Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kvinner

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-04, 10:42   #1
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Kvinner

Etter personlig erfaring og å ha lest endel av dagbøkene så lurer jeg på en ting.

Hvorfor greier ikke kvinner å gi F ...... i at Huset ikke er støvsuget.
og oppvasken ikke er tatt , når de egentlig er utslitte og trenger søvn.

Dere tenker alltid på dere selv til sist. Hvorfor skal dere alltid være så flinke i hjemmet og på jobb osv. Min oppfordring er å gi litt blanke i hva andre mener og gå dere heller en tur eller gjør ingenting, fordi dere har forkjent det.

Lær dere å deleger oppgaver og godta at ikke alt blir akkurat som dere ønsker.

Forventer forklaring eller avkreftelser fra dere damer.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 11:15   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hehe,

Jeg vet ikke... Jeg kan stå å vaske opp og rydde før jeg legger meg, selv om øynene er helt igjenklistret av trøtthet, men jeg bare MÅÅ bli ferdig...
Jeg blir urolig og stressa av å ha det rotete og skittent. Jeg slapper best av i et rent hjem... Vet ikke om det er innebygd i de fleste damer...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 11:32   #3
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hehe,

Jeg vet ikke... Jeg kan stå å vaske opp og rydde før jeg legger meg, selv om øynene er helt igjenklistret av trøtthet, men jeg bare MÅÅ bli ferdig...
Jeg blir urolig og stressa av å ha det rotete og skittent. Jeg slapper best av i et rent hjem... Vet ikke om det er innebygd i de fleste damer...

Signerer akkurat slik er jeg også. Selv om mannen er super

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 19:53   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg hater å stå opp til rot.... Det er en helt forferdelig måte å starte dagen på...

Som de andre skriver, så blir jeg stresset av å se på rot og skit...

Det skaper dårlig energi... Og det er ikke noe å ta med seg inn i en ny dag.... Da skal vi starte med blanke ark da! (og fargestifter til.. )

Det hender jeg klarer å gi f... som du sier i det, men starter dagen etterpå deretter også, med å stresse over rotet og at jeg må vaske grøtpannen før jeg kan lage grøten, og blir hissig på min bedre halvdel som ikke har gjort det heller, og har kortere lunte ovenfor poden...

Gårsdagens rot hører gårsdagen til... Skal en rote, så rydder en... Skaper ro og fred i heimen!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 20:09   #5
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Veldig bra skrevet Lise!

Jeg trives ikke i et rotete hjem . Siden jeg alltid har vært en ganske ihuga likestillingsforkjemper, har jeg i alle år snakket om at man må ha en ganske lik fordeling av oppgaver og at ikke alt skal være på kvinnens premisser.

Etter å ha etablert meg med (en vidunderlig) mann, har jeg funnet ut (som kvinner flest tror jeg) at menn ikke bryr seg om rot og skitt på samme måte som de fleste av oss jenter. Det er greit at vi skal gjøre like mye men da må jeg påpeke (les mase om) hva han må gjøre.

Konklusjonen er at hvis jeg skal ha det så ryddig og rent som JEG ønsker for å trives, og samtidig slippe å mase, må jeg gjøre det selv.

Forresten så gjelder dette på en måte på jobben også. Jeg opplever at vi jenter ofte er mer samvittighetsfulle og mer opptatt av at ting skal foregå på en litt ryddig og skikkelig måte. Dermed sitter vi ofte med apekatten selv.

Ja du ba om svar så nå fikk du det!

Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 20:13   #6
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Det første jeg gjør om morgenen er å støvsuge!Tar ikke på kontaktlinsene engang.Får helt fnatt om jeg ikke gjør det,hunden er hvit og røyter,og disse dottene irriterer livet av meg.De synes jo så godt!

Å stå opp til et skittent kjøkken,er heller ikke ønskelig.Man blir stressa og det blir et stort irritasjonsmoment,så vaske opp og rydde på kvelden forbygger dette
Det er jo mye koseligere med ordent rundt seg!

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 22:36   #7
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Unntaket jeg. Jeg freder hybelkaniner stadig vekk. Har heldigvis hjelp en gang i uken som hjelper noe.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 29-04-04, 23:33   #8
Marit
Medlem
 
Marit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 56
Innlegg: 282
Marit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt likt

Må bare.



