Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-14, 15:01   #22076
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det gammeldags av meg å bli skuffa over at mannen ikke orker å måke snø før det er absolutt nødvendig? Nabomennene måker hver dag, mens min mann kun når vi ikke klarer å komme oss ut med bilen lengre. Bilen står i garasjen. Jeg ønsker ikke å kjøre meg fast, dvs at jeg "må" gjøre det, og jeg har dårlig rygg... Han sier "slapp av, gjør det o morra"... Er jeg kravstor? Jeg blir så irritert og skuffa...

Måk selv, det pleier kjapt og få de fleste menn til og ta ansvar

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 17-01-14, 15:13   #22077
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Måk selv, det pleier kjapt og få de fleste menn til og ta ansvar

Jeg gjør det, men problemet er at jeg blir værre i ryggen av det! Han er frisk...

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 17-01-14, 15:56   #22078
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hei Kitt! Så "bra" at du fikk 100%! Jeg skal ogs søke, må bare utprøves litt til først...kan jeg spørre... Er det viktig å sende med tannlege og hudlegeattester?

Vet du, jeg sendte med alt som kunne bevis det jeg sliter med i hverdagen.
Det er jo en kjent sak at nav prøver seg med at ting ikke er alvorlig nok, inngripende nok, osv.
Tannlegen kunne feks bevise at jeg hadde ødelagt tennene mine fordi jeg som mange andre med fibromyalgi ikke en gang om natten klarer å slappe av i blant annet kjeven.
Jeg har opptil flere hudlidelser som blant annet påvirkes av stress, noe som ikke akkurat er lett å unngå i en jobb som sykepleier.
Osv osv osv.

Lykke til!
Tok med absolutt ALT som kunne gi nav et innblikk i hvordan mine sykdommer og skavanker påvirket livskvaliteten min, rett og slett.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 17-01-14, 16:57   #22079
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hmm, ser ikke sånn ut etter bildene på google å dømme.
Det er mer som om huden plutselig blir gjennomsiktig og man ser hver eneste blodåre veldig godt, og den blir mørk mørk blå. Noen av dem nestensvarte.
Det varer bare noen få minutter, for innen jeg fikk hentet mobilen for å fotografere de var det borte. Men det har skjedd endel ganger.
Ser ut til å kanskje være hormonrelatert fra hva jeg kan finne.

Jeg skjønner hva du mener. Jeg har det selv av og til (bare grønne siden jeg har varm hudtone). Aner ikke hva det kommer av da. Men det ser absolutt ikke ut som de bildene man finner når man søker på toasted skin syndrome.

Mer som dette:


Ikke knudrete vener, ikke oppstikkende. Bare at man plutselig ser dem kjempegodt gjennom huden.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 17-01-14, 18:46   #22080
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det gammeldags av meg å bli skuffa over at mannen ikke orker å måke snø før det er absolutt nødvendig? Nabomennene måker hver dag, mens min mann kun når vi ikke klarer å komme oss ut med bilen lengre. Bilen står i garasjen. Jeg ønsker ikke å kjøre meg fast, dvs at jeg "må" gjøre det, og jeg har dårlig rygg... Han sier "slapp av, gjør det o morra"... Er jeg kravstor? Jeg blir så irritert og skuffa...

Kjøp en snøfreser og belast hans konto.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 17-01-14, 19:12   #22081
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg skjønner hva du mener. Jeg har det selv av og til (bare grønne siden jeg har varm hudtone). Aner ikke hva det kommer av da. Men det ser absolutt ikke ut som de bildene man finner når man søker på toasted skin syndrome.

Mer som dette:


Ikke knudrete vener, ikke oppstikkende. Bare at man plutselig ser dem kjempegodt gjennom huden.

Akkurat sånn!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-01-14, 19:13   #22082
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det gammeldags av meg å bli skuffa over at mannen ikke orker å måke snø før det er absolutt nødvendig? Nabomennene måker hver dag, mens min mann kun når vi ikke klarer å komme oss ut med bilen lengre. Bilen står i garasjen. Jeg ønsker ikke å kjøre meg fast, dvs at jeg "må" gjøre det, og jeg har dårlig rygg... Han sier "slapp av, gjør det o morra"... Er jeg kravstor? Jeg blir så irritert og skuffa...

Gjør han det i morgen da?

