Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Billigere alternativ til Cocosa

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-08, 20:23   #1
Bamse
Juniormedlem
 
Bamse sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 32
Bamse er på en erverdig vei
Lightbulb

Billigere alternativ til Cocosa

Var på Eksotisk butikk og fant en kokkosnøtt olje som heter Pride 100% pure coconut oil på 500ml, til 25kr. Jeg tror jeg betalte rundt 150kr for cocosaen!

Vet ikke om noen andre her har lagt merke til det?

Jeg har før kjøpt kokosnøtt olje extra virgen i DK, men da et annet merke som er veldig bra og 100% økologisk, og da kostet den 69 dkr for 500ml. Akkurat det samme som vi i Norge betaler 160kr for.
Men finnes det noe alternativ til Cocosa extra vergin i Norge???

Han på den eksotiske butikken sa at det var en olje som ble tatt inn fra Filipinene, som var extra virgen altså som kan brukes til kosttilskudd. Han viste ikke helt hvem som tok det inn, men han sa at denne var mye billigere enn Cocosaen.........

Noen???

Bamse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 20:30   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Billigere alternativ til Cocosa

Supert at du fant den da!! Bare sjekk at det ikke er transfett i den da, det er litt kjipt med det!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 20:36   #3
Bamse
Juniormedlem
 
Bamse sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 32
Bamse er på en erverdig vei

Sv: Billigere alternativ til Cocosa

Det står 100% pure coconut oil, det er vel ikke transfett i da....eller?

Her er nettsiden til merket:
http://www.westmill.co.uk/products/b...ride_home.html


Sist redigert av Bamse : 01-02-08 kl 20:41. Årsak: la til web adresse
Bamse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 21:08   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Billigere alternativ til Cocosa

jeg leste selvfølgelig "EROTISKkbutikk" så for meg at de skulle drikke masage-olje jeg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 22:14   #5
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Billigere alternativ til Cocosa

29 kroner var liksom for godt til å være sant... Skjønt, hvem vet?
Det viktigste er produksjonsmåten.
Det er ca. 94 % mettet fett i kokosfett, og det blir ikke til transfettsyrer, Megvel. Resten består av antioksidanter, enumettet og flerumettet fett. Dette er det som kan bli ødelagt.
Likevel skal en være obs. på oljer som har blitt produsert uforsvarlig, for de kan inneholde mugg-gifter og andre høyst helseskadelige stoffer. Og jeg ville nok forsøkt å undersøke det i dette tilfellet før jeg hadde spist det.
Men synes at cocosaen er unødvendig dyr. Så et godt alternativ vil jeg absolutt ha!

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 22:37   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Billigere alternativ til Cocosa

Jada, jeg fant billig kokosnøttolje på helsekosten i USA, ser du, den hadde 1,5g transfett per ss... Det er jo ikke bra. Er olja parfyrmert og bleket dannes det nemlig transfett.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:10   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Billigere alternativ til Cocosa

Opprinnelig lagt inn av Bamse, her.

Var på Eksotisk butikk og fant en kokkosnøtt olje som heter Pride 100% pure coconut oil på 500ml, til 25kr. Jeg tror jeg betalte rundt 150kr for cocosaen
Noen???



Den er ikke extra virgin, og selv om kokosolke tåler sterke varme kan den inneholde billigere (innblandede) oljer/avfallsprodukter og transfett og bør absolutt ikke brukes. At det står "pure" betyr ikke noe. Om du bruker den kan du like gjerne kjøpe delfia fett og spise det.

Litt av vitsen med cocosa er at den er garantert ren (Pure varianten) og extra virgin. Den har egenskaper kun extra virgin har. Står det ikke spesifikt extra virgin på flaska ER det ikke extra virgin heller. De har ikke lov å merke den med det om den ikke er det. Men hvem som helst kan kalle olja si pure. Det skal bare bety at det kun er kokos i den og at den ikke er tilsatt andre oljer. (Men er den produsert langtvekkistan og ikke er skikkelig merket vet vi ikke hva som er i den, vet vi vel). Vær alltid skeptisk til flytende kokosolje i normal værelsetemperatur. Den SKAL kremaktig/hard i konsistensen om den er extra virgin/pure og ikek blandet med andre typer oljer og mulig transfett,

Det behøver ikke være Cocosa alså. Bare den er extra virgin !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 03-02-08 kl 09:31. Årsak: Presisiering av konsisensen på kokosolje.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 13:49   #8
Bamse
Juniormedlem
 
Bamse sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 32
Bamse er på en erverdig vei

Sv: Billigere alternativ til Cocosa

Jepp, vet det. Tok bare litt feil i prisen på den steke cocosaen, den som koster 89kr eller noe...Har den noen spesielle egenskaper som det mekret jeg har kjøpt ikke har?