Det er start motoren min om morgenen, støvsuge.
Samme om kvelden, glass og ting vi har brukt må i oppvaskmaskinen.
Klær som har vært i trommelen, må brettes å legges på plass, og en ny maskin på.
Puter i sofa'n rettes på, og allt ungene skal ha med seg ut neste morgen er klart.

Ja, tror vi er født med den "DEFEKTEN",

Blir stressa hvis det ikke er sånn noenlunde til alle tider.

__________________
Marit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det jeg klarer... Svar med sitat
Gammel 30-04-04, 10:54   #9
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Veldig bra skrevet Lise!

Jeg trives ikke i et rotete hjem . Siden jeg alltid har vært en ganske ihuga likestillingsforkjemper, har jeg i alle år snakket om at man må ha en ganske lik fordeling av oppgaver og at ikke alt skal være på kvinnens premisser.

Etter å ha etablert meg med (en vidunderlig) mann, har jeg funnet ut (som kvinner flest tror jeg) at menn ikke bryr seg om rot og skitt på samme måte som de fleste av oss jenter. Det er greit at vi skal gjøre like mye men da må jeg påpeke (les mase om) hva han må gjøre.

Konklusjonen er at hvis jeg skal ha det så ryddig og rent som JEG ønsker for å trives, og samtidig slippe å mase, må jeg gjøre det selv.

Forresten så gjelder dette på en måte på jobben også. Jeg opplever at vi jenter ofte er mer samvittighetsfulle og mer opptatt av at ting skal foregå på en litt ryddig og skikkelig måte. Dermed sitter vi ofte med apekatten selv.

Ja du ba om svar så nå fikk du det!

Du har nok helt rett Nooria.
Men desverre er det en stor sjangse for at dette "hysteriet" ( det er nok slk de fleste menn ser det) med å ha det så rent og pent hele tiden tapper dere for energi, Slik at dere får mindre energi til det som virkelig betyr noe.

Hva er det som er så stressende med litt rot?
Det bare ligger der , er det i veien for meg så fjerner jeg det.

Jeg og de fleste menn trives best i et ryddig hjem vi også, men sansen som sier at nå er det rotete her slår inn ca. 3 dager etter deres.

Så, ikke mas. Bare la vær å gjøre noe så gjør vi det tilslutt ( i hvertfall gjør jeg det).

Og ikke kritiser for at det ikke er godt nok ( for da kvier vi oss for å gjøre det igjen).

Kjenner flere kvinner som har holdtpå på samme måte som dere helt til de en dag var totalt utslitt.

Først da roet de seg ned.

Er det ikke bedre å slå på bremsene litt før?

Har dere virkelig ikke noe bedre å gjøre enn å vaske og rydde, kvitt dere med den følelsen om at alt må være så perfekt.

Gjør heller det dere har lyst til.

Det er mye viktigere for meg at Fruen har det bra og er lykkelig enn et pent og ryddig hjem.

Jeg har vanskelig for å tro at lykken ligger i å ha det rent og pent rundt seg.

Jeg tar heller helgevasken på søndag ( eller lørdag)når jeg er utvilt ,enn å tvinge nmeg selv til å gjøre den på fredag når jeg er sliten etter en lang arbids uke.

For meg er det logisk,for kvinner er det vel som å banne kirka?

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 30-04-04, 12:12   #10
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Begod

Jeg og de fleste menn trives best i et ryddig hjem vi også, men sansen som sier at nå er det rotete her slår inn ca. 3 dager etter deres.

Så, ikke mas. Bare la vær å gjøre noe så gjør vi det tilslutt ( i hvertfall gjør jeg det).

Og ikke kritiser for at det ikke er godt nok ( for da kvier vi oss for å gjøre det igjen).

Det er forsåvidt fornuftig alt det du sier, MEN dersom jeg skal vente de 3 dagene på at mannens sans skal slå inn så vil det jo være konstant rotete her, JA og da vil jeg vantrives konstant .