Jeg har en sånn mann som må gjøre ting når han selv føler for det. Utrolig irriterende innimellom, men sånn er det bare.. Gidder ikke irritere meg så veldig mye over det, for da hadde det gått veldig mye tid til å være sur.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 17-01-14, 19:26   #22083
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Supera og Carisma: Sånn ser jo mine armer ut ca hele tiden? I blant får jeg veldig utstående blodårer som er tydelige i fargen, særlig på underarmene og hendene, men har alltid tenkt på det som tegn på varmeregulering, altså at blodårene utvider seg når det er varmt, og omvendt når det er kaldt. Nå har jeg ganske blek ut, og generelt tydelige blodårer, da. Men tror ikke dette er unormalt? Har aldri tenkt på det som noe annet i alle fall.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 17-01-14, 19:35   #22084
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Ved å lage tavlemalingen selv kan jeg bruke den fargen jeg vil, ikke bare sort.
Kjempefin tavlevegg du har laget

Ja, det er sant. Så en lilla tavlevegg på et barnerom en gang, veldig kult. Lykke til med prosjektet!

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet
Gammel 17-01-14, 19:57   #22085
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Carisma, Supera, Photo: Jeg har også sånne armer. Men jeg er ganske bleik og som regel kald, så jeg bare antar deg er derfor.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 17-01-14, 20:41   #22086
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Carisma, Supera, Photo: Jeg har også sånne armer. Men jeg er ganske bleik og som regel kald, så jeg bare antar deg er derfor.

Og jeg har også sånne armer. Helt naturlig. Noen har blodårer som ligger langt opp og noen har ikke. Men en annen sak er at slike blodårer også kan ha sammenheng med høyt blodtrykk og utvidete blodårer for å kompensere. Så jeg ville ha snakket med en lege for å finne årsaken.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 17-01-14, 20:52   #22087
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er bleik, som regel varm og har normalt blodtrykk. Kanskje man kan få det av å være varm også? Jeg tror jeg pleier helst å få det på sommeren altså.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 17-01-14, 21:00   #22088
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har ikke høyt blodtrykk, jeg er nok bare bleik

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 17-01-14, 21:05   #22089
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg gjør det, men problemet er at jeg blir værre i ryggen av det! Han er frisk...

Forsøk å få ham til å forstå hvor vondt ryggen din gjør etterpå. Gjerne gjør det enda mer dramatisk enn det er. Få ham til å føle seg som en skikkelig fæl pinglete mann!

Seriøst: Hvis han lar deg måke snø når du får VONDT, da har han misforstått likestilling, altså.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold
Gammel 17-01-14, 21:20   #22090
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg er bleik, som regel varm og har normalt blodtrykk. Kanskje man kan få det av å være varm også? Jeg tror jeg pleier helst å få det på sommeren altså.

Når du er varm utvider blodårene seg så det kan gi samme effekten.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 17-01-14, 21:34   #22091
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Mine blodårer syns jo til vanlig også, men jeg snakker om veldig stor forskjell fra vanlig. Ser ut som de er tegnet på med mørkeblå sprittusj. I går syntes de til og med på utsiden av albumene, og der ante jeg ikke at det fantes årer engang. Kan også se hvordan blodet pumper gjennom de største, det kan jeg ikke til vanlig. Jeg har normalt blodtrykk, fikk bekreftet det hos bedriftslegen senest for to uker siden. Og jeg er stort sett varm av meg tl vanlig.
Nesten mer slik: http://www.ungafakta.se/ont/grafik/b...orgiftning.jpg. (Ikke at jeg tror det er årsaken altså )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-01-14, 22:16   #22092
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk for svar!! han måkte resten i kveld da, det jeg ikke tok. Han mener at vi klarer å komme oss over mye snø med bilen, så det er ikke noe stress med å måke. Jeg blir stressa, redd for å kjøre meg fast, derfor måker jeg selv... Han sier at jeg må ikke måke, bare vente til han gjør det lissom. Irriterende å vente når jeg mener at han venter for lenge!

Os, vi har snøfreser, men får ikke dreis på den...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 17-01-14, 22:17   #22093
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vet du, jeg sendte med alt som kunne bevis det jeg sliter med i hverdagen.
Det er jo en kjent sak at nav prøver seg med at ting ikke er alvorlig nok, inngripende nok, osv.
Tannlegen kunne feks bevise at jeg hadde ødelagt tennene mine fordi jeg som mange andre med fibromyalgi ikke en gang om natten klarer å slappe av i blant annet kjeven.
Jeg har opptil flere hudlidelser som blant annet påvirkes av stress, noe som ikke akkurat er lett å unngå i en jobb som sykepleier.
Osv osv osv.

