Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

S-glukose

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-08, 16:51   #1
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

S-glukose

Postet denne i bloggen, men prøver her og...



Fant et resultat hjemme fra en blodprøve tatt for en god stund tilbake.....
2006 for å være nøyaktig...
Regner med at prøveresultatene var normale, siden jeg ikke har hørt noe, men kan dere si meg hva disse verdiene betyr?....

Dette står:

Analyse Resultat Enhet Ref.område

GLUKOSE

S-glukose 5,2 mmol/l 4,0-6,0

HORMONER

S-TSH 1,92 mIU/l 0,35-4,94
S-FT4 10,5 pmol/ 9,0-22,0


Regner med at ref.område, er der jeg bør ligge innenfor, sant?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 17:06   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: s-glukose

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Postet denne i bloggen, men prøver her og...



Fant et resultat hjemme fra en blodprøve tatt for en god stund tilbake.....
2006 for å være nøyaktig...
Regner med at prøveresultatene var normale, siden jeg ikke har hørt noe, men kan dere si meg hva disse verdiene betyr?....

Dette står:

Analyse Resultat Enhet Ref.område

GLUKOSE

S-glukose 5,2 mmol/l 4,0-6,0 her er din verdi 5,2 altså innen for normalen som er 4,0-6,0

HORMONER samme gjelder her

S-TSH 1,92 mIU/l 0,35-4,94 ditt er 1,92, innen for normalen 0,35-4,94
S-FT4 10,5 pmol/ 9,0-22,0 og samme her


Regner med at ref.område, er der jeg bør ligge innenfor, sant?

prøvde meg jeg, selv om jeg ikke her helt sikker på om det er det du spør om

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 17:08   #3
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: s-glukose

Joda..og da var det sånn jeg trodde...at jeg ligger innenfor normalen på alle punkt!?..
Altså ingen insulinresistens eller noe som helst!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 17:08   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: s-glukose

oi... hva de betyr ja, legen sa ett eller annet om glukosen sit... men det husker jeg ikke

hormonene måler om du har lavt eller høy stoff skifte.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 17:10   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: s-glukose

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Joda..og da var det sånn jeg trodde...at jeg ligger innenfor normalen på alle punkt!?..
Altså ingen insulinresistens eller noe som helst!

du finner ikke c.pepsid eller insulin også på denne svarslippen?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 17:13   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: s-glukose

Men du var jo heller ikke kjempeovervektig i utgangspunktet, og gikk ikke du ned de femten kg i første omgang med ketolyse ganske lett?
Det er en av kjennetegnene for insulinresistens, at kiloene sitter langt bedre. I alle fall for mitt tilfelle.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 17:18   #7
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: S-glukose

Joda..kiloa forsvant ganke greit..

Så konklusjonen er altså, at jeg ikke har noen medisinsk grunn til overvekten min.........
det er jo kjipt, og veldig bra på èn gang...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 17:33   #8
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: S-glukose

greit å være "frisk"

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 18:52   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: S-glukose

Men Hyper, du må da ikke glemme genene! Det kan være genetisk betinga at du har lettere for å legge på deg, det finnes mange fine soveputer når man skal forklare overvekt, veitu

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 19:58   #10
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: S-glukose

Jeg har brukt alle...hehehe...
Mamma og pappa var begge slanke da de var unge, men er overvektige nå..

Så hos meg / oss, er det nok kosthold og livsstil som har skylda....Dessverre...

Men så GODT At det går an å gjøre noe med det også...
Når jeg tenker meg om, så er vel det faktisk det som er lettest å gjøre noe med!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 20:11   #11
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: S-glukose

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

HORMONER

S-TSH 1,92 mIU/l 0,35-4,94
S-FT4 10,5 pmol/ 9,0-22,0


Regner med at ref.område, er der jeg bør ligge innenfor, sant?

Hormonene dine er innenfor normalen - men du har/ hadde nok et "normalt lavt" stoffskfte (fritt T4 bør vel helst ligge i øvre 3/4 av normalen), men siden ikke TSH er høyere enn 1,9 fungere det for deg og din kropp. Det er så forskjellig fra person til person, men jeg hadde det ikke bra da jeg hadde FT4 på 10 - men da hadde også jeg en TSH på 25 og det er jo langt over normalen. Dersom du merker forskjell på formen din nå- i forhold til den gangen prøvene ble tatt, så kan det jo hende at verdiene har bedret seg.

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 20:19   #12
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: S-glukose

jeg merker forskjell ja!!
Etter forandret kosthold, er jo ALT bedre..

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høyt blodsukker / nedsatt glukose toleranse nystolen Spørsmål og svar 3 31-10-07 12:03
Glukose intoleranse Sol-Angelica PCOS og karbohydratkontroll 13 06-08-07 13:09
Kjøttpålegg og glukose gunnar8574 Atkins kosthold 5 30-05-06 15:15
Bakterier lever på glukose mofe Fysisk og mental helse 2 08-01-06 20:49
Fruktose Dagros Lavkarbo generelt 22 23-05-05 15:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no