Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Trenger hjelp med kostholdet!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-07-11, 16:59   #1
Korsnes
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 7
Korsnes er på en erverdig vei

Trenger hjelp med kostholdet!

Hei! sliter veldig med å finne ut hvor mye fett og karbohydrater som er nok. Håper derfor noen av dere kan være så snille og hjelpe meg!
Har spist lavkarbo/ketolyse i nesten en måned nå. Grunnen til at jeg begynte var store problemer med magen, pga cøliaki.

Eks. på hva jeg spiser i løpet av en dag:
Frokost kl.7 : to egg, 4 skiver norwegia, 4 skiver bacon stekt i smør
Lunsj 12.30 : halv avokado, litt agurk og paprika, et egg(eller noen skiver salami ellr bacon), ekstra smør eller seterrømme
Middag kl.5-6 : kylling med mozzarella, tomat, bacon rundt. Saus av creme fraige eller seterrømme, samt smørkoka brokkoli. Annet eks. kan være 300 g kjøttdeig med 2 store ss seterrømme, salat, agurk, ost og squash.
kveldsmåltid: tyrkisk yoghurt med CC og kanel/sukrin, eller "ruller" som består av fet salami, ost, smør og agurk.

Jeg steker ALLTID kjøttet eller fisken jeg spiser i mye smør, og spiser kanskje litt for mye melkeprodukter og ost. lurer på om dette ser bra ut, eller om jeg spiser for mye fett? ville satt stor pris på om noen ville sette opp eksempel på hva jeg burde spise i løpet av en dag. var veldig mett i begynnelsen. Da spiste jeg ikke like mye fett som nå, men har etterhvert begynt å bli mer sulten og trenger mere mat. Er dette normalt?
Er en jente på 175 cm og veier 63 kilo. målet er å stramme opp og bli litt mindre.
Hååper noen kan hjelpe meg!!

Korsnes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 18:44   #2
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp med kostholdet!

Kostholdet ser bra ut virker det som. Du er normalvektig og hvis du vil stramme opp så er vel trening lurt Det er ikke sikkert kroppen vil ned noe mer i vekt siden du allerede er normalvektig

Legger du inn det du eter på diett.no så får du oversikt over det du får i deg

__________________








Sist redigert av mysil : 02-07-11 kl 19:01. Årsak: Glemte noe
mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 20:53   #3
Korsnes
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 7
Korsnes er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp med kostholdet!

Okei takk for svar! vet du forresten hva som kar være grunnen til at jeg ble veeldig fort mett i begynnelsen, men etterhvert bare trenger mere mat? selv om jeg spiser veldig mye til frokost, blir jeg sulten igjen etter 2,5-3 timer..

Korsnes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 23:30   #4
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp med kostholdet!

Opprinnelig lagt inn av Korsnes, her.

Okei takk for svar! vet du forresten hva som kar være grunnen til at jeg ble veeldig fort mett i begynnelsen, men etterhvert bare trenger mere mat? selv om jeg spiser veldig mye til frokost, blir jeg sulten igjen etter 2,5-3 timer..

Det er vanskelig å si uten å vite noe om hva du åt da i forhold til nå, hos meg var det motsatt, var endel sulten i begynnelsen men blir fort mett og holder meg mett lenge nå
Hvis du legger inn maten på diett.no så ser du hvor my kcal du ligger på, og hvordan fett% er. Blir du fort sulten får du antagelig i deg for lite fett. Trener du så trenger du mere mat. Kunstig søtning kan trigge sultfølelsen.

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kostholdet for veldig aktive mennesker med utgangspunkt i optimal ernæring kostholdet dydde Trening 27 24-04-09 14:31
Trenger sårt gode råd om endring av kostholdet ..... Hannehk Ketolysekuren 3 18-09-08 21:21
Trenger hjelp ... cilemora Ketolysekuren 8 28-10-07 22:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no