Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Velkommen til spørsmål & svar

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-10, 22:50   #151
monika1990
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 2
monika1990 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Takk for gode tips
Siden jeg er helt ny i dette "gamet" så tar jeg gjerne i mot alle gode råd dere skulle ha... Jeg trenger all hjelp jeg kan få Spiser 3 faste måltider hver dag, noen ganger 4. Maten det går i da er for det meste egg, bacon, ost, fisk, kjøtt og grønnsaker... Noen som har gode tips til meg som har en travel dag, på hvordan jeg skal klare å komme i ketose? Jeg veit ikke helt om jeg er der ennå, noen spesielle tegn på at man er der??

På forhånd takk

monika1990 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 22:58   #152
Vilja_
Juniormedlem
 
Vilja_ sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Rogaland
Alder: 39
Innlegg: 10
Vilja_ er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg lurer på en ting. Går det an å spise for mye fett? Slik at jeg går opp i vekt? Føler jeg har spist mye fett i dag...
Frokost: 2 stekte egg, 125 gr. stekt bacon
Lunsj: 2 stk. ostekjeks (smeltet kavli osteskiver)
Middag: 130 gr. fiskegrateng, 2 egg, smeltet smør
Kvelds: 2 knekkebrød med bacon-smøreost, 1/2 avocado og 1 stk ostekjeks

Håper noen kan hjelpe

Vilja_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: inspirert av lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 23:09   #153
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Vilja_, her.

Jeg lurer på en ting. Går det an å spise for mye fett? Slik at jeg går opp i vekt?

Ikke så lenge du holder karbonivået lavt. Da stiger ikke blodsukkeret, og kroppen produserer ikke insulin. Uten insulin - ingen fettlagring. Men du bør nok få inn litt mer grønnsaker, velg de som vokser over jorda

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 23:15   #154
Vilja_
Juniormedlem
 
Vilja_ sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Rogaland
Alder: 39
Innlegg: 10
Vilja_ er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ikke så lenge du holder karbonivået lavt. Da stiger ikke blodsukkeret, og kroppen produserer ikke insulin. Uten insulin - ingen fettlagring. Men du bør nok få inn litt mer grønnsaker, velg de som vokser over jorda

Takk for svar
Hvordan ser menyen min ut for i dag? Har jeg spist mye? Ja, jeg tenkte meg en tur i butikken for å handle gode grønnsaker i morgen

Vilja_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: inspirert av lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 21:44   #155
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Hva med polarbrød som selges i butikken?

Hei,
Nei, kjøpe-polarbrød er ikke lavkabo vennlig, inneholder alt fra 33-57 kh pr.
100 g.
Er du usikker på næringsinnholdet i ulike matvarer/ingredienser så kan du slå opp på Matvareguiden

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 16:45   #156
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

jeg har kjøpt noe Ica røket laks som jeg tenkte jeg skulle ha til frokost. Men til min store forskrekkelse ser jeg at det er brukt sukker i røkelsesprossessen. Er det så mye at jeg burde drastisk kutte ned på inntaket, eller?
Står ikke noe om mengde, ei heller næringsinnhold på pakka.
(Men det var latterlig godt til eggerøra til frokost i dag. )

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 16:51   #157
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Hei.
Hvordan lager jeg en slik "graf" som du har?

Hvis det er tickeren du tenker på, så finnes det en veldig detaljert og bra beskrivelse her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=ticker

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 20:40   #158
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Det blir tøft å unngå brød og melk og juice. Og jeg vil savne sjokoladen. Hvilke brød er "lovlige"??

