Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Leve sammen med en mann med ADHD

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-12, 22:35   #1
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Leve sammen med en mann med ADHD

Hei!

__________________



Sist redigert av aslaug : 01-11-15 kl 13:33.
aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 22:46   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Leve sammen med en mann med ADHD.

Kjære Aslaug, finn deg noen du kan prate med! Om det er en coach, psykolog, god venninne eller lignende har ingenting å si. Det er slett ikke sikkert du hadde oppfattet han på samme måte om du sto godt i deg selv, det er ikke sikkert han hadde oppført seg slik han gjør om du sto godt ankret i deg selv...

Det eneste rådet jeg mener er viktig å gi her - er at du bør sette deg ned å vurdere ditt eget liv, din egen selvtillit, og om du har mulighet til å bygge dette mens du bor sammen med noen eller ikke. Parterapi, forholdscoaching osv kan være muligheter du bør utforske.

Ta utgangspunkt i deg selv, be han bli med. Ønsker han ikke bidra til at du skal få en bedre hverdag, vel - da sier det seg vel egentlig selv?

Du har alt du trenger i deg - du ser det kanskje bare ikke så klart i dag - men stol på meg - det ER der, du må bare lete det fram, hente det ut i lyset og TRO på deg selv!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 23:36   #3
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Leve sammen med en mann med ADHD.

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kjære Aslaug, finn deg noen du kan prate med! Om det er en coach, psykolog, god venninne eller lignende har ingenting å si. Det er slett ikke sikkert du hadde oppfattet han på samme måte om du sto godt i deg selv, det er ikke sikkert han hadde oppført seg slik han gjør om du sto godt ankret i deg selv...

Det eneste rådet jeg mener er viktig å gi her - er at du bør sette deg ned å vurdere ditt eget liv, din egen selvtillit, og om du har mulighet til å bygge dette mens du bor sammen med noen eller ikke. Parterapi, forholdscoaching osv kan være muligheter du bør utforske.

Ta utgangspunkt i deg selv, be han bli med. Ønsker han ikke bidra til at du skal få en bedre hverdag, vel - da sier det seg vel egentlig selv?

Du har alt du trenger i deg - du ser det kanskje bare ikke så klart i dag - men stol på meg - det ER der, du må bare lete det fram, hente det ut i lyset og TRO på deg selv!

Takk, kjære deg! Nå satte du ord på mye jeg har tenkt på de siste årene.Klem og nå skal jeg tenke skikkelig!!!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 09:52   #4
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Leve sammen med en mann med ADHD

Er han medisinert? Xen hadde ADHD og de dagene han glemte medisinen sin var rett og slett helvete..

Ellers signerer jeg Nerthus og tenker at når du har tenkt disse tankene så sier du egentlig selv hva du vil og hva som er best for deg..

Stor

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Autisme og ADHD hoppeballen Lavkarbo generelt 15 10-11-11 21:12
ADHD/ADD og lavkarbo Minni1 Lavkarbo generelt 33 25-02-11 21:12
ADHD hos voksne aslaug Generell diskusjon 52 30-09-10 13:56
Adhd mofe Fysisk og mental helse 28 25-03-06 21:39
Barn med ADHD og dyr? Calla Generell diskusjon 1 28-07-05 11:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no