Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Lavt blodsukker på styrketrening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-09, 20:06   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Lavt blodsukker på styrketrening

Jeg får skikkelig blodsukkerdropp når jeg trener styrke. Trener ikke kjempehardt, bare vanlig styrke i sal med instruktør på Elixia. Har merket det før også, men i dag var det skikkelig ille, lurte på hvordan jeg skulle klare å kjøre hjem. Klarte ikke å komme opp i "planke" på slutten for jeg skalv alt for mye i hele kroppen.
Spiste en fedonbar ca en time før treninga. Ellers har jeg pleid å spise yoplait 0,1 m lindberg müsli.

Jeg skal over på ketolyse neste uke, og lurer på om dette vil bli værre når jeg har enda mindre karbohydrater i kroppen? Hvordan kan jeg evt forhindre det?
Blir bare sånn på styrketreninga, merker det ikke på samme måte på spinning.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 11:33   #2
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavt blodsukker på styrketrening

Merkelig...

Jeg målte en gang bare for moro skyld. Jeg hadde 6,0 i BS før trening og 5,7 etter (målt en halv time etter trening). Det var ca 1 times økt med nokså hard styrketrening (RYP).

Nå har jeg hatt et ketogent kosthold i 14 mnd sammenhengende. Hvis du nettopp har begynt, kan kanskje det være forklaringen?

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 11:55   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavt blodsukker på styrketrening

Jeg har levd på lindberg kost i 5 år, og er ikke i ketose. har merket dette de fleste gangene jeg trener styrke.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:03   #4
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavt blodsukker på styrketrening

Ok. Har du målt BS, eller bare føler du det?

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:11   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavt blodsukker på styrketrening

Jeg føler det. har ikke blodsukkermåler, men jeg kjenner kroppen min såpass godt nå etter en stund på lavkarbo, så jeg kjenner veldig godt når jeg får lavt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:25   #6
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavt blodsukker på styrketrening

OK, tenkte bare det kunne være noe annet som føltes omtrent på samme måten som lavt blodsukker.

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:34   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavt blodsukker på styrketrening

Hmm, hva kan det evt være?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 16:08   #8
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Lavt blodsukker på styrketrening

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hmm, hva kan det evt være?

Du begrenser inntaket av fete meieriprodukt, ikke sant? Da blir det lite mettet fett. Lite mettet fett betyr at du ikke får fysiologisk insulin-resistens, og dermed forsvinner mye glukose/glykogen rett inn i muskel, fremfor at det brukes til å holde blodsukkeret stabilt.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 16:23   #9
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Lavt blodsukker på styrketrening

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg får skikkelig blodsukkerdropp når jeg trener styrke. Trener ikke kjempehardt, bare vanlig styrke i sal med instruktør på Elixia. Har merket det før også, men i dag var det skikkelig ille, lurte på hvordan jeg skulle klare å kjøre hjem. Klarte ikke å komme opp i "planke" på slutten for jeg skalv alt for mye i hele kroppen.
Spiste en fedonbar ca en time før treninga. Ellers har jeg pleid å spise yoplait 0,1 m lindberg müsli.

Jeg skal over på ketolyse neste uke, og lurer på om dette vil bli værre når jeg har enda mindre karbohydrater i kroppen? Hvordan kan jeg evt forhindre det?
Blir bare sånn på styrketreninga, merker det ikke på samme måte på spinning.

Jeg kjenner veldig godt igjen det du forteller. For meg har det oppstått når jeg har stressa veldig mye og spist lite, og under nettopp sånne saltreninger. Når du skal i ketose framover, så kan jo overgangen være litt tung. Mens kroppen ikke har fått igang sin egen fettforbrenning og samtidig ikke får KH, så kan man bli litt sliten og sånne påkjenninger kan være ekstra tunge. Men det går fort over! Det er min erfaring - ikke tren for hardt de første dagene, og prøv deg fram.

Hva slags treninger det snakk om? F.eks bodypump eller mrl eller lignende?

I så fall er denne type trening egentlig utholdenhetstrening med veldig høy intensitet. Du bruker hele kroppen, og dette kan være en tung treningstype å gjennomføre på lavkarbo.

Jeg har gått over til å kjøre ren styrke for seg og ren utholdenhet for seg mens jeg er i ketose. Syns slike kombinasjonsaktiviteter blir litt vel tungt!

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 16:41   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavt blodsukker på styrketrening

Opprinnelig lagt inn av Fetpåmidten, her.

Hva slags treninger det snakk om? F.eks bodypump eller mrl eller lignende?

Nei, det er tilsvarende SATS styrke, altså time i sal med vektstenger og mange repetisjoner. Ren styrketrening, ikke så mye utholdenhet.

Derfor syns jeg det er merkelig, ville heller trodd jeg skulle oppleve det på utholdenhetstimer som spinning o.l.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 17:12   #11
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Lavt blodsukker på styrketrening

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, det er tilsvarende SATS styrke, altså time i sal med vektstenger og mange repetisjoner. Ren styrketrening, ikke så mye utholdenhet.

Ja, kjenner til den typen timer, trente det mye før det er jo styrketrening, men likevel definert som en type utholdenhetstrening fordi man har mange repetisjoner på "lav" intensitet, og man har liten styrkeøkning i forhold til ren styrketrening. Jeg gikk over til mer konvensjonell styrketrening (med tyngre vekter og færre repetisjoner, ca8-10) på ketose og følte jeg fikk mer ut av det. Ble sterkere og gikk ned i vekt! Og hadde ikke problemer med blodsukkeret. Men med trening må man virkelig bare finne det man trives best med, vanskelig nok å motivere seg fra før

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt blodsukker? Kvalme m.m i perioder MMM Lavkarbo generelt 1 08-07-08 08:41
Styrketrening 0,1 tonn Trening 4 22-01-08 05:09
Lavt blodsukker VioLETTa Ketolysekuren 3 18-11-07 23:35
Lavt blodsukker lita Ketolysekuren 7 10-03-07 09:29
Styrketrening Ala mat og helse Begod Trening 6 14-04-04 23:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no