Når det gjelder extra virgin cocosa, så hadde det vært fint med et alternativ til den. Hvorfor skulle ikke et anet merke være like godt? Men finnes det overhodet noen andre merker i Norge da?? Det gjør det nemlig i DK, der er det flere typer, så litt pussig om det bare er en type i Norge.

Bamse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 15:47   #9
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Billigere alternativ til Cocosa

I følge Bruce Fife Og Mary Enig så skal vanlig kokosolje ikke være skadelig og danne transfettsyrer. Og de ser ut til å vite hva de snakker om!
Det er ikke blekingen og deodøriseringen som forårsaker danning av transfettsyrer.
Men noen fraksjonerer kokosfettet under produseringen, og dette kan sterkt påvirke kvaliteten på fettsyrene den inneholder. Vet ikke om jeg har forstått hva fraksjonering er, men tror det er at sterk oppvarming fører til at fettsyrene blir fraseparert ved forskjellige temperaturer, og at en da kan sitte igjen med svært ulikt innhold fettsyremessig. Det er den eneste forklaringen jeg kan skjønne på det høye transfettinnholdet du refererer til, Megvel!
Det finnes også svært dårlige asiatiske oljer som kalles cochin-oljer. Disse er bl. a. fulle av muggsopp, og anbefales ikke.
Begge typene av cocosa er godkjent til innvortes og utvortes bruk.
Men skulle gjerne hatt billigere alternativer, som sagt!

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 18:12   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Billigere alternativ til Cocosa

Opprinnelig lagt inn av Bamse, her.

Hvorfor skulle ikke et anet merke være like godt? .

Sitat:

Det behøver ikke være Cocosa alså. Bare den er extra virgin !

Et annet merke kan være like godt...... At det det er extra virgin har ikke noe med varemerket å gjøre, det har med fremstillingen å gjøre. Alle oljer vi bruker bør være merket med "extra virgin". Det er den sunne oljen.

Extra virgin er alltid kaldpresset, og er betegnelsen på den første pressingen av oljen. Og de utvinnes fra kun førsteklasses råvare. Det er denne oljen som har den høyeste kvaliteten, både når det gjelder smak og lukt.
Pure betyr bare at det er en olje som ikke inneholder olje fra mer enn en type råvare. Den tåler som regel varme bedre enn extra virgin. Den er ofte en blanding av extra virgin fra billigere og dårligere kvalitets råvare og billigere raffinert olje fra samme råvare. Gjerne fra 2. og 3. gangs pressing - dessverre mange ganger varmpresset.

Transfett er egentlig bare en kjemisk benevning på hva som skjer/har skjedd med en fettsyre etter oppvarming eller hydrogenering. Den endrer struktur fra cis-form til trans-form (molekylet vrir seg).

Transfett finnes i alt industrifett, men margarinene har nå mye mindre enn før. De største kildene er pommes frittes, potetgull, kjeks, kjøpte kaker, posesupper, posesauser m.m. Men det behøver vi ikke bry oss med om vi spiser lavkarbo hvor man generelt sett ikke bruker slike produkter.

Det er dessverre ikke så strenge krav til merking i Norge som i andre land. Om det står "delvis herdet vegetabilsk fett", eller "delvis hydrogenert vegetabilsk fett", så er det det samme som transfett. Men norske regler sier at man ikke trenger deklarere dette, og det kan derfor bare stå "vegetabilsk olje". Noe de fleste tror er kjempebra, for det er jo det myndighetene våre har sagt...