Hei,
Erfaringene tilsier at det man tror man kommer til å savne mest er de matvarene ikke tåler så godt. Heldigvis så er det som oftest sånn at etter en liten stund på lavkarbo så savner man ikke disse matvarene lenger. …og dersom man spiser/drikker disse matvarene etter en stund på lavkarbo så smaker det ikke på langt nær så godt som man husker det.
Det beste er å fokusere på det man kan spise istedenfor de tingene man ikke bør spise, da går ting litt lettere…
Hva som er lovlig av brød er helt avhengig av hvilken filosofi du følger, stort sett må man belage seg på å lage dem selv, du finner masse oppskrifter her på forumet. Følger du spisdegslank.no så selger de brød man kan spise i begrensede mengder, dersom du følger Fedon så selges det Fedon brød i utvalgte butikker.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 21:58   #159
Atlantis
Juniormedlem
 
Atlantis sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 32
Atlantis er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg følger Fedon og får lov til å spise 1 skive Fedonbrød eller Omega-brødet + at jeg kan spise litt Rugsprø.
Jeg vet at jeg egentlig ikke tåler brød, og det er helt klart det vanskeligste å slutte med. Jeg klarer ikke spise egg uten brød,da hovner jeg opp i halsen,-selvom jeg spiser egg jeg tåler direkte fra en bonde. Tips?

__________________


Atlantis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 12:16   #160
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Hvordan får keg lagt inn bildet som vises på innleggene mine? Har fått det til så det ligger på profilsiden, men de kommer ikke fram i det jeg poster på forumet.

Legges inn som avatar

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 13:39   #161
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ikke så lenge du holder karbonivået lavt. Da stiger ikke blodsukkeret, og kroppen produserer ikke insulin. Uten insulin - ingen fettlagring. Men du bør nok få inn litt mer grønnsaker, velg de som vokser over jorda

Er teoretisk enig med deg, men nå leste jeg i går - faktisk på atkins.com, at selv om man ikke skulle være redd for å spise fett, så måtte man huske på at det var energirikt, og man skulle ikke spise helt uten grenser. Det var lov å ha sunn fornuft

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 14:18   #162
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Hvordan gjør jeg det? Er ikke så inne på "Avatar"

Gå inn på kontrollpanel, så velg endre avatar. Står forklart hva du skal gjøre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 11:33   #163
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg er litt usikker på om jeg skal poste dette spørsmålet her (eller andre steder), eller om jeg egentlig bør leite mer etter svar på forumet. Men jeg tar sjansen og spør likevel..

Jeg har siden påske kuttet ut alt som heter pasta, brød, poteter og ris. Men jeg spiser knekkebrød. I tillegg mosjonerer jeg hver enste dag (gjennomsnitts puls på ca 140 i alt fra 30 til 50 minutter i snitt). Vektnedgangen er på ca 4 kilo, og det er jeg fornøyd med. Men jeg mangler totalt overskudd. Etter å ha lest på forumet, skjønner jeg at det kan komme av at kroppen er i endringen pga. for lite (mindre) karbohydrater, og/eller for lite fett.
Jeg tror nok jeg får i meg for lite fett, men sliter litt med å finne gode fettkilder tilpasset maten jeg spiser. Mine kilder til fett er nok helst mandler, avokado, smør (på knekkebrødet) og dressinger (olje) på salaten. Mest sannsynlig er dette for lite.

Finnes det en oversikt over gode fettkilder?

I løpet av en dag spiser jeg som oftest dette:
Frokost; en spiseskje av kruskakli, havregryn, linfrø, solsikkefrø, hasselnøtter og ca 2 dl. blåbær biola.

Lunsj; Gjerne en nutrilettbar (siden den metter mer enn knekkebrød)

Mellommåltid på jobb: 2 knekkebrød med hvitost eller makrell i tomat

Middag; Gjerne kylling + salat/grønnsaker

Ettermiddag: Gjerne en smoothie med vaniljeyoughurt, banan, blåbær (eller skogsblanding) + ca 1 dl. eplejuice

Kvelds; 2 knekkebrød m. ost/frukt

Jeg drikker mye vann i løpet av dagen.

Jeg begynner å lure på om hele kostholdet mitt er feil og for ensidig, og tar gjerne imot tips om endring.

Målet er å gå ned 2 kilo til, men det viktigste er å ha energi og overskudd til å fortsette med å trene og få overskudd i hverdagen.

(Hvis dette er postet helt feil, så beklager jeg det.)

