Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Nå kommer julen snart

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-12, 21:49   #1
Blåbærpiken
Medlem
 
Blåbærpiken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 90
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Nå kommer julen snart

Hvordan er det å bake med soyamel eller mandelmel istedenfor hvetemel, og sukri istedenfor vanlig sukker. Blir resultatet mye dårligere?
Vurderer på den måten å lage lavkarbo varianter av småkaker til meg selv (og vanlige til resten av familien)

__________________
Blåbærpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 22:45   #2
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå kommer julen snart.

Det kommer nok an på hver enkelt oppskrift... og nesten ingen av dem kommer nok til å bli veeeldig like de ordinære oppskriftene. For eksempel har lavkarbopepperkaker byttet ut mel med mandelmel, men selv om de blir like gode, blir ikke konsistensen det samme.

Soyamel ville jeg bare ha glemt. Det smaker jo ikke godt.

Når det gjelder søtning tror jeg du vil ha mest hell med Tagatesse. Men for all del, om du ikke trenger at det skal karameliseres eller noe, burde jo sukrin også gå bra. Bare pass på at du har i litt ekstra, ettersom sukrin ikke er like søtt som sukker.

Og mens jeg er i farta, her er en utmerket oppskrift på lavkarbolussekatter: http://fristendelavkarbo.no/2011/12/...sukker-og-mel/

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 22:52   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nå kommer julen snart.

Masse gode oppskirfter i denstore juletråden

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16072

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
julen ? stinasol Lavkarbo generelt 31 26-10-06 00:37
Tysk MCT olje, kommer snart også som majones :-) Caxa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 23-03-06 18:51
Julen er over Summer Generell diskusjon 0 02-01-06 21:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no