Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Kosttilskudd

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-09, 16:24   #1
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Kosttilskudd

Jeg har lest en del om kosttilskudd idag, og føler egentlig at jeg er like vis

Men er det virkelig nødvendig med alt dette tillegget? Tenker da på de tre ulike boksene her:

http://www.ketolyse.no/index.php?sid...product=560836

Ser ut til at man kan finne allverdens argumenter for å spise de med tanke på egenskapene til de ulike stoffene. Men er det dermed sagt at vi trenger de som tablettform? På mange av beskrivelsene som feks finnes på www.lommelegen.no så ser det ut til at disse mineralene stort sett er nok i kroppen fra før, og at vi derfor ikke trenger tilskudd. Så kan det være enkelte ganger vi kanskje trenger tilskudd, men da har man ulike symptomer som kan indikere en mangel.

I dag hadde jeg tenkt å kjøpe alle disse tre produkta på Meny. Selv om jeg ikke går på ketolyse - men etter anbefalinger fra dere her inne.

Men for meg føles det nå som om dette er et "salgstriks" for å få solgt alt dette. Krom feks er argumentet med søthunger. Jeg har ikke noe søthunger nå når jeg spiser lavkarbo. Hadde det hele tiden før. Men så er det også dette med blodsukker-svingninger osv... men skal ikke å spise lavkarbo justere blodsukkeret slik at det ikke blir slike svingninger? Det er vel karbohydratene - spesielt raske som gir kraftig blodsukkerstigning. men dette spiser vi jo ikke lenger.

Ja dette ble mange tanker - og slakt meg gjerne. Men jeg tenker bare at er det virkelig nødvendig å bruke så mye penger på vitamintilskudd?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 12:05   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd

Ketolyse-tablettene er satt sammen utfra hvilke vitaminer og mineraler vi får mindre av i et lavkarbokosthold kontra et kosthold med mye kornprodukter o.l. Og også med tanke på at noen vitaminer og mineraler er gunstig for å effektivisere vektnedgang. Og noen av disse hemmer opptaket av hverandre, derfor er de delt i flere tabletter.
For min egen del er det kun magnesium'en jeg tar, rett og slett fordi jeg blir dårlig av de andre. Så jeg tar mutlivitamin i stedet. Og trantabletter. SIst jeg sjekket blodverdiene var det bedre enn noengang før, så det ser ut til at det holder for meg.
Så det blri en vurdelingssak, og det kan være lurt å ta en blodprøve for å se hvordan man ligger an

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kosttilskudd Stanley Ogden Spørsmål og svar 2 25-06-09 15:42
Kosttilskudd GKS Ketolysekuren 2 11-01-09 15:49
Kosttilskudd Hyper Kosttilskudd 0 21-02-07 12:19
Kosttilskudd Tøffa Generell diskusjon 11 24-01-07 19:47
Kosttilskudd Lilly Induksjonen 1 11-01-05 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no