til å gi tapt.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-15, 15:50   #238
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Jeg sliter skikkelig med å få bukt med de siste 1,5 kiloene! Går opp og ned annenhver dag .. Grr !

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-15, 16:20   #239
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Jeg tør nesten ikke si det høyt, men plutselig har nesten 3 kg forsvunnet mer eller mindre over natta. (Bare 5 kg igjen da av de 8 jeg la på meg ila 10 dager i sommer.... ) Har egentlig ikke endret på noe, så jeg aner ikke hvorfor det plutselig går den veien

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-15, 21:25   #240
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Veiedag

I dag veide jeg 73,4 kg. 1,4 kg igjen til jul.

Skal på julefest i morra. Det er umulig å passe inn i underkjolen, så må kjøpe en ny.

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 11:08   #241
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Yess! Der forsvant siste lille rest av de 8 julekiloene.
Kanskje klarer jeg 10 før nyttår?

__________________
Påskemål:


Hovedmål:

Sist redigert av Yodette : 12-12-15 kl 11:23.
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 12:20   #242
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Yodette, her.

Yess! Der forsvant siste lille rest av de 8 julekiloene.
Kanskje klarer jeg 10 før nyttår?



Her står det stille, men bedre enn opp.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 14:15   #243
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Feirer med sashimi med salat av vårløk og avocado og hjemmelaget ponzusaus.
Mmmmmmm!

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 22:03   #244
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: 8 kg til jul!

Ikke lett syns jeg å holde en diett med oppussing av hus, jobb og julestria. Har mest fokus nå på å holde vekta tror jeg. Så får jeg se hva det ender på til nyttår. Ned 600 g fra sist veiing her hvertfall


Startvekt julemål 31/10: 71.7 kg

03.11: 71.7 (0)
09.11: 71.5 (-200 g)
17.11: 72.5 (+1000 g)
24.11: 73.1 (+600 g)
01.12: 73.6 (+500 g)
13:12: 73.0 (-600 g)

Julemål: 68.5kg

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 11:49   #245
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Yodette, her.

Yess! Der forsvant siste lille rest av de 8 julekiloene.
Kanskje klarer jeg 10 før nyttår?

Gratulerer! Så strålende

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 17:20   #246
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Yodette, her.

Yess! Der forsvant siste lille rest av de 8 julekiloene.
Kanskje klarer jeg 10 før nyttår?

Grattis!

Her står det stille igjen! Julemålet er jeg per nå 2,7 kilo unna, så det kan jeg jo se langt etter. Men, med minus tjue i år og førti tilsammen, så driter jeg i det, og tar de resterende 10+ kiloene neste år. Håper dog på 200g ned før neste mandag (ille greit med hele og halve tall), så skal jeg si meg fornøyd, og reise hjem til Norge og juleribba.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 19:56   #247
Nillemortil1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2015
Innlegg: 39
Nillemortil1 er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Jaja.. Greide å sprekke i går jeg da. Håper bare jeg er tilbake i ketose fort. Sprekken var egentlig ikke verdt det heller, men hadde sååååååååå lyst på julemarsipan til julefilmen.. Men, da vet jeg det.. Blir kvalm. 3 uker med ketose bare, og jeg sprakk :-( Men, lesson learned. Er bare å holde seg i skinnet.. :-) Hele poenget med dette er jo å få en ny livsstil, og går jo ikke det hvis jeg holder på sånn.

__________________


Nillemortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 19:58   #248
Nillemortil1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2015
Innlegg: 39
Nillemortil1 er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Yodette, her.

Yess! Der forsvant siste lille rest av de 8 julekiloene.
Kanskje klarer jeg 10 før nyttår?


wow. så bra :-)

__________________


Nillemortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 23:05   #249
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Apropos det med marsipan, forresten! Det funker å blande vispet eggehvite med mandelmel, noen vaniljedråper og ett eller annet søtstoff. Det dekker marsipanbehovet mitt.

Jeg lager også min egen konfekt, fordi jeg synes det er ALT for trist å kutte ut sjokolade, når sjokolade i seg selv er ganske bra for oss. Så jeg kjøper rå sjokolade og blander det med smeltet smør (usaltet er i best). Når alt er flytende, kjøler jeg det litt ned og har i extra virgin cocosa, noen vaniljeessensdråper og søtstoff (har prøvd både Splenda og steviadråper og begge deler blir helt ok). Dekker sjokoladebehovet og er i tillegg små ganske sunne LCHF-fettbomber.

Og forøvrig står vekta helt bom stille igjen, men jeg stresser ikke. Har begynt å ri en gang i uka og går fort i 30 minutter på tredemølle i oppoverbakke hver dag. Det løsner nok snart.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 01:44   #250
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Jaja det nærmer seg jul og har 2 veiedager igjen . Er spent på den i morgen , har stått stille eller gått opp og ned i snart 2 uker. :-( håper på ett positivt tall i morgen .

Og gratulerer Yodette! ! Bra jobba :-D

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no