Jeg er et ganske kreativt menneske. Jeg liker interiør og design og jeg utfolder meg i vår lille hule. Dersom det fine vi/jeg har skapt til en hver tid skal skjules av rot og skitt. HVA ER VITSEN DA!!??

Men det er det som er problemet: Dere skjønner det bare ikke .

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-04-04, 12:27   #11
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Men desverre er det en stor sjangse for at dette "hysteriet" ( det er nok slk de fleste menn ser det) med å ha det så rent og pent hele tiden tapper dere for energi, Slik at dere får mindre energi til det som virkelig betyr noe.

Der har du nok et poeng... Det må jo kunne gå an å slippe seg litt nedpå... det må ikke være perfekt til alle tider...

Opprinnelig lagt inn av Begod

Hva er det som er så stressende med litt rot?
Det bare ligger der , er det i veien for meg så fjerner jeg det.

Det er i veien Det er jo forskjell på litt og mye rot da...

Opprinnelig lagt inn av Begod

Jeg og de fleste menn trives best i et ryddig hjem vi også, men sansen som sier at nå er det rotete her slår inn ca. 3 dager etter deres.

Det tar ikke alltid så lang tid å rydde... ca 3minutter å sitte in i oppvaskemakinen etter hvert måltid... når vi samler opp alt til kvelden, så blir det mye større tiltak å gå i gang, det tar lengre tid, og vi må se på rotet hele dagen...

Opprinnelig lagt inn av Begod

Så, ikke mas. Bare la vær å gjøre noe så gjør vi det tilslutt ( i hvertfall gjør jeg det).

Poenget er vel ikke at kvinner skal mase om at ting skal bli gjort men at to personer som lever sammen skal kunne bli enige om en måte å gjøre det på som begge kan leve med. Dette innebærer at begge har sine ansvarsomr+åder som de selv har ansvar for å følge opp til de tider de er blitt enige om...

Opprinnelig lagt inn av Begod

Og ikke kritiser for at det ikke er godt nok ( for da kvier vi oss for å gjøre det igjen).

Det er et veldig godt poeng! Det er viktig at kvinner inser at menn må få gjøre det på sin måte...

Opprinnelig lagt inn av Begod

Kjenner flere kvinner som har holdtpå på samme måte som dere helt til de en dag var totalt utslitt.

Først da roet de seg ned.

Er det ikke bedre å slå på bremsene litt før?

Absolutt... Men det er så seigt å hente seg inn igjen etterpå i allt rotet...

Opprinnelig lagt inn av Begod

Har dere virkelig ikke noe bedre å gjøre enn å vaske og rydde, kvitt dere med den følelsen om at alt må være så perfekt.

Gjør heller det dere har lyst til.

MYe, men med litt insats hele veien, så blir det tid til begge deler!

Opprinnelig lagt inn av Begod

Det er mye viktigere for meg at Fruen har det bra og er lykkelig enn et pent og ryddig hjem.

At fruen er lykkelig innebærer gjerne litt mer tak i heimen, så hun kan roe seg ned til å ta tak i andre ting?

Opprinnelig lagt inn av Begod

Jeg har vanskelig for å tro at lykken ligger i å ha det rent og pent rundt seg.

Det er lettere å være lykkelig i ordentlige omgivelser... Og mindre stress...

Opprinnelig lagt inn av Begod

Jeg tar heller helgevasken på søndag ( eller lørdag)når jeg er utvilt ,enn å tvinge nmeg selv til å gjøre den på fredag når jeg er sliten etter en lang arbids uke.

Enig med lørdag.. (men duverden så deilig det er å ta helg når det er rent på fredag...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-04-04, 12:50   #12
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Det er forsåvidt fornuftig alt det du sier, MEN dersom jeg skal vente de 3 dagene på at mannens sans skal slå inn så vil det jo være konstant rotete her, JA og da vil jeg vantrives konstant .

Jeg er et ganske kreativt menneske. Jeg liker interiør og design og jeg utfolder meg i vår lille hule. Dersom det fine vi/jeg har skapt til en hver tid skal skjules av rot og skitt. HVA ER VITSEN DA!!??

Men det er det som er problemet: Dere skjønner det bare ikke .

Jepp , vi skjønner det ikke.

Men prøv å ikke slite dere ut.

