Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-09, 23:34   #1
KetoLinen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 3
KetoLinen er på en erverdig vei
Question

Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Fungerer ikke ketolyse på meg?

Er det slik at hvis jeg ikke har så mye å ta av så fungerer ketolyse dårlig på meg?

Jeg har tidligere hatt et litt ambivalent kosthold, gikk ned 17 kg på å sulte meg. Har i ettertid sett at dette var helt på trynet, og vil nå forbedre kostholdet mitt. Har de siste 8 dagene spist mat med så lavt karboinnhold at jeg burde "gått i ketose". Jeg er brennsikker på antallet siden jeg har bestilt mat fra "spis deg slank".

Først holdt jeg meg like under 20 karb om dagen, og så ingen endringer. Så har jeg de siste 5 dagene holdt meg under 15 karb om dagen. ikke noe utslag på verken ketostixene eller vekta. (Jeg er heeelt stabil på vekta!)
Vanligvis når jeg spiser så mye mat etter å ha sultet i lange tider meg legger jeg mye på meg, så det seg selv er en overraskelse. Jeg har endelig forstått at jeg kan holde vekta og fremdeles spise mye god fettrik mat, og det er bra!

Men på en annen side har jeg fremdeles ca 5 kg igjen for å nå matchvekta før sommeren!

Hva gjør jeg galt!? Det blir mye egg og fisk, fra "Spis deg slank" - som baserer maten sin på lavkarbo. Jeg har vont i huet og er litt slapp, men ingen vektendring som sagt.

Kan det hende at jeg spiser for FÅ karbohydrater gjennom dagen? Har vært på 10-13 karbs om dagen.. Har trent litt forsiktig også..

Burde jeg ta en skikkelig karbodag for å føkke opp systemet og så prøve igjen rett etterpå? Vil det hjelpe?

Tanken har streifet meg at jeg kanskje har for lite fett til å komme i ketose..!? Jeg har en bmi på 21/22, og er utad normalvektig.. Men jeg har de siste 4-5 kg rundt magen, for helvette...!!

Dere som har peiling, kan dere hjelpe meg? Går man ikke ned hvis man ikke har så mye å ta av?

KetoLinen

KetoLinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 00:46   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

For det første: Takk gud for at du spiser igjen!!
Det kan hende du har vært i ketose lenge, du, om du har sulta deg. Mekanismen er nemlig den samme, om du ikke får i deg mat så vil kroppen tære på kroppsfettet (samt muskler!!) og lager ketoner som et biprodukt, som den uansett gjør i fravær av glukose.
Imidlertid kan du ha rota til metabolismen din noe fryktelig med det livsfarlige opplegget du har fulgt, så jeg synes du kan smøre deg med litt tålmodighet. Du har tatt et veldig viktig steg mot å bli "frisk" (for, ja, å sulte av seg søtten kg anser jeg som sykdom ), nemlig å få i deg næring igjen, ikke minst et sunt og godt kosthold, så det viktigste er unnagjort.
Glem karbodag, du har tulla nok med systemet ditt allerede, la kroppen få hvile og hente seg inn igjen.
Om du virkelig har fire fem overflødige kg, så vil normalt kroppen kvitte seg med det, men det går ikke nødvendigvis særlig fort. Ta i betraktning at du midlertidig har ødelagt metabolismen, så synes jeg du skal la kroppen få lov å slippe å gå gjennom mer. Kos deg med kostholdet, og fokuser på helsa di.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 06:56   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

For det første: Takk gud for at du spiser igjen!!
Det kan hende du har vært i ketose lenge, du, om du har sulta deg. Mekanismen er nemlig den samme, om du ikke får i deg mat så vil kroppen tære på kroppsfettet (samt muskler!!) og lager ketoner som et biprodukt, som den uansett gjør i fravær av glukose.
Imidlertid kan du ha rota til metabolismen din noe fryktelig med det livsfarlige opplegget du har fulgt, så jeg synes du kan smøre deg med litt tålmodighet. Du har tatt et veldig viktig steg mot å bli "frisk" (for, ja, å sulte av seg søtten kg anser jeg som sykdom ), nemlig å få i deg næring igjen, ikke minst et sunt og godt kosthold, så det viktigste er unnagjort.
Glem karbodag, du har tulla nok med systemet ditt allerede, la kroppen få hvile og hente seg inn igjen.
Om du virkelig har fire fem overflødige kg, så vil normalt kroppen kvitte seg med det, men det går ikke nødvendigvis særlig fort. Ta i betraktning at du midlertidig har ødelagt metabolismen, så synes jeg du skal la kroppen få lov å slippe å gå gjennom mer. Kos deg med kostholdet, og fokuser på helsa di.


