Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon

Nybegynner med dårlig tid!

Informasjon Informasjon fra administrasjonen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-09, 23:47   #1
Chic
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1
Chic er på en erverdig vei

Nybegynner med dårlig tid!

Hei dere og takk for et fint forum!JEg ble tipset om dette i dag på jobb, da det plutselig gikk opp for med at jeg skal i bikini om en uke og føler meg ikke klar for det.

Jeg er tidligere en Grethe Rode entusiast, så dette med fri flyt av fett og kalorier er litt uvant for meg. Men har stor tro på at dette fungerer godt

Jeg ser fra fler av trådene her at de anbefaler å lese boken om ketolyse før man begynner, men jeg har virkelig ikke tid. Er det noe vits for meg å begynne da? Jeg har sett at jeg skal ha 15 g Carbs daglig og er klar for veiing en uke fremover også får jeg satse på å holde det så godt som mulig på ferie.

Har dere noen gode råd til meg som går rundt dette med å lese boken først?

Tusen takk, og veldig inspirerende å se at alle er så aktive og støttende her inne

Chic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Håper dette virker! Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 00:12   #2
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nybegynner med dårlig tid!

Opprinnelig lagt inn av Chic, her.

Hei dere og takk for et fint forum!JEg ble tipset om dette i dag på jobb, da det plutselig gikk opp for med at jeg skal i bikini om en uke og føler meg ikke klar for det.

Jeg er tidligere en Grethe Rode entusiast, så dette med fri flyt av fett og kalorier er litt uvant for meg. Men har stor tro på at dette fungerer godt

Jeg ser fra fler av trådene her at de anbefaler å lese boken om ketolyse før man begynner, men jeg har virkelig ikke tid. Er det noe vits for meg å begynne da? Jeg har sett at jeg skal ha 15 g Carbs daglig og er klar for veiing en uke fremover også får jeg satse på å holde det så godt som mulig på ferie.

Har dere noen gode råd til meg som går rundt dette med å lese boken først?

Tusen takk, og veldig inspirerende å se at alle er så aktive og støttende her inne

En uke vil ikke gjøre noen verdens forskjell, så bruk heller den uka til å lese boka og sette deg inn i hvordan ting fungerer...

  Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 01:12   #3
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nybegynner med dårlig tid!

Jeg liker innstillingen din. Fort og gæli

Du trenger ingen bok for å komme i gang, men det er absolutt en fordel å lese en eller annen lavkarbobok etterhvert for å få forståelse for teorien og helsefordelene ved denne livsstilen.

For å komme i bikinimodus på en uke finnes det neppe noe bedre enn lavkarbo. Du kommer sikkert ikke til å gå så veldig mye ned i fettprosent på så kort tid, men du vil antageligvis kvitte deg med et par kilo vann og noe fett. Jeg gikk ned 4-5 kilo den første uken.

Her er i hvert fall 10 kjappe tips til den uken du har foran deg:

1. På lavkarbo blir sultfølelse/aktivitetsnivå mye bedre balansert enn ved høykarbo. Men du rekker neppe å tilpasse deg på en uke. Du må derfor gi det litt drahjelp og spise noe mindre (i mengde - ikke tenk kalorier) enn du kanskje er vant til.

2. Vent en dag eller to før du øker fettinntaket drastisk. Når du er i ketose lagrer ikke kroppen fett på samme måte som før, samtidig som du forbrenner mer av eget fett. Men det kan ta et par dager før denne prosessen kommer i gang. Husk at du ikke kan erstatte proteiner med fett. Du trenger ikke ketostix. Holder du deg under 15-20 gram kh per dag kommer du raskt i ketose uansett. Men hvis du ønsker å få bekreftet at du faktisk er i ketose, får du kjøpt stix på apoteket for ca 45 kroner.

3. Spis regelmessig, og prioriter en solid frokost. Egg og bacon stekt i meierismør er bankers. Det har en veldig riktig miks av fett/protein som raskt får opp energinivået og holder deg gående utover dagen. Glem at du noensinne har hørt om brød, pasta, ris, poteter osv.

4. Spis masse grønnsaker. Karbohydratene bør fortrinnsvis komme herfra.

5. Hold deg unna alt av kunstig søtning, og selvfølgelig alt av ekte søtstoff

6. Drikk masse vann. Jeg vet ikke hvor viktig det egentlig er for vektnedgang og andre prosesser i kroppen, men det er neppe usunt, og hjelper til med å redusere sultfølelsen i begynnelsen.

7. Trene - svømming er veldig bra for å stramme opp og forbrenne uten å bli utslitt den første tiden

8. Få nok søvn og hvile - forsøk å unngå stress

9. Lag all mat fra naturlige råvarer. Unngå i det lengste ferdigprodukter. Det er helt utrolig hva de putter sukker i.

10. Ta et bilde av deg selv i morgen, rett etter middag, og et nytt bilde tidlig om morgenen (eller etter trening) dagen før du skal i bikinien. Det er lov å jukse litt når man skal føle seg vel

Her er også matvaretabellen du kan bruke for å sjekke næringsinnhold i det meste. Det er i grunn alt du trenger. På sikt bør du finne en balanse mellom fett/proteiner og karbohydrater som passer deg, men nå er det viktigste å ikke få i deg for mye karbo. Merk at det finnes mange lavkarbobøker å få lånt på biblioteket. Lån alle, og bestem deg for en du liker som du ønsker å fortsette med.

Energiprosent.zip

Lykke til

  Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 10:20   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nybegynner med dårlig tid!

Lykke til "!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 10:16   #5
Svingstang
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 1
Svingstang er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Nybegynner med dårlig tid!

Opprinnelig lagt inn av Chic, her.

Hei dere og takk for et fint forum!JEg ble tipset om dette i dag på jobb, da det plutselig gikk opp for med at jeg skal i bikini om en uke og føler meg ikke klar for det.

Jeg er tidligere en Grethe Rode entusiast, så dette med fri flyt av fett og kalorier er litt uvant for meg. Men har stor tro på at dette fungerer godt

Jeg ser fra fler av trådene her at de anbefaler å lese boken om ketolyse før man begynner, men jeg har virkelig ikke tid. Er det noe vits for meg å begynne da? Jeg har sett at jeg skal ha 15 g Carbs daglig og er klar for veiing en uke fremover også får jeg satse på å holde det så godt som mulig på ferie.

Har dere noen gode råd til meg som går rundt dette med å lese boken først?

Tusen takk, og veldig inspirerende å se at alle er så aktive og støttende her inne

Hei Chic!
Dette er jeg helt ny på selv (f.o.m. i dag!). Har du et langtids mål eller er det kun fort og gæli' for å gå ned litt før bikinien skal på? Jeg har som mål å gå ned 12 kg (trivselsvekta er på ca 55) over en forholdsvis kort periode (frem til sommeren juni/juli).

Del gjerne tips og råd underveis, så kan jo jeg gjøre det samme.
LYKKE TIL

Svingstang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (nybegynner) Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 20:12   #6
anelis85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 44
anelis85 er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner med dårlig tid!

Hei...

Jeg er også helt ny her!! Jeg har som mål å gå ned 10 kg før bikini i slutten av juni, deilig å føle jeg har med fler på laget!!;-)

anelis85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 19:16
Nybegynner Karo6 Induksjonen 1 29-01-09 14:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no