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 11:52   #164
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Ina64 - jeg synes det virker som du spiser massevis av karbohydrater;
knekkebrød, havregryn, biola, frukt, nutrilettbar........

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:39   #165
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk
Cool

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

jeg er inne i en "stim" for beregning av næringsinnhold i min egen diett - så her er et overslag over din dag også. jeg bruker mat på data programmet som du later ned fra www.matportalen.no - kjempegrei i bruk! Har antatt litt mengde og type - så dette er et overslag kun!

Frokost: 2 dl biola, frøblanding (ikke regnet ut): 119 kcal og 23,2 karbo (da har du allerede spist like mange karbo jeg spiser i løpet av hele dagen)

Lunsj: nutrilettbar: 211 kcal og 14 karbo

Mellom: 2 knekkebrød med feks 2 porsj makrell i tomat: 330 kcal og 11 karbo

Middag: Kyllingfilet 125 g stekt i fett og 125 g broccoli:230 kcal og 2,6 karbo

Ettermiddag: smoothie med 1 dl eplejuice, 1/2 banan, 1 dl vaniljeyoghurt og 50 g blåbær: 210 kcal og 36 g karbo (!)

Kvelds: 2 knekkebrød med hvitost: 230 kcal og 17 g karbo.

Så totalt på din dag har du spist 1330 kcal og 104 g karbo... Har ikke regnet på fett men det ser ganske dårlig ut ved første øyekast Majones, fløte, creme fraiche osv er noen alternativer i tillegg til de du selv lister opp.

Dette vil ikke anses som lavkarbo, både pga antall g karbo OG pga matvarene du spiser. Kcalorimessig ligger du i grenseland av hva en typisk GR/libra/vektklubb også ville anbefale, spesielt hvis du trener i tillegg.

Ett forslag til måltider pr dag kan være:

Frokost: Smoothie av cottage cheese, vann/kaffepulver og proteinpulver sjokolade eller liten omelett eller baconpannekaker eller lavkarbobrød med hvitost på (evt annet lavkarbopålegg). (eks Bjørgs beste brød (fra forumet), eller også spisdegslank.no sitt ferdige brød/brødmiks. Begge ca 1 g karbo pr skive)

Lunsj: Et stykke laks med dressing av majo/creme fraiche og urter, eller grillet kylling med litt kokte grønnsaker, eller en suppe med lite karbo i.

Mellom: Feks rekecoctail med reker i majo og urter, eller kokt egg og skinkesalat eller grillet kylling i karrysaus (kald) av majo/creme fraiche mm.

Middag: Kylling/fisk/kjøtt med grønnsaker og feks fløtesaus til, eller stor omelett med kylling/kjøttdeig og ost osv.

Mellom: ønsker du å spise en bar, anbefaler jeg Atkins sine barer istedet for nutrilett. Ikke bare smaker de bedre, men de har ca 3 g karbo pr bar.

Kvelds: jeg har ikke smakt de, men det er oppskrift på lavkarbo knekkebrød her inne som får mye skryt. Disse med eller uten pålegg kan være et forslag. Ellers bruker jeg som nå går på spisdegslank og spise dessert, som kan være pisket krem med kunstig søtt i eller ferdige lavkarbo-kakemikskaker med feks rørte bringebær til.

I tillegg har dette forumet uendelig mengde med forslag til frokost, lunsj, middag og kvelds

Konklusjonen er -
1. Du MÅ telle karbo i starten hvis du ønsker å gå på lavkarbo - spesielt hvis du ikke holder deg helt unna pasta, brød, ris, potet, grønnsaker som vokser under bakken, yoghurt/melk/biola,frukt og sukkerholdige drikker!

2. Les deg opp på de forskjellige retningene, dette forumet har FLUST med info som gjør at du ikke trenger å kjøpe alle bøkene først. det kan hende du må prøve flere retninger før du finner en som passer deg, så ikke gi opp! Noe som passer for en av oss - trenger ikke passe for andre igjen.