Ja, her sier jeg meg helt enig med Photo

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:13   #4
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Her er det bare og signere Photob. :nikker:

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:23   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Signerer de over. Og ellers, du skal IKKE spise under 15 karber, det er minimum. Og de skal komme fra grønnsaker. Og spis nok fett, mulig du holder igjen på fettet siden du er vandt med å ikke spise fett.
Og er det bare magen som er blaskete, så kanskje du burde trene og passe på å få i deg nok karber, mulig du må UT av ketose og spise 20-30 karber for å miste magefettet, om det er noe magefett
Men spis i allefall mat, man ser ikke sunn ut om man sulter seg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:42   #6
KetoLinen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 3
KetoLinen er på en erverdig vei

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Tusen takk for alle innspill!

Jeg må innrømme at jeg har vært veldig overrasket over at det faktisk var mulig å spise massevis av mat uten å gå opp i vekt! For en som trodde sulting var eneste måten å gå ned på, så var dette forumet og ikke minst maten fra Foseids en åpenbaring for meg..

Vil metabolismen bedre seg med tiden? Kan man til en viss grad "redde" forbrenningen min ved å spise lavkarbo og masse proteiner?

Lavkalori har jo tidligere vært "greia" mi, jeg gikk på sparebluss konstant og den plutselige overgangen kan jo kanskje være grunnen til at kroppen ikke "havner" i den berømte ketosen. Har en overvektig venn som går på ketolysekuren g raser ned mange kilo i uken, jeg trodde kanskje at det var sånn for meg også da jeg begynte..

Noen av dere stiller spørsmål omkring "magefettet" og om det virkelig er noe der, men jeg kan innrømme at det kanskje ikke er så mye (kanskje det rett og slett er løs hud?!)..

Jeg er jo ei voksen jente, så det var påtide jeg fant en "diett" som redder kroppen min, og det må jo være positivt at jeg kan spise masse mat uten å legge på meg.. Det kunne jeg ikke med lavkalori!

Jeg ser sunn ut, altså! Jeg er ikke "skinny-tynn" hvis dere skjønner!
Både hofter og pupper (selv om de ser ut som når lufta har gått ut av en ballong..) er på plass, og ingen ribbein syns! Heldigvis...!

KetoLinen

KetoLinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:51   #7
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Det er ganske logisk at det tar tid før kroppen din vil slippe det siste fettet, siden du har vært på sultekur tidligere. Synes det er bra at du slapp å gå opp i vekt først, for det kan også skje når man går fra lavkalori til lavkarbo. Det lille du har for mye forsvinner nok etter hvert, når kroppen blir trygg på at du ikke skal sulte den lengre. Du må nok ha litt mer tålmodighet enn oss som er skikkelig overvektige, men så lenge du koser deg med kostholdet og ellers er frisk, så anser vi deg som heldig!
Lykke til!

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 11:09   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Opprinnelig lagt inn av KetoLinen, her.

Noen av dere stiller spørsmål omkring "magefettet" og om det virkelig er noe der, men jeg kan innrømme at det kanskje ikke er så mye (kanskje det rett og slett er løs hud?!)..

Hvis du har gått ned 17 kg på kort tid, så kan det være at huden ikke har rukket å følge med, det skjer nok ofte hvis man går ned flere kilo i uka.

Og det er flere her som har erfaring med at de siste kiloene kan sitte veldig godt fast Og ellers er målebånd et godt hjelpemiddel, om ikke vekta går ned, så gjør kanskje livvidden det

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 12:10   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Nei, man skal jo normalt ikke gå opp i vekt med lavkarbo med mindre man alt er undervektig, da lavkarbo også fungerer vektregulerende. Glad for din skyld at du har funnet fram til en livsstil som er god, sunn og naturlig for deg.
Det har alltid provosert meg med hele slanketankegangen -no pain no gain. Hvorfor skal det være sånn? Det skal jo ikke det!
Jeg gikk ned 20 kg (på lavkarbo, da) på seks måneder, og selv om jeg var (og er ) i tjueåra, så tok det sikkert et år før huden viste tegn på å trekke seg sammen igjen. Men det skjer, bare man er tålmodig

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 17:30   #10
KetoLinen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 3
KetoLinen er på en erverdig vei

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Først vil jeg få takke for så mange gode svar! Er imponert over kunnskapen deres, og at dere tar dere tid til å svare på en "nybegynners bekymringer"!