Når det gjelder Cocosa spesielt
, siden det er den det spørres om her:

Cocosa er bra for oss fordi den inneholder laurinsyre, andre mellomlange fettsyrer, vitaminer, mineraler og antioksidanter kroppen vår trenger. Den er i tillegg bra for huden og for fordøyelsen. Det menes også at den til en viss grad kan øke forbrenningen. Noen steder her i verden blir man anbefalt kokosolje istedenfor medisinering om man er på grensen til å ha lavt stoffskifte da dette også skal kunne stimuleres av oljen. Kokosolje er også en av de oljene som tåler varme godt, - så til steking er den også bra.

Her i Norge er det hovedsaklig to typer som selges. Cocosa Extra Virgin (kaldpresset fra ferske nøtter) til kosttilskudd og i mat. Og Cocosa Pure (presset av tørket kokosnøttkjøtt) som brukes til steking. Den første lukter og smaker av kokos, sisnevnte har inge smak eller lukt.

Du kan lese mer om Cocosa HER.

Pure er IKKE kost tilskudd fordi noen av næringsstoffene som ikke tåler varme er tatt bort. Om du ikke klarer smaken av extra virgin vil je anbefale MCT oljen. Den er lukt- og smakfri.

Vær alltid skeptisk til flytende kokosolje i normal værelsetemperatur (+/- 20 grader). Den SKAL være kremaktig/hard i konsistensen om den er extra virgin/pure og ikke blandet med andre typer oljer og ikke inneholde mulig transfett. Den smelter rundt "kroppstemp" og blir flytende....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 03-02-08 kl 09:34. Årsak: Presisering av konsistens ekte kokosolje
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 20:48   #11
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Billigere alternativ til Cocosa

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Transfett er egentlig bare en kjemisk benevning på hva som skjer/har skjedd med en fettsyre etter oppvarming eller hydrogenering. Den endrer struktur fra cis-form til trans-form (molekylet vrir seg).

Transfett finnes i alt industrifett, men margarinene har nå mye mindre enn før. De største kildene er pommes frittes, potetgull, kjeks, kjøpte kaker, posesupper, posesauser m.m. Men det behøver vi ikke bry oss med om vi spiser lavkarbo hvor man generelt sett ikke bruker slike produkter.

Dette gjelder kun (fler)umettete fettsyrer, Nille! Mettet fett (som kokosfett har ca. 94% i seg av) har ingen cis-bindinger, fordi det er mettet. Derfor heller ingen cis-bindinger som kan omdannes til trans-bindinger. Det er ca. 6% en- og flerumettete fettsyrer i kokosfett, og disse kan påvirkes, men resten av fettsyrene blir ikke påvirket.

De sunne mellomlange fettsyrene i kokosolje vil ikke bli forandret av vanlig framstilling, med unntak av fraksjonering...
Ellers er det sant at kokosfett som ikke er extra virgin har dårligere ernæringsmessig kvalitet, og mangler de sunne antioksidantene.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 11:14   #12
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Billigere alternativ til Cocosa

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Cocosa er bra for oss fordi den inneholder laurinsyre, andre mellomlange fettsyrer, vitaminer, mineraler og antioksidanter kroppen vår trenger. Den er i tillegg bra for huden og for fordøyelsen. Det menes også at den til en viss grad kan øke forbrenningen. Noen steder her i verden blir man anbefalt kokosolje istedenfor medisinering om man er på grensen til å ha lavt stoffskifte da dette også skal kunne stimuleres av oljen.


Har tenkt endel over dette siden jeg leste det igår - for jeg har jo hypotyreose og er medisinert for det (for tiden bruker jeg 3 g Armour og 25 mg. Levaxin). Formen har ikke vært så veldig bra det siste året etter overgang fra levaxin/liothyronin til Armour - fremgangen har jo vært der men det har gått veldig tregt. Har vært sykemeldt stort sett hele 07 (100% i 3 mnd. deretter i gradert sykemelding). I oktober var jeg nær ved å gi opp å bli helt bra igjenn, men måtte jo bare fortsette. I november var jeg 40% sykemeldt og måtte passe på å hvild de dagene jeg hadde "fri", trening orket jeg kanskje 2 ganger i uken. I desember jobbet jeg delevis fult (hade endel feriedager tilgode som jeg tok ut i enkeltdager gjennom hele desember) men hadde ikke overskudd til å trene noen ting.

