Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-11, 18:16   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker?

Jeg er så heldig at jeg har en asia 1000 butikk i nærheten! De har utrolig mye der og jeg spør derfor, HVA bør jeg kjøpe?? Tips??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:21   #2
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker

Krydder. Kjøpte både koriander, hvitløkspulver, chilipulver og cumin der i bokser. Kjempebillig

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:24   #3
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker

Krydder var det første jeg tenkte også! Og alt av sånn currypaste og slikt hvis du driver i den bransjen
Grønnsaker og nøtter/frø (endel har jo nøtter i løsvekt, noe jeg er veldig glad i hvis jeg skal ha større kvanta. Så teit å måtte kjøpe masse 150g-poser på supermarkedet).

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:24   #4
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker

oljer, og grønnsaker.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:26   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker

Tusen takk for tips!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:32   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker

På mine lokale sjapper av den sorten handler jeg krydder, oljer, grønnsaker, egg (!), sauser, oster, oliven. Er spesielt glad i glass med forskjellige krydderpastaer, og simpel hvitløks- eller ingefærpasta.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:35   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

På mine lokale sjapper av den sorten handler jeg krydder, oljer, grønnsaker, egg (!), sauser, oster, oliven. Er spesielt glad i glass med forskjellige krydderpastaer, og simpel hvitløks- eller ingefærpasta.


Jaaa! Det var det jeg skulle se etter! Pasta!! Urtepasta..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 20:17   #8
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker?

Fersk fetaost og krydder

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 21:19   #9
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker?

På innvandrersjappa her i bygda kjøper jeg sukkerfri sjokolade - de har et stort utvalg, krydder og nøtter. Peanøttene fra sunrise (mener jeg det er) har ikke mer enn 8 gr. karber.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:34   #10
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker?

Krydder. Men sjekk om de har poser. Boksene er fine, men posene inneholder fire ganger så mye og er billigere.

Fetaost og vineddik. Naturris hvis du eller noen i familien bruker det. Løk i sekker pleier å være billig. Og de fleste grønnsaker. Du lærer deg å sammenligne prisene etterhvert.
Og så har de ofte sånn soltørkede tomater på glass som er bedre og billigere. Og sikkert en hel masse annet..

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:38   #11
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker?

Hva med yoghurt? Tyrkisk yoghurt med lite karbs pleier dem å ha i slike butikker.
Jeg ville bare gått rundt å lest på karboinholdet til de forskjellige matvarene jeg,
tror de har en del matvarer med langt mindre karbs enn det er i våre matvarebutikker.

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:39   #12
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker?

Jeg kjøper også bønner, kikerter og linser. Selv om de har en hel del karboer, så påvirker de ikke blodsukkeret mitt negativt. Tvert imot. Mitt blodsukker går NED etter en middag med belgfrukter.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 01:26   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker?

Avocado

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 09:03   #14
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker?

Liker du thaimat, så finnes det Fiskesaus på flaske (Fich saus) uten karbo, en glutenfri tror jeg. De fleste finnes det sukker i. Og så har jeg ville sjekka ut om de har den sukkerfrie søtsure chilisausen som det er skrevet om i en annen tråd her. Den har jeg ikke funnet på sjappene der jeg går, men de er stort sett drevet av tyrkere.

Hermetikk er ofte billigere også, minimais, bambusskudd og mye mere, og pureer ja i alle varianter, chili, hvitløk, ginger, sitrongress. Ofte litt sukker i de, men er jo veldig sterke og en bruker lite av de så det utgjør jo ikke mye.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 02:21   #15
hotnspicy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 3
hotnspicy er på en erverdig vei

Sv: Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker?

Jeg har av min egen oppfatning om at "alt" er billigere i innvandrerbutikk enn vanlige dagligvarebutikker. Har noen andre samme synspunkt? Du kan nok kjøpe de tingene du trenger der.

hotnspicy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 18:01   #16
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker?

Har nå laget huskeliste...

koriander, hvitløkspulver, chilipulver og cumin i bokser
currypaste
Grønnsaker og nøtter/frø
oljer
krydder, oljer, grønnsaker, egg (!), sauser, oster, oliven. Er spesielt glad i glass med forskjellige krydderpastaer, og simpel hvitløks- eller ingefærpasta
Fersk fetaost
Peanøttene fra sunrise
soltørkede tomater på glass som er bedre og billigere
Tyrkisk yoghurt
bønner, kikerter og linser
Avocado
Hermetikk er ofte billigere, Fiskesaus på flaske

Tusen takk, alle sammen, for tips!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 18:43   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker?

Jeg kjøper flere typer ferske urter (koriander, persille osv) og kutter opp og fryser ned. Da har du ferske urter tilgengelig til enhver tid.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Innvandrerbutikker i Trondheim? knh Spørsmål og svar 26 02-04-11 02:08
Skal kjøpe badevekt - noen tips? kake Spørsmål og svar 3 11-09-10 18:40
Gode tips til lavkarbo mat man kan kjøpe ute? lise85 Spørsmål og svar 11 31-07-10 01:47
Noen som har tips om hvilke lavkarbovarer jeg bør kjøpe i Sverige? gamlasnyeliv Lavkarbo generelt 10 18-02-10 00:27
Tips til hva jeg burde kjøpe i sverige? Skrulla86 Ketolysekuren 7 08-01-10 13:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no