Jeg hadde en planlagt sprekk på lørdag, selv om det ikke var så mye jeg fikk i meg. (alkohol, iskrem og godis i akkurat den rekkefølgen) men merket at jeg ikke hadde "plass" til like mye som før! Gikk opp 1,4 dog..

Jeg er svært glad i egg. Egg i alle varianter og fasonger. (!)
Kommer jeg i ketose ved å bare spise egg og skinke (grunnet lavt budskjett denne uka), eller må jeg spise masse fett? Jeg har aldri utslag på ketostixene mine, selv om jeg er veldig streng og spiser jevnlig lavkarbo hele dagen! (mellom 10-18 karb om dagen)

Det er en stund siden jeg har sulteslanka meg, (til de som mente at jeg hadde ødelagt systemet..) så forbrenningen min skal være normal nå.. (det er noen måneder sist det gikk dager før jeg spiste noe..)

Havner man ikke i ketose hvis man spiser for lite? Jeg blir gal! Skulle gjerne sett en kick-start for å vite at det fungerer! Holdt på noen uker nå...

KetoL.

KetoLinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 19:41   #11
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Bare en tanke, fra en annen nokså fersk her inne, kanskje du rett og slett har rett i at du har for lite fett. Ketolyse skal jo forbrenne fett. Men har du ikke fett, så går jo ikke det? Med en BMI på 21-22 som du skriver har du jo svært lite fett på kroppen.

Uansett sier jeg meg enig med de over, flott at du har begynt å spise og gått bort fra sultekurer. Gi kroppen og forbrenninga di tid, fokuser på å leve sunt og gjøre ting riktig. Og kanskje, jeg sier bare kanskje, er det ikke så viktig med de kiloene, for mange opplever at de krymper i cm selv om vekta står stille. Så bruk målebånd også, for sikkerhets skyld.

Og masse lykke til!

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 19:43   #12
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Vil bare legge til en ting om det å komme i ketose: det gjør du hvis kroppen får for lite næring også, som under en sultekur. (Eller etter en skikkelig runde med oppkast og diare, osv). Forskjellen er at ketolyse er en kostindusert ketose, hvor det er mengden av fett og mangelen på karbohydrater som forårsaker ketosen.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 10:26   #13
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Hvis du har sultet deg ned i vekt har du også tvunget kroppen din til å spise opp musklene dine. Det er helt umulig å sultefore en kropp uten å miste muskelmasse.

Hvis du nå har begynt å gi kroppen skikkelig med proteiner igjen vil kroppen svare med å bygge deg fysisk opp igjen, du vil da få en mer sunn kropp med mer muskler. Glem vekta i en periode og hvis du fremdeles er opptatt av å ta av så fokuser på målebåndet. Du vil helt garantert oppleve en periode hvor du får en sunnere kropp med mer muskler etter en fasteperiode, men du kan godt få mindre midjemål allikevel.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 08:57   #14
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Jeg er helt ny på dette ögså, begynte forrige mandag. Har klart å gå ned 2.5 kg fra mandag til torsdag - men ingenting siden. Jeg klager ikke men jeg må bare spør...hvor mye fett skal vi spise?? Jeg ser at det er skrevet om og om igjen i forumet " spiser du nok fett"? Men ingen sier hvor mye fett. Er det mulig noen kan gi meg en konkret eksempel? For eks hvor mange skiver bacon til frokost med egg? Hva kan jeg spise til lunch som har fett? Middag regner jeg med holder med en kotelett til grønnsakene?
Jeg virkelig setter pris på om noen kunne svare her...jeg sliter med å måtte spise fett så det er mulig jeg spiser ikke nok?