Et evig dilemma dette.

Har kikket i Presentasjonen din Nooria og jeg våger å komme med en liten advarsel. Når prinsen blir større så blir det nok verre å holde tritt med rot og skitt. Det er mulig du vil oppdage at en vilter 3 åring kan gi hjemmet et helt annet design en det du ønsker .

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 30-04-04, 13:19   #13
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise


At fruen er lykkelig innebærer gjerne litt mer tak i heimen, så hun kan roe seg ned til å ta tak i andre ting?

Det er lettere å være lykkelig i ordentlige omgivelser... Og mindre stress...

Enig med lørdag.. (men duverden så deilig det er å ta helg når det er rent på fredag...

Jada, jeg vet at jo mer jeg gjør hjemme jo bedre.
Men, problemet er at jeg syns det er unødvendig å rydde og vaske når fruen mener det er nødvendig( de 3 dagene).

Så når jeg gjør det alikeveld fordi hun maser så er ikke jeg særlig lykkelig.
Blir sur og tverr, hater mas, og greier overhode ikke å kose meg over at det ble rent og pent etter på.

Her kan dere bruke andre strategier, som ville fått de fleste menn til å vaske og rydde med forventnings fulle smil .

Trives best når det er ryddig, jeg også.
Men at det er litt ruskete plager meg ikke. Det er vel det som er forskjellen.

Nå har fruen fri på fredagene, Så hun tar stort sett det meste av helge vaskene da.

Når hun gikk i full jobb så var det fast takst med helge vask på lørdags morgen / formiddag når vi begge var utvilte.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 30-04-04, 15:41   #14
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Jada, jeg vet at jo mer jeg gjør hjemme jo bedre.
Men, problemet er at jeg syns det er unødvendig å rydde og vaske når fruen mener det er nødvendig( de 3 dagene).

*ler* hvor har du den ideèn eller forestillingen om tre dager fra? *nysgjerrig*

Rydding er jo så mangt..... Det kommer jo an på hvordan utgangspunktet er... -er det ryddig, så er det jo bare litt orden og struktur på oppgavene som skal til for å holde det ryddig (feks rydde etter seg mens en lager mat og sette inn i oppvaskemaskinen når en er ferdig å spise... Sitte oppvaskemaskinen på om kvelden, og tømme den mens en lager frokost om morgenen... Så holder en jo orden rundt seg... Og ikke minst: ta med barna på rydding av leker når det er leggetid...så er de også unna veien. Når det gjelder post og aviser som flyter, så legges de i gjennvinningsposen når en er ferdig med det... tar det etterhvert, så blir det ikke rot.. )

Jeg tenker med gru på hvordan det hadde sett ut her etter tre dager uten rydding... Vi lager all maten fra bunnen av med alt det avfall det medfører... om ikke noen tok det av benken på bare to måltid, så ville det ikke være plass til å gjøre noe, jeg ville ikke orket å lage mat.. for det var jo bare skitne kjørler... nei huff.... og for ikke å snakke om en toåring som får et ryddig rom til å se bombet ut på 4 minutter (har tatt tiden.. )



Opprinnelig lagt inn av Begod

Så når jeg gjør det alikeveld fordi hun maser så er ikke jeg særlig lykkelig.
Blir sur og tverr, hater mas, og greier overhode ikke å kose meg over at det ble rent og pent etter på.

Det skjønner jeg godt. Ikke kjekt å bli mast på.... Men det er "fortjent" om jeg kan bruke et sånt ord om personen ikke tar sin del av oppgavene..

Opprinnelig lagt inn av Begod

Her kan dere bruke andre strategier, som ville fått de fleste menn til å vaske og rydde med forventnings fulle smil .

I know... Er ikke det en naturlig følge av at vi blir mer opplagte da? Mange sier at kvinner ikke skal "spille på slikt", men jeg tror det er en naturlig følge av det å ligge fra seg stresset og irritasjonen...

Opprinnelig lagt inn av Begod

Trives best når det er ryddig, jeg også.
Men at det er litt ruskete plager meg ikke. Det er vel det som er forskjellen.

Går greit med litt rusk, men det er jo så kjappt å få unna likevel når det er så lite....

