Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Over på lavkarbo kombinert med pulver?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-11, 22:02   #1
cecmur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 30
cecmur er på en erverdig vei

Over på lavkarbo kombinert med pulver?

Har nå vært på lavkarbo siden mars 2011. Har tilsammen gått ned ca 10 kg. Hadde et avbrudd i sommer på tre uker, hvor det ble karbomat igjen - med det resultat at jeg la på meg 3 kg og ble oppblåst som en ballong.

Kom hjem fra ferie og startet opp igjen med lavkarbo igjen. Kom i ketose raskt og på 2 1/2 uke var de tre kiloene av igjen.

Men etter dette har det stått stille. Akkurat som det hadde gjort før ferien også. De 10 kiloene jeg hadde gått ned gikk jeg ned i begynnelsen, og hadde lenge stått stille. Sikkert også mye av årsaken til at jeg "gav opp " lavkarbo på feieturen.

Jeg har høy BMI og nok å ta av. I følge legen min bør jeg ta av minst 20 kg.

I det siste har jeg vurdert å kominere lavkarbo med pulver. Gjør ikke Easy Life dette? Men jeg har ikke råd til å melde meg inn i deres konsept.

Lurer derfor på om noen har erfart denne kombinasjonen - lavkarbomat med slankepulver. Og i såfall hvilket merke burde jeg gå for? Nutrilett? 123GO? Eller andre?

cecmur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 22:53   #2
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Over på lavkarbo kombinert med pulver?

Er det ikke endel karbo i slankepulver da?
Hva spiser du på en dag?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 23:10   #3
LinLeia
Medlem
 
LinLeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 108
LinLeia er på en erverdig vei

Sv: Over på lavkarbo kombinert med pulver?

et raskt dykk inn i kjøkkenskapet der jeg fant ut at
Nutrilett Premium Moca shake inneholder 77,3 gr (dagsdose)
Go 123 med bringebær inneholder 82 gr karbo (dagsdose)
Så et måltid eller to burde gå bra på generel lavkarbo hvis man passer på resten måltidene. Men det er kanskje ikke den mest næringsrike måten å få i seg karb.

LinLeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt på leit Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 23:11   #4
cecmur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 30
cecmur er på en erverdig vei

Sv: Over på lavkarbo kombinert med pulver?

Er det mye karbohydrater i pulver? Det visste jeg ikke.
Jeg spiser mye egg, bacon, avocado ol. til frokost. Lunch består som regel av salat med kjøtt/kylling. Middag er lavkarbo oppskrifter som laks med fløtesaus og ost, burgere med bacon og ost, salater med dressing (fet), mye inspirert fra lchf bloggen. På kvelden spiser jeg feks skinke med blåmuggost osv.

Mange dager spiser jeg ikke frokost (er ikke sulten), kun lunch. Noen ganger spiser jeg ikke lunch fordi jeg har spist frokost osv. Kan av og til gå leeeeenge før jeg spiser...mens atter andre dager får jeg helt kick og må ha alle måltidene.

Passer på å ligge på ca 1500-1700 kalorier om dagen. Er for det meste i ketose og ligger derav på 15-25 karber om dagen.

Fordelingen mellom fett, proteiner og karbohydrater ligger akkurat der det skal...75, 20, 5.

Jeg drikker noe pepsi max, men har gått ned før selv om jeg har drukket dette.

Er dessverre ikke flink til å drikke mye vann, men klarer ikke bli overbevist at dette er årsaken til at jeg står stille.

cecmur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 23:15   #5
cecmur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 30
cecmur er på en erverdig vei

Sv: Over på lavkarbo kombinert med pulver?

OMG! Det er jo mange karbohydrater! Jeg trodde jeg skulle få i meg lite karber samtidig som jeg gikk ned på antall kalorier - da jeg tror jeg er veldig sensitiv til det. Altså ikke spis mer enn det man forbruker osv...

cecmur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 23:22   #6
LinLeia
Medlem
 
LinLeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 108
LinLeia er på en erverdig vei

Sv: Over på lavkarbo kombinert med pulver?

Derfor de lå langt inni skapet
Sitter å lurer på om jeg skal stappe de på plass igjen,- eller om det er på tide å kaste dem...

LinLeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt på leit Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 23:25   #7
cecmur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 30
cecmur er på en erverdig vei

Sv: Over på lavkarbo kombinert med pulver?

Opprinnelig lagt inn av LinLeia, her.

et raskt dykk inn i kjøkkenskapet der jeg fant ut at
Nutrilett Premium Moca shake inneholder 77,3 gr (dagsdose)
Go 123 med bringebær inneholder 82 gr karbo (dagsdose)
Så et måltid eller to burde gå bra på generel lavkarbo hvis man passer på resten måltidene. Men det er kanskje ikke den mest næringsrike måten å få i seg karb.

Opprinnelig lagt inn av LinLeia, her.

Derfor de lå langt inni skapet
Sitter å lurer på om jeg skal stappe de på plass igjen,- eller om det er på tide å kaste dem...

Hmmm...det spørs på om utløpsdatoen er gått ut det;-

cecmur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 01:04   #8
jurg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: moss
Innlegg: 8
jurg er på en erverdig vei

Sv: Over på lavkarbo kombinert med pulver?

Du får pulver med lite karbohydrater også. ( http://www.tomminutrition.com/index....i=32&startrow= denne blant annet) Ofte litt mer rene proteintilskudd du må over på da. Da måltidserstattere MÅ inneholde karbohydrater for å være en måltidserstatter pr definisjon.

jurg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: god mat Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 07:21   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Over på lavkarbo kombinert med pulver?

Jeg synes du spiser litt lite grønnsaker? Kanskje du trenger mer av dette?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 16:16   #10
cecmur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 30
cecmur er på en erverdig vei

Sv: Over på lavkarbo kombinert med pulver?

Jeg mener selv jeg ikke spiser for lite grønnsaker. Salat minst en gang om dagen, i tillegg kommer det tomater, agurk mm sammen med frokosten. Til middag supplerer jeg kjøtt-/fiskerettene med brokkoli, blomkål osv. Hvis jeg ikke har salat til middag da. Karbohydratene mine kommer fra grønnsaker stort sett.

cecmur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 16:18   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Over på lavkarbo kombinert med pulver?

De har en måltidserstatter med veldig lite karbo på gymgrossisten.com. Send PM om du vil ha link. Synes ikke noe særlig om å drive og reklamere for pulver her inne

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 17:23   #12
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Over på lavkarbo kombinert med pulver?

Har ikke Campkilo som det reklames for OVER ALT på nettet noe sånt ketose-pulver-greier?

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 17:26   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Over på lavkarbo kombinert med pulver?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Har ikke Campkilo som det reklames for OVER ALT på nettet noe sånt ketose-pulver-greier?

Det fungerer akkurat som nutrilett, cambridge osvosv. Man kommer i ketose fordi at man får i seg lite næring Men karboinnholdet er veldig høyt, så det er ikke noe særlig å kombinere med lavkarbo kosthold.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 17:46   #14
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Over på lavkarbo kombinert med pulver?

Aha... jaja. Man kan jo komme i ketose ved å spise melis for den saks skyld, bare man spiser lite nok....

Er sikkert en del proteinpulvere som funker som måltidserstattere da, såfremt man klarer å spise nok fett ellers.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 22:27   #15
cecmur
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 30
cecmur er på en erverdig vei

Sv: Over på lavkarbo kombinert med pulver?

Jeg tror jeg bare må prøve å endre litt på det jeg spiser igjen. Mulig det er pepsi max og kaffe som gjør at jeg holder vekta. Eller at jeg drikker for lite...

Blir bare sååååå frusterert fordi jeg føler jeg har vært flink så lenge. Og jeg bare MÅ HA pepsi max noen ganger. Det er liksom goderiet mitt på fredager ol..

cecmur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken effekt har du hatt av lavkarbo kombinert med metformin? Photobscura Stoffskifte / hormonproblemer 78 23-04-13 21:05
Lavkarbo shake pulver? Stilken Kosttilskudd 3 23-03-11 20:42
PSMF kombinert med Ketolysekuren? ketolysebloggen.blogg.no Ketolysekuren 24 03-03-11 21:03
Reductil kombinert med ketolyse Linda63mod Generell diskusjon 24 12-06-09 14:30
Noen som har erfaring med Skaldeman kombinert med trening? Lars Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 22-11-07 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no