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 09:01   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Jeg er helt ny på dette ögså, begynte forrige mandag. Har klart å gå ned 2.5 kg fra mandag til torsdag - men ingenting siden. Jeg klager ikke men jeg må bare spør...hvor mye fett skal vi spise?? Jeg ser at det er skrevet om og om igjen i forumet " spiser du nok fett"? Men ingen sier hvor mye fett. Er det mulig noen kan gi meg en konkret eksempel? For eks hvor mange skiver bacon til frokost med egg? Hva kan jeg spise til lunch som har fett? Middag regner jeg med holder med en kotelett til grønnsakene?
Jeg virkelig setter pris på om noen kunne svare her...jeg sliter med å måtte spise fett så det er mulig jeg spiser ikke nok?

Jeg tror ikke det er nødvendig å spise så mye fett som mulig, men å være liberal med det! Velg de feteste kjøttypene, de feteste ostene, dropp lettprodukter, stek i smør, bruk olje som garnityr på salaten din, etc, så er du godt på vei . Hvor mange baconskiver du skal spise til frokost, eller koteletter du skal spise til middag avhenger av hvor mye du trenger for å spise deg behagelig mett. Det er mye av cluet -spis når du er sulten til du er mett. Ikke overmett, men til du ikke er sulten lenger . Og husk å drikk vann! Mange forvirrer sult og tørste.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 09:10   #16
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Takk for kjapt svar! (jer er nemlig på jobb og måtte bare innom forumet ) Jeg drikker mellom 2-3 lt vann daglig så jeg tror jeg får i meg nok der. Største problem er at jeg er aldri sulten...hvis jeg skulle spise til jeg er mett så vil jeg ikke få i meg nok mat. Når jeg spiser 1 stekt egg og 2 skiver bacon er jeg mett - kan godt spise mer bacon bare fordi det er godt men det kan ikke være sunt...til lunch pleier jeg å spise salat med de "riktig" grønnsaker, skinke eller reker og noen ganger et egg oppi. Jeg er ikke noe glad i rømme eller mayonnaise så jeg leter etter en oljebasert dressing - noe italiensk eller fransk men alle har så mange karbs...uff, dette er ikke lett. Beklager alle klaginga, jeg er bare litt leie i dag og jeg sliter med å finne riktig ord på norsk i tillegg... Men takk i hvert fall for hjelpen

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 09:22   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Dette er egentlig ganske typisk i starten, at man mister noe av apetitten. Ikke tving i deg mat, altså, men om du kan spise litt ekstra bacon uten å bli overmett så er det jo ikke så farlig, og usunt er det i hvert fall ikke .

Fransk dressing uten karber:
2 ss hvitvinsedikk
2 ss olivenolje
1 ss hakket frisk oregano, ev. tørket
2 fedd finhakket hvitløk
1/4 ts tørr sennep
Salt og grovmalt pepper etter smak

Denne synes i hvert fall jeg er veldig god!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 09:34   #18
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Å tusen takk, du er en knupp Jeg skal prøve den i kveld til middag. Og å spise litt ekstra bacon tror jeg jeg klarer..hehe Ha en god dag

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 09:35   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Bare hyggelig .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 09:40   #20
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Fungerer ikke ketolyse på meg? Har jeg ikke nok fett på kroppen?

Om du sulter deg til vanlig tror jeg at det manglende "vekttapet" skyldes at du faktisk har mageinnhold for tiden. Det er mulig at du kan deffe på lavkarbo, det er vel det du er ute etter med en bmi på 21... Da gjelder det å trene styrke samtidig som du går på lavkarbo. Og så må du passe på å måle med målebånd, ikke med vekta. Kroppen liker å holde vekta du har, men sammensetningen (fett/muskler) den kan du gjøre noe med.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolyse, ketose


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke nok fett? Kan noen se? Imse Vedvarende vekttap 5 18-04-09 22:07
Kommer man til et punkt der kroppen ikke vil ned mer? Evah Ketolysekuren 4 29-01-09 14:31
Hvordan fungerer dette med å ikke få i seg for mye karbohydrater? anca-77 Spørsmål og svar 20 30-08-08 09:31
Lurer på om jeg ikke får i meg nok fett? lille_flode Ketolysekuren 6 10-11-07 23:58
Fett ikke usunt Traxior Nyheter / media 1 21-04-07 15:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no