Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Refleksjon rundt mat ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-12, 22:35   #1
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Refleksjon rundt mat ...

Jeg må smile... Her en dag bestilte jeg meg en salat på en café. Jeg glemte å bestille uten mais, og jeg plukket da ut en etter en for å ikke få de i munnen. (Jeg prøver å spise ketogent.) Jeg spiser til vanlig ganske så strigt, og kutter ut de aller fleste karbohydratene. Ja, akkurat som de fleste her inne sikkert gjør. Selv når jeg er borte, lar jeg være å spise maten som blir servert om det skulle være høykarbo mat.

MEN... Når jeg skeier ut, og skal kose meg skikkelig, da har jeg ingen begrensninger. Da spiser jeg til jeg blir uvel! Jeg har skeiet ut ca en kveld i uken i ca 1 1/2 mnd nå, og av og til to dager på rad. Jeg kjøper da masse sjokolade, potetgull, pizza og loff. I dag slengte jeg på litt is i tillegg. Det er uttrolig så mye junk jeg kan få i meg da!

MEN FOR ALL DEL, JEG MÅ IKKE SPISE NOEN MAIS!!

...

MEN så tenker jeg: Er det slik tynne folk spiser? Skikkelig strengt til hverdags, 100 % konsekvent, for så skeie skikkelig ut på lørdag? Eller spiser de bare et par biter sjokolade da?

ER dette "normalt"? Noen som kjenner seg igjen?

Ps, må si at før jeg begynte på dette, spiste jeg veldig ofte slik. Fråtset til tider i sjokolade, pasta og loff. Var skikkelig usunn, og ble derfor også overvektig. Hadde perioder jeg prøvde å spise sunt, men varte ikke lenge. Nå er jeg litt redd for å falle tilbake, men samtidlig så føler jeg meg ganske trygg på at jeg ikke tillater meg selv å skeie ut flere dager på rad. Jeg vil alltid tilbake til vekten min før jeg skeier ut igjen om du skjønner... Jeg vil ikke godta å gå opp, ja utenom vannvekten da...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:28   #2
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Refleksjon rundt mat ...

Jeg fikk plutselig en intenst trang til å fråtse i alt jeg ikke skal fråtse i. Det hørtes helt himmelsk ut! Loff med banan og syltetøy, sjokomelk, å toppris sjokoladeplate. Herre min juledag.. stopp meg..

Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 22:47   #3
Hapzen
Medlem
 
Hapzen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Alder: 36
Innlegg: 103
Hapzen er på en erverdig vei

Sv: Refleksjon rundt mat ...

Jeg og skeier ut en dag i uken, men jeg lever ikke så strengt som deg. Jeg synes utskeielsen hjelper meg å holde dietten lengre. Og jeg har skeiet ut 1 gang i uken hele tiden jeg har gått på diett og går allikevel ned i vekt, så jeg ser ikke på det som krise.

MEN jeg skeier kanskje ikke like mye ut som deg, jeg spiser litt usunn middag og kanskje smågodt på kvelden, men det er alt. I det siste har jeg vært superhekta på JAPP sjokolade, så jeg får lov å meg selv å kjøpe 1 hver helg :P

Hva tynne folk gjør aner jeg ikke, for jeg er ikke tynn og har aldri vært det, hehe :P

__________________
Mvh Helene
Delmål 1: 70 kg ---- NÅDD, Delmål 2: 65 kg ---- NÅDD
Delmål 3: 62 kg, Endelig mål: 60 kg
Hapzen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo, mer aktivitet :-) Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 00:13   #4
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Refleksjon rundt mat ...

Opprinnelig lagt inn av Fancy, her.

Jeg fikk plutselig en intenst trang til å fråtse i alt jeg ikke skal fråtse i. Det hørtes helt himmelsk ut! Loff med banan og syltetøy, sjokomelk, å toppris sjokoladeplate. Herre min juledag.. stopp meg..

Måtte smile da jeg leste dette... Det er akkurat loff med banan jeg ELSKER, og det var akkurat toppris jeg kjøpte da jeg skeiet ut nå nettopp hehe...

Opprinnelig lagt inn av Hapzen, her.