MEN nå har jeg hatt en skikkelig opptur. Etter jul har jeg sakte men sikkert bare blitt bedre og bedre. Jeg har jobbet fult hele januar samtidig som jeg begynte å trene litt ved siden av - og det har gått veldig greit. Har økt treningsmengden med ca 1 time pr. uke - uten problem. Nå kan jeg faktisk trene 4 ganger i uke i tillegg til full jobb - uten problem - formen og energien er på topp, det samme er konsentrasjonen og "uthodenheten" - helt utrolig deilig.

Syns det er så rart at formen kan endre seg så drastisk fra den ene mnd. til den andre, men tenkte at endelig har Armouren begynt å virke.

Det rare er at jeg i desember begynte å lage Georgines cocosa-sjokoladene - og de har jeg faktisk kost meg med hver dag siden (unner med 2-3 små til kaffe'n hver dag). Lager en god ladning hver helg, og har gjennom hele uken! Har brukt 2 glass med cocosa (lagde siste ladning igår).

Lurer på om det kan være cocosa'en som har en så positiv innvirkning på stoffskiftet??

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 22:21   #13
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Billigere alternativ til Cocosa

Blir bare forvirret jeg .
Jeg har både "extra virgin"(med kokkos smak) og "pure" uten smak.
Bør jeg bare kaste den Pure cocosaen da eller?

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 22:41   #14
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Billigere alternativ til Cocosa

Opprinnelig lagt inn av terry, her.

Blir bare forvirret jeg .
Jeg har både "extra virgin"(med kokkos smak) og "pure" uten smak.
Bør jeg bare kaste den Pure cocosaen da eller?

Nei, hvis merket er av Cocosa, så bare bruk den. Fint til steking og annen matlaging. Grunnen til at "extra virgin" anbefales, er at den har flere antioksidanter intakt. Men de mellomlange fettsyrene er like sunne på denne måten. Siden "Extra virgin" har antioksidantene intakt, og disse er nyttige for oss, så anbefales det å ikke ødelegge disse ved steking. Du kan altså bytte mellom disse etter behov.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 15:26   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Billigere alternativ til Cocosa

Opprinnelig lagt inn av terry, her.

Blir bare forvirret jeg .
Jeg har både "extra virgin"(med kokkos smak) og "pure" uten smak.
Bør jeg bare kaste den Pure cocosaen da eller?

Det var ikke meningen å forvirre !
I posten min skrev jeg først generell info om oljer (uansett type), med forklaring på Extra Virgin, pure og transfett etc.

Nedenfor spesifiserte jeg litt info om kokosolje og da Cocosa, som oppfører seg litt anderledes enn andre oljer, hovedsaklig fordi den består av en stor prosent mettet fett.

Som Manina påpeker er Cocosa trygt !!

Sitat:


Når det gjelder Cocosa spesielt, siden det er den det spørres om her:

Cocosa er bra for oss fordi den inneholder laurinsyre, andre mellomlange fettsyrer, vitaminer, mineraler og antioksidanter kroppen vår trenger. Den er i tillegg bra for huden og for fordøyelsen. Det menes også at den til en viss grad kan øke forbrenningen. Noen steder her i verden blir man anbefalt kokosolje istedenfor medisinering om man er på grensen til å ha lavt stoffskifte da dette også skal kunne stimuleres av oljen.
Kokosolje er også en av de oljene som tåler varme godt, - så til steking er den også bra.


Her i Norge er det hovedsaklig to typer som selges. Cocosa Extra Virgin (kaldpresset fra ferske nøtter) til kosttilskudd og i mat. Og Cocosa Pure (presset av tørket kokosnøttkjøtt) som brukes til steking. Den første lukter og smaker av kokos, sisnevnte har inge smak eller lukt.

Du kan lese mer om Cocosa HER.

Pure er IKKE kost tilskudd fordi noen av næringsstoffene som ikke tåler varme er tatt bort. Om du ikke klarer smaken av extra virgin vil je anbefale MCT oljen. Den er lukt- og smakfri.

Vær alltid skeptisk til flytende kokosolje i normal værelsetemperatur (+/- 20 grader). Den SKAL være kremaktig/hard i konsistensen om den er extra virgin/pure og ikke blandet med andre typer oljer og ikke inneholde mulig transfett. Den smelter rundt "kroppstemp" og blir flytende....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins & Armour mam Fysisk og mental helse 20 09-02-05 17:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no