3. spør hvis du lurer på noe! Dette forumet er fylt av kunnskapsrike mennesker som gjerne hjelper (det er min personlige erfaring ihvertfall)

Tilslutt - mine forslag er basert på min egen erfaring fra spis-deg-slank som virker på MEG. Andre på forumet har helt andre erfaringer, slik at du må "shoppe" litt rundt for å se hva som finnes

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 16:58   #166
Atlantis
Juniormedlem
 
Atlantis sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 32
Atlantis er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg har holdt på med Lindberg siden i høst,men det var først da jeg kom inn i dette forumet at jeg skjønte hvor ulike de forskjellige retningene er Jeg trodde tidligere alle var nesten like!
Er egentlig glad for at jeg valgte Lindberg i utgangspunktet siden den virker mindre ekstrem og er noe jeg kan leve med resten av livet

Men veldig glad for at jeg fant dere, og lærer selvsagt MYE ang lavkarbo uansett.

__________________


Atlantis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 21:04   #167
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

jeg er inne i en "stim" for beregning av næringsinnhold i min egen diett - så her er et overslag over din dag også. jeg bruker mat på data programmet som du later ned fra www.matportalen.no - kjempegrei i bruk! Har antatt litt mengde og type - så dette er et overslag kun!

Frokost: 2 dl biola, frøblanding (ikke regnet ut): 119 kcal og 23,2 karbo (da har du allerede spist like mange karbo jeg spiser i løpet av hele dagen)

Lunsj: nutrilettbar: 211 kcal og 14 karbo

Mellom: 2 knekkebrød med feks 2 porsj makrell i tomat: 330 kcal og 11 karbo

Middag: Kyllingfilet 125 g stekt i fett og 125 g broccoli:230 kcal og 2,6 karbo

Ettermiddag: smoothie med 1 dl eplejuice, 1/2 banan, 1 dl vaniljeyoghurt og 50 g blåbær: 210 kcal og 36 g karbo (!)

Kvelds: 2 knekkebrød med hvitost: 230 kcal og 17 g karbo.

Så totalt på din dag har du spist 1330 kcal og 104 g karbo... Har ikke regnet på fett men det ser ganske dårlig ut ved første øyekast Majones, fløte, creme fraiche osv er noen alternativer i tillegg til de du selv lister opp.

Dette vil ikke anses som lavkarbo, både pga antall g karbo OG pga matvarene du spiser. Kcalorimessig ligger du i grenseland av hva en typisk GR/libra/vektklubb også ville anbefale, spesielt hvis du trener i tillegg.

Ett forslag til måltider pr dag kan være:

Frokost: Smoothie av cottage cheese, vann/kaffepulver og proteinpulver sjokolade eller liten omelett eller baconpannekaker eller lavkarbobrød med hvitost på (evt annet lavkarbopålegg). (eks Bjørgs beste brød (fra forumet), eller også spisdegslank.no sitt ferdige brød/brødmiks. Begge ca 1 g karbo pr skive)

Lunsj: Et stykke laks med dressing av majo/creme fraiche og urter, eller grillet kylling med litt kokte grønnsaker, eller en suppe med lite karbo i.

Mellom: Feks rekecoctail med reker i majo og urter, eller kokt egg og skinkesalat eller grillet kylling i karrysaus (kald) av majo/creme fraiche mm.

Middag: Kylling/fisk/kjøtt med grønnsaker og feks fløtesaus til, eller stor omelett med kylling/kjøttdeig og ost osv.

Mellom: ønsker du å spise en bar, anbefaler jeg Atkins sine barer istedet for nutrilett. Ikke bare smaker de bedre, men de har ca 3 g karbo pr bar.

Kvelds: jeg har ikke smakt de, men det er oppskrift på lavkarbo knekkebrød her inne som får mye skryt. Disse med eller uten pålegg kan være et forslag. Ellers bruker jeg som nå går på spisdegslank og spise dessert, som kan være pisket krem med kunstig søtt i eller ferdige lavkarbo-kakemikskaker med feks rørte bringebær til.