Jeg og skeier ut en dag i uken, men jeg lever ikke så strengt som deg. Jeg synes utskeielsen hjelper meg å holde dietten lengre. Og jeg har skeiet ut 1 gang i uken hele tiden jeg har gått på diett og går allikevel ned i vekt, så jeg ser ikke på det som krise.

MEN jeg skeier kanskje ikke like mye ut som deg, jeg spiser litt usunn middag og kanskje smågodt på kvelden, men det er alt. I det siste har jeg vært superhekta på JAPP sjokolade, så jeg får lov å meg selv å kjøpe 1 hver helg :P

Hva tynne folk gjør aner jeg ikke, for jeg er ikke tynn og har aldri vært det, hehe :P

Høres deilig ut å ha et slikt avslappet forhold til å skeie ut, og det må være deilig å ikke føle den trangen til å overspise når man skeier ut, men bare kose seg litt ekstra en gang i uken. Jeg vil også komme dit en gang...

Jeg aner jo ikke hvordan du ser ut, men i følge din bmi så tipper jeg at du er blant de jeg kaller tynne... Du er jo midt i normalen når det gjelder bmi, så da er det kanskje sånn som deg "tynne" gjør... Skeier ut en dag i uken og da bare med litt god middag og litt smågodt

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 18:48   #5
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Refleksjon rundt mat ...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg må smile... Her en dag bestilte jeg meg en salat på en café. Jeg glemte å bestille uten mais, og jeg plukket da ut en etter en for å ikke få de i munnen. (Jeg prøver å spise ketogent.) Jeg spiser til vanlig ganske så strigt, og kutter ut de aller fleste karbohydratene. Ja, akkurat som de fleste her inne sikkert gjør. Selv når jeg er borte, lar jeg være å spise maten som blir servert om det skulle være høykarbo mat.

MEN... Når jeg skeier ut, og skal kose meg skikkelig, da har jeg ingen begrensninger. Da spiser jeg til jeg blir uvel! Jeg har skeiet ut ca en kveld i uken i ca 1 1/2 mnd nå, og av og til to dager på rad. Jeg kjøper da masse sjokolade, potetgull, pizza og loff. I dag slengte jeg på litt is i tillegg. Det er uttrolig så mye junk jeg kan få i meg da!

MEN FOR ALL DEL, JEG MÅ IKKE SPISE NOEN MAIS!!

...

MEN så tenker jeg: Er det slik tynne folk spiser? Skikkelig strengt til hverdags, 100 % konsekvent, for så skeie skikkelig ut på lørdag? Eller spiser de bare et par biter sjokolade da?

ER dette "normalt"? Noen som kjenner seg igjen?

Ps, må si at før jeg begynte på dette, spiste jeg veldig ofte slik. Fråtset til tider i sjokolade, pasta og loff. Var skikkelig usunn, og ble derfor også overvektig. Hadde perioder jeg prøvde å spise sunt, men varte ikke lenge. Nå er jeg litt redd for å falle tilbake, men samtidlig så føler jeg meg ganske trygg på at jeg ikke tillater meg selv å skeie ut flere dager på rad. Jeg vil alltid tilbake til vekten min før jeg skeier ut igjen om du skjønner... Jeg vil ikke godta å gå opp, ja utenom vannvekten da...


Hehe uuuuutrolig godt poeng det der marella77. Jeg har det akkurat sånn som du beskriver. Er veldig nøye med enkelte ting. Men skeier jeg ut så skeier jeg ut.
Jeg holder det gående noen uker kanskje en mnd eller to, så må jeg ha meg to spise dager. Men hadde jeg hatt en spisedag i uka så hadde jeg falt tilbake dit jeg ikke bør være tror jeg. Og dessuten så hadde kroppen min reagert også tror jeg. Når jeg var tynn for noen år tilbake så spiste jeg sunt i uken men spiste det jeg ville lørdagen husker jeg. Kanskje jeg skal gå tilbake til den måten etter endt vektnedgang?Hmmm....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rundt 800 kcal pr. dag spaax Spørsmål og svar 25 27-10-11 13:46
Forteller du de rundt deg at du er på ketolysekur? caramba Ketolysekuren 13 07-05-11 13:00
En liten refleksjon om lavkarbo og tungt arbeid Goggen Lavkarbo generelt 3 03-06-07 23:11
NED i CM rundt magen linkn Spørsmål og svar 1 07-04-07 18:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no