Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Brokkoli og blomkålgrateng med bacon!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-11, 17:52   #1
kvitre
Juniormedlem
 
kvitre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 25
kvitre er på en erverdig vei

Brokkoli og blomkålgrateng med bacon!

I dag tenkte jeg å ha stekt bacon med brokkoli/blomkålstappe til... men når jeg først var i gang, fant jeg ut at jeg skulle lage grateng.

Ingredienser:
Bacon
Fløte
Salt
Pepper
Blomkål
Brokkolo
Ost

Først satt jeg ovnen på 200 grader og kokte et blomkålhode og en halv brokkoli i vann og salt. Mens det kokte stekte jeg oppklippet bacon i stekeovnen. Når det var ferdig å koke helte jeg av vannet og moste brokkolien/blomkålen sammen med en dæsj kremfløte, salt og pepper. Jeg tok en håndfull revet norvegia oppi stappen og lot det smelte til en ostesaus. Tilslutt helte jeg brokkoli/blomkål-blandingen over baconet, rørte rundt, toppet med litt norvegia og stekte det midt i ovnen i ca 30 min på 200 grader.

Dette smakte veldig godt!!!

Neste gang skal jeg ha litt mindre fløte, for det ble litt flytende.. jeg skal også ha i mer bacon, og eventuelt pølser.. Hadde bare 100g bacon tilgjengelig..

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC00381.JPG (58,5 KB, 32 visninger)
__________________


kvitre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 18:02   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: brokkoli og blomkålgrateng med bacon!

Opprinnelig lagt inn av kvitre, her.

I dag tenkte jeg å ha stekt bacon med brokkoli/blomkålstappe til... men når jeg først var i gang, fant jeg ut at jeg skulle lage grateng.

Ingredienser:
Bacon
Fløte
Salt
Pepper
Blomkål
Brokkolo
Ost

Først satt jeg ovnen på 200 grader og kokte et blomkålhode og en halv brokkoli i vann og salt. Mens det kokte stekte jeg oppklippet bacon i stekeovnen. Når det var ferdig å koke helte jeg av vannet og moste brokkolien/blomkålen sammen med en dæsj kremfløte, salt og pepper. Jeg tok en håndfull revet norvegia oppi stappen og lot det smelte til en ostesaus. Tilslutt helte jeg brokkoli/blomkål-blandingen over baconet, rørte rundt, toppet med litt norvegia og stekte det midt i ovnen i ca 30 min på 200 grader.

Dette smakte veldig godt!!!

Neste gang skal jeg ha litt mindre fløte, for det ble litt flytende.. jeg skal også ha i mer bacon, og eventuelt pølser.. Hadde bare 100g bacon tilgjengelig..

Mmm.. gratenger er godt ja

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 10:48   #3
Naxos70
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 19
Naxos70 er på en erverdig vei

Sv: Brokkoli og blomkålgrateng med bacon!

dette hørtes kjempegodt ut! Blir nok mye sånt fremover!

Naxos70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blomkålgrateng med bacon og ost. VG-oppskrift Tone-G Middag 13 09-03-11 19:09
Nannahs blomkålgrateng Nannah Middag 6 22-10-10 20:15
Blomkålgrateng Dilly Middag 2 24-08-10 19:25
Brokkoli/blomkålgrateng lille74 Ketolysekuren 6 11-08-09 13:51
Ang. Brokkoli & Blomkålgrateng terry Ketolysekuren 16 28-04-08 21:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no