Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvilken kur skal jeg velge.

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-06, 01:24   #1
andersdupp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 52
Innlegg: 10
andersdupp er på en erverdig vei

Hvilken kur skal jeg velge.

Hei alle sammen. Ramle over dette forumet i går og har lest og lest.. og blitt rent forvirret. Alt for masse å velge i. *S*

Er en mann. 180 og 130 kg. Og må nå ned i vekt. Jeg snublet over siden når jeg søkte etter Skaldmann etter å ha sett en artikel i en svensk avis. Fant ut at hans bok ikke kommer før i slutten av denne mnd. Så jeg leste her inne om de forskjellige diettene. Og det ser jo ut som alle virker. Så jeg lurer nå på hvem jeg skal velge. Har skjønt at man må ha en bok. At man ikke bare kan surre rundt på egen hånd.

Her er noen kriterier som bør oppfylles.

1. Effektiv vektnedgang. (selvfølgelig. helst så raskt som mulig)
2. Lett å følge dietten. Minst sult osv.
3. Selv en mann skal klare og lage rettene. Og råvarene skal være lette å få tak i.

Så hva anbefaler dere kloke menn og kvinner. Jeg har sett på optimal ernæring. Men, der finner jeg ingen bok på norsk og det er et must for meg. Hvis det er noen som vet om en Norsk bok tar jeg i mot tips med takk.

Ketolyse kuren er jo norsk og reklamerer med at det er råvarer som er kjøpt i Norge. Kan den være grei å starte med kanskje.

Skaldmann den jeg tenkte på først. Men, ingen bok å få tak i nå.

Og grunnen til at jeg må slanke meg. Funnet kvinnen i mitt liv og skal gifte meg i juli. Så nå har jeg endelig en motivasjon som holder. På forhånd takk.

andersdupp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på leting Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 01:31   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kur skal jeg velge.

Velkommen hit, andersdupp! Så flott at du vil forbedre helsen din!

Vanskelig å fortelle deg hvilken du skal velge - for som du sier, så virker de alle!

Men jeg tenkte av en eller annen grunn automatisk på ketolysekuren, både fordi Torkil selv er her inne, også har du jo ketolyseforumet. Men det finnes ingen bok på norsk sier du? Mente det gjorde det jeg, men mulig jeg tar feil der.

Har du perspektiv på når du har lyst til å starte? Jo før jo heller, selvfølgelig - men imens så kan du kutte ut alt som heter godteri, fint brød osv osv.


Uansett, lykke til - også er det bare å spørre!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 01:41   #3
andersdupp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 52
Innlegg: 10
andersdupp er på en erverdig vei

Sv: Hvilken kur skal jeg velge.

Tusen takk for meget hurtig svar. Jeg vil jo som du sier starte så raskt som mulig.

Når det gjaldt bok så tenkte jeg på Optimal ernæring. Fant ingen norsk bok om det når jeg søkte rundt.

andersdupp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på leting Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 01:45   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kur skal jeg velge.

Ah, jeg som leste feil

Mange her inne som har lest boken "Bedre uten brød" - og mener den er den aller beste. Jeg leser den nå, og synes den er veeeldig bra. Men det er ingen slankebok i så måte, med oppskrifter, etc - mere en helsebok, som forklarer hvordan et karbokosthold påvirker kroppen vår negativt.

Forresten er det lurt å starte journal - da kan du f.eks skrive opp hva du spiser, osv - og få direkte kommentarer på det.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 10:09   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kur skal jeg velge.

Ja, jeg ville anbefalt Optimal Ernæring. Les tråden til Ziggy nøye ( http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6757 )
Og les boken "bedre uten brød". Om du ikke finner den i noen butikk, så tror jeg de fleste bibliotek har den

Selv om den ikke er en ren slankebok, så er den lærerik!

Her er en OE oppskriftstråd: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6998

lykke til

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 10:34   #6
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Hvilken kur skal jeg velge.