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-05-04, 11:03   #15
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sitat:

*ler* hvor har du den ideèn eller forestillingen om tre dager fra? *nysgjerrig *

Det er tiden fra fruen mener det er nødvendig å støvsuge / vaske til jeg mener det er nødvendig. "respons tiden"Vil varier fra par til par , men vi menn vil stort sett kreve at det må være mer å ta før det blir nødvendig med støvsuging / vasking.

Sitat:

Rydding er jo så mangt..... Det kommer jo an på hvordan utgangspunktet er... -er det ryddig, så er det jo bare litt orden og struktur på oppgavene som skal til for å holde det ryddig (feks rydde etter seg mens en lager mat og sette inn i oppvaskemaskinen når en er ferdig å spise... Sitte oppvaskemaskinen på om kvelden, og tømme den mens en lager frokost om morgenen... Så holder en jo orden rundt seg... Og ikke minst: ta med barna på rydding av leker når det er leggetid...så er de også unna veien. Når det gjelder post og aviser som flyter, så legges de i gjennvinningsposen når en er ferdig med det... tar det etterhvert, så blir det ikke rot.. )

Overnevnte er jeg ganske flink til når jeg har lyst og energi, men når jeg er slapp og utslitt så lar jeg alt stå til tiltakslysten er kommet tilbake.

Dette har fruen nå skjønt , så nå lar hun det stå til jeg tar det.
Var endel mas om dette før , men nå går alt meget bedre.

Sitat:

Jeg tenker med gru på hvordan det hadde sett ut her etter tre dager uten rydding... Vi lager all maten fra bunnen av med alt det avfall det medfører... om ikke noen tok det av benken på bare to måltid, så ville det ikke være plass til å gjøre noe, jeg ville ikke orket å lage mat.. for det var jo bare skitne kjørler... nei huff.... og for ikke å snakke om en toåring som får et ryddig rom til å se bombet ut på 4 minutter (har tatt tiden.. )

Enig.
6 åringer og 9 åringer er flinke til å rote de også, men å rydde er visst foreldrenes jobb.

Sitat:

Det skjønner jeg godt. Ikke kjekt å bli mast på.... Men det er "fortjent" om jeg kan bruke et sånt ord om personen ikke tar sin del av oppgavene..

Før sa fruen at den eneste måten å få meg til å gjøre husarbeid på var å mase. Nå ( endelig ) har hun funnet en bedre måte: hun lar ting være til jeg gjør det, og jeg trives med det. Tror også at fruen trives bedre med at ting blir gjort uten at hun maser.

Sitat:

Går greit med litt rusk, men det er jo så kjappt å få unna likevel når det er så lite....

Kansje vi har funnet kilden til problemet. Jeg mener det må vare en del rusk for at det skal være noen vits i å hente frem støvsugern. Jeg vil vente til det virkelig vises at jeg har gjort rent.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 05-05-04, 12:20   #16
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Enda et unntak.

Jeg hater å rydde. Jeg føder heller barn enn å rydde, vaske og støvsuge. Hadde det ikke vært for at foreldrene mine kommer innom stadig vekk (og da må jeg ha ting i orden for å unngå hevede øyenbryn) tror jeg hele huset hadde grodd igjen. Nja, kanskje ikke, for ungene leker på gulvet og der SKAL det være rent. Men jeg slenger meg heller på sofaen når jeg er trøtt framfor å rydde ja.

  Svar med sitat
Gammel 05-05-04, 12:28   #17
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Må bare pressiere; at det er da ikke akkurat kjekt å rydde. Men jeg liker bedre å ha det ryddig enn jeg missliker å rydde (og det gjør jeg jo....)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-05-04, 14:02   #18
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Tror ikke noen liker å gjøre husarbeid, Lise.

Godt å se at det finnes unntak, Albetine og Maz.

Jeg hadde ventet meg flere iltre svar med at vi menn måtte se til å gjøre mer husarbeid.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 05-05-04, 14:47   #19
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Vet du, Begod, at jeg har en mann som stiller opp når det gjelder husarbeid. Det er virkelig likestilling hjemme hos oss. Derfor kan jeg ikke klage over at han gjør lite, det er heller motsatt...