Lykke til!
Tok med absolutt ALT som kunne gi nav et innblikk i hvordan mine sykdommer og skavanker påvirket livskvaliteten min, rett og slett.

Tusen takk!!! Skjønner nå hvorfor du sendte inn alt.

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 17-01-14, 22:19   #22094
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Tusen takk for svar!! han måkte resten i kveld da, det jeg ikke tok. Han mener at vi klarer å komme oss over mye snø med bilen, så det er ikke noe stress med å måke. Jeg blir stressa, redd for å kjøre meg fast, derfor måker jeg selv... Han sier at jeg må ikke måke, bare vente til han gjør det lissom. Irriterende å vente når jeg mener at han venter for lenge!

Os, vi har snøfreser, men får ikke dreis på den...

Vanskelig tun å kjøre i eller bakke opp? Jeg er som mannen din, tenker at jeg kommer meg jo som regel over snøen. Her pleier snøen å smelte bort i løpet av noen dager. Så mye arbeid for ingenting. Men så kommer faren min og måker for meg (snille mannen ) og så får jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke har gjort det. Så jeg prøver å måke tunet av og til selv om jeg synes det er bortkastet arbeid.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 17-01-14, 23:27   #22095
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Tusen takk for svar!! han måkte resten i kveld da, det jeg ikke tok. Han mener at vi klarer å komme oss over mye snø med bilen, så det er ikke noe stress med å måke. Jeg blir stressa, redd for å kjøre meg fast, derfor måker jeg selv... Han sier at jeg må ikke måke, bare vente til han gjør det lissom. Irriterende å vente når jeg mener at han venter for lenge!

Os, vi har snøfreser, men får ikke dreis på den...

Ta hans bil. Kjør den fast. Lesson learned for him.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold
Gammel 17-01-14, 23:31   #22096
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skal man ned i vekt, så er jo snømåking helt grei trening, da.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet
Gammel 18-01-14, 14:57   #22097
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Skal man ned i vekt, så er jo snømåking helt grei trening, da.

Ikke når ryggen ikke tåler det.

Marella, jeg synes det burde være en selvfølge for ham å måke når du ikke tåler det for ryggen din.
Her i huset er det mye jeg ikke klarer som gubben tar seg av og mye han ikke klarer som jeg tar meg av.
Man må jo hjelpe hverandre.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 19-01-14, 23:01   #22098
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Tusen takk for svar!! han måkte resten i kveld da, det jeg ikke tok. Han mener at vi klarer å komme oss over mye snø med bilen, så det er ikke noe stress med å måke. Jeg blir stressa, redd for å kjøre meg fast, derfor måker jeg selv... Han sier at jeg må ikke måke, bare vente til han gjør det lissom. Irriterende å vente når jeg mener at han venter for lenge!

Os, vi har snøfreser, men får ikke dreis på den...

Få tak på freseren, og måk. La ham føle seg unyttig. Menn liker å føle de kan gjøre det meste av tyngre ting, og at kona ikke kan noe. (ikke alle, men mange)
Vis ham at du klarer deg selv, finn en måte som er ok for ryggen og stå på.

Har gjort det selv, måkte og styrte, og det ble ingen middag den dagen, for å si det slik, jeg orket ikke.
Etter noen runder med at jeg stakk ut og måkte før han fikk snudd seg, var det slutt.

Alle andre menn i gata tok snøen, mens "hans" kone tok det... hehe, han likte ikke det.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 20-01-14, 06:42   #22099
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Supera og Carisma: Sånn ser jo mine armer ut ca hele tiden? I blant får jeg veldig utstående blodårer som er tydelige i fargen, særlig på underarmene og hendene, men har alltid tenkt på det som tegn på varmeregulering, altså at blodårene utvider seg når det er varmt, og omvendt når det er kaldt. Nå har jeg ganske blek ut, og generelt tydelige blodårer, da. Men tror ikke dette er unormalt? Har aldri tenkt på det som noe annet i alle fall.

Samme greia med meg - bleikfis som juling (minus akkurat nå!).
Så jeg går for ganske normalt

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 20-01-14, 07:53   #22100
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet om det kommer helt ny hud av seg selv på en 3.gradsforbrent flekk?
Mvh. klønedilly

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 5 (0 medlemmer 5 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no