Opprinnelig lagt inn av andersdupp

Hei alle sammen. Ramle over dette forumet i går og har lest og lest.. og blitt rent forvirret. Alt for masse å velge i. *S*

Er en mann. 180 og 130 kg. Og må nå ned i vekt. Jeg snublet over siden når jeg søkte etter Skaldmann etter å ha sett en artikel i en svensk avis. Fant ut at hans bok ikke kommer før i slutten av denne mnd. Så jeg leste her inne om de forskjellige diettene. Og det ser jo ut som alle virker. Så jeg lurer nå på hvem jeg skal velge. Har skjønt at man må ha en bok. At man ikke bare kan surre rundt på egen hånd.

Her er noen kriterier som bør oppfylles.

1. Effektiv vektnedgang. (selvfølgelig. helst så raskt som mulig)
2. Lett å følge dietten. Minst sult osv.
3. Selv en mann skal klare og lage rettene. Og råvarene skal være lette å få tak i.

Min bok kommer på norsk den 8 januari, enligt förlaget. Se:
http://lillemaane.no/presse/pressemelding_skaldeman.pdf

"Optimal Nutrition" av Jan Kwasniewski stämmer också in på dina krav, men då måste du läsa den på engelska.

Sten Sture Skaldeman

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 12:24   #7
GINOK
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 58
Innlegg: 24
GINOK er på en erverdig vei

Sv: Hvilken kur skal jeg velge.

Hei
Er i samme situasjon som deg. Ny på forumet og jeg var helt blank på dette med labkarbokost, men det kommer seg for når en har vært inne her en stund. Utmerket nettsted. Starta nylig med et kosthold som ligger innenfor kostholdsfilosofien Optimal Ernering (OE) denne finner du forklart her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6757

Det er vel den jeg har fått trua på og det er vel den som Skaldeman antaglig ligger nærmest vil jeg tro. Fikk boka "Bedre uten brød" i posten igår og fikk leste en del i den i går kveld. Fikk god forklaring på hvordan mye karbohydrater forskyver hormonbalansen i kroppen, meget betenkelig. Selv om jeg ikke har fått lest så mye i den enda så ser den ut til å være en meget bra bok ( har bladd litt i kaptitlene i tilegg). Jeg går også å venter på Skaldeman sin norske utgave.

Lykke til

GINOK

GINOK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karbohydrater Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 12:44   #8
GINOK
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 58
Innlegg: 24
GINOK er på en erverdig vei

Sv: Hvilken kur skal jeg velge.

Fikk netopp epost fra bokkilden.no om at boka til Skaldeman nå er i salg.


GINOK

GINOK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karbohydrater Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 15:08   #9
andersdupp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 52
Innlegg: 10
andersdupp er på en erverdig vei

Sv: Hvilken kur skal jeg velge.

Tusen takk alle sammen. Jeg har også fått mail fra bok kilden i dag. Så da går jeg for Skaldeman. For hvis jeg har klart og legge smamen to og to er dette veldig nærme optimal ernæring. Jeg har lest trådene. Men, jeg detter litt av når man begynner å oppgi fordleingen av fett protein osv siden jeg ikke har fått det hele bildet ennå. Håper boken til Skaldeman gir meg det jeg er ute etter. Slik at jeg får begynt i neste uke.

andersdupp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på leting Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 15:36   #10
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kur skal jeg velge.

enig at tallene kan virke litt overveldende

lykke til!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 18:19   #11
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Hvilken kur skal jeg velge.

Det er marginale forskjeller mellom skaldeman og OE. Skaldeman si bok er ein fornøyelse å lese, humør på høgt nivå

Det som er kluet er å ikkje vere redd for fett, dersom stor del energiprosenten er fett(70-75%) vil kroppen gladleg forbrenne fett.
Og du treng aldri vere svolten

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 22:45   #12
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Hvilken kur skal jeg velge.

Nå er Skaldemann sin bok bestilt hos Haugen Bok (ikke porto!!!!)

Har også lest Bedre uten brød nettopp. Skal innrømme at jeg fortsatt er litt redd for fett, men kjører på med rømme og smør og Udo's og kokosfett... og håper nåla går riktig vei...

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 06-10-08 00:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 16:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no