  Svar med sitat
Gammel 05-05-04, 14:58   #20
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Du er heldig.

maser mannen din på deg? Tviler på det, vi menn har ikke det med å mase på damene om at nå må husarbeidet gjøres.( jeg kunne aldri tenkt meg til å mase på fruen).

Husarbeid er no dritt som må gjøres. Men det er viktig for meg at jeg får gjøre det når det passer meg og ikke når det passer min bedre halvdel.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 05-05-04, 15:03   #21
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Vet du, Begod, at jeg har en mann som stiller opp når det gjelder husarbeid. Det er virkelig likestilling hjemme hos oss.

Må vel egentlig signere på denne...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-05-04, 15:06   #22
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod


Husarbeid er no dritt som må gjøres. Men det er viktig for meg at jeg får gjøre det når det passer meg og ikke når det passer min bedre halvdel.

Jeg må bare kommentere denne:
Å leve i felleskap innebærer å tilpasse seg hverandre.... Ikke at en skal gjøre sitt når det passer den personen...

(dette var ikke ment som kritikk til deg, - dere hadde jo tydeligvis en enighet... )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-05-04, 17:01   #23
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Oi - denne tråden hadde jeg glemt!! Huffamei....eller kanskje fortrengt....?

JEG er et rotehode - og mannen min er veldig ryddig. I hvert fall på overflaten... HAN maser på meg - og jeg irriterer meg over at han kun rydder på overflaten slik at hvis du åpner et skap - så bør du bruke hjelm. Eller så finner du ikke det som naturlig skulle være i det skapet du åpnet - men et helt annet sted...

Min kjære mor hadde en gang en spekefjøl hvor det sto:

"Bedre med litt skitt i krokene enn et rent helvete"

- og den syns jeg er veldig god og svæææært dyp da.... Kanskje flere kan tenke på den når de frustrerte, sure og irriterte vasker så såpe og vann skvetter etter å ha blitt mast på så lenge for at ikke husarbeidet er gjort....

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-05-04, 17:13   #24
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg får vel blande meg litt inn her og !

Ryddinng og vasking er det verste jeg vet !
Det er min kjære enig i....

Problemet er bare at vi begge to liker at det er sånn nogenlunde rundt oss. Vi har som regel en dag i uka (lørdag) hvor vi gjør en liten rask innsats. Jeg vasker bad (dusjkabinett/vask og do), han støvsuger, jeg tørker støv og vasker gulvene (siden vi bare er to + katt, vasker jeg bare gulvene annenhver uke).

I det daglige har vi en grei regel, den som lager maten slipper oppvasken..... Vi har ikke oppvaskmaskin (var ikke plass på kjøkkenet da vi flyttet inn - og så ble det bare sånn...)

Han rydder sitt, jeg rydder mitt. Han vet at hvis han ikke rydder sitt så risikerer han å aldri se det igjen...... Alt som ikke er i bruk eller ligger der det bør/skal ligge kan kastes (veldig grei avtale....) Han har et lite kontor og det er ingen grunn til at papirer og slikt skal ligge spredd over hele huset.......

Når alt dette er sagt....ingen av oss har støv på hjernen !!! Hvis jeg jobber helgevakt blir det ikke gjort noe den helga. Skal vi ha besøk blir det tatt en rask sveip over hele altet. Ingen stresser med noe. Kankje fordi vi har en perfekt arbeidsfordeling som går av seg sjøl og ingen maser....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-05-04, 09:34   #25
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Jeg må bare kommentere denne:
Å leve i felleskap innebærer å tilpasse seg hverandre.... Ikke at en skal gjøre sitt når det passer den personen...

(dette var ikke ment som kritikk til deg, - dere hadde jo tydeligvis en enighet... )

Hun gjør husarbeid når det passer henne og jeg når det passer meg.
Det har bare blitt sånn etterhvert og jeg syns det fungerer bedre enn alle tidligere avtaler.Jeg gjør i hvertfall mer nå enn jeg noengang har gjort før.

Husarbeidet er mye mer givene når man gjør det av eget ønske.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Kosttilskudd Zoë Induksjonen 8 20-04-04 10:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no