I tillegg har dette forumet uendelig mengde med forslag til frokost, lunsj, middag og kvelds

Konklusjonen er -
1. Du MÅ telle karbo i starten hvis du ønsker å gå på lavkarbo - spesielt hvis du ikke holder deg helt unna pasta, brød, ris, potet, grønnsaker som vokser under bakken, yoghurt/melk/biola,frukt og sukkerholdige drikker!

2. Les deg opp på de forskjellige retningene, dette forumet har FLUST med info som gjør at du ikke trenger å kjøpe alle bøkene først. det kan hende du må prøve flere retninger før du finner en som passer deg, så ikke gi opp! Noe som passer for en av oss - trenger ikke passe for andre igjen.

3. spør hvis du lurer på noe! Dette forumet er fylt av kunnskapsrike mennesker som gjerne hjelper (det er min personlige erfaring ihvertfall)

Tilslutt - mine forslag er basert på min egen erfaring fra spis-deg-slank som virker på MEG. Andre på forumet har helt andre erfaringer, slik at du må "shoppe" litt rundt for å se hva som finnes

Tusen takk for et informativt svar.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 01:01   #168
FruDrue
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 4
FruDrue er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei hei

Er helt ny både på forumet og med dette kostholdet. Har spist lavkarbo siden forgje mandag, leser og har fått enormt mye bra informasjon her inne. Så takk for et supert forum. Jeg føler meg i mye bedre form en på mange år, har mer energi, er i bedre og mer stabilt humør

Har prøvd å finne frem til dette, men uten hell. Jeg har lest mye om disse partystopperne, men finner bare hva som kan utløse de ol. Det jeg lurer på er om partystoppere tar en ut av ketose, eller er man fortsatt i ketose, men man stopper opp vektnedgangen og blir liggende på samme vekt.

__________________
FruDrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 13:41   #169
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Yoghurt er ikke anbefalt på ketolysekuren. For mye melkesukker og derfor for mye karber. (ser at du har ketolyse i filosofiboksen din)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 19:20   #170
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Yoghurt naturell er kanskje grei nok når det gjelder lavkarbo. Hva kan jeg blande naturell med for å få litt mere smak?

den islandske - naturell - kan du spise litt av - men ikke hele boksen til et måltid da.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 19:32   #171
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av FruDrue, her.

Har prøvd å finne frem til dette, men uten hell. Jeg har lest mye om disse partystopperne, men finner bare hva som kan utløse de ol. Det jeg lurer på er om partystoppere tar en ut av ketose, eller er man fortsatt i ketose, men man stopper opp vektnedgangen og blir liggende på samme vekt.

Hei,
Det er bare for høyt kh inntak som kan få deg ut av ketosen. Ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang. Så svaret på spørsmålet ditt blir at du er i ketose men går ikke ned i vekt.
Det er ikke bare matvarer som kan være en partystopper, sykdom, medisiner, dårlig søvnkvalitet og ikke minst stress er noen faktorer som kan virke inn på manglende vektnedgang.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 21:09   #172
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Går ketose kuren ut over nattesøvnen? Jeg har hatt innsovingsproblemer etter at jeg begynte med ketose.

jeg sover like godt som før

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 21:12   #173
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Går ketose kuren ut over nattesøvnen? Jeg har hatt innsovingsproblemer etter at jeg begynte med ketose.

I 20 karbers ketose sov meg færre timer pr døgn, men samtidig dypere, tror jeg, siden jeg drømte så innmari. Det holdt med 5-6 timer for meg da..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 22:14   #174
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

I 20 karbers ketose sov meg færre timer pr døgn, men samtidig dypere, tror jeg, siden jeg drømte så innmari. Det holdt med 5-6 timer for meg da..

vet du, det der har jeg merka og.. Sovehjerte har krympa litt (endelig)

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 23:44   #175
FruDrue
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 4
FruDrue er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Tusen takk for svar arnakristin!

__________________
FruDrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
oppbækking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 05-01-12 00:46
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 22:36
5 spørsmål, håper på mange svar *Tussi* Ketolysekuren 5 16-04-05 23:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no