Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Veldig ny...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-07-06, 23:59   #1
Anka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 49
Innlegg: 81
Anka er på en erverdig vei

Veldig ny...

Hei!

Det er vel stadig noen nye her... Denne gangen er det meg. Jeg trenger absolutt å ta av noen kilo. Har lagt på meg altfor mange etter at jeg sluttet med aktiv idrett (måtte slutte pga skade) og nå en graviditet.
Dessverre er jeg glad i alt som er godt - fra god mat, til drikke til ikke minst godterier. Jeg håper å bli gravid igjen, men skulle gjerne tatt av noen kilo på veien. Har tro på et kosthold uten sukker og med lite karbo, men trenger tips på veien. Har kuttet ut ris og poteter og byttet ut pølsebrød med lompe, men det er vel ikke nok? Griller masse på denne tiden og lager gode grønnsakerpakker. Er ikke flink til å veie maten og sliter litt med å få spist flere måltider enn tre (ender med å være dødssulten til middag og da er det lett å ty til alt mulig rart).
Tips og solskinnshistorier mottas med takk!!

Anka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 12:00   #2
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Veldig ny...

Velkommen og lykke til! Det ligger ute mange gode tråder med verdifulle tips på forumet. Ellers får du nok svar på det meste her inne!

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 12:59   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Veldig ny...

Hei og velkommen til oss !
Å bytte pølsebrød med lompe hjelper vel ikke mye, men veien blir til mens du går. Her i forumet får du iallefall masse gode tips og nyttige opplysninger !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 14:12   #4
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Veldig ny...

Opprinnelig lagt inn av Nille

Å bytte pølsebrød med lompe hjelper vel ikke mye, men veien blir til mens du går.

Nei, det blir omtrent som å bytte poteter med ris...men grillet kjøtt (ikke pølser) sammen med salat er så absolutt et ypperlig lavkarbo-kosthold for sommeren...plager selv vettet av naboene mine i blokka mi her med overstadig grilling på balkongen hehe...

Velkommen og lykke til!
Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 22:26   #5
Anka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 49
Innlegg: 81
Anka er på en erverdig vei

Sv: Veldig ny...

Nesten en lompe istedenfor to pølsebrød var ikke noe å skryte av skjønner jeg.. (til to pølser vel og merke). Jeg skjønner at kjøtt er renere enn pølser, men når det står 5,7 karb på 100 g er vel ikke det så ille? Hvor mange karb anbefales det i løpet av en dag?

"Bytte ut poteter med ris", er ikke det veldig stor forskjell på de to matvarene? Jeg trodde ris var absolutt verst, men poteter i bunn og grunn ikke hadde så mye karb i seg? (Misforstå meg rett..)

Anka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 22:28   #6
Anka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 49
Innlegg: 81
Anka er på en erverdig vei

Sv: Veldig ny...

En ting jeg glemte... Hvordan er disse ferdigmarinadene du kjøper i butikken? Jeg spiser mye kjøtt også, men er glad i å marinere kjøttet først.

Anka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-06, 22:48   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Veldig ny...

Poteter og ris er nesten like ille - og jo, potet har MYE karb i seg !

Anbefaler at du leser denne utmerkede linken om Startråd for Lindberg kosthold og Sammensetning av mat på Lindberg -

Da får du et godt bilde av hva et slikt kosthold bør inneholde ! Pølser med 5.7 karber pr 100 gram er helt OK på Lindberg kosthold. På Lindberg teller du ikke karber, men går etter glykemisk indeks. Matvarens påvirkning på blodsukkeret. Om man teller karber tipper jeg det ligger rundt 75-100 pr dag alt etter hva man spiser.

Mange av marinadene man kjøper ferdig inneholder sukker. Står sukker som førsteingrediens bør man være litt forsiktig. Men på den annen side, en spiser jo ikke så mye av marinaden da.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
veldig stiv og øm nakke Siljevanilje Fysisk og mental helse 10 04-04-06 13:35
Det går veldig fort!!? Spinny Ketolysekuren 13